Nekromanti Ett äventyr - Festhallen (Runda 4)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Korpas ulvlista

Liliana said:
Well, du är den jag har hittat saker på, fast du då har sagt att de sakerna spelar ingen roll, sen tycker du jag är ulvig för ett misstag, när du gjort några själv, som att säga att du aldrig sagt ett ord fast du hade det, till exempel. Sen var du ju inte ens grönast på din egen lista. Och så "förstörde" du dubbelhänget i sista rundan. Om du nu inte ville ha ut tripp, varför inte dreva mot någon annan?
Nä, Max Räven och Rävsax är ju inga direkta scumtells på mig eller? Att jag själv inte har koll på att jag skrivit rävsax i ett av mina 763.189 inlägg är i mina ögon inget att haka upp sig på. Det var ju inte direkt så att jag försökte trolla bort det eller förneka det? Alltså, jag har skrivit rätt många knasiga rader i det här spelet och alla tidigare spel så att ha mig som ulv nummer två tillsammans med Diesel på grund av att jag skrivit Max Räven och Rävsax är ju rätt lågt.

Givet är jag grönast på min lista, precis lika som Korpa är grönast på sin lista. Spelar det någon roll i vilken ordning man skriver upp spelare som man anser är gröna? Jag har inte rangordnat någon av mina "gröna" spelare. Jag har ingen aning om någon av dom är grön. Det är en känsla jag har och den ända jag vet är grön är jag själv.

Sen tar jag absolut på mig att inte Tripp blev hängd men jag är inte så säker på att Tripp är den som skall dingla. Jag tycker det är bättre att ta det lite easy peasy.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Korpas ulvlista

Vimes said:
Nä, jag tror jag passar på att svara, tripp. Det är inte värt tiden och energin. Du får gärna rösta på mig eller vad du nu känner för. Skulle Disel vara grön så kan jag tänka mig att fortsätta det här, men det får bli efter helgen i så fall.
Då följer jag nog ditt råd.

Röst: Vimes

Om du inte vill bemöta mitt inlägg så ber jag dig diskutera något annat. Vi kan väl inte ta ledig helg bara för att Dieselsoppa har hamnat i en för honom prekär situation. Att enbart hänga Diesel utan att under tiden ha någon annan slags diskussion igång är slöseri med tid i mitt tycke.

Vad tycker ni andra om mitt case mot Vimes? Är jag helt ute och cyklar eller?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,674
Location
Stockholm
Empiricus said:
Så, hur ser det ut om det är Dieselsoppa som röstas ut? Vad får vi ut av det?
Förutsatt att Diesel är ulv:
Det skulle gröna Tripp en del. Diesel var den som hoppade från Cassius till Tripp så att Cassius bara hade en röst mer än Tripp. Lite för små marginaler för att man som ulv skulla hoppa på en till ulvpolare (även om man tror på teorin att Cassius faktiskt låg i startgroparna och var beredd att posta i sista sekunden om tillfälle gavs).

De tre som röstade på Diesel runda 3 (Ruga, Tyr & Liliana) vet jag inte om det säger så mycket om. Liliana röstar ju på Diesel i ett läge där det kan ses som att det skulle kunna tippa åt det hållet, så Liliana grönas lite men Ruga och Tyr har haft sina röster där bra länge, och kan lika gärna ses som ulvar som alibi-röstar på sin polare.

I övrigt borde det ha kunnat gröna Max, men det är ju inte så intressant längre.

Känns måttligt relevant att luska i vilka som skulle rödas/grönas om Diesel är bybo. Dels lär han inte vara det och dels har han kaosat till det så till den grad att allt bara är en seg sås av smetighet kring honom.

Ulva-Diesel: Tripp, Liliana

Vad får vi ut av om tripp_trap röstas ut?
Här är det betydligt mer info att utläsa, tack vare kalabaliken i slutet av runda 3.
Bybo-Tripp = Vic, Diesel, Vimes, Liliana, Konrad(och kanske även "fegisarna" Brynolf, Empiricus, Korpa)
Ulv-Tripp = Konrad, Liliana, Vic, Diesel, Vimes (och kanske även "fegisarna" Brynolf, Empiricus, Korpa)

