Nekromanti Ett äventyr - Drakarnas strid (Runda 5)

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Re: Vicotnik

Ruga said:
Intressant, du har dock fel att jag röstade på Larsson. Det var diesel.
Yes, det stämmer. Poängen var dock att Konrad Konvalj fanns med som (bubblar-)alternativ.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Angående Liliana och KK

KK bad mig kommentera Lilianas KK-case och KK:s Liliana-case. Jag tänkte göra det kortfattat, sen ska jag jobba.

Well, min uppfattning är att de båda är bybor. Faktum är att jag kommer känna mig riktigt dum om någon av dem inte är det. Angående deras respektive case:s så är min huvudsakliga invändning denna:

Det duger inte att notera hur något gjort eller betett sig. Avvikande beteende är inte en scum tell förrens det finns någon förklaring till hur detta avvikande beteende är ulvigt. Det räcker inte med att säga att något är konstigt, tycker jag. Huvuddelen av Lilianas argument mot KK faller på detta, anser jag. Hon pekar på olika saker KK gjort, men utan att försöka förklara på vilket sätt de är ulviga. Detta stämmer till viss del för KK:s case mot Liliana också. På vilket sätt är dabbandet med dyrksatsen, verktygen och google ulvigt. Att det är fett konstigt köper jag rakt av, men jag har inte sett någon förklaring till hur detta är en del av ett ulvbeteende. Min tolkning av Liliana är att hon är en bybo som kräver viss välvillig läsning, och sådana spelare har vi ju fler av. Hon är lite off beat med diskussionen, men det är inget fel på viljan att ta ställning och försöken att hjälpa byn, tycker jag.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Vicotnik

Vimes said:
Varför misstänker du KK? Jag tycker han har varit supergrön hela spelet i princip, hur kommer det sig att våra intryck skiljer sig så?
Har delvis redan svarat på detta, men hur som helst. Tidigt i spelet så har jag haft uppfattningen att KK inte spelat som han brukar, där emot efter hans röst på LJSLarsson och sen andra rundan så har jag hållt honom som grön. Det som gör att jag är smått skeptisk till KK var hans röst byte i slutskendet, då han verkligen byte röst i sista sekund till Cassius, som ändå skulle åka. Ser jag KK som (den sista?) ulven? Nej, det finns andra som jag håller för mer troliga ulvar.

Vimes said:
Hur tänker du när du har Tripp bland dina misstänkta? Verkar det inte konstigt att ulven DiselBasse försökte rösta ut ulv-Tripp när han visste att ulv-Cassius skulle autodödas? Är inte det helt orimligt ulvagerande, och borde inte slutsatsen vara att Tripp rimligtvis är grön? Innan du hoppade på tripp-drevet i R3, hade du riktat misstankar mot honom? Jag kan inte påminna mig att du diskuterat tripp innan du hoppade på drevet. Tycker inte du att det får dig att se ut som en varulv som tar chansen att rösta ut en bybo? (som Disel gjorde alltså).
Kommer helt ärligt inte ihåg, hurvida jag varit på tripp_trap innan runda 3 eller inte. Hur vida Basse försökte rösta ut Tripp_trap så kan det mycket väl varit ett försök till att gröna sig själv. När det kommer till hur ulvar agerar så är mer eller mindre inget orimligt. Jag har hört om spel där en av ulvarna har offrat två av sina egna för att få sig själv att framstå som bybo. Så vad som är rimlig/orimlig taktik som ulv kan jag inte svara på men: anything goes. Där emot är det jag håller mot Tripp_trap är att han aldrig vidrörde LJSLarsson under runda ett.

Vimes said:
...Angånde Vicotniks röst mönster...
Att jag spelar försiktigt är nog ganska så allmänt känt bland de som varit med ett tag, att jag då skulle lägga min röst på en icke ulv första rundan istället för att försöka bygga upp ett mindre case mot en existerande ulv för att öka min trovärdighet känns otroligt. Som ulv vill man bygga upp sin trovärdighet och det gör man inte genom att rösta utan för mönster och gå emot majoriteten av byn.

Hur som helst hänger ni mig som trolig ulv så kommer ni bli besvikna, men det är inget jag kommer kunna bevisa för er föräns jag är död. Så min fråga till er är vad kommer min död som bybo ge er att jobba vidare med?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Vicotnik

Vico said:
Har delvis redan svarat på detta, men hur som helst. Tidigt i spelet så har jag haft uppfattningen att KK inte spelat som han brukar, där emot efter hans röst på LJSLarsson och sen andra rundan så har jag hållt honom som grön. Det som gör att jag är smått skeptisk till KK var hans röst byte i slutskendet, då han verkligen byte röst i sista sekund till Cassius, som ändå skulle åka. Ser jag KK som (den sista?) ulven? Nej, det finns andra som jag håller för mer troliga ulvar.
Alltså, jag har ju spelat väldigt i linje med hur jag brukar spela. Jag är troligen den lättaste spelaren att följa om man är ulv. Jag är lixom på ett flertal ställen samtidigt och sprider någon form av brun odör ikring mig.

Mitt Cissi/Ruga-case vart ju något som lyckades tilldra sig ett flertal ulvar. Larsson var ju bestämt emot caset till en början och var den som startade drevet mot mig. Han använde sig av mitt Cissi/Ruga-case och hoppades så klart att Cissi skulle ryka i slutändan. Han var till och med in och garderade sig från mobilen (njae, högst troligt inte) att mitt case fan var bra egentligen, men han tog inte bort sin röst från mig. Ponera (fan så jag älskar det ordet) att jag fått Cissi hängd tack vare mitt case och Larsson var en av de som hade sin röst på mig. Hur hade min Botaniker outning sett ut då? Trädgårdsmästar-Larsson hade ju sett ett helt annat ljus så att säga. Diesel var också på min sida och det fanns ett flertal varianter av slut på R1 fram tills att Vimes (du får cred trots att du hade små bollar) lade den första rösten på Larsson.

Tyrsan är ju den som kommer in och räddar upp situationen med något som i mina ögon är solklart. Du kommer i det skedet in och säger att jag är off och inte kan kännas igen som bybo.

Alltså, i det läget var det ett väldans tryck på röstningen. Mitt Cissi/Ruga-case låg och skvalpade, röster hopades på K.K för nått så löjligt som en/flera yrkeskategorier. Jag outade ju hela min roll och förklarade läget redan i där i R1 ändå röstade Liliana och Larsson på mig. Även Ruga och Tyr, men (om jag minns rätt) Ruga flyttade sin röst mot Diesel efter mig och plötsligt svängde det mot uvl-Diesel istället för Cissi och mig.

Någonstans här drogs ju även Larsson drevet igång. Det var bra tryck i lådan. Cissi-K.K-Diesel-Larsson var alla i linan att röstas ut ett tag där och hade inte Tyrsan varit så där exakt och på spiken som han var hade det kanske sett annorlunda ut. Troligen hade Diesel åkt så det hade väl inte varit så annorlunda, men om det hade barkat åt pipan med en hängning av Cissi i R1 hade det sett bra mycket bättre ut för Trädgårdsmästare-Larsson.

Njae. Jag spelar mitt typiska spel känns det som. Jag lockar till mig ulvar genom att skapa min case mot oskyldiga bybor. I vissa fall vänds det ju till det bättre om bybon i fråga gör ett bra jobb och visar sin byboighet, i andra fall så får jag hjälp att släppa min nojighet av kloka bybor och i ett tredje fall så går det åt pipan för byn för att jag inte kan släppa en bybo.

Så här långt i spel:

R1-->Röstar ut ulv-Larsson
R2-->Försöker rösta ut Liliana
R3-->Röstar ut ulv-Cassius (sken-drevar mot Tripp som jag inte vill offra)
R4-->Försöker rösta ut Liliana (är nöjd och ställer mig bakom en hängning av Diesel)

Är Liliana ulv så har jag spelat ett rätt bra bybo-spel. Är Liliana bybo så har jag spelat ett mindre bra bybo-spel med tanke på att jag var sugen på att hänga henne i R2. Tål dock att tänkas på att byn hängde en bybo i Lu-kaazh den rundan så vi hade ju varit i samma sits nu i sådan fall. R4 var det avgjort och jag ställde mig bakom en hängning av Diesel till fullo, men tack vare awesomesåås-faktorn och ett super upplägg av Mukwa så var jag sugen på att Diesel skulle vara grön. Det hade gett spelet en till dimension. Nu står det klart att han var ulv och då får vi ju så lov att jobba utifrån det och jag kan släppa awesomesååås-faktorn.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Re: Vicotnik

Vicotnik said:
Hur som helst hänger ni mig som trolig ulv så kommer ni bli besvikna, men det är inget jag kommer kunna bevisa för er föräns jag är död. Så min fråga till er är vad kommer min död som bybo ge er att jobba vidare med?
Det här gillar jag inte alls. Det du säger är att du inte kan få oss att inte rösta på dig (så har jag ALDRIG tänkt när jag är bybo) och att, implict, byn kommer förlora på att rösta ut dig för att du är en informationsåtervändsgränd.

Det stämmer mycket riktigt att om du är bybo så kommer vi inte direkt få någon info av att rösta ut dig i nuläget. Du har inte alls varit i hetluften. Men istället för att "skrämma" oss med det kan du väl börja jobba? Vem misstänker du den här rundan?

