Nekromanti Ett äventyr - Upplösningen

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: VIKTIGT!

Recca said:
Vimes said:
Dieselsoppa said:
En helt annan grej:

borde vi inte ha tätare mellan röstningarna? Nu är det ju en kärna som spelar och vi känner varandra rätt bra. Kan det kanske vara på sina plats med röstningar t ex:

Mån, Ons, Fre

Tis, Tor, Sön

...eller nåt?
Vi har ju kört med varierande längd på rundorna förut. På slutet här hade ju rundorna kunnat vara kortare.
Håller med. Första rundan var lagom lång, kanske andra också men sedan var de för långa efter det.
Jag håller med, men jag ville inte pilla i det mitt under spelet, men mitt nästa spel kommer ha kortare rundor efter runda 1.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: VIKTIGT!

Mukwa said:
Recca said:
Vimes said:
Dieselsoppa said:
En helt annan grej:

borde vi inte ha tätare mellan röstningarna? Nu är det ju en kärna som spelar och vi känner varandra rätt bra. Kan det kanske vara på sina plats med röstningar t ex:

Mån, Ons, Fre

Tis, Tor, Sön

...eller nåt?
Vi har ju kört med varierande längd på rundorna förut. På slutet här hade ju rundorna kunnat vara kortare.
Håller med. Första rundan var lagom lång, kanske andra också men sedan var de för långa efter det.
Jag håller med, men jag ville inte pilla i det mitt under spelet, men mitt nästa spel kommer ha kortare rundor efter runda 1.
Det låter bra!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Mina tankar

Vimes said:
Recca said:
Förresten så hade Tyr några riktigt riktigt träffsäkra teorier i spelet. Nästan varje gång han skrev nåt så blev jag imponerad.
Ja. Tyr spelade minimalistiskt men hade rätt i nästan allt han skrev. Jag tänkte skriva att det är synd att han inte är så aktiv, men å andra sidan är det så han spelar, och jag kan uppskatta hans spelstil också (man kan ju vara en bra bybo utan att vara en pratkvarn).
Tack, det var väldigt vänligt skrivet av er. :gremsmile:

Jag hade velat skriva lite mer men yttre omständigheter gjorde det svårt för mig att hitta tid till det. Jag lyckades träffa en rätt bra balans där jag varken var nära att nattmördas eller nära att röstas ut. Men det var nog för väl att vi röstade ut Brynolf när vi gjorde. Det kändes som att misstankarna mot mig steg markant i takt med att paranoian i byn ökade. Någon runda till och varulvsspelet kunde blivit en riktig nagelbitare.

Spelet i sig var väldigt intressant och jag föredrar helt klart klassiker där spelarna inte på förhand vet om att de spelar en klassiker. Att just denna klassiker hade hård info i ett system, väven, var ju tacksamt för mig som är mer analytisk. Jag hade det väldigt roligt. Lite extra roligt att få vinna. Jag är en rätt god förlorare men även för mig så började det kännas tungt med tre förluster i rad.

Spelbalansen är svår och det beror helt på hur ulvarna ställer sig till sina roller. De hade ju definitivt goda möjligheter till att flyta med så det kan man inte klaga på. Möjligtvis så kunde du jävlats lite med byn genom fluffet. Eller gjort så spelet ligger väldigt nära en klassiker, men inte fullt ut (se Lu-kaazh :D). Men nä jag tycker du ska vara nöjd över ditt spel. Du är bra på det här.

Sedan är det bara att stämma in kören när det gäller de som utmärkt sig under spelet och då i synnerhet våra nykomlingar på forumet vilka alla gjorde bra ifrån sig. Lite extra shout-out till Ruga som i mina ögon höll sig grön genom hela spelet med enkla medel.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Brynolf said:
Liliana said:
Recca said:
Spelare: Lu-Kaazh
Fraktion: Äventyrare
Yrke: Bard
Förmåga: Din pappa sade alltid att en tjuv stulit din talang. Om en tjuv lämnar spel får du reda på det.
Föremål: Dolk. Du är ganska osugen på att använda den som flöjt.
Lu-kaazh lurade verkligen byxorna av byn. :gremsmile:

Men, man får väl inte ljuga som bybo?
Får får man. Men formuleringen är faktiskt en aning diffus, det är inte omöjligt att feltolka det på det sättet som Lukas gjorde.

Alltså efter att jag blivit utröstad så läste jag min roll för en sista gång och då insåg att jag misstolkat den hela tiden.då gick mina tankar typ "har jag sabbat hela spelet nu? och i såfall skall jag skratta eller inte?"

Jag hade inte tid för det här spelet och det märktes, jag spelade sämmre än vanligt och jag misstolkade min roll.
Jag var faktist på väg redan i runda ett att kontakta Mukwa och be honom leta efter en ersättare. Men jag tycker avhopp är så taskigt så jag bet ihop och hoppades att jag skulle bli utröstad.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Re: Mina tankar

Recca said:
Skulle gärna höra av Max Raven varför han valde att sia Cassius? Det visade sig ju vara jättesmart så klart men dessförinnan hade jag nog hållt Cassius som ganska grönish (fast jag visste ju att han var ulv).
Mitt siande gick delvis efter impuls (Cissi hade var jättesvår för mig att läsa i runda 1, men det var iofs Liliana också, som sedan blev väldigt rutinerad). Men vad gäller Cassius - det var databladet (jag har för mig det var Empiricus) där folks outande färgades efter tid de outade. Cassius satte in sig själv i väven väldigt bekvämt och sent i runda 1, vilket gjorde att det kändes som att han försökte ligga lågt, vilket kändes som en möjlig varulv-taktik. Det, kombinerat med att jag uppfattade det som att han inte var superaktiv, fick mig att sia honom.

In hindsight så känns det som att vi inte skulle röstat ut honom den rundan.

Jag vet att jag själv outade min siar-roll väldigt sent i runda 1 (delvis för att ulvarna inte skulle hinna reagera) - som nybörjare så vet jag inte riktigt vad som är gängse här? Förmåge-outingen gjorde livet osäkert för mig, fast det får man tåla - information att plocka i är bra. :gremsmile:

Tyckte f ö Empiricus och KK var extremt bra bybor det här spelet (Empiricus, dina ark fick mig att sia Cassius, så där var en till vi fick. :gremlaugh: ).

Vad gäller varulvarna - ni gjorde ett par bra grejer (dödade Cissi ex) men jag tyckte inte det blev så mycket paranoia-spridande som det kunde blivit. Lite synd. :gremfrown: Tror en del av det var att Larsson trasslade in sig och Basenanjis intrasslande med sin outing. Känns nästan som att du skulle kört full-Münchausen från början där. :gremlaugh:
 
Top