Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Brynolf said:
Man undrar ju också vems svärdet är (jag tippar att det är mitt) och om en tempelriddare verkligen använder hillebard. I en fantasysetting möjligen...
Enligt sambandet så är svärdet ditt ja.

Kan resten outa sina föremål och yrken så vi kan börja se om vi kan utskönja några lögner bland outningarna?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Brynolf said:
Man undrar ju också vems svärdet är (jag tippar att det är mitt) och om en tempelriddare verkligen använder hillebard. I en fantasysetting möjligen...
Enligt sambandet så är svärdet ditt ja.

Kan resten outa sina föremål och yrken så vi kan börja se om vi kan utskönja några lögner bland outningarna?
För att underlätta:

Gudarna är de som skapat vår sköna natur. Prästerna sköter om sin vackra och sköna natur likt förvaltare åt gudarna. De goda botanikerna är de som klipper och frisserar den sköna naturen.

Jag bär en stav av ebenholts och som alla vet här i världen så är ju alla stavar magiska. Det är sånt man får lära sig som ung i den här världen på samma vis får man som präst veta att gudarna inte låter mig bruka magin och trolla med den.

Jag är alltså en Prälle med en Stav som kan sia Botaniker
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Som lax på såsen må jag lämna iväg min topp fyra ulvlista innan jag drar för kvällen.

Basse
Ruga
Larsson
Cissi

Efter det har jag som tidigare nämnt Brynolf och Larsson. Nu beroende lite på vad som händer och sker och vem som dinglar och ryker.

Vimes är näst på tur men han måste skohornas in med vilja och vasselin..
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Ok, jag har tre main suspects.

Cissi - Möjlig ulvmiss med tajmingen ihop med Ruga/Vimes. Motsägelse ang motivering till förmågan. Slirigt spel.

Diesel - Möjlig brun fläck i väven. Gäller iofs flera innan vi fått en klar bild av allas info, men tempelriddaren sticker ut mest.

KK - Motsägelse plural/singular.

Cissi är den med flest anknytningar till andra just nu. Om vi hänger ulv-Cissi har vi bra korn på Ruga och Vimes.

Röst: Cissi
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Okej, jag vill nog ha en förklaring av dig till varför jag är misstänkt KK.

Men bara för att göra likadant:

Min topp just nu:

1. Cissi
Hon har alltså fått en flufförklaring till hur hon kan se att Sjöfararen lämnar spel. Eller hade inte fått det. Eller hade fått det.

2. Liliana
Sååå hemlig. Och velig.

3. Ruga
Sitter ihop med de andra på nåt konstigt sätt.

---

Nej, jag hinner inte sitta här och klippa och klistra just nu. Ni får ursäkta, men det går inte att kombinera konferesn med tusen sociala åtaganden och aktivt spel just nu. Konfan tar slut på fredag.

Jag kommer tillbaka senare ikväll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Jag har pysslat ihop mitt ark nu. Det ser ut som följer.

Jag har försökt att gruppera ihop folk som verkar höra ihop utifrån föremål och yrken.

Nu är jag VÄLDIGT nyfiken på de som inte outat något alls och var de ev passar in i mallen. Jag skulle också vilja ha fler föremål för det är glapp i arket...
 

Attachments

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Cissi said:
Jag har pysslat ihop mitt ark nu. Det ser ut som följer.

Jag har försökt att gruppera ihop folk som verkar höra ihop utifrån föremål och yrken.

Nu är jag VÄLDIGT nyfiken på de som inte outat något alls och var de ev passar in i mallen. Jag skulle också vilja ha fler föremål för det är glapp i arket...
Med ett tillägg. Jag tror vi saknar en läkare också.
Mkt nöje!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
KK said:
Nädå. Jag kan se enyrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.
(Min fetning). Konrad, ovanstående motsäger ju det här:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Plural alltså?
Yepp.
Vi är många som förstått det som att du kan se yrke på flera döingar. Om detta vore fel, varför har du inte sagt ifrån?
Så här är det.

Jag tänker inte outa förens Brynolf och Dieselbasse outat. Jag kan tänka mig att räkna in BDG också för den delen eftersom det inte finns nått att gå på där.