Så Tripp är en mumsig kandidat till Hänga gubbe och klart värd att hänga oavsett vad vi tror om honom. Men samtidigt har vi ju en nästan 100% ulv i Diesel. Vem vi hänger först känns egentligen inte så viktigt. Om vi inte har missat någon vitalt, har vi ju tid att ta dem i valfri ordning.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Brynolf said:
Empiricus said:
Så, hur ser det ut om det är Dieselsoppa som röstas ut? Vad får vi ut av det?
Förutsatt att Diesel är ulv:
Det skulle gröna Tripp en del. Diesel var den som hoppade från Cassius till Tripp så att Cassius bara hade en röst mer än Tripp. Lite för små marginaler för att man som ulv skulla hoppa på en till ulvpolare (även om man tror på teorin att Cassius faktiskt låg i startgroparna och var beredd att posta i sista sekunden om tillfälle gavs).
Om inte Diesel är en ulv, som tänkte att om han fick ut en annan ulv så skulle det gröna honom om han var med och röstade ut honom? Eller är det för långsökt?

Brynolf said:
De tre som röstade på Diesel runda 3 (Ruga, Tyr & Liliana) vet jag inte om det säger så mycket om. Liliana röstar ju på Diesel i ett läge där det kan ses som att det skulle kunna tippa åt det hållet, så Liliana grönas lite men Ruga och Tyr har haft sina röster där bra länge, och kan lika gärna ses som ulvar som alibi-röstar på sin polare.
Tyvärr grönas jag nog inte, då jag röstade på honom länge, men bytte till Cassius då jag trodde byn ville undvika stt rösta ut två (potentiella) ulvar. Så jag var på Diesel, sen en stund på Cassius, sen tillbaka till Diesel. Så jag grönas nog inte, tyvärr.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Re: Korpas ulvlista

tripp_trap said:
Om du inte vill bemöta mitt inlägg så ber jag dig diskutera något annat. Vi kan väl inte ta ledig helg bara för att Dieselsoppa har hamnat i en för honom prekär situation. Att enbart hänga Diesel utan att under tiden ha någon annan slags diskussion igång är slöseri med tid i mitt tycke.

Vad tycker ni andra om mitt case mot Vimes? Är jag helt ute och cyklar eller?
Jag har inte skrivit att jag inte tänker delta i spelet tills efter helgen, jag har bara skrivit att jag inte vill diskutera något mer med dig. Grejen är att Disel känns mer och mer självklart röd, och i så fall tror jag att du är grön, och i så fall är det bara ett jävla slöseri att vi ska hetsa mot varandra. Dessutom var ditt inlägg där du svarade på mitt ett typiskt inlägg jag inte orkar befatta mig med, där jag försökt föra resonemang på övergripande nivå går du ner på en massa detaljer och hoppar över de väsentliga sakerna. Dessutom innehöll ditt inlägg en massa sakfel. Men jag lutar åt att du är grön, och jag känner att bråka med dig kan jag göra om Disel visar sig vara grön, men tills dess är det här bara ett stort svart hål som aldrig fylls oavsett hur mycket energi jag häller i det. Det är inte värt det.

Det som borde diskuteras är Ruga, Vico (vilket du ju delvis gör) och (till viss del) Brynolf. Ingen av dessa har stuckit ut speciellt mycket, och jag känner mig rätt nollställd när jag tänker på dem. Någon av dem kan vara den sista ulven efter Disel. Men nu ska jag kolla på melodifestivalen och dricka vin.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Korpas ulvlista

Rätt vinnare Vimes?

Så här va. I möra drar det ihop sig för hängning. Att Diesel ligger brunt till är ju varken konstigt eller oväntat. Frågan är vad vi gör om han är grön?

Ungefär så här ser det ut om Diesel är röd enligt Brynolf.

Ulva-Diesel: Tripp, Liliana

Vimes påpekar att det inte finns mycket att gå på gällande Brynolf och där håller jag helt och hållet med. Lixom, den här röd-grön listan är väl bland det största Brynolf har halat fram under det här spelet?


Bybo-Tripp = Vic, Diesel, Vimes, Liliana, Konrad(och kanske även "fegisarna" Brynolf, Empiricus, Korpa)
Ulv-Tripp = Konrad, Liliana, Vic, Diesel, Vimes (och kanske även "fegisarna" Brynolf, Empiricus, Korpa)

Jag sitter fortfarande inne på fett mycket störningar från Lilianas outning. Skall vi lita på Brynolf här så rödas hon endast av en röd Tripp och det får mig ju inte att riktigt tro på det han skriver.

