Nekromanti Ett äventyr - Drakarnas strid (Runda 5)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Det säger jag inte för att vara dryg utan för att det är en prioriteringsfråga vad jag ska lägga min varulvsspelstid på.
Här får du lite prio:

Kolla över Emp´s case mot Liliana. Du höll tidigare inte med mig om de prylar jag plockade fram på Liliana. Du håller inte heller outningen som särledes konstig.

Kolla över det och säg vad du tycker.

Efter det kan du kolla över Lilianas case mot K.K och säga vad du tycker där.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Det säger jag inte för att vara dryg utan för att det är en prioriteringsfråga vad jag ska lägga min varulvsspelstid på.
Här får du lite prio:

Kolla över Emp´s case mot Liliana. Du höll tidigare inte med mig om de prylar jag plockade fram på Liliana. Du håller inte heller outningen som särledes konstig.

Kolla över det och säg vad du tycker.

Efter det kan du kolla över Lilianas case mot K.K och säga vad du tycker där.
Sure, men det får bli imorrn. Preliminär bedömning är att båda casen suger :gremlaugh:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tripp said:
Mitt yrke gick inte heller att sia direkt, men Lu-kaazh visste i alla fall om att yrket existerade med tanke på hans förmåga. Nu är det försent att fråga, men jag undrar om "vakt" fanns omnämnt i Korpas roll?
Nej det finns inte omnämnt i hennes roll. Jag tror till och med att Korpa var en av de som förordade att det var tack vare att hon var Väktare som ingen kunde sia Vimes.

Precis lika som Basses Lönnmördarstatus som troligen kunde sias av Jake/BDG.

Frågan är vem som kunde sia Helare. Där har vi ju ingen så det finns ju saker att jobba med i det här tycker jag. Det är något jag inte fått ihop (trots att jag enligt Liliana tydligen knäckt väven för länge sen).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Sure, men det får bli imorrn. Preliminär bedömning är att båda casen suger :gremlaugh:
Alltså, två bybor som inte drar jämt med ett finare ord.
Att jag suger det vet jag ju redan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vi måste ju jobba med vad vi vet.

Larssons outning tyder ju på att det finns spår av Botaniker i hans roll. Grejen varför han outar Trädgårdsmästare är ju nått vi måste försöka förstå.

Att outa Trädgårdsmästare istället för Botaniker är ju lite same same. Jag köper lixom inte att Larsson är skraj för att outa Botaniker och istället väljer Trädgårdsmästare.

Det är ju inget random han drar ur röven lixom, men det är ju konstigt att han väljer Trädgårdsmästare framför Botaniker. Det måste ju finnas nått att finna där.

Hans vimsande om nått man hänger kring halsen, vilket slutar i någon form av halssmycke av ben. Det är ju också något som måste vara relaterat till vad han egentligen har eller något ulvarna har information om.

Siar relationen till Max kommer ju efter Jägare finns att välja bland (tror ja?), men hans fluff är ju passande och han smular ut botanisera eller liknande i fluffbeskrivningen så det måste ju vara så att det finns tillräckligt med info hos ulvarna.

Dieselbosses outning är ju också rätt konstig. Varför Tempelriddare? Var han ens Lönnmördare? Vi har ingen som kan bekräfta det så han kan ha dragit till med Lönnmördare också så långt vi vet.

Bandaget har vi inget på. Vi har ingen aning om vad BDG/Jake var så där kan vi bara chansa. Barden har vi däremot kopplingar till och det knyter ihop säcken snyggt med en dolk till Lönnmördaren så det mesta Basse sagt efter sin Tempelriddar-outning funkar ju.

Men. Basse har ingen förmåga. Det är ju nått som är säkert. Larsson hade en liknande förmåga och prickade bra in att Max Raven var fri att sia. Kan vi ha nått att jobba på där?

Cassies outning är ju så långt efter allt är klart så vi har ju ingen aning om hur hans outning egentligen skall se ut. Cissi plockades trots allt bort och hon kunde bekräfta Sjöfararen och det kanske var något ulvarna fruktade.

Vem tjänar vi mest på att hänga för att jobba vidare med outningarna? Är det någon som har några tankar om det?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Jo, gycklaren är ute ur spel, glömde säga det faktiskt, men som sett var jag inte helt vaken igår.
Kan du berätta lite för oss hur det gick till när du fick koll på att Gycklaren gick och dog. Nu är du säkert mer vaken än igår.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K said:
Ulvarna har bollar som plockar Korpa?
Vem tror ni Korpa skyddade och varför? Är det en relevant fråga i det hela? Om inte säg det till mig.

