Nekromanti Ett äventyr - Festhallen (Runda 4)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU
och Mukwa presenterar
______________________

Ett äventyr

- En episk berättelse
______________________


Cassius skriker, gormar och använder alla muskler i sitt huvud för sista gången innan bilan faller. Bronsporten öppnas med en smäll och Max Raven råkar klämmas ihjäl av tyngden. Bakom bronsporten finns en festhall, så sagolikt vacker att endast sagor kan berätta hur vacker den är. Mat, vin, öl och guld i överflöd. En 10 meter hög staty i marmor står mitt i festhallen. Den föreställer en kvinna med en krona på huvudet och en amulett runt halsen. Plötsligt talar en röst till er, den verkar komma inifrån er själva. ”Befria mig”, säger rösten. Det är en kvinnoröst och låter typ exakt som ni föreställer er att kvinnostatyn skulle låta om det inte var en staty.

Samtidigt hörs ett rasslande och en eldsprutande drake med hårda fjäll och meterlånga tänder uppenbarar sig bakom statyn. Ni är världsvana äventyrare och vet att det enda sättet att besegra en stor och elak drake är att låta någon av er avleda drakens uppmärksamhet medan alla övriga gör fega utfall för att sedan, när i princip allt hopp är ute, döda draken. Men det börjar på att bli för varmt att vistas i rummet på grund av drakens eld, och ni förmodar att det kommer vara alldeles för varmt på

Söndag (6:e) kl 22:00

Deltagare
Brynolf
Cassius (Plundrare)
Cissi (Äventyrare)
Dieselsoppa
Empiricus
Jake Armitage (Äventyrare)
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
LJSLarsson (Plundrare)
Lu-Kaazh (Äventyrare)
Max Raven (Äventyrare)
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes


(Sorry för den sena starten)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yej!

Vimes, jag må va en mupp men det ger oss en runda till numera utan en siare dock.

Basse, visa magin innan vi hänger dig!

Korpa, vad pysslade du med?

Tack för gott spel Max Raven och Cassius.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Väntade mig nästan det. Tack för en trevlig omgång!

Ni klarar er nog. Lycka till! :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Lite surt att vi faktiskt hade kunnat skita i Cassius och han hade dött ändå. Menmen...

Ok, Max var grön och därmed siare på riktigt. Det betyder att Diesel knappast är det. Om nu inte mordet på Max var nåt slags varulvsstunt för att få oss att tro just det. Men min rakkniv som jag har hära säger resolut näj.

Röst: Dieselsoppa

Låt höra ditt "sieri".
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Fåsenu. Cassius röstade på gröna Cissi i runda 1 och oklart färgade Dieselsoppa i runda 2. Larsson röstade på oklart färgade Konrad Konvalj i runda 1. Hittils håller teorin, eller ja, den är inte motbevisad ännu.

Förra rundan slutade så här:

Cassius hade 5 röster (Empiricus, tripp_trap, Brynolf, korpa och Konrad Konvalj)
Dieselsoppa hade 3 röster (Tyr, Ruga och Liliana)
tripp_trap hade 4 röster. (Max Raven, Vimes, Dieselsoppa och Vicotnik)

KK, hade inte du bytt röst så hade tripp_trapp rykt istället.

Dieselsoppa, du har en fin liten förmåga att hala fram ur lådan. Leverera gärna :gremsmile:

Röst: Dieselsoppa

Här kommer uppdaterat dokument med nya färger. Och sådär gick det med det planerade sovandet nu.
 

Attachments

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Korpa, vad pysslade du med?

Tack för gott spel Max Raven och Cassius.
Tack, Max Raven och Cassius! :gremsmile:

Och korpa, ja, vad hände? Tappade du bollen eller har du dragit oss vid näsan?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Emp said:
KK, hade inte du bytt röst så hade tripp_trapp rykt istället.
Fullt medveten om det. Inlägget var redo att skjutas iväg så nära 22.00 som möjligt och det gjorde jag.