Det finns bara positiva saker med att du börjar jobba fram misstänkta nu, Vico. Är du bybo kommer vi i bästa fall hitta den riktiga ulven genom ditt arbete, och om vi röstar ut dig ändå kommer dina ord och resonemang bli bybo-certifierade och användbara nästa runda. Vill du vinna med byn behöver du göra mer än att bara säga att byn inte får ut något av att rösta ut dig. Kom igen nu.

--

Hur var det med brödsmulorna för övrigt? Har du släppt några sådana?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Vicotnik

Vimes said:
Hur var det med brödsmulorna för övrigt? Har du släppt några sådana?
Jag har inte brödsmulat något för enda gången då jag inte ser poängen med det. Brödsmula kan både bybor och ulvar göra och det är inte på något sätt grönande i mina ögon.

Vimes said:
Det här gillar jag inte alls. Det du säger är att du inte kan få oss att inte rösta på dig (så har jag ALDRIG tänkt när jag är bybo) och att, implict, byn kommer förlora på att rösta ut dig för att du är en informationsåtervändsgränd.

Det stämmer mycket riktigt att om du är bybo så kommer vi inte direkt få någon info av att rösta ut dig i nuläget. Du har inte alls varit i hetluften. Men istället för att "skrämma" oss med det kan du väl börja jobba? Vem misstänker du den här rundan?

Det finns bara positiva saker med att du börjar jobba fram misstänkta nu, Vico. Är du bybo kommer vi i bästa fall hitta den riktiga ulven genom ditt arbete, och om vi röstar ut dig ändå kommer dina ord och resonemang bli bybo-certifierade och användbara nästa runda. Vill du vinna med byn behöver du göra mer än att bara säga att byn inte får ut något av att rösta ut dig. Kom igen nu.
Exakt, jag har inget som jag kan göra/bidra med för att få er att säga: "Ah.. det har vi missat eller det har vi inte tänkt på". Och jag tänker inte sätta mig och ta upp saker som redan ligger ute på bordet.
Och sen Vimes, under alla spel jag har varit med i så tror jag att jag aldrig varit den som hittat information/felaktigheter som fått en ulv fälld, eller i alla fall inte vad jag kan minnas. Så att jag i nuläget skulle lyckas gräva fram något som får en ulv att bli fälld är väldigt otroligt.

Tro mig när jag säger att jag är inte uppgiven, jag har bara inte den energi jag engång i tiden hade att lägga ner på Varulvsspelen och troligtvis kommer det här bli sista varulvsspelet jag är med i på ett bra tag. Jag känner nämligen att min energi och engagemang som jag haft i tidigare spel har försvunnit och nu är det mest bara av vana som jag är med i spelen.

Jag kommer där emot ligga kvar med min röst på Liliana, då hon är den enda kvarvarande i nuläget som trasslat med sitt föremål.

De jag håller som gröna är:
Vimes
Tyr
Empiricus
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Vicotnik

Vicotnik är alltså prime Ulv-kandidat nu, och Liliana tvåa, enligt hur rösterna ligger. Jag tänkte att jag tittar över hur de båda har snackat under sista dagen på runda 1, och gör en sammanställning av deras inlägg tillsammans med de kända Ulvarna. Kanske vi ser något mönster där, kanske inte, men något hoppas jag det ger.


Vissa citat är stympade, för att det blev för många citat i citat, men alla inlägg har tid och id med, så att det går att hitta originalinlägget.

Citaten från bekräftade Ulvar är röda, men även citerade texter från andra är också röda, för att jag är lat. Rödmarkeringen är primärt för lättare översikt.

Det jag tycker är intressantast är hur Larsson och Dieselsoppas inlägg trappar av och tonar ut under dagen. Jag skall läsa in mig närmare på mer exakt när de börjar bli borta.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">

Börjar med tripp_traps inlägg 00:42, för många svar hänvisar till det.

#841507 - 2013-02-27 00:42
tripp_trap said:
Empiricus said:
Här tycker jag det ser rätt klart ut som att du bekräftar att Vimes har uppfattat din brödsmulning rätt, och nu hugger du seda åt honom med att du inte alls menade föremålet?
Du har rätt, det är tvetydigt skrivet. Klantigt av mig. Jag har ingen ursäkt för den blundern, bara en förklaring:

Jag nämner ingenting om föremål i mitt inlägg, men när jag satte Vimes citat direkt ovanför ser det ut som jag bekräftar att min smulning handlar om ett föremål. När jag ursprungligen skrev om att dyrka upp Vimes hemligheter diskuterades det ännu om och i så fall vad vi skulle outa, och jag smulade om mitt yrke för jag fann det svårare att smula om harpan (ni ser hur fumligt jag klämde in harpan i ett tidigare inlägg).

När Vimes sedan snackar om att jag har dyrkar blev jag extremt misstänksam mot honom. Hans motstridighet i kombination med vad jag uppfattade som misstänkliggörande av mig för att själv undvika frågor gav mig kalla kårar. Men nu ser jag hur lätt det var att missförstå min smulning.

Vimes said:
Btw är det intressant att din smula för harpan var så extremt sen. Dyrk-smulan kom i ditt första inlägg.jag smulade både yrke och föremål direkt i början
Eftersom jag ditintills inte fått något drev efter mig, knappt ens frågor, och ingen majoritet verkade ha förordat massoutning heller så sparade jag på min information. Ja, jag kunde ha försökt smula om harpan på något sätt, men det är svårt att få in det föremålet på ett diskret och naturligt sätt i ett inlägg.

---

Dieselsoppa har plingat till på min radar ett tag nu. Den bubblande och klämkäcka entusiasmen inför spelet har hittills inte ebbat ut i något egentligen matnyttigt. Det har kommit åtminstone två löften om aktivitet.

Dieselsoppa said:
Men jag ska dyka ner i den här rundan ändå, sa ni få se.
Skrivet 24:e februari 14:35

Dieselsoppa said:
(Nu ska jag åka tåg och kommer inte kunna skriva mer, men ska försöka leverera en sammanställning av prylar som jag tycker pekar på Vimes, Vic och KK).
Skrivet 25:e februari 20:27

Dieselsoppa said:
Ja, ni hör, skitspännande! Jag hinner alltså inte med på samma sätt som igår, men ikväll när jag kommer hem till hotellet ska jag bidra bättre.
Skrivet 26:e februari 15:36

Dina löften låter bra, i synnerhet den där sammanställningen om Vimes, Vicotnik och Konrad. Men hittills ser jag mest sånt här:

Dieselsoppa said:
Okej, jag är säker på att Liliana är varulv med tanke på vad och hur hon har outat. Liliana MÅSTE vara prio ett på onsdag 22.00, om inget märkligt händer dessförinnan.
Dieselsoppa said:
Om Liliana: det här är nybörjarvarulvsmisstag. Hela prylen med hennes outande är så himla inkonsekvent och konstigt. Ingen annan har motsvarande mis-match. Låt oss inte göra samma misstag som byn gjorde i Ebon Oaks (de släppte Recca som modigt gick ut med att hon var ett *snällt* spöke).

Men det tjänar lite till nu att pressa Liliana mer, då är det bättre och emr givande att försöka hitta hennes tre (eller fyra?) kompisar.
Jag förstår knappt alls. Du säger i ett annat inlägg att du blev nervös av att Konrad skrev "jag är byn" men du kan själv slänga runt saker som att du är säker på att Liliana är skurk utan att det ska verka konstigt. Jag kanske är ovan vid din spelstil, men att skriva i absoluter i varulvsspelets första runda är inte vettigt. Jag skulle vilja se dig diskutera mer. Gör något av dina löften om aktivitet, det är bara ett dygn kvar innan rundan är över! För att uppmuntra dig lite:

Röst: Dieselsoppa

#841515 - 2013-02-27 05:49
LJSLarsson said:
Konrad Konvalj said:
Larsson said:
Konrad har rödat mig hela spelet. Han har fått gehör från många (säkert några ulvkumpaner), men knappast en säker majoritet. Många har istället haft Konrad på sin ulvlista. Hade jag varit ulv i hans sits hade jag letat med pincett och förstoringsglas efter fler bybor att få utröstade.
Om du är någorlunda observant så har jag släppt dig ganska hårt. Du har tagit dig bort från min ulv-lista tillsvidare. Jag kan tyvärr inte sätta upp dig på den gröna listan, men jag har inte för avsikt att försöka få dig hängd den här rundan på något vis.
Okej... jag kan erkänna att jag kanske lider av tunnelseende på grund av hur vi har stångats hela rundan. Men bara för att du inte tänker rösta på mig är inte ett skäl för mig att ta bort rösten på dig om jag fortfarande tror att du är ulv.

Men jag skall ta mig lite mer tid och kolla på din stora grävning en gång till. Oavsett om du är ulv eller ej så får den A for Effort.


#841517 - 2013-02-27 06:50
LJSLarsson said:
Nej, efter en till genomläsning så tycker jag fortfarande inte Konrads analys av Cissi och Ruga håller.

Kontentat av teorin är att Cissi skrev att "Mukwa rett ut begreppen". Ruga säger sedan att Ruga kontaktat Mukwa, och lite senare säger Cissi att även hon kontaktat Ruga.

Att Mukwa "rett ut begreppen" tycker jag tyder på en tydlig kontakt. Det står inte "det står i reglerna" eller "Korpa dubbelkollat reglerna". Reda ut betyder att förklara något som man finner otydligt. Att enkelt ställa upp regler i början av spelet tycker jag inte är samma sak som att reda ut något krångligt.