En yrkeskategori
Vissa typer av yrkeskategorier

Det är det här som fäller mig som ulv antar jag?
Till en början var jag som många andra inne på att vi hade en UNIK förmåga som gjorde oss lite bättre än alla andra. Till en början gick jag till och med ut med informationen om att det fanns saker och ting som indikerade på att jag kunde få information från de som ryker (alltså, utan att omnämna vare sig ett, två eller flera yrken). Varför jag gjorde så är för mig en självklarhet: Att berätta exakt hur och på vilket sätt min förmåga fungerar såg jag inte som ett alternativ.

Det jag kan säga nu är att mitt X-yrke är outat, men inte i samma bemärkelse som det står i mitt protokoll.

Vi kan tänka på Tempelriddare-->Riddare, som jag tydligt påpekat att jag tror är samma grej. Min yrkeskategori är så fast lite grövre skillnad.

Varför jag inte outar? Givet så vill ju jag att det skall komma något som är närmre min yrkeskategori för att slå hål i saken och ha möjligheten att välja att se båda som trovärdiga alternativt slopa den ena som mindre trovärdig. Det kommer fortfarande inte vara grönande för mig på nått vis, men kommer det upp två yrken som båda kan passa in i min beskrivning så är det ju något som står fel till någonstans.

Vi är ju trots allt 17 spelare och det är ju inte på något vis möjligt att dela på två så det finns felmarginaler någonstans och då troligen hos ulvarna snarare än byborna.
Tycker fortfarande du är ulvig. En sak är helt klart plural, du får en fråga om det är plural, och säger ja. Sen nu är det inte plural längre?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Dieselsoppa said:
Okej, jag vill nog ha en förklaring av dig till varför jag är misstänkt KK.

Men bara för att göra likadant:

Min topp just nu:

1. Cissi
Hon har alltså fått en flufförklaring till hur hon kan se att Sjöfararen lämnar spel. Eller hade inte fått det. Eller hade fått det.

2. Liliana
Sååå hemlig. Och velig.

3. Ruga
Sitter ihop med de andra på nåt konstigt sätt.

---

Nej, jag hinner inte sitta här och klippa och klistra just nu. Ni får ursäkta, men det går inte att kombinera konferesn med tusen sociala åtaganden och aktivt spel just nu. Konfan tar slut på fredag.

Jag kommer tillbaka senare ikväll.
Velig kan jag stå för. Det är mitt första spel coh jag vill ju så gärna vara med och spela med er stora fiskar, och helst inte som ett hinder utan som hjälp.
Hemlig försåt jag inte? Jag har varit hur öppen som helst, och gjort mitt bästa.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,338
Location
Malmö
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Mycket trevligt.

Jag tror att mina örter kan tillhöra botanikern (eller trädgårdsmästaren?), om det säger oss nåt. Tror jag sagt redan att vissa av mina örter är goda att tugga på. Vet inte ifall det säger mer om min RPs intelligens än vem det tillhör. :gremwink: Skulle vara om det fanns en kock med (men jag tvivlar).

Gissning kring Cassius, förutsatt att han talat sanning. Nu tar jag från vad han sagt, han skrev:
Cassius said:
1. Mitt föremål KAN fungera med min roll.
2. Texten knutet till föremålet insinuerar att det inte gör det
3. Inget yrke som har outats stämmer solklart in med mitt föremål.

Angående mitt yrke har jag släppt:

1. Det är ett kompetent yrke och det har outats.
Jag trodde det här kunde vara Botanikern, men förutom KKs uttalande angående Larsson så nämndes inte yrket förrän efter detta (av KK när han nämnde sin förmåga).

Alltså kvarstår Bard eller Sjöfarare. Jag har ingen aning om Cassius tycker barder är kompetenta (det beror så mycket på setting som jag ser det) så jag gissar att Cassius, om han inte ljuger/ulvar, är Sjöfarare.

Jag ser inte några tydliga samband just nu. Men jag kommer att ändra min röst snart.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,657
Location
Huddinge
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Max Raven said:
Jag trodde det här kunde vara Botanikern, men förutom KKs uttalande angående Larsson så nämndes inte yrket förrän efter detta (av KK när han nämnde sin förmåga).
App app, NÄR trodde du att Cassius kunde vara botaniker? Ordet introducerades väldigt nyligen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Konrad Konvalj said:
Släpper min roll jag också då.

Jag kan bekräfta då BOTANIKERN lämnar spel. Det är ju dom som frisserar trädgårdarna och naturen emedan Prällarna är de så kallade förvaltarna.