Hur tror ni ulvarna tänkte när de plockade bort Korpa ur spel? Var det ballsy?
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
Det inlägget du hänvisar till har jag redan svarat på. Eventuellt menar du ditt svar på det inlägget eller något ditåt.
Ja, förlåt, hade flera sidor upp samtidigt så råkade länka till fel. Menar naturligtvis det här.

Vimes said:
Men jag skulle helst vilja se att du skrev ett mer sammanhållet inlägg där du punktar upp dina argument mot mig (det är ok att hänvisa till äldre inlägg för resonemang, om man citerar eller länkar) och även ber mig om svar på vissa frågor som du menar är relevanta.
Nu förstår jag inte alls. Du ville förut inte svara för att du ansåg att jag gick ner i detaljnivå och ignorerade övergripande resonemang. Nu vill du ha en punktlista mot dig, vars punkter du förmodligen tänker bemöta ett och ett? Jag ser liksom inte skillnaden mellan punktlistor och att stycka upp citat i mindre delar. Varje citatdel kan ses som en punkt, inte sant? Dessutom hade jag tankar om din roll i mitt senaste inlägg, varför bemöter du inte det?

Vimes said:
Du behöver hjälpa mig att svara dig, för så länge det bara är du som röstar på mig och jag ärligt talat inte ger så värst mycket för dina tidigare inlägg i frågan så behöver du göra det lätt för mig, eller samla fler röster.
Vimes said:
Det säger jag inte för att vara dryg utan för att det är en prioriteringsfråga vad jag ska lägga min varulvsspelstid på.
Jag har också andra tidsprioriteringar än att skriva om mina inlägg till att passa din definition för vad som är värt att bemöta och inte. Först vill du knappt bemöta mig, sen säger du att du kan tänka dig det om jag omformulerar mig. I mitt tycke sitter du mest slingrar dig genom att förhala mina resonemang och tankar.

Men vad har du använt din tid på för nyttigheter i denna runda då? Snabbt som attan startade du ett drev mot Vicotnik, och rullade på med ett par frågor mot honom. Men därefter har dina inlägg varit styckeslånga, där främst kommenterar det andra sagt redan sagt i vaga ordalag.

Konrad Konvalj said:
Nej det finns inte omnämnt i hennes roll. Jag tror till och med att Korpa var en av de som förordade att det var tack vare att hon var Väktare som ingen kunde sia Vimes.
Skillnaden är att Lu-kaazh skulle få sin förmåga, bra eller dålig, om jag dog. Korpa har inte någonstans antydit att hennes förmåga skulle påverkas åt något håll om Vimes försvann. Annat än att hennes förmåga och Vimes yrke hörde ihop namnmässigt fanns ingen koppling mellan de två.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tripp: Vad tjänar vi på att hänga Vimes?

Du behöver inte bygga ett case åt mig eller liknande, men det skulle underlätta jättemycket för mig om jag fick se dina tankar om det.

Om Vimes är ulv, vad får vi då (förutom att vi närmar oss segern eller segrar)?

Om Vimes är bybo, vad får vi ut av det?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Där sa du ju nåt, Tripp. Väktare - Vakt. Kan det vara nåt sånt Mukwa har tänkt? Har någon tänkt i de banorna tidigare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Det känns som om du gör dig onödigt svår här tripp. Du bad mig tidigare om mitt case, och jag gav dig det i punkter. Jag ber det samma av dig. Med tanke på att du vill rösta ut mig borde det inte vara så svårt för dig att faktiskt punkta upp dina argument. Eftersom det bara är du som röstar på mig, och intresst för ditt drev är svalt från övrigt håll, så känner jag mig inte sådär jätteintresserad av att gröta runt med dig om du inte gör det enkelt för mig.

Sen är det ju som KK skriver. Om du samlar ihop ditt case och gör det tillgängligt så kanske du får med dig folk i ditt drev.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Brynolf said:
Där sa du ju nåt, Tripp. Väktare - Vakt. Kan det vara nåt sånt Mukwa har tänkt? Har någon tänkt i de banorna tidigare?
Mukwa har vävt väven. Sedan har han slumpat ut roller (specialförmågor och ulvar) i den.

Visar det sig att jag har fel kommer jag ha en gris med hitlermustasch som profilbild resten av året!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Brynolf said:
Där sa du ju nåt, Tripp. Väktare - Vakt. Kan det vara nåt sånt Mukwa har tänkt? Har någon tänkt i de banorna tidigare?
Mukwa har vävt väven. Sedan har han slumpat ut roller (specialförmågor och ulvar) i den.