Det andra Konrad har som bevis är att Cissi ibland skriver sjöfararen i bestämd form singular istället för obestämd form plural (sjöfararen och sjöfarare). Om vi bortser från rena slarvstressmissar från Cissi (vilket är dock något ulvar brukar råka ut för) så skulle jag behöva läsa om hela tråden innan jag skulle kunna värdesätta detta.
Som läget ser ut ny verkar det som att det bara kommer vara ett av varje yrke... om vi inte börjar dividera frågan om barder och gycklare vidare. Jag har ingen aning om när den här slutsatsen drogs, men det skulle inte förvåna mig om den kom innan Cissis användade av bestämd form.

Nej, jag ser Konrad fortfarande som röd. Folk som direkt hoppade på tåget, som Luukaz, får ett lite rött sken... men jag tror nog att det beror på kvantiteten i Konrads arbete snarare än kvaliteten. Jag, som tjabbat med Konrad sedan start, tog dock från början en mer skeptisk hållning.

#841518 - 2013-02-27 06:57
Dieselsoppa said:
Tripp_trap said:
Jag förstår knappt alls. Du säger i ett annat inlägg att du blev nervös av att Konrad skrev "jag är byn" men du kan själv slänga runt saker som att du är säker på att Liliana är skurk utan att det ska verka konstigt. Jag kanske är ovan vid din spelstil, men att skriva i absoluter i varulvsspelets första runda är inte vettigt. Jag skulle vilja se dig diskutera mer. Gör något av dina löften om aktivitet, det är bara ett dygn kvar innan rundan är över!
Jag tycker väl att jag har skrivit en hel del i den här rundan, faktiskt, med undantag för gårdagen. Nåja.

Om spelet:
Jag ser inte att fluffet (i stil med de sju väktarna) har något med själva spelmekaniken att göra. Mukwa har fått några försök på sig nu och jag tycker väl att hans experimentlusta verkar ha lugnat sig en aning. det som skiljer det här spelet från ett helklassiskt upplägg är att yrke/föremål/förmågor är en viktig del av spelmekaniken. Även om ulvarna har fått alibiroller lär yrkena/föremålen/förmågorna vara avgörande för hur vi ska hitta ulvar.

Man kanske kan prata om ett semi-klassiskt upplägg den här gången, där Mukwa har gett oss information att arbeta med medan ett helklassiskt parti hade inneburit att vi ”bara” hade roller typ siare, väktare, roleblocker, etc. UTAN någon kompletterande information.

Det här spelet dock, för att stanna vid själva spelets mekanik, ser ut att vara enkelt, elegant och symmetriskt:

*Vi har ett antal yrken, vilka kan kontrolleras genom att folk ser när ett visst yrke lämnar spel. Det är information som vi kan använda genom att ulvarna skiljer sig. Dvs, om en person har ett yrke som ingen annan kan se lämnar spel, tja då har vi hittat en ulv.

*Utöver detta har vi några ytterligare roller som har fått fräsigare förmågor. Här verkar Max Raven och Lu-kaazh passa in. Kanske är de våra superroller eller så är de ulvar kort och gott.

Okej? Frågor på det? Diskussioner på det? (Jag blev rätt trött på hur mycket energi som skapades av att folk började fundera på huruvida ett yrke var fraktion eller inte, huruvida jongelringsbollar var ett eller flera föremål. avancerat är inte spelet.

Jag tycker av ovan nämnda skäl att det absolut inte finns någon anledning att låta bli att outa rubbet. Det finns liksom ingen mekanik som kan balansera upp en massoutning: och nu blir jag tjatig, men...:

a) Om vi blir av med säg en siare, så kommer vi ÄNDÅ kunna få fram information, tex ur röstmönster och annat. EN superroll gör inget varulvsparti, vilket jag och KK bevisade när vi tog BDG (siare) av daga i ett av de senare partierna.
b) Låt oss säga att den här symmetrin hjälper oss att se misstänkta variationer, då räcker det med att EN av oss, typ Jake Armitage håller inne information för att det ska bli skitsvårt att bängsäkert se assymetrier. Man kan se det så här: spelet innehåller 17 (antalet spelare) x 3 (antal informationsbitar som yrke, föremål, förmåga). Det är 51 informationsbitar totalt. Just nu har vi (möjligen felaktigt) koll på 22 stycken sådana informationsbitar. Ser ni hur svårt det blir att dra några slutsatser av detta? Så, ut med det bara: yrke, föremål och förmåga.

Okej. Jag bifogar en pdf med mitt excelark. Och lägger upp en ny post angående Vic/Vimes/KK-spåret för läsbarhetens skull.


#841522 - 2013-02-27 07:54
Dieselsoppa said:
Om Vicotnik, Vimes och Konrad

Till att börja med: just nu har de här tre filurerna sjunkit på min misstankelista. Speciellt Vicotniks outning får våra roller att passa ihop. KK:s outning tyder ckså på att han är grön, tycker jag. Men för att förklara mig. Och för att påminna mig att inte släppa de här i framtiden.

Jag röstade på Vimes först för att...tja, det var faktiskt mest på skoj, han och jag tjabbades lite innan spelstart och...men också: Vimes är en av mina absoluta favoriter när det gäller varulvsspel. Han ÄR såphal. Skitfarlig, något jag verkligen förstod vidden av när jag spellede Ebon Oaks (även om Recca måste anses som varulvsspelens motsvarighet till en Catastrophal Abyssal Ancient Red Dragon CR 75).

Men så sa Cissi något som jag först inte fäste någon större uppmärksamhet vid, men sedan blev nyfiken på:

Cissi said:
Jag är lite nervös över att KK och Vimes är online samtidigt just nu och börjar jaga Vico. Sen är jag väl nojjig över KK för att han lurade mig så grovt i TMNT så man kanske inte ska lyssna på mig alls i det här skedet. Men om Vimes och KK är ulvar så kan vi lika gärna ge upp och gå hem.
Nåja, tänkte jag det där är väl ändå bara en nojjig bybo? Eller?

Och utöver att de röstar på varandra, ger varandra credd så pratar också KK och Vic om ”ett klassiskt upplägg”. Nu har ju även jag spårat ett semi-klassiskt upplägg, men det jag fäste mig vid var att de använde samma ord? Kan det vara så att de faktiskt kan prata med varandra och har gjort upp på förhand vad som ska sägas? Kan det vara så, tänkte jag, att vi faktuskt HAR tre stjärnor som garvar läppen av sig när de inser att DE TRE ska få ulva byn bortom oigenkännlighet?

Ja, lägg då till hur Vimes och KK går Sean Banan över Larsson för ingenting och hur de täcker upp för varandra med den här oförglömliga passagen:

Vicotnik:

Och för det tredje så reagerar jag på att du pratar om byn som den vore skiljd från dig: "Vad håller byn på med?" och inte "vad håller ni på med", utan "vad håller byn på med"
KK:

Jag är byn! Nä skämt och sido eller vad det heter Vico.
Varpå Vimes svarar:

Det där var min replik!
Alltså, allvarligt, det ÄR jävligt svårt att låta bli att se hur ni tre sitter ihop som Knatte, Fnatte och Tjatte eller nåt.

Man blir jääävligt nervös, som Svennen i Grotesco skulle ha sagt.
#841523 - 2013-02-27 07:58
Dieselsoppa said:
Sedan Vimes, kan inte du komma med ett utlåtande kring mina tankar kring spelmekaniken.

1) Hur ska vi förstå att Max Raven och Lu-kaazh har roller som verkar skilja sig rätt duktigt från alla andras?

2) Hur ser du på spelmekaniken i relation till dina första tankar kring drev och outningar? Skulle vi potentiellt kunna få se en Vimes som ställer sig upp med megafon och kräver massoutning?

3) Kritisk realism: är det svaret på hur man i humaniora/samhällsvetenskap inte behöver fastna i den socialkonstruktionistiska fällan, utan att för den sakens skull behöva acceptera en positivistisk vetenskapsfilosofi?

(Du kan faktiskt skita i fråga 3 så tar vi den på nån forumsträff istället. Jobba på de andra!)

#841524 - 2013-02-27 08:21
Vicotnik said:
tripp_trap said:
Långt inlägg angånde Dieselsoppa
Skysst gransikning, men som Vimes redan sagt så vore det vettigt ifall du gick ut med ditt yrke, så snart som möjligt.

För övrigt så anser jag att samtliga ska gå ut med sina yrken/föremål och eventuellt sina förmågor innan första rundan avslutas detta för att vi inte ska tappa någon information om våra roller. Vi kommer trots allt ändå förlora Jake's roll, vilket kommer bli ett tomrum. Men har vi övriag roller så kan vi nog gissa oss till vad Jake hade för roll.

#841570 - 2013-02-27 09:45
Vicotnik said:
Tydligen verkar det finnas både kompetenta och mindre kompetenta äventyrar yrken.
Vi har trots allt yrken som sträcker sig från Bonde & trädgårdsmästare till tjuv och tempelriddare. Jag skulle inte bli förvånad ifall vi har en någorlunda jämn fördelning av kompetenta/icke kompetenta äventyrar yrken. Och om det skulle vara så, då har jag mina misstankar om att ulvarna kan vara jämt fördelade mellan dessa yrken.
Skulle någon av dessa två grupper vara majoritet så har vi troligtvis fler ulvar i den större gruppen.