Är vår gode kaosdemonfrånhelvete grön så måste vi följa upp Lilianas outning. Den skriker ju ulv. Att hänga Trippen nästa runda är inte att snacka om.

Liliana har i mina ögon en massa konstiga anknytningar till Brynolf-Vico-Vimes så är sie diimon grön så finns det en ulv-kombo där.

Jag är väl den ända som inte har röstat än tänk ja? Trodde ni ja. Röstade ju precis på Yohio, men vad hjälpte det? Är fortfarande inte säker på om det är nödvändigt att hänga Basse den här rundan heller. Troligen beror det på att hans roll flyter in bra i upplägget (om Mukwa gjort något awesomesåås! som jag givet hoppas på). Jag är lixom fortfarande rätt öppen för förslag till sjuka upplägg med 5 ulvar som inte kan kommunicera och blocka förmågor till höger och vänster. Det vore coolt. Troligen har jag sippat för mycket på en rökig islay också men det hör inte hit.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Korpas ulvlista

Konrad Konvalj said:
Jag är väl den ända som inte har röstat än tänk ja? Trodde ni ja. Röstade ju precis på Yohio, men vad hjälpte det? Är fortfarande inte säker på om det är nödvändigt att hänga Basse den här rundan heller. Troligen beror det på att hans roll flyter in bra i upplägget (om Mukwa gjort något awesomesåås! som jag givet hoppas på). Jag är lixom fortfarande rätt öppen för förslag till sjuka upplägg med 5 ulvar som inte kan kommunicera och blocka förmågor till höger och vänster. Det vore coolt. Troligen har jag sippat för mycket på en rökig islay också men det hör inte hit.
Jag har inte heller lagt en röst än, men den kommer och jag vill se Diesel hängd den här rundan.

Om upplägget är sådant att ulvarna inte kan kommunicera så är Vicotnik den som ska kikas närmare på då han är den enda som har spekulerat om väktarbegränsningar i tråden innan jag själv gick ut med det. Däremot tror jag det är bullshit att ulvarna kan blocka, i det fallet hade jag eller Max blivit blockade. Jag hade kunnat bli blockad, men jag har inte fått något pm som har bekräftat något sådant, men Max tycks ha klarat sig undan det och det är väldigt märkligt.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Korpas ulvlista

Oh, what the hell.

Röst: Dieselsoppa
Motivering: Han är en lögnaktig ulv som försöker klamra sig fast genom att claima saker som inte är sanna. Han ska ryka, punkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Korpas ulvlista

Korpa said:
Konrad Konvalj said:
Jag är väl den ända som inte har röstat än tänk ja? Trodde ni ja. Röstade ju precis på Yohio, men vad hjälpte det? Är fortfarande inte säker på om det är nödvändigt att hänga Basse den här rundan heller. Troligen beror det på att hans roll flyter in bra i upplägget (om Mukwa gjort något awesomesåås! som jag givet hoppas på). Jag är lixom fortfarande rätt öppen för förslag till sjuka upplägg med 5 ulvar som inte kan kommunicera och blocka förmågor till höger och vänster. Det vore coolt. Troligen har jag sippat för mycket på en rökig islay också men det hör inte hit.
Jag har inte heller lagt en röst än, men den kommer och jag vill se Diesel hängd den här rundan.

Om upplägget är sådant att ulvarna inte kan kommunicera så är Vicotnik den som ska kikas närmare på då han är den enda som har spekulerat om väktarbegränsningar i tråden innan jag själv gick ut med det. Däremot tror jag det är bullshit att ulvarna kan blocka, i det fallet hade jag eller Max blivit blockade. Jag hade kunnat bli blockad, men jag har inte fått något pm som har bekräftat något sådant, men Max tycks ha klarat sig undan det och det är väldigt märkligt.
Det är ju mest min optimistiska anda som håller episka ulvar och magnifika upplägg vid liv så att säga.

Det är inte rimligt att ulvarna blockat Diesels förmåga, det håller jag med om. Men om han är grön så finns det ju någon form av block förmåga och hur den används går ju att spekulera i. Rätt onödigt nu dock, men det är ju sånt jag klurar på om kvällarna ändå.

Du lyckades ju skydda dig själv i R1. Ulvarna kanske valde att blocka någon annan då? Vad vet vi lixom. Du kan fortfarande vara en ulv? Lu-kaazh-Tripp-Basse kan ju vara en skön kombo av nått slag. Fimpar vi Lu-kaazh så gynnar det byn för att vi får Basses OP-förmåga och fimpar vi Tripp så får vi en dålig förmåga som gynnar ulvarna så länge Lu-kaazh är kvar i spel.