Visar det sig att jag har fel kommer jag ha en gris med hitlermustasch som profilbild resten av året!
Att Mukwa vävt väven köper jag. Att han sedan slopat ut rollerna köper jag också.

Men.

Varför kör Larsson på Trädgårdsmästare och varför kör Diesel på Tempelriddare?

Det tyder ju på någonting. Deras alibiroller tycks inte vara kompletta eller så är de väldigt nojiga över sina roller.

Du är ju säker på att de fått alibiroller också om jag inte minns fel.

Men lixom.

Hade jag fått Larssons roll med.

Yrke: Botaniker
Förmåga: Jägarna smyger runt i dina botaniska trädgårdar så du känner igen en jägares spår. Därför får du reda på när en jägare lämnar spel.
Föremål: Prästigt krucifix i halskedja

Inte hade jag då valt att outa Trädgårdsmästare då. Det är ju helt vansinnigt att göra så som ulv. Varför ens fundera på Trädgårdsmästare när det står Botaniker. Varför inte ta något helt annat.

Nu gjorde Larsson tydligen det av någon anledning. Dieselbosse valde att gå på linje 2. Han outade Tempelriddare draget ur röven eller inspirerad av något? Varför vågar inte ulv-Basse outa Lönnmördare?

Ulv-Basse hade ingen förmåga (sägs det).
Larsson hade en förmåga (sägs det).
Cassius hade en förmåga (sägs det).

Kan vi tro på ulvarna när de säger att de har en förmåga lika som byborna? Jag har ingen aning. Det som står klart är ju att ulvarna vill passa in i väven, men Larsson lyckades inte med det. Han outade nått i närheten av nått som passar in i väven och det är ju sjukt dumt som ulv. Dieselbasse outade också bort sig ur väven, men tog sig tillbaka in i väven genom att erkänna att han var Lönnmördaren tillslut (men det är ju nått vi vill att han skall vara för att han skall ha Lu-kaazh dolk, eller??).
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Brynolf said:
Där sa du ju nåt, Tripp. Väktare - Vakt. Kan det vara nåt sånt Mukwa har tänkt? Har någon tänkt i de banorna tidigare?
Mukwa har vävt väven. Sedan har han slumpat ut roller (specialförmågor och ulvar) i den.

Visar det sig att jag har fel kommer jag ha en gris med hitlermustasch som profilbild resten av året!
Att Mukwa vävt väven köper jag. Att han sedan slopat ut rollerna köper jag också.

Men.

Varför kör Larsson på Trädgårdsmästare och varför kör Diesel på Tempelriddare?

Det tyder ju på någonting. Deras alibiroller tycks inte vara kompletta eller så är de väldigt nojiga över sina roller.

Du är ju säker på att de fått alibiroller också om jag inte minns fel.
Cassius outade ju sitt yrke efter att Cissi sagt att hon ser att Sjöfarare lämnar spel, men Larsson outade ju Trädgårdsmästare innan du, KK, outat att du kunde se döda Botaniker.
Kan de ha fått generella beskrivningar på sina roller, tror jag var inne och spånade på det tidigare också. Att de fått typ nån text "Du smög på och nackade en filur som påtar i trädgården, nu har du halsbandet du hittade i hans ficka" och "Du smög ombord på en eka och dränkte ägaren. Nu har du en penningpung med Månglare broderat på i guldtråd."

Det skulle ju innebära att de vet att yrket de har finns ute som nåns siande, men de vet inte exakt vad det är för yrke.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Brynolf said:
Där sa du ju nåt, Tripp. Väktare - Vakt. Kan det vara nåt sånt Mukwa har tänkt? Har någon tänkt i de banorna tidigare?
Mukwa har vävt väven. Sedan har han slumpat ut roller (specialförmågor och ulvar) i den.

Visar det sig att jag har fel kommer jag ha en gris med hitlermustasch som profilbild resten av året!
Att Mukwa vävt väven köper jag. Att han sedan slopat ut rollerna köper jag också.

Men.

Varför kör Larsson på Trädgårdsmästare och varför kör Diesel på Tempelriddare?

Det tyder ju på någonting. Deras alibiroller tycks inte vara kompletta eller så är de väldigt nojiga över sina roller.

Du är ju säker på att de fått alibiroller också om jag inte minns fel.
Cassius outade ju sitt yrke efter att Cissi sagt att hon ser att Sjöfarare lämnar spel, men Larsson outade ju Trädgårdsmästare innan du, KK, outat att du kunde se döda Botaniker.
Kan de ha fått generella beskrivningar på sina roller, tror jag var inne och spånade på det tidigare också. Att de fått typ nån text "Du smög på och nackade en filur som påtar i trädgården, nu har du halsbandet du hittade i hans ficka" och "Du smög ombord på en eka och dränkte ägaren. Nu har du en penningpung med Månglare broderat på i guldtråd."