#841587 - 2013-02-27 10:16
Cassius said:
Empiricus said:
Nu är vi alltså uppe i åtta (8) röster på tripp_trap, halva deltagarantalet med andra ord. Det borde betyda att det finns plats för ett drev till mot någon, om det finns fler som skulle behöva lite översyn.

Jag är lite nyfiken på Cassius, som har varit bra på att tidigt komma och förespråka struktur, men som inte förrän i går kväll skrivit en rad om sig själv:

Jag håller på att läsa ifatt och outningarna om förmåga grönar en del folk i min bok. Varför?

1. Jag har samma typ av förmåga.
Jag tänker dock inte flytta min röst nu själv, men jag tycker det tål att tänkas på.
Det stämmer att jag inte har skrivit jätte mycket om mig själv, men jag var tidigare än vad du skrev eller jag brödsmulade tidigare. Tidigt i första rundan när Cissi beskrev sin förmåga i väldigt luddiga ordalag så skrev jag "Det grönar dig". Eftersom jag hade en liknande förmåga. Kolla upp det.

Sedan har jag inte kastat ut några outningar utan att blivit frågad, varför?

1. För att outningarna ska ske när de krävs så att de blir tydliga och syns.

2. Min aktivitet har varit låg och jag har varit osäker på vad som är känslig information och vad som inte är det.

Men jag svarar gärna på frågor och jag tycker det är bra att du tar upp min aktivitet.

Nu ska jag inte köra ett kontradrev, men jag tycker att det är viktigt att notera att Emp själv inte har droppat så mycket info utan mest arbetat med att sammanställa info(här kan jag möjligen ha fel, men det är så jag uppfattat det), det är skit viktigt att folk gör det men vi ska vara försiktiga så det inte blir som med Arvidios i Hounted House. Det är ett lätt sätt att se ut att vara med i spelet utan att behöva säga så mycket.

#841593 - 2013-02-27 10:25
Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Glömde skriva:
Minns också Jake Armitage, som inte har lagt en röst
Grejen med Jake är att vi kommer att tappa all info från det hållet.

Regelverket said:
Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).
Jag har numera läst reglerna lite mer noggrant.

Dyker Jake upp med ett "Hepåre" fem minuter innan stängning är det ju så klart nice, men om inte så kommer vi torska information från det hållet. Att lägga energi åt det hållet är inte av vikt vill jag påstå.

Min röst på Trippen då? Äh, alltså jag vill ju hinna med ett gäng med drev under dagen, men det kanske är som Vimes säger. Dreven har tappat lite i styrka så att säga.

Men för sakens skull.

Röst: Cassius

Du var en av de första som var med på tåget och visade upp att du hade en likvärdig förmåga som jag själv. Nu kan du släppa lite information om ditt föremål och yrke så skall vi se vad vi kan jobba fram tillsammans med resten.

En annan outning som är intressant är ju om YRKET du kan SIA redan är outat? Ja eller Nej alltså. Det än sån där intressant pryl att ha koll på tycker jag.
Jag har släppt lite info om mitt föremål, kan repetera det.

1. Mitt föremål KAN fungera med min roll.
2. Texten knutet till föremålet insinuerar att det inte gör det
3. Inget yrke som har outats stämmer solklart in med mitt föremål.

Angående mitt yrke har jag släppt:

1. Det är ett kompetent yrke och det har outats.

Yrket jag kan "sia" har blivit droppat(är jag nästan helt säker på, ska dubbelkolla efter lunchen).


#841627 - 2013-02-27 12:09
Cassius said:
Konrad Konvalj said:
Cassie said:
Jag har släppt lite info om mitt föremål, kan repetera det.

1. Mitt föremål KAN fungera med min roll.
2. Texten knutet till föremålet insinuerar att det inte gör det
3. Inget yrke som har outats stämmer solklart in med mitt föremål.

Angående mitt yrke har jag släppt:

1. Det är ett kompetent yrke och det har outats.

Yrket jag kan "sia" har blivit droppat(är jag nästan helt säker på, ska dubbelkolla efter lunchen).
Okay. Tack!

Vad har du för fealings för K.K respektive Cissi?

Min röst och press på dig spelade ingen större roll. Du var samarbetsvillig och tydligt i allt så jag jobba vidare.

Röst: Brynolf

Fram med lite lax nu!
Jag läser med förundran er beef. Så här ser den ut för mig:

Cissi:

1. Är rörig som fan, i början är det riktigt rörigt med hela DTF och ett väldigt förvirrat eller framstressat försvar.

2. Detta kan förklaras med att hon är orutinerad och därför tänker att hon ska fråga Mukwa, något som jag själv inte hade gjort. Det talar till hennes fördel. Skulle hon verkligen ljuga om att hon kontaktat SL?

3. Men sen tycker jag hon reder upp det en smula. Antingen är det ett resultat av att hon får prata ihop sig med sin ulvkumpaner eller är det en bybo som börjar få styr på spelet.

4. Det som jag tycker grönar henne mest är att hon levererade förmåga tidigt, vilket inte en ovan ulv skulle palla göra. Samt att hon har droppat ett yrke jag kan bekräfta.

K.K.K:

1. Jag har svårare att få en bild av dig. Du är rätt på ditt drev i början men det känns som att du håller det kvar förlänge.

2. Du är inte lika skarp som du brukar vara.

3. Men sen när jag läser dina inlägg om Ruga tycker jag mig se det du pekar på. Det är något skumt i deras interaktion. Antingen har Ruga rätt och du jagar med syfte att lägga en rökridå eller har du hittat två ulvar. Eller en Ruga-ulv, som vill att vi ska titta på dig för att du är farlig.

Sammanfattningsvis så kan jag inte ta ställning i er showdown, men det som gör mig mest förvirrad är Ruga. Där borde vi lägga press.

Som ni märker har jag svårt att läsa ifatt allt och eftersom jag inte kan ha uppe flera flikar är det skitsvårt att skriva mer exakta inlägg. Jag ber om ursäkt ifall jag har missat något skiviktigt.

Röst: Ruga

#841666 - 2013-02-27 14:08
Vicotnik said:
en jädra massa citat/emp
Cissi's roll sticker som Konrad på pekat verkligen ut, sen att Cissi verkar lite förvirrad runt sin roll hjälper ju inte henne. Jag överväger om jag ska lägga min röst på Cissi. Men det som får mig att tveka är att jag inte rikigt litar på Konrad, kan inte sätta fingret på det men det är något i hans spelstill som får mig att reagera. Hans tabbe med reglerna känns färdig diskuterad även om jag inte förväntar mig ett sånt misstag från någon så pass erfaren spelare så är det något jag kommer hålla emot honom. Men samtligt gör Konrad ett bra jobb i att driva spelet, är han bybo så är han guld värd men jag överväger om det inte vore lämpligt att rösta ut honom för även om han är guld värd som bybo så är han extremt farlig som ulv.

Även Basse är en spelare som jag reagerar på, mycket på grund av att han lovar att komma med inlägg som sen ute blir. Men även så känns hans outning lite krystad, för visso har jag troligtvis hans svärd. Men min magkänsla säger mig att ulvarna i detta lir troligtvis har mer kompetens än vad byborna har (yrkesmässigt). Med det sagt så skulle jag vilja se att samtliga yrken blir outade innan första rundan är slut.

Men trots att jag har mina misstankar mot både Konrad och Basse så vill jag veta mer om BDG efter som han precis kommit in i spelet och i nuläget så vet vi inget alls om honom. Så för tillfället faller min röst på BDG

Röst: Björn den Gode

Det jag vill veta från BDG är:
Yrke
Föremål
Vilka misstänker du?
Får du också reda på om yrke X lämnar spelet?
#841673 - 2013-02-27 14:47
Liliana said:
Men, K.K, jag förstår att Ruga förstog att Cissi hade skickat ett pm till SL. Det var det jag läste ur det hela när jag läste det Ciccis skrev (att Mukwa förklarat/löst det hela). Förstår inte hur Sl skulle ha svarat annars, om inte på ett pm?

Det känns även som om du, K.K, är emot att luska upp hela yrke/föremål/förmåga härvan. Du skriver att alla kommer vara täckta av det. Hur kan du veta det med all säkerhet? Förstår inte heller vad det skulle vara för fara att repa upp den härvan, så i vet svart på vitt om allt går ihop? Känns som om du inte vill att vi luskar för att vi kan få info därifrån?

#841674 - 2013-02-27 14:50
Liliana said:
Empiricus said:
Konrad, du har ju hittills gått på tankarna att alla har yrken och alla kan sia alla, vad tror du (och resten av er för den delen) om den här tanken:

Vi är 17 stycken.

11 av oss har öppet sagt eller hintat om att vi kan se när ett annat yrke lämnar spel.

3 av oss har sagt att de INTE har en sådan förmåga. (Korpa, Max Raven och Lu-Kaazh

3 av oss har, mig veterligt, inte sagt varken ja eller nej om ifall de har en "veta yrke"-förmåga

10 av oss har outat yrke, 2 har sagt att de har ett yrke, men inte vilket.

5 har inte sagt något om sitt yrke.

Vi kan ha 17 yrken som mest om alla har yrken, men det går inte att få ihop en hel sluten cirkel i stil med katten på råttan, råttan på repet med våra yrken, för minst 3 kommer att saknas.
Bluff-yrken? De yrken som inte kan sias är ulvarna? Tänker jag helt uppåt väggarna?
Detta är även min tanke.
Kanse borde kolla extra på de som inte har en förklaring till varför de vet hur de vet att ett yrke åker ut?
Nu blir det en mindre som inte outat sitt yrke, för jag är Ädling. Vem kan "sia" om mig?