Men. Det är ju högst troligt att Basse är en ulv för det, men det har ju inte hänt allt för mycket den här rundan så det gör nog inte så värst mycket om jag sprider lite kaos tankar.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Re: Korpas ulvlista

Om Basse är grön och det finns en blockförmåga så känns mitt fortsatta deltagande som osannolikt, det blir svårt att skydda någon om min förmåga kan blockas. Iofs borde det rimligen finnas begränsningar för en sån förmåga också, men exakt vad går bara att spekulera om.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Re: Korpas ulvlista

Vimes said:
Jag har inte skrivit att jag inte tänker delta i spelet tills efter helgen, jag har bara skrivit att jag inte vill diskutera något mer med dig. Grejen är att Disel känns mer och mer självklart röd, och i så fall tror jag att du är grön, och i så fall är det bara ett jävla slöseri att vi ska hetsa mot varandra.
För dig är det kanske onödigt, men du är fortfarande misstänkt i min bok. På två dagar har du gått från att vilja bonushänga mig och säga så här:

Vimes said:
Näst Diselsåsen är Tripp mitt toppnamn för ulveri, det hade varit neat-o om vi dels fått ihjäl en lv gratis och dessutom kunnat nacka en starkt misstänkt.
Till att tro att jag är grönaktig. Vad exakt har hänt däremellan? Hjälp mig att förstå hur du tänker så kanske jag kan sluta "hetsa" mot dig.

Vimes said:
Dessutom var ditt inlägg där du svarade på mitt ett typiskt inlägg jag inte orkar befatta mig med, där jag försökt föra resonemang på övergripande nivå går du ner på en massa detaljer och hoppar över de väsentliga sakerna.
Förklara gärna, jag förstår inte vad du menar med detta. Det är precis sånt här jag inte gillar att se. Du har uttalat dig ganska vagt. Vad var det för övergripande resonemang du förde? Och vilka väsentliga saker hoppade jag över?

Vimes said:
Dessutom innehöll ditt inlägg en massa sakfel. Men jag lutar åt att du är grön, och jag känner att bråka med dig kan jag göra om Disel visar sig vara grön, men tills dess är det här bara ett stort svart hål som aldrig fylls oavsett hur mycket energi jag häller i det. Det är inte värt det.
Peka gärna på sakfelen, jag ser dem nämligen inte. Hjälp mig förstå varför jag är helt fel ute när det gäller dig. Du fortsätter liksom att uppvisa det beteende jag kritiserat och misstänkt dig för.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Brynolf said:
Så Tripp är en mumsig kandidat till Hänga gubbe och klart värd att hänga oavsett vad vi tror om honom. Men samtidigt har vi ju en nästan 100% ulv i Diesel. Vem vi hänger först känns egentligen inte så viktigt. Om vi inte har missat någon vitalt, har vi ju tid att ta dem i valfri ordning.
Att hänga tripp är en dålig idé och att inte tycka att det spelar någon roll om man hänger en ulv först eller inte är ungefär lika dåligt. Min poäng är att vi ska ta Diesel först då han är en ulv och därefter tar vi någon vi tror är ulv framför att ta någon som skulle ge vettig info. Om det visar sig att vi tror att tripp är ulv, fine, men vi ska inte hänga honom om det finns ett annat alternativ som är ulvigare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Re: Korpas ulvlista

Nu svarar jag dig ändå, tripp, men det här med huruvida jag misstänker dig eller inte behöver förklaras. Jag tycker visserligen att jag har varit ganska öppen med hur jag resonerar, om du läser mina inlägg i frågan som skrivits efter det du citerar så finns ju svaret där. Men det behöver kanske klargöras.

Förra rundan var du en av mina misstänkta. Mitt toppnamn efter Disel. Du tycker kanske att mitt case mot dig är svagt, men ärligt talat, har någon ett starkare case (utöver Disel-caset)? Jag tycker inte det. Hur starkt var caset mot Lukas? Vi har arbetat fram en del misstänkta, och det är bland dessa vi väljer vem vi ska rösta ut. Utröstningen är inget dåligt för byn, faktum är att utröstningen är byns enda verktyg för att påverka och vinna spelet. Det gör inget om vi råkar rösta ut bybor, det vi gör är att avverka misstänkta. Genom utröstningen producerar vi spelets enda säkra information, kvittot på fraktionstillhörighet, som vi kan använda för att analysera spelet. För varje utröstning betalar vi med ett nattmord. Så jag tycker inte det är så konstigt att jag ville ha ut två misstänkta till priset av ett nattmord. Detta alldeles oavsett att jag inte var säker på din ulvighet.