Det skulle ju innebära att de vet att yrket de har finns ute som nåns siande, men de vet inte exakt vad det är för yrke.
Jo det hela med Larsson har jag varit inne på tidigare. Men det förklarar ju inte varför Basse var tvungen att hitta på nått som inte finns.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Var han tvungen? Eller är anledningen till att han ljög sann, även om inte hans byboighet är det?
Om Dieselulven inte snackar ihop sig med polarna utan ljuger ihop en roll för att han tror att Lönnmördare är hans "onda" yrke som han skall hitta en täckmantel för?

Och sedan efter lite snack med sin flock märker hur landet ligger?

Det kan ju vara en enkel tankevurpa.
Eller så har några kanske hela roller, några bara ett föremål andra bara ett yrke?

Larsson kan ju ha ljugit om sitt halsband för att han trodde det skulle kunna låta som något generellt?

Eller så hade Ulvarna en pott med täckmantlar, föremål och yrkessianden som inte räcker för allihopa.

Hursomhaver:
I Dieselsoppas inlägg där han outar allting så gör han det tillsammans med kritik mot Larssons outade djurbenshalsband, och det kom dessutom 20 minuter efter att du, KK, riktade ett ganska hårt strålkastarljus på Larsson. Det är ju extra dumt att så tätt inpå en Ulvpolare spilla mer brunt slem i ankdammen.

Mer spekulationer - Kan han ha försöka dra uppmärksamheten bort ifrån Larssons outning för att få oss att titta mindre på den och istället outa mer? Den dagen så outades ju det en massa (typ en fjärdedel av allt som outats). Kanske de hoppades att få igång en outningstrend.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Lex Thibault

Konrad Konvalj said:
Inte hade jag då valt att outa Trädgårdsmästare då. Det är ju helt vansinnigt att göra så som ulv. Varför ens fundera på Trädgårdsmästare när det står Botaniker. Varför inte ta något helt annat.

Nu gjorde Larsson tydligen det av någon anledning. Dieselbosse valde att gå på linje 2. Han outade Tempelriddare draget ur röven eller inspirerad av något? Varför vågar inte ulv-Basse outa Lönnmördare?
Jag håller med om att det kanske finns något här (i så fall blir det hitler-gris 2013 ut). Det verkar väldigt konstigt att ljuga botaniker till trädgårdsmästare, och at tulvarna ljugit så annorlunda. Idén om att ulvarna kanske har fått en vag, generell beskrivning skulle kunna förklara det.

Men jag håller den vaga, generella beskrivningen för väldigt osannolik ur ett makarperspektiv. Såhär är det, ett klassiker-upplägg (siare och väktare och inget annat) ska vara balanserat. Allt fluff (så tillvida det inte är direkt vilseledande för byn) är alltid till byns fördel. I det här spelet har vi dessutom en by-förmåga som inte kommit i spel (Lukas, om han inte var DTF förstås). Vi har mer eller mindre massoutat, men har inte synbart straffats för det. Skulle varulvarna ovanpå detta INTE ha fullständiga alibin har Mukwa gjort ett obalanserat spel. Och, jag köper inte att han, med sina tidigare erfarenheter som makare, har gjort det.

Men frågan varför Larsson och DiselBasse ljög kvarstår. Jag har inget bra svar. De fick för sig att de behövde göra det, helt enkelt. Jag hänvisar till Lex Thibault. I Thibaultkoden hade ulvarna mer eller mindre alibin, men ljög om dessa på ett för dem väldigt negativt sätt. Se slutdiskussionen efter Thibaultkoden: Recca förklarar varför de ljög då . Ärligt talat förstår jag fortfarande inte riktigt varför de fick för sig att ljuga då. Min poäng här är att beslutet att ljuga är fattat inom ramarna för en diskussion vi inte har tillgång till, det är svårt som fan att försöka förstå varför som utomstående.

Lika så i Ebon Oaks egentligen. Där behövde vi ljuga, och lgönerna hittades på on the fly och det är egentligen bara tillfäliigheter att vi agerade som vi gjorde med outningar och planer. Skillnaden där var ju att vi lyckades, men att det skulle finnas några speciellt rationella motiv och smart uttänkta strategier bakom lögnerna är inte min uppfattning. (Recca håller säkert inte med mig :gremwink: ) Eller för all del i Vampire-spelet, där ni absolut hade behövt ljuga, men inte gjorde det trots att ni egentligen hade den information ni behövde för att fatta det beslutet.