#841688 - 2013-02-27 15:20:28
Liliana said:
Brynolf, jag vill gärna veta ditt yrke och vilket yrke du kan se när den lämnar spelet. I alla fall om du kan se ädling eller är gycklare? Försöker luska ut yrke/föremål/förmåga härvan.

#841699 - 2013-02-27 16:29
Liliana said:
Ok, mina röd/grön känslor rycks åt olika håll hela tiden, men jag ska nu försöka göra en sån där lista ni tycker om:

Rödhet till Grönhet:

1. Cassius. Han/hon har inte outat. Cassius had sagt att han har förmågan (som de flesta) att se om ett specifikt yrke ryker. That's it.

2. Brynolf. Han har inte outat. Han har sagt att han har förmågan (som de flesta) att se om ett specifikt yrke ryker. Han har även sagt att hans föremål är ett vapen han inte kan använda.

3. Bdg. Har ej outat, men han var ju inte med från början, så han sitter väldigt löst här uppe.

4. Korpa. Har inte outat yrke eller föremål.

5. Luu-kaaz. Har inte outat yrke och föremål, men förmågan knippar ihop han lite med Tripp_trap, som sitter ihop med mig (se nedan) annars skulle Lu-kaaz ha delad 4/5 med Korpa.

6. K.K. Har ej outat vilka yrken han kan se när de ryker. Och så har han fler än ett yrke han kan se när den åker ut.

7/8. Tyr och Vimes
Tyr har ej outat vilket yrke han kan se ryka.

9-15. Cissi, Diesel, Empiricus, LJSLarsson, Max Raven, Ruga och Vicotnik
Dessa har outat allt, men jag kan inte gröna dom än för jag har inte tillräckligt med information för att få in dom i "väven".

16. Tripp_trap. Har ej outat förmåga, men sitter ihop med mig i väven.

#841701 - 2013-02-27 16:35
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Och där kom yrket som jag kan får reda på när det lämnar spel, jag känner mig lite säkrare på dig nu, Cissi.
Alltså, Månglare.

Varför blir du säkrare på Cissi? Förklara gärna.

Jag fattar inte riktigt hur många här tänker. Bara för att någon annan outat nått som stämmer överens med vad man själv har finns det ju ingen anledning att känna sig säker eller gröna personen i fråga.

Gör vi det kommer det finnas täckning åt alla håll och ingen kommer att vara ulv.

Det finns ulvar. Mukwa har gjort det rätt klart för oss att det finns PLUNDRARE i leden så att gå runt och känna sig säker på folk som passar in i sitt eget protokoll är ju bya-självmord.
Det är detta citat jag menar, K.K. Fetade en del.

#841702 - 2013-02-27 16:38
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Vänta nu.

Cissi said:
Månglare, jag handlar med skepp och vet således när sjöfararen lämnar spelet.
Hänger det där ihop alltså?

Så ser inte min roll ut. Inte alls. Inte på långa vägar.

Hm. DET får min röst att ligga kvar på dig.
Detta gör mig nyfiken på Diesel. Hur ser din roll ut, då?


#841709 - 2013-02-27 16:45
Liliana said:
Cissi said:
Okej, det här är nytt för mig. Kan vara att jag inte kunnat sätta mig in spelet tillräckligt för att få något riktigt grepp om det men jag jobbar som sagt och försöker verkligen.

Det finns alltså fluffvetskap som pekar på hur vi har kontakt med det yrke vi kan sia lämnar spelet? Det är fler än jag som har det här fluffsambandet. Det var kul att höra. För det finns ju de som sagt att de inte ser något sånt samband alls, inte har någon siarförmåga och som varit på mig för att jag som månglare i handelsbedriven verksamhet kan sia sjöfararen, att det är konstigt och avvikande.
Jag skulle vilja höra mer fluff från fler spelare angående detta.

Jag har inte själv dragit några såna slutsatser. Har inte tänkt i de banorna alls men det stärker ju min tes om att vi på något sätt är sammanlänkade i en väv. Eller hur?

Vimes, ja, jag är så fyrkantig. Jag vet inte vad du vill jag ska säga, jag tolkade frågan om "hur" som "hur" och inte som "hur kommer det sig". Om vi ska prata tydlighet här så kan ni inte halshugga mig för att jag svarar rakt på en rak fråga.
Hade KK skrivit, "hur kommer det sig" och jag svarat "ingen aning" och sedan kommit ut med det jag gjort. DÅ hade till och med jag kunnat köpa att det var en dundertabbe. Men nu är det inte ens en tabbe. Det var ett rakt svar på en rak fråga. Inget mer.

Och jag är fortfarande som sagt inne på det här med ett samband. Jag ska åka hem och föra in alla outningar i mitt ark och sedan studera det ordentligt. För jag är helt övertygad om att det finns ett mönster!

Och som sagt, kan fler spelare delge lite fluff som visar på hur ni har kontakt med det yrke ni kan sia lämnar?
Jag vet när gycklare ryker för jag har överallt runt om mig. Nu är det ju inte ordagrant, då man inte får göra så, men det där är så nära jag kan komma.

#841713 - 2013-02-27 16:51
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
6. K.K. Har ej outat vilka yrken han kan se när de ryker. Och så har han fler än ett yrke han kan se när den åker ut.
Nädå. Jag kan se en yrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.

Jag ser ingen vinning med att outa vem av er andra jag hänger ihop med. Tycker ulvarna att det är värt att plocka mig tack vare att jag inte outat det så är jag fine med det. Då kommer vi undan ganska billigt istället för att någon som inte har outat ett skit ryker och lämnar oss nakna på information.
Vinningen är att vi kanske hittar ulvarna?

#841719 - 2013-02-27 17:18
LJSLarsson said:
Försöker följa så gott det går via telefon. Inte det lättaste.

Hm... ja skulle vara tjurskallig om jag inte erkände att Cissi vetett sig lite rödande sen efter Konrads massiva case mot henne. Jag tycker fortfarande att det första han grävde fram inte var något vidare... men Cissi ger signaler av en ulv som börjar snärja in sig mer och mer. Det kan också vara en pressad och nervös bybo vi har att göra med.

Jag har dock knappast börjat se Konrad som grön. Om dock Cissi bevisas som röd så får jag ändra mig även där. Det verkar som en massa jobb för att lyncha en ulvkompis. :-/

#841722 - 2013-02-27 17:29
Liliana said:
Konrad's case mot Cissi (eller någon annan för den delen) är inte något jag skulle förlita mig på, utan att kolla upp det riktigt ordentligt själv.

Varför? Det först han skrev till mig:
Konrad Konvalj said:
Röst: Liliana

Vem är du?
Vad tror du?
Hur vill du göra för att vinna?

Du har lurkat länge nu utan att lägga in ett inlägg så kör bara! Det ända du behöver tänka på är: Du må icke ljuga.
Inte ljuga låter bra. Första jag lärde mig att man som bybo inte ska göra. Så en som ljuger är ulv. Eller hur?
Sen:

Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
So far so good.

Konrad Konvalj said:
en massa citat, se originalinlägget/ emp
Brynolf var också på allerten och såg att det var plural. Vilket K.K. sa stämde. Bra så långt.
Sen:

Konrad Konvalj said:
Liliana said:
6. K.K. Har ej outat vilka yrken han kan se när de ryker. Och så har han fler än ett yrke han kan se när den åker ut.
Nädå. Jag kan se en yrkeskategori. Den är i mina ögon redan outad och jag har brödsmulat fram det i hundra år.
Ojdå. Nu är det inte plural helt plötsligt. Brynolf är online, men kanske inte sett, men han har inte kommenterat detta. Miss, eller glömt att det var plural förut, eller ulv?

Slutsats: K.K. är ulv. Brynolf, forfarande osäker.

#841723 - 2013-02-27 17:30
Liliana said:
Brynolf said:
en massa citat, se originalinlägget/emp

Ah, Bra Brynolf! Skrev precis detta också!

Röst: K.K.
#841733 - 2013-02-27 17:52
Liliana said:
Tyr said:
Alltså i nuläget har jag svårt att se på Cissi som annat än ulv. KKs case mot Cissi och Ruga som ulvpar kändes rätt tunt. Men det ledde till att tveksamheter kring hennes rolluppbyggnad belystes vilket åtminstone nu känns som en slam dunk, så bra jobbat KK! Ja min roll är inte uppbyggd på samma sätt som Cissis och hennes försvar gjorde det bara ännu tydligare. Mycket kan bortförklaras av det som hon sagt men just detta går inte att vifta bort. Om någon bybo känner igen sig i hur Cissis roll är uppbyggd så måste ni gå ut med det snarast. Det förändrar mycket.

Sedan ser jag att KK nu hävdar att han bara känner av när ett yrke lämnar spel. Vad fan KK? Förklara dig. Är drevet något form av spel för gallerierna där ni bestämt er för att offra Cissi medan hon bedyrar hur grön du är?

Röst: KK
Cissis roll verkar vara uppbyggt som min, så vitt jag kan se.
Jag ser ju hennes misstag som bara ett misstag, då jag är van vid folk som tar saker exakt som det sägs, så kan vara lite färgad av det.