Men, det som hänt under den här rundan är följande:
1. Disel har blivit ännu ulvigare.
2. Jag har stegvis, i diskussion med Brynolf och Empi, resonerat kring tripp-drevet förra rundan.
Det jag slutit mig till är detta:
1. Du och Disel kan inte vara ulvar tillsammans.
2. Disel är ulv, eller måste i varje fall vara vårt förstaval.
3. Du borde alltså vara grön.

Nu kommer vi ju rösta ut Disel. Jag är rätt säker på att han är ulv (han har ju inte ens försökt gröna sig den här rundan), och i så fall faller du typ till botten av misstänktalistan. Därför känner jag att det är onödigt och kanske direkt skadligt för byn att du och jag håller biffgryta. Visar det sig däremot att Disel mot all förmodan är grön så kommer jag definitivt plocka upp tråden med dig.

Varför kostar det mig så mycket energi att svara dig då? Grejen är att jag inte orkar med inlägg där du hackar upp mitt långa sammanhållna inlägg i stycken som du citerar och kommenterar på. Det lägger, tycker jag, ansvaret på mig att försöka föra ihop diskussionen till en sammanhängande nivå. Det är liksom, tycker jag, mer arbete att försöka knyta ihop trådarna än att bara kommentera enskilda stycken. Grejen är att jag själv inte alls gillar diskussioner där man svarar varje stycke enskilt, de blir spretiga, missar de väsentliga sammanhangen och går lätt "off topic". Jag gillar inte att diskutera så och jag upplever att jag som "publik" inte får ut så mycket av att läsa sådana inlägg. Ska jag ge mig in i den diskussion du efterfrågar så behöver jag antingen lägga en massa arbete på att föra ihop trådarna i varje inlägg, eller ge mig in i "svara på enskilda stycken" vilket jag tror mest kommer skräpa ner tråden.

Så, är Disel grön så dansar vi. Lyckas du samla ett drev mot mig, så dansar vi. Men just nu ser jag inga anledningar till att fortsätta den här diskussionen med dig. Kan du respektera det?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Okej, några dagar borta, en massa rollspel i formerna Rogue Trader och Pendragon avklarat, och nu 10 timmar till klockan K. Jag är tillbaka och relativt online resten av dagen.

tripp_trap said:
Empiricus said:
Det som hände kring tripp_trap kan tolkas på två olika sätt.