Jag har inte tillräckligt med scum på Tripp för att chansa på en hängning i det läget. Det ger oss en till runda att undersöka saken mer grundligt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad och Vimes: Jag förstår väl typ hur ni tänkte där i slutet. Och med facit i hand hade det ju funkat, eftersom Cassius inte dök upp. Men det kunde vi ju inte veta.

Men ok, vad fick vi ut av det? Det var ju en och annan som lät sig dras med. Emp har ju gått och lagt sig, så vi får nog tänka lite själva den här gången.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Oj, han är vaken. Skönt, då är det bara att luta sig tillbaka och lyssna på lite Laserdance medan Emp kirrar steken. :gremlaugh:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Konrad Konvalj said:
Emp said:
KK, hade inte du bytt röst så hade tripp_trapp rykt istället.
Fullt medveten om det. Inlägget var redo att skjutas iväg så nära 22.00 som möjligt och det gjorde jag.

Jag har inte tillräckligt med scum på Tripp för att chansa på en hängning i det läget. Det ger oss en till runda att undersöka saken mer grundligt.
Eller så gav det ulvarna ett extra nattmord.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Brynolf said:
Oj, han är vaken. Skönt, då är det bara att luta sig tillbaka och lyssna på lite Laserdance medan Emp kirrar steken. :gremlaugh:
Njae, jag tror nog jag skall luta mig tillbaka lite nu och ta det lugnt nån dag eller två, se hur såsen jämnar ut sig efter runda 3. Ni har ju mitt dokument uppladdat nu, och jag kanske gör en kopia på online för de som inte kör Excel.

Det skall bli kul att se hur andra analyserar det jag samlat, även om jag inte kan garantera att jag håller mig helt stilla under morgondagen :gremsmile:
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Såhär är det, jag skyddade Max senast och då kunde jag inte göra det igen nästa runda. Det var otänkbart att skriva det öppet tidigare, jag ville att ulvarna skulle tro att jag kunde skydda Max hur mycket jag ville, men det finns begränsningar för mig. :gremfrown:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Korpa said:
Såhär är det, jag skyddade Max senast och då kunde jag inte göra det igen nästa runda. Det var otänkbart att skriva det öppet tidigare, jag ville att ulvarna skulle tro att jag kunde skydda Max hur mycket jag ville, men det finns begränsningar för mig. :gremfrown:
Okej, inte helt oväntat ändå. Där emot ska du inte gå ut med vem du skyddade den här rundan, för vi vill inte att ulvarna ska veta vem de kan döda "gratis".
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Dieselsoppa nu har du en hel del jobb med att förklara ditt agerande och vad fick du reda på av din förmåga? Nu när Max Raven är bevisad bybo och siare så har du en hel del jobb att göra ifall du ska överleva en runda till.

Röst: Dieselsoppa
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Dieselbränsle!

God morgon!

Jag var ju med ett tag där på slutet men hann aldrig se Mukwas starttråd för runda fyra. Nu på morgonen möttes jag av enorm besvikelse: någon har blockat min förmåga!

Så: Korpa, vem använde du din förmåga på?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Dieselbränsle!

Dieselsoppa said:
Nu på morgonen möttes jag av enorm besvikelse: någon har blockat min förmåga!

Så: Korpa, vem använde du din förmåga på?
Vänta nu, så din förmåga blev blockad och sen vill du veta vem Korpa skyddade? Varför då? Får ulvarna reda på vem korpa skyddade så kommer vi garanterat förlora en spelare till utöver hängningen nästa runda. Eftersom ulvarna då kan ta ut personen som korpa nydligen skyddat, eftersom hon inte kan skydda samma person 2 gånger i rad. Nä du Basse det där uttalandet hjälpte dig knappast.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Re: Dieselbränsle!

Kvar i spel:

Brynolf
Dieselsoppa
Empiricus
Konrad Konvalj
korpa
Liliana
Ruga
tripp_trap
Tyr
Vicotnik
Vimes

---

Vi har två (ev tre) ulvar kvar.

Just nu vill jag nu veta mer om Korpa och Tripp_trap.

Röst: Korpa
 
Top