Och nu måste jag dra.
Men jag drar ett föremåls snack innan det.
Jag har ett föremål som passar min roll men jag kan inte använda föremålet på nått speciellt vis. Föremålet passar bättre in hos en Magiker.
Vimes har sina bollar. Han kan inte använda dom och troligen är hans yrke inte i närheten av Gycklare. Han kan vara en Krigare som på fritiden samlar på runda saker i bjärta färger, vad vet jag.
Basse är en Tempelriddare med sitt Bandage. Han kan inte använda det, men jag ser det inte som ett problem att han bär med sig det. En Helare skulle ju ha större nytta av Bandaget så klart.
Larsson är en Trädgårdsmästare. Han har på sig ett halsband av djurlik. Funkar för mig, men visst passar det bättre in hos en Shaman eller nått sånt. Larsson är rätt säker på att hans föremål inte passar hans roll. Varför vet jag inte.
Liliana har en dyrkats som hon inte kan hantera. Däremot använder hon det till annat. Så som att hänga upp tavlor. Visst passar dyrksatsen mer in på en Tjuv, men nu har ju Liliana sagt att hon använder den och får använda den. Jag kan inte använda min pryl som är magisk. Jag tycker det skär sig en aning i och med att Liliana fortfarande kan använda sitt föremål, men på helt fel vis.
Finns det några mer föremål? Tyr har ett föremål som han inte kan använda tror jag?