Om tripp är Bybo så borde han vara en prime kandidat för Ulvarna att jaga på i stressen från rundans slut. tripp_trap ger nog ett mycket rödare sken i mångas ögon nu när det varit så mycket strålkastarljus på honom, och han varit så nära att röstas ut.
Jag förstår inte det sista, hur ger jag ett rödare sken när andra var villiga att offra mig utan större motivering? Eller menar du bara generellt att jag i och med strålkastarljuset lätt får fler misstankar?
Det är det senare alternativet jag menar, att du om du är grön ändå nog blir rödare i mångas ögon just för att så många varit på dig. Att folk alltså tänker "så många kan väl inte ha fel"
tripp_trap said:
Empiricus said:
Konrad Konvalj räddade ju tripp genom att kliva tillbaka på Cassius, men vi var tre som genom att gå från Cassius till tripp hade kunnat slänga ut honom ur spel: Jag, Korpa och Brynolf.
Detta är intressant. Minns någon vilka av dessa som var online/aktiva vid rundans avslutande minuter? Det är sånt man borde ha försökt plita ner, men det är lätt att vara efterklok. Någon/några kan i och för sig ha varit osynlig också. De som var aktiva men valde att köra vidare på Cassius ser jag som lite grönare, men det är såklart en subjektiv åsikt. Jag skulle inte riskera att tappa byns övertag på en i min mening skraltigt underbyggd och framhastad sista-minuten utröstning. Andra kanske skulle.
Samtliga var aktiva, även Brynolf kom in och skrev på slutet även fast han var ute någonstans. De ende som jag noterade inte var aktiv under slutet av rundan var Tyr och Cassius, samtliga andra förutom dem var inne och skrev.
tripp_trap said:
Empiricus said:
Det var också tre personer som hade kunnat ge Sudden Death genom att rösta på tripp: Tyr, Ruga och Liliana.
Sudden death var nog ingen intresserad av. För en ulv hade det varit onödig uppmärksamhet i relation till en bybos död, och för en bybo ser de nog hellre en påstodd ulv dö snarare än en för dem okänd person. De tre ovan tre blir varken mer eller mindre gröna av sitt agerande, i mitt tycke.
Sant, men hade jag inte nämnt att de hade den möjligheten så hade mitt inlägg varit mindre komplett, och jag vill gärna inte strunta i att nämna något som faktiskt är möjligt.
tripp_trap said:
Empiricus said:
Om tripp är Ulv så måste slutet på rundan verkligen ha varit stressigt för Ulvarna, eftersom de då stod nära att två Ulvar skulle ryka. Då hade vi haft 10 spelare kvar i spel, och 1 (eller 2) Ulv(ar). Gott om tid att finna den röda ärtan i salladen.
Definitivt, vore jag ulv och vi bara var tre kvar hade det garanterat varit svettigt. Men man kan se det ur en annan synvinkel också. Att Max Raven hoppade på mig var ett gyllene ögonblick att snabbt få ut en bybo. Efteråt hade de som röstat på mig kunnat argumentera för att det var värt chansningen och att det trots allt var Max Raven som initierade utröstningen.
Jo exakt, det är ju lite det jag går in på i mitt första antagande ovan, att du är grön. Då är ju jakten på dig som Max drev igång ett perfekt tillfälle att få ut dig. Det här resonemanget är utifrån om du är röd, och är du röd så är antagligen ulvarna de som ville få mer fokus på Dieselsoppa eller Cassius.
tripp_trap said:
Empiricus said:
Om tripp är grön så blir genast Vimes mycket rödare i mina ögon genom att han är, enligt vad jag uppfatat, den som varit mest aktiv i att driva ut tripp. Konrad Konvalj blir grönare i och med att han räddade tripp en runda till.
Jag vet att jag är grön, så då förstår du kanske hur jag ser på Vimes just nu. Men det hela kan också kokas ner till att jag och Vimes har olika spelstil som krockar en del. Vi har också uppenbarligen olika misstänkt-listor som bygger på olika kriterier.
Det är sant, alla tänker ju trots allt olika. Det ovan nämnda är hur jag skulle tolka den situationen då.
tripp_trap said:
Empiricus said:
Och självklart måste jag också underhålla min hobbyteori om att Ulvar inte kan ha slutrösten på Ulvar.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Om tripp också är Ulv så finns de kvarvarande Ulvarna bland Liliana och Ruga.

Om tripp inte är Ulv men Dieselsoppa är det så är Vicotnik den enda kvarvarande Ulven.

Om tripp inte är Ulv och inte Dieselsoppa heller så finns Ulvarna bland Liliana, Ruga, Vicotnik och Vimes.
</div>

Om jag vore ulv så faller din teori, min slutröst i förra rundan låg på Cassius trots allt. Eller menar din teori att ulvarna inte får ha sin slutröst på en lyckad hängning? I så fall blir det väldigt komplicerat för ulvarna. Men jag är inte ulv, så i övrigt kan det väl fortfarande stämma. Men det verkar vara en onödigt hård åtstramning av ulvarna, varför skulle det behövas i balanssyfte? </div></div>
Om du är Ulv så faller teorin i och för sig, det har du rätt i. Att du är grön är alltså bra för min teori. Men min teori kan ju såklart vara helt fel. Men tills den är motbevisad/omöjlig så håller jag den i huvudet också.
tripp_trap said:
Empiricus said:
tripp_trap, vet du någonting om vad för förmåga som Lu-Kaazh skulle få av dig? Vad tror du om min tolkning av möjliga lägen förra rundan, känns den som att den stämmer med hur landet ligger?
Nej, som jag sagt vet jag inget om vad Lu-kaazh skulle få för förmåga genom mitt frånfälle. För din andra fråga hänvisar jag till mina kommentarer ovan. Men överlag verkar det du säger rimligt, en god analys. Dock:


tripp_trap said:
Empiricus said:
Tänk om tripp_trap och Liliana är Ulvar och de vet att Dieselsoppa får en förmåga när Lu-Kaazh dör, en förmåga som de visserligen kanske kan blocka. Om så är fallet så är väl Dieselsoppa önskvärd att ligga kvar på för att kanske lyckas få ur spel?