Så min poäng är att även om vi kommer fram till en väldigt rationell förklaring till varför Basse och Larsson agerat som de gjort, så är det inte säkert att den stämmer. Tvärt om tror jag att risken är överhängande att den är felaktig, att vår rationalitet är en annan än ulvarnas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Vicotnik

Sett till röststatistiken känns Vico som den mest givna ulven.

Tripp hade ett bra argument mot Vico. Here goes: Tripp anklagar Vico för att vara försiktig och mjäkig, Vico säger att det är så han spelar. Och det stämmer ju, Vico är försiktig, klok och lugn, det är hans trademarks som varulvsspelare. Senare tar Tripp upp tripp-drevet i R3 och frågar Vico hur Vicos röst på Tripp i det drevet är förenligt med en försiktig spelstil.

Vi pausar där. Jag tycker ju att det fanns goda skäl att som ärlig bybo vara med i Tripp-drevet då, och jag tycker forfarande att de argumenten är giltiga, även om jag har avskrivit Tripp från min misstänktalista. Men frågan huruvida Vicos tripp-röst är förenlig med Vicos spelstil är intressant.

Som vi minns hade vi en liknande situation i R1, fast det ledde till att Larsson röstades ut. Alternativet då var Diselsoppa, med Konrad Konvalj och Cissi som bubblare (se Empis dokument). Vicotnik har sin röst på BDG/Jake när röstdrevet mot Larsson startar. Såhär gör han:

Vicotnik said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.

Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?

Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.

---

Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:

Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.

Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.

Han väljer alltså att rösta på KK. KK slutar på tre röster den rundan. Från Liliana, Vico och Larsson himself. Men både Tyr och Ruga har haft sina röster på KK innan de bytte till Larsson-drevet.

Det vi noterar här är alltså att Vico, när det är en ulv som ligger i tuben, är sann mot sin försiktiga spelstil och inte hoppar på det plötsliga drevet. Det är också värt att notera att han när de två huvudkandidaterna är ulvar, väljer att försöka rösta ut KK som i den situationen är att betrakta som tredjealternativ tillsammans med Cissi. Detta är en scum tell.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Vicotnik

Vico får gärna kommentera det ovanstående, samt svara på de frågor jag ställde tidigare i tråden.

Dessutom skulle jag vilja veta om Vico har brödsmulat att han är en bonde med ett svärd som ser döda hantverkare? Finns det någon smaskig smula att visa upp?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Re: Vicotnik

Vimes said:
Sett till röststatistiken känns Vico som den mest givna ulven.

Tripp hade ett bra argument mot Vico. Here goes: Tripp anklagar Vico för att vara försiktig och mjäkig, Vico säger att det är så han spelar. Och det stämmer ju, Vico är försiktig, klok och lugn, det är hans trademarks som varulvsspelare. Senare tar Tripp upp tripp-drevet i R3 och frågar Vico hur Vicos röst på Tripp i det drevet är förenligt med en försiktig spelstil.

Vi pausar där. Jag tycker ju att det fanns goda skäl att som ärlig bybo vara med i Tripp-drevet då, och jag tycker forfarande att de argumenten är giltiga, även om jag har avskrivit Tripp från min misstänktalista. Men frågan huruvida Vicos tripp-röst är förenlig med Vicos spelstil är intressant.

Som vi minns hade vi en liknande situation i R1, fast det ledde till att Larsson röstades ut. Alternativet då var Diselsoppa, med Konrad Konvalj och Cissi som bubblare (se Empis dokument). Vicotnik har sin röst på BDG/Jake när röstdrevet mot Larsson startar. Såhär gör han:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vicotnik said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.

Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?

Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.

---

Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:

Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.

Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.
</div>

Han väljer alltså att rösta på KK. KK slutar på tre röster den rundan. Från Liliana, Vico och Larsson himself. Men både Tyr och Ruga har haft sina röster på KK innan de bytte till Larsson-drevet.

Det vi noterar här är alltså att Vico, när det är en ulv som ligger i tuben, är sann mot sin försiktiga spelstil och inte hoppar på det plötsliga drevet. Det är också värt att notera att han när de två huvudkandidaterna är ulvar, väljer att försöka rösta ut KK som i den situationen är att betrakta som tredjealternativ tillsammans med Cissi. Detta är en scum tell. </div></div>
Intressant, du har dock fel att jag röstade på Larsson. Det var diesel.
 
Top