Nekromanti Ett äventyr

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ett äventyr

Ni kallar er själva nobla och erfarna äventyrare i jakt på rikedom och berömmelse. Andra runtomkring er kallar er illaluktande plundrare som ställer till rackartyg varhelst ni går. Oavsett vem som har rätt har ni fått ett uppdrag av en man på ett värdshus. ”Ni kommer bli rikligt belönade om ni lyckas” sade han och ni föll för det. Nu irrar ni runt i jakten på belöningen. För att få ta del av belöningen måste ni;

1T6
1. bryta er in i ett museum, stjäla en skatt och undfly de löjligt överbeväpnade vakterna, eller;
2. stjäla en karta från en rik köpman, följa kartan, gräva upp skatten och slåss mot pirater, eller;
3. Utforska en skräckinjagande by, skaffa upplysningar om en gammal gravkammare som ni måste ta er in i för att kunna stjäla innehållet och omintetgöra de odöda väktarna, eller;
4. gå vilse i en skog, komma till en grotta, klara en rebus, slåss mot 1T10 kobolder och en slutboss för att sedan hitta det ni söker bakom en cool staty, eller;
5. insjukna i en superultradödlig sjukdom som tar livet av er inom 1T10 rundor, vinna ett krogslagsmål med en morot, hitta botemedlet och utkräva kompensation för besväret, eller;
6. lura en äventyrsgrupp att göra ett uppdrag åt er för att sedan ta belöningen ifrån dem. Slå 1T6 för att avgöra vad ni lurar ut äventyrsgruppen på för uppdrag. Ignorera detta resultat om det kommer upp igen, eller om du är en trogen bybo.

Får äventyrarna (byn) behålla belöningen, eller kommer plundrarna (ulvarna) ta den mitt framför näsan på äventyrarna? Vilket äventyr är det och hur slutar det?

Sista anmälan: 22:a feb
Start: 24:e feb

Traditionellt upplägg. Rundorna börjar och slutar på söndagar och onsdagar. (sön - ons, ons – sön). Byn vinner när det inte finns några ulvar kvar och ulvarna vinner när byn inte längre kan vinna.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Får tacka nej. Behöver lite mer tid framöver för SL-förberedelser inför nästa kampanj. Men jag kan antagligen hopppa in som ersättare om det skulle behövas efter spelstart.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Jag är lite av en lurker här på forumet, men jag skulle gärna vilja vara med.
Do it!

Du har lurkat igenom hela spökhuset så nu är det dags att haka på kompis!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Mukwa said:
Sista anmälan: 22:a feb
Start: 24:e feb
Ja ta mig tusan! Får man lura y-fronten av KK så kan jag lägga min tid på ytterligare ett spel.

Anmäld!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Empiricus said:
Jag är lite av en lurker här på forumet, men jag skulle gärna vilja vara med.
Alltid kul med nytt folk, välkommen!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Empiricus said:
Jag är lite av en lurker här på forumet, men jag skulle gärna vilja vara med.
Välkommen ombord :gremlaugh:
Jag misstänker att det här spel upplägget kommer vara väldigt likt Ankeborg's spelet. Så om du är intresserad kan du ju alltid kolla igenom det spelet. Roller och sånt för det partiet kan du hitta: Här
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Mukwa said:
Sista anmälan: 22:a feb
Start: 24:e feb
Ja ta mig tusan! Får man lura y-fronten av KK så kan jag lägga min tid på ytterligare ett spel.

Anmäld!
Alltså, du har ju numera försatt din sista ost som ulv.
Jag röstar för att vi hänger Vimes första rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Kul med nya fejjor och välkommen Empiricus!

Men Tyr? Ska du inte vara med? Jo, det ska du!

Och alla andra med!

:gremsmile:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Men Tyr? Ska du inte vara med? Jo, det ska du!
Nej av två anledningar!

1. Jag suger.

2. Jag känner att jag behöver en massa tid att förbereda denna köpkampanjen. När det var egen kampanj kunde jag leva på fisktanken och shillaxa, men nu måste jag faktiskt anstränga mig! Men vi får se hur det blir.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Alltså, du har ju numera försatt din sista ost som ulv.
Jag röstar för att vi hänger Vimes första rundan.
Fan det var softare när man var WRNU:s sämsta varulv... :gremsmile:

Blir jag hängd som bybo kommer jag nog grina.
 
Top