#841738 - 2013-02-27 17:59
Liliana said:
Empiricus said:
En massa citat, se originalinlägget/emp
Är inte plåthillebard ett vapen för tex en tempelriddare?

#841761 - 2013-02-27 18:53
Dieselsoppa said:
Okej, jag vill nog ha en förklaring av dig till varför jag är misstänkt KK.

Men bara för att göra likadant:

Min topp just nu:

1. Cissi
Hon har alltså fått en flufförklaring till hur hon kan se att Sjöfararen lämnar spel. Eller hade inte fått det. Eller hade fått det.

2. Liliana
Sååå hemlig. Och velig.

3. Ruga
Sitter ihop med de andra på nåt konstigt sätt.

---

Nej, jag hinner inte sitta här och klippa och klistra just nu. Ni får ursäkta, men det går inte att kombinera konferesn med tusen sociala åtaganden och aktivt spel just nu. Konfan tar slut på fredag.

Jag kommer tillbaka senare ikväll.
#841772 - 2013-02-27 19:21
Liliana said:
Konrad Konvalj said:
En massa citat, se originalinlägget/emp
Tycker fortfarande du är ulvig. En sak är helt klart plural, du får en fråga om det är plural, och säger ja. Sen nu är det inte plural längre?

#841773 - 2013-02-27 19:24
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Okej, jag vill nog ha en förklaring av dig till varför jag är misstänkt KK.

Men bara för att göra likadant:

Min topp just nu:

1. Cissi
Hon har alltså fått en flufförklaring till hur hon kan se att Sjöfararen lämnar spel. Eller hade inte fått det. Eller hade fått det.

2. Liliana
Sååå hemlig. Och velig.

3. Ruga
Sitter ihop med de andra på nåt konstigt sätt.

---

Nej, jag hinner inte sitta här och klippa och klistra just nu. Ni får ursäkta, men det går inte att kombinera konferesn med tusen sociala åtaganden och aktivt spel just nu. Konfan tar slut på fredag.

Jag kommer tillbaka senare ikväll.


#841781 - 2013-02-27 19:38
Liliana said:
Cissi said:
Jag har pysslat ihop mitt ark nu. Det ser ut som följer.

Jag har försökt att gruppera ihop folk som verkar höra ihop utifrån föremål och yrken.

Nu är jag VÄLDIGT nyfiken på de som inte outat något alls och var de ev passar in i mallen. Jag skulle också vilja ha fler föremål för det är glapp i arket...
väldigt intresserad av att se ditt ark. är det möjligt att du lägger upp det på ett sånt där google spreadsheet grej som någon annan gjorde tidigare?
Velig kan jag stå för. Det är mitt första spel coh jag vill ju så gärna vara med och spela med er stora fiskar, och helst inte som ett hinder utan som hjälp.
Hemlig försåt jag inte? Jag har varit hur öppen som helst, och gjort mitt bästa.

#841783 - 2013-02-27 19:39
Cassius said:
Lu-kaazh said:
Empiricus said:
Lu-kaazh said:
är det någon som har en röst räkning färdig, det skulle vara bra att veta
Levererar!

Konrad Konvalj har 4 röster (Liliana, LJSLarsson, Ruga och Tyr)
Cissi har 3 röster (Brynolf, Dieselsoppa och korpa)
Dieselsoppa har 3 röster (Konrad Konvalj, Lu-Kaazh och tripp_trap)
Korpa har 2 röster (Cissi och Empiricus
Björn Den Gode har 1 röst (Vicotnik)
Empiricus har 1 röst (Max Raven)
Ruga har 1 röst (Cassius)
tripp_trap har 1 röst (Vimes)
så jag tycker att alla som röster på en person ensam skall ta ställning till de stora dreven
Återkommer när jag har lite mer tid, är SL över skype just nu. Men du har rätt i att rösten inte ska hänga och dingla. Måste jag välja mellan dessa Cissi, Diselsoppa och K.K.K måste jag välja Cissi. Där får jag mest ulv-vibbar. De är inte säkra men de finns där. Skulle hon vara grön så innebär det att vi har något nytt att gå på.

Detta kommer säkerligen ändras. Måste läsa på om Dieselolja.


Röst: Cissi

#841786 - 2013-02-27 19:42
Liliana said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Släpper min roll jag också då.

Jag kan bekräfta då BOTANIKERN lämnar spel. Det är ju dom som frisserar trädgårdarna och naturen emedan Prällarna är de så kallade förvaltarna.

Varför jag inte gått ut med det tidigare är tack vare att Larsson outat Trädgårdsmästare.

Jag ville gärna veta om det fanns en Botaniker istället för en Trädgårdsmästare för då hade saken varit klar gällande Larsson. Nu backade jag undan Larsson eftersom han snyggt smulade fram botanisera eller liknande och tänkte att det räcker, men givet hoppades jag på att det skulle dyka upp nått mer.
Ok, jag har gått tillbaka och tittat. Efter LJSLarsson outat sitt yrke så sa du så här:

Konrad Konvalj said:
Oooh! En botaniker. Inte ett äventyrligt yrke direkt, men du har öppnat upp dig och släppt fram en outning.

Om det hjälper mig att gå vidare vet jag inte, men nu är det noterat.
Jag tycker du visar rätt bra, så här i efterhand, att LJSLarsson var nära men inte nära nog. Senare skriver du:

Konrad Konvalj said:
Utöver det har jag en förmåga att kunna avläsa yrket på vissa typer av yrkeskategorier när de lämnar spel.
Ja, jag kan se hur du kanske trott att du kunnat känna av när olika former av botaniker lämnar spel. Åtminstone nog för att jag ska släppa dig tills vidare.

Så var är de där föremåls- och yrkesoutningarna killar och tjejer? Det börjar dra ihop sig.
Tyr, du är en av dom som inte outat allt. Vem har du koll på lämnar spelet?

#841797 - 2013-02-27 19:52
Liliana said:
Empiricus said:
en massa citat, se originalinlägget/ emp
Tack, vore snällt om du godkände att jag får titta på den :heart:

#841811 - 2013-02-27 20:10
Cassius said:
Tittar in från spelet,:

Yrke: Sjöfarare
Föremål: Penningpung

Fler frågor? ska försöka titta in igen!
#841815 - 2013-02-27 20:15
Liliana said:
Är det någon som kommer ihåg att Dieselsoppa sa att hans yrke var skumt i och med fantasy-settingen? Innan han outade Tempelriddare?

Ingår inte Tempelriddare i fantasy?

#841842 - 2013-02-27 20:35
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Okej, efter att jag har läst min roll kommer jag driva tesen att vi måste outa, så tidigt som möjligt och att vi måste analysera folks roller det första vi gör. Just nu vill jag inte utveckla det mer, men tillägger att min roll är något skum om vi betänker att vi är ii ett klassiskt fantasyparadigm.

Men KK brukar ju gärna dra igång nån sorts outningsordning, så jag är på där. Kör KK så v kommer igång.

Just nu sitter jag på padda så jag kan inte bidra med schyssta outningsexceldokument. Tyr?

Och så en röst:

Röst:Vimes

:gremwink:

Den halaste ålen i hela jävla varulvsspelshistorien. Vimes skulle knäcka Kevin Spacey i House of Cards på den tid det tar för en hiss i LA att färdas mellan våning tre och fyra. Vimes: jag vill att du outar jernet!
min fetning, hans första inlägg. Hur är Tempelriddare skum i fantasy?

#841846 - 2013-02-27 20:37
Cassius said:
Cissi said:
en massa citat, kolla originalinlägget/ emp

Jag kan sia Forskare!

Fan, jag köper det där. Fan du grönar dig som fan nu, ska vi hänga Disel alltså? Fan måste bli färdig med rollspelet.
#841851 - 2013-02-27 20:42
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?

#841863 - 2013-02-27 20:46
Vicotnik said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Det handlade kort om att jag ville vara mer säker på Botaniker/Trädgårdsmästare. Jag ville så gärna hänga Larsson eftersom jag såg honom som väldigt röd i början.

Sen ville jag inte ge nått till ulvarna genom att förklara hur min UNIKA förmåga fungerade.
Så du ljög alltså?

Nå, jag har dig knappast som ulv i övrigt, men fan: bybor måste sluta försöka vara översmarta. Det blir kejsarens nya kläder av allt. Rakt, ärligt, öppet.

---

Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:

Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Måste ge dig stort kred Vimes tror inte jag känner till någon annan som kan dra igång ett helt nytt drev så fort med så lite tid kvar. Är inte rikigt säker på vad det är du har noterat hos LJSLarsson, tycker nämligen han har varit ganska osynlig sen han outade sitt benhalsband. Har du lust att ge mig en kort genomgång varför du väljer just LJSLarsson framför Tripp och Dieselsoppa?
Personligen lutar jag nog att lägga min röst på Konrad Konvalj eller Dieselsoppa, men kan övertalas om att lägga min röst på LJSLarsson om du ger mig några bra anledningar.

Då min röst inte gör någon nytta på BDG så lägger jag den på Konrad Konvalj.

Röst: Konrad Konvalj

Har inte så mycket att peka förutom det som redan tagits upp. Där emot får jag inte samma känsla av Konrad som jag brukar få när Konrad är i sitt esse som bybo, något känns väldigt off med honom i detta spel.

#841880 - 2013-02-27 20:59
Liliana said:
Cissi said:
Nu vet jag att jag har klantat mig ordentligt idag men snälla kan ni släppa tunnelseendet? Och sluta stirra er blinda på Empis ark. Det är kanon men jag tror han har parat ihop lite fel och att det finns tydliga grupper.