Nu bara spånar jag, visserligen.
Du förutsätter i detta resonmenag dels att Dieselsoppa faktiskt har fått en förmåga genom Lu-kaazh död, samt att ulvarna kan blockera den. Det blir två alltför ogrundade antaganden för min smak. Bara Dieselsoppas ord står som garant för att han fick en förmåga när Lu-kaazh dog. Han har vad jag sett inte smulat det minsta om detta. Vidare, om ulvarna kunde blockera en förmåga, varför först nu? Både Korpa och Max Raven har outat sig sedan runda två. En nyttig användning av förmågan kunde till exempel ha varit att blockera Korpa och nattmörda Max Raven redan runda två.
Mitt resonemang här är totalt plockat ur luften och har ingenting som bekräftar det i spel. Men det har inget som motbevisar det heller, så jag ser det som en väldigt liten möjlighet att det stämmer. Men om Dieselsoppa mot alla odds skulle tala sanning, och Ulvarna kan blockera just hans förmåga, om de vet vem som är Lönnmördaren. Då håller teorin.
Är Dieselsoppa Ulv så är det ju såklart bara en massa brunt diskvatten som han kastat ut sig. Men gött iallafall, då har jag fått svar på alla frågor jag lyfte i mitt inlägg och ser ingen mening med att låta min röst ligga på tripp_trap längre.

Röst: Dieselsoppa
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Å, vad jag inte orkar med den här rundan längre. Jag har försökt samla mig till ett längre inlägg som handlar om hur konstigt det är att jag blir rödad av min förmåga+blockering, när vi egentligen vet så himla lite om förmågorna. Vi kan förstås utgå från att Max VAR siare, men detaljerna kring ahns förmåga får vi gissa oss till.

Likadant med Lukas, vars skumma spel signalerar ett spelupplägg som kanske inte skiljer sig så mycket från en klassisk omgång, men ändå torde lämna öppet för spekulationer kring om vissa förmågor aktiveras av att någon kastar in handduken.

Alltså borde vi ägna oss så himla mycket mera åt vilka som har gått åt och vad som INTE har sagts om förmågor etc.

Men men, nu pallar jag inte mer. Jag har helt orimliga krav ställda på mig och ska förstås inte skylla på någon annan än mig själv. Aldrig, aldrig ljuga.
Samtidigt blir det uppenbart hur grymt olika erfarenheter av fantasy-begreppet vi har. Dessutom som Vimes sa: vi får massa information genom att ta ut mig.

Men att gå ut med att man är lönnmördare och tro att man kommer undan med det? Tsk, tsk. Ni 80- och 90-talsbarn har tydligen aldrig impregnerats med historier om Ninjans Överlägsenhet? Om hur lönnmördaren är cool som fan i AD&D men alltid EVIL?

Nåja, man lär så länge man...är med i varulvsspel.

...

Till sist: nu tänker jag rösta på den som smugit mest de senaste rundorna. Att han har tillåtits vara så passiv är ett bevis för att vi har tre (om inte fler?) ulvar kvar.

Röst: Tyr

Till byn: lycka till nu! Ska bli spännande att se upplösningen och kom ihåg vad jag har varnat er för!

Om ni vill ha min lista över gröna och röda så kommer den här:

KK
Empiricus


Vimes
Brynolf

Korpa
Tripp_trap
Vicotnik
Tyr
Ruga
Liliana
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Nej fan, nu vart det fel:

KK
Empiricus
Liliana
Brynolf


Vimes

Tyr
Korpa
Tripp_trap
Vicotnik
Ruga
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
HELVETES!

Liliana
Brynolf
Korpa
Tripp_trap
Tyr
Ruga
Vicotnik
Tyr
Ruga


KK
Empiricus
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Aaargh!

Ägna tiden åt något vettigt, jävla sumprunkare!

KK
Tripp_trap
Vicotnik
Empiricus
Liliana
Brynolf
Vimes
Korpa
Tyr
Ruga


Sean Banan
Göran Persson


Tack för mig!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
(och det där om sumprunkare syftade på mig själv, ingen annan, jag är ju uppenbarligen ett stolpskott utan dess like!)

No offense!

Puss och kram!

Over and out!

:gremsmile:
 
Top