Varför jag inte gått ut med det tidigare är tack vare att Larsson outat Trädgårdsmästare.

Jag ville gärna veta om det fanns en Botaniker istället för en Trädgårdsmästare för då hade saken varit klar gällande Larsson. Nu backade jag undan Larsson eftersom han snyggt smulade fram botanisera eller liknande och tänkte att det räcker, men givet hoppades jag på att det skulle dyka upp nått mer.
Ok, jag har gått tillbaka och tittat. Efter LJSLarsson outat sitt yrke så sa du så här:

Konrad Konvalj said:
Oooh! En botaniker. Inte ett äventyrligt yrke direkt, men du har öppnat upp dig och släppt fram en outning.

Om det hjälper mig att gå vidare vet jag inte, men nu är det noterat.
Jag tycker du visar rätt bra, så här i efterhand, att LJSLarsson var nära men inte nära nog. Senare skriver du:

Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Ja, jag kan se hur du kanske trott att du kunnat känna av när olika former av botaniker lämnar spel. Åtminstone nog för att jag ska släppa dig tills vidare.

Så var är de där föremåls- och yrkesoutningarna killar och tjejer? Det börjar dra ihop sig.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Cissi said:
Jag har pysslat ihop mitt ark nu. Det ser ut som följer.

Jag har försökt att gruppera ihop folk som verkar höra ihop utifrån föremål och yrken.

Nu är jag VÄLDIGT nyfiken på de som inte outat något alls och var de ev passar in i mallen. Jag skulle också vilja ha fler föremål för det är glapp i arket...
väldigt intresserad av att se ditt ark. är det möjligt att du lägger upp det på ett sånt där google spreadsheet grej som någon annan gjorde tidigare?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Alla de stora dreven har sina meriter, men än har jag inte något jag vill hoppa till helst. Det jag väntar på är att se om Vimes kommer in och svarar på om Plåthillebarden kan vara hans eller inte. Gör han det inte innan 21 (så jag har gott om tid för reaktioner innan 22) så postar jag min teori och ser var jag står inför det slutgiltiga valet baserat på vad den ger för reaktioner.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Återkommer när jag har lite mer tid, är SL över skype just nu. Men du har rätt i att rösten inte ska hänga och dingla. Måste jag välja mellan dessa Cissi, Diselsoppa och K.K.K måste jag välja Cissi. Där får jag mest ulv-vibbar. De är inte säkra men de finns där. Skulle hon vara grön så innebär det att vi har något nytt att gå på.

Detta kommer säkerligen ändras. Måste läsa på om Dieselolja.


Röst: Cissi
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,338
Location
Malmö
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Brynolf said:
App app, NÄR trodde du att Cassius kunde vara botaniker? Ordet introducerades väldigt nyligen.
När jag satte mig när och började skriva. Sedan började jag rota i det för att dubbelkolla. :gremsmile:
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Re: Röstläget6 timmar och 20 minuter innan deadline

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Släpper min roll jag också då.

Jag kan bekräfta då BOTANIKERN lämnar spel. Det är ju dom som frisserar trädgårdarna och naturen emedan Prällarna är de så kallade förvaltarna.

Varför jag inte gått ut med det tidigare är tack vare att Larsson outat Trädgårdsmästare.

Jag ville gärna veta om det fanns en Botaniker istället för en Trädgårdsmästare för då hade saken varit klar gällande Larsson. Nu backade jag undan Larsson eftersom han snyggt smulade fram botanisera eller liknande och tänkte att det räcker, men givet hoppades jag på att det skulle dyka upp nått mer.
Ok, jag har gått tillbaka och tittat. Efter LJSLarsson outat sitt yrke så sa du så här:

Konrad Konvalj said:
Oooh! En botaniker. Inte ett äventyrligt yrke direkt, men du har öppnat upp dig och släppt fram en outning.

Om det hjälper mig att gå vidare vet jag inte, men nu är det noterat.
Jag tycker du visar rätt bra, så här i efterhand, att LJSLarsson var nära men inte nära nog. Senare skriver du:

Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Ja, jag kan se hur du kanske trott att du kunnat känna av när olika former av botaniker lämnar spel. Åtminstone nog för att jag ska släppa dig tills vidare.

Så var är de där föremåls- och yrkesoutningarna killar och tjejer? Det börjar dra ihop sig.
Tyr, du är en av dom som inte outat allt. Vem har du koll på lämnar spelet?
 
Top