Forskaren ska ha boken.
Prästen ska ha harpan.
Jägaren ska ha djurbenen.

Tre personer har stått ut.

Larsson och Max siar varandras yrken. Det skapar en tvåenighet som inte finns någon annanstan.

Diesel skapar denna tvåenighet tillsammans med antingen Lukaz eller BDG.

Badabom. Två ulvpar. Fyra ulvar.

Vi kan inte hålla på att röstfnatta såhär, antingen tar vi Larsson eller Diesel men vi måste välja.
Nänä. Max Raven har sagt att hans förmåga inte är samma som de flestas, alltså inte siar yrken. Så du kan inte säga att de siar varann.

#841900 - 2013-02-27 21:19
Vicotnik said:
Jag kommer nog med stor sannolikhet låta min röst ligga kvar där den ligger. LJSLarsson ser ändå ut att åka. Jag kan instämma i Vimes post om LJSLarsson, men jag har lite svårt för hur fort drevet växte mot honom så här kort in på slutet av rundan. Och framför allt att folk hoppade på drevet utan närmare eftertanke (vad det verkar som). Ingen postade någon motivering och ingen verkade ifråga sätta drevet i sig utan accepterade det bara.
Är LJSLarsson bybo då blir det verkligen intressant att se vilka som hoppade på drevet.
Är LJSLarsson ulv så anser jag detta ger ett grönskimmer över de första som hoppade på drevet, men glöm inte bort att det kan vara en offrings taktik där man som ulv väljer att offra en annan spelare för att framställa sig som bybo.
Ska väl också nämna att jag anser Vimes just nu vara en av de jag litar mest på och har svårt att se honom som ulv.

#841902 - 2013-02-27 21:20
Liliana said:
Max Raven said:
Men att säga ingenting alls är väl inget bra beteende? Alltså, vare sig han är ulv eller bybo?

Lite dumt att han blev inkopplad så nära deadline. Hatar informationsförlusten det blir.
Om vi har tur och SL är snäll kanske vi får reda på det ändå?

#841907 - 2013-02-27 21:28
Liliana said:
Tripr_trap, kan du svara lite mer rakt? Vill gärna veta vem du siar om, rakt ut.

#841914 - 2013-02-27 21:36
Cassius said:
Fan paniken nu alltså. Jag har noll koll. Det går snabbt här. Jag läser ifatt så snabbt det går och försöker lägga en röst som jag är nöjdare med.

#841918 - 2013-02-27 21:41
Liliana said:
Kom just på en sak; Kan inte Diesel's bandage tillhöra prästen K.K? Präster ska ju vara healers?

#841941 - 2013-02-27 21:51
Liliana said:
Dolk borde väl gå in på tjuv? (tripp_trapp)
Men då blir min dyrksats över. Kanske "jag" använde den rätt från början? skulle väl va hantverkare som ska ha den då, men hammaren då? Detta ger mig huvudvärk. :gremfrown:

#841949 - 2013-02-27 21:55
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Skrivet av: Liliana</div><div class="ubbcode-body"><div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Skrivet av: Empiricus</div><div class="ubbcode-body">Enligt min lista så skulle Barden Lu-Kaazh ha tripp_traps Harpa.

Här kommer för övrigt mitt större
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Om du inte tror Tripp är ulv, varför i hela friden vill du att jag skall fullfölja en dubbelhängning och hänga någon som du tror är bybo? Det är ju inte bra för byn att tappa bybor i onödan och nu när jag uppenbarligen är den som får skulden för att det inte blev ett dubbelmord så påstår du att jag är ulv. Jag hade inte bollar nog att offra en möjlig bybo. En spelare som du pekar ut som bybo till och med. Vad är det jag gör för fel med det?
Jag vill inte att du offrar en bybo. Jag skulle vilja att du hade drevat vidare då mot någon annan om du inte tyckte han var röd. Jag är nöjd att han inte blev hängd för jag tror inte han är ulven/en av ulvarna.

Jo, att jag ser dig som ulvig kan vara för att du går på mig, jag är som sagt väldigt lättmanipulerad. Jag får väl försöka hitta fler ulvkandidater då, nu när jag lagt fram mitt case mot dig.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Vicotnik

LJSLarssons sista inlägg runda 1 är #841719 - 2013-02-27 17:18.

Dieselsoppas sista inlägg runda 1 är #841761 - 2013-02-27 18:53.

Cassius sista inlägg runda 1 är #841914 - 2013-02-27 21:36.

Det som jag kan säga är lite grönande för Liliana i mina ögon (inte grönande nog för att flytta min röst, Liliana får gärna komma med något mer övertygande om varför KK eller nån annan är Ulv) är hur aktiv hon har varit under slutet av runda 1 till skillnad från Dieselsoppa och LJSLarsson som flyter ut i etern mellan klockan 17 och 19 - vilket råkar vara samma tidsintervall som vi kommer riktigt igång i nystandet kring relationskedjan och hur rollerna hör ihop.
De två är ju också de som har tveksamma outningar.
Är det någon fler som ändrar sitt sätt att bete sig/spela i samband med det?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Jo, gycklaren är ute ur spel, glömde säga det faktiskt, men som sett var jag inte helt vaken igår.
Kan du berätta lite för oss hur det gick till när du fick koll på att Gycklaren gick och dog. Nu är du säkert mer vaken än igår.
Visst! Jag fick ett pm fråm SL där det stog så. Pretty much det jag skrev efter jo, till innan glömde. Fast order som är motsatsen till kommit, är med.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Jo, att jag ser dig som ulvig kan vara för att du går på mig, jag är som sagt väldigt lättmanipulerad. Jag får väl försöka hitta fler ulvkandidater då, nu när jag lagt fram mitt case mot dig.
Det behövs ju en backup plan så att säga. Jag kommer ju inte att hängas den här rundan eller nästa så det du måste göra är att hitta andra möjliga ulvkandidater.

Det är lite som Tripp. Han kör på Vimes, men vad händer efter Vimes har dinglat och vi får ett kvitto på att han är bybo? Nu säger jag inte att han är bybo (eller ulv heller för den delen), men det är väldigt viktigt att inte fastna på en spelare och inte ha ett öppet sinne för att finna ulvar bland andra spelare.

Vi måste hänga den vi tjänar mest på att hänga och den vi anser är mest ulvig. Jag tror att den här rundan är lite av en nyckel till seger. Hänger vi fel den här rundan kan det vara en bra vändpunkt för ulvarna. Vi måste således sätta oss ner och kika vem vi får mest info ifrån genom en hängning och sedan vikta det mot möjligheten att det även är en ulv.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Ok, vi behöver hänga de vi tjänar mest på (om vi inte hittar e ulv, så klart.)

Vad tjänar vi då på att hänga vem?
Skrev en lista, men det blev bara: får reda på dennes färg, är det rött så kanske vi vinner. (Kanske inte om det var 5 eller fler ulvar från början.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Tyr

Vi ska alltid hänga de vi tror är ulvar. Men som KK säger så kommer vi inte hänga honom den här rundan. Alternativen tycks vara Liliana eller Vicotnik. För mig är Vicotnik det självklara valet.

Men man behöver hålla sig öppen för alternativ. Därför kommer här en förlupen tanke:

Tyr är grön, eller hur? Men varför? Han har ju varit osedvanligt anonym. Jo, anledningen till hans grönhet är, som jag fattar det, att han försåg Larsson-drevet med argument i R1. Gott så, han var viktig för Larssons utröstning. Men om vi tänker oss att Disel faktiskt var det andra huvudalternativet är det inte lika självklart att Tyrs agerande där måste vara grönande.

Jag fick lite cred för Larsson-drevet. Och jag har ju en viss förmåga att dra igång drev och få folk utröstade, eller hur? Grejen är att jag tror att den förmågan mest handlar om att jag har ganska bra känsla för vad byn vill snarare än att folk lyssnar så mycket på mig. Byn ville rösta ut Larsson. Det kan ulv-Tyr också känt och när jag öppnat burken langar han fram argumenten och sitter som grön resten av spelet.

Förstår ni mig? Med tanke på att Disel var det andra huvudalternativet vid sidan om Larsson behöver inte Tyrs bidrag i Larssondrevet vara grönande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Tyr

Vimes said:
Förstår ni mig? Med tanke på att Disel var det andra huvudalternativet vid sidan om Larsson behöver inte Tyrs bidrag i Larssondrevet vara grönande.
Jag förstår dig till fullo.

Det som jag tycker talar för Tyr är hans agerande runt outningarna i övrigt. Jag hade en rätt bra bild på hur jag ville se saker och ting outas och Tyr körde sitt race lite som mitt race och han körde det i en byboig anda.

Larssons outning och beteende kring förmåga/yrke/föremål är så långt ifrån Tyrs agerande. Nog för att det tänds väldiga varningslampor hos ulvarna så snart det brakar åt pipan för Larsson/Diesel. De skötte ju det hela rätt kasst (nu vet vi ju inte hur deras roller ser ut) om man kollar i backspegeln.

Att Tyr hade en bok förstod jag rätt tidigt. Jag trodde också att vi var länkade på nått vis med tanke på att han diggade min stav. Hans smulande funkade bra för mig, men det är som sagt var inget grönande att dra iväg brödsmulor ty även ulvar klarar av det.

Men. Bra att du lyfter Tyr så att han inte glöms bort helt.

Hans agerande kring Larsson och att han tippade över bägaren (i alla fall för min del) är väldigt grönande. Det var inte bara Larsson/Diesel som låg i pipelinen vid det tillfället utan även K.K och Cissi.

Tripp ligger i hängningsgropen med 9 röster eller liknande innan det vänder bort från honom (nu är vi en bra bit innan deadline så det handlar snarare om ett drev mot Tripp för outning och inte hängning).

Sen dras det igång drev mot K.K för diverse oklarheter ikring yrkeskategorier och att jag hetsar pöbeln mot Cissi/Ruga.

I samma veva dras ett drev igång mot Cissi.

Larsson--> K.K
Diesel--> Cissi
Korpa--> Cissi

Tyr outar och ställer sig rätt tveksam till Cissi/Ruga istället för att haka på min honungsfälla (givet var det ingen honungsfälla utan jag var rätt säker på att jag hittat två ulvar just då..)

K.K-->Cassius
Emp-->Lu-kaazh
Lu-kaazh-->Ruga
Max-->Empis
K.K-->Brynolf
Cassius-->Ruga
Vico-->BDG
Cissi-->Korpa
Empis-->Korpa
Lu-kaazh-->Cissi
Lu-kaazh--Diesel
Cissi-->Korpa
Liliana-->K.K
Tyr-->K.K
Ruga-->K.K

K.K outar

K.K-->Diesel
Brynolf-->Cissi
Cassie-->Cissi
Cissi-->Diesel

Vimes-->Larsson
Ruga-->Diesel
Tyr-->Larsson
Brynolf-->Larsson
K.K-->Larsson
Cissi-->Larsson
Max-->Larsson
Vico-->K.K
Lu-kaazh-->Cissi
Empis-->Larsson
Lu-kaazh-->Larsson
Vimes-->Diesel

Listade lite röstningar ovan.

Alltså, Tyr sitter med sin röst på mig och det vore ju asdåligt av Ulv-Tyr och följa på ditt drev mot Larsson med en klockren motivering för att få honom hängd. Röstandet efter Tripp-drevet (som var mastigt, 9 röster hade han) är ju ett rent kaos. Det byts röster hit och dit och Larsson är egentligen inte inom ramarna för hängning förens du röstar på honom och Tyr förstärker upp. Jag kan inte riktigt köpa att Ulv-Tyr skulle dra igång på det viset för att få strålkastarljuset så hårt på Larsson med tanke på att det fanns så många som var nära galgen.

Men som sagt. Det är bra att lyfta blicken mot de som försvunnit under radarn.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Tyr

Vimes said:
Jag fick lite cred för Larsson-drevet. Och jag har ju en viss förmåga att dra igång drev och få folk utröstade, eller hur? Grejen är att jag tror att den förmågan mest handlar om att jag har ganska bra känsla för vad byn vill snarare än att folk lyssnar så mycket på mig. Byn ville rösta ut Larsson. Det kan ulv-Tyr också känt och när jag öppnat burken langar han fram argumenten och sitter som grön resten av spelet.
Se spoiler:
#841806 - 13-02-27 20:04
Tyr said:
Korpa said:
Det finns dock luckor i dokumentet, det går inte att förneka, och jag funderar ganska mycket på hur Halsband av djurben kan kopplas samman med präst.
Det gör det inte, och jag har en teori angånde det ifall BDG, Cassius och Lu-kaazh kan outa någon gång!
#841822 - 13-02-27 20:21
Vimes said:
Men alright. Jag säger såhär: min röst den här rundan kan hamna på Tripp, Larsson eller Disel. Helst Larsson. Så, vi ser:

Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
#841834 - 13-02-27 20:29
Tyr said:
Vimes said:
Röst: Larsson - nån som vill hänga på?
Jepp, jag tror att Larsson fick panik där i början och ljög när han outade. Han är antagligen Botanikern och halsbandet som han var vag om är antagligen något halsband med en helig symbol. Enligt principen att den som har ditt föremål kan du spåra.

Röst: LSJLarsson
Så nej, jag apade inte efter dig Vimes. Om du inte hade startat ett drev så hade jag startat ett inom en snar framtid. Sedan ger jag dig noll cred för Larsson-drevet eftersom det är osannolikt att någon skulle ha hängt på med din "nån som vill hänga på"-motivering.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,498
Re: Tyr

Mmh.

Nu var det inte så att jag menade att jag förtjänade cred för Larsson-drevet, utan att jag fick cred (av Vicotnik (vilket kanske innebär att Vico är en ulv som inte har koll på vad som egentligen händer)). Sedan resonerade jag kring att jag nog snarare vet ungefär vad byn vill. Min poäng var alltså att du också kan ha känt av det, ulv eller inte. Grejen är ju att du i princip inte gjort något anmärkningsvärt i spelet utöver just det här, varför det bör ifrågasättas huruvida det verkligen är grönande.

Att Larsson ljög kan du ju vet för att ni var ulvar tillsammans och så vidare. Poängen är i varje fall att du inte grönas av att ha röstat ut en ulv när det andra alternativet också var ulv. Poängen var inte att jag ville blåsa i mitt eget horn, vilket du verkar tro.

Sedan kan det kanske vara dags för dig att börja göra något konstruktivt i spelet igen? Man glömmer ju bort att du ens är med också spelar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Tyr

Vi ser ju redan nu vart det här börjar barka.

Vico vs. Liliana

Jag tycker det skulle vara intressant att skapa tre jämn starka drev. Vico, Liliana och Tripp (exempelvis) för att se hur det rör sig mot slutet.

Onsdagshängningarna brukar ju innebära bättre tryck och det finns möjligheter att skoja lite med ulvarna då och även låta potentiella ulvar svettas lite.

Vico har efter Vimes påstående skenat upp som en bra kandidat att hänga i mitt tycke. Det är lite väl mycket tillbaka lutande från Vico´s sida.

Vimes said:
jag fick cred (av Vicotnik (vilket kanske innebär att Vico är en ulv som inte har koll på vad som egentligen händer)).
Jag tycker det här sammanfattar lite av Vico. Han var väldigt sugen på att ge Vimes cred för hängningen av Larsson (det är ju byboigt att ge cred för sådant speciellt när man själv röstar på någon annan). Jag var väl en av de som ifrågasatte Vimes creddighet för hängningen och lade fram textmeter med saker som pekar åt att Vimes ville av tåget. Äh, jag tycker det säger mycket om Vico.

Att sen Vico ändrar sin röst till Tripp mot slutet är också en liten signal. Är Vico bybo stiger så klart temperaturen kring Tripp där så det ger oss en del att hänga Vico vill jag tro.

Hur ser vi på Vico´s outning? Den är komplett och utan krussiduller. Inga smulor att falla tillbaka, men Vico sysslar inte med smulor. Den är ju exakt lika prickfri som Ulv-Cassius kan man säga. Till skillnad mot Lilianas outning då. Den är ju rätt ulvig i sig, men jag har nu valt att släppa den.

Så här va.

Liliana är ett rätt enkelt mål för oss alla att peka ut med tanke på outningen. Jag tycker så klart att Liliana fortfarande har en ulvig utstrålning i och med outningen, men jag tror det ger oss mer att hänga exempelvis Vico.

Min röst på Liliana tänkte jag lämna därhän för tillfället och gungar det till i morgon så kanske jag stoppar tillbaka den.

Nu tänker jag röst på Vico istället.

Röst: Vicotnik

En alternativ 3:a att sätta emot varandra tycker jag är: Vico-Tripp-Brynolf

Brynolf lär ju krypa ut ur sitt skal och dra igång på alla cylindrar. Än så länge har det varit väldigt lite av super-Brynte! Det finns så mycket mer att ta av där ju.

Tripp har siktet inställt på Vimes och det är väl det ända sikte han har? Det vore skitbra om jag fick en prydlig uppställning av dig Tripp som säger vad vi får ut av att hänga Vimes. Är det så att du har bra skit kan vi mycket väl stoppa in Vimes i en 3:a för hängning och se till att det rockar som fan mot slutet.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Tyr

Okay, Runda 1 började dra sig mot sitt slut, såhär ser det alltså ut då Liliana, Vicotnik och Tyr lägger sina slutröster.
Alltså, hur rösterna låg precis innan de lade sina respektive röster runda 1.

Liliana lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 17:30 på Konrad Konvalj.

Då har:
tripp_trap 3 röster (Ruga, Vimes och Tyr)
Korpa 2 röster (Cissi och Empiricus)
Cissi 2 röster (Dieselsoppa och Korpa)
Dieselsoppa 2 röster (Lu-Kaazh och tripp_trap)
Björn Den Gode 1 röst (Vicotnik)
Brynolf 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius 1 röst (Brynolf)
Empiricus 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj 1 röst (LJSLarsson)
Ruga 1 röst (Cassius)


Tyr lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 20:29 på LJSLarsson.

Då har:
Dieselsoppa 6 röster (tripp_trap, Lu-Kaazh, Konrad Konvalj, Cissi, Empiricus och Ruga)
Cissi 4 röster (Dieselsoppa, Korpa, Brynolf och Cassius)
Konrad Konvalj 2 röster (Liliana och LJSLarsson)
Björn Den Gode 1 röst (Vicotnik)
Empiricus 1 röst (Max Raven)
LJSLarsson 1 röst (Vimes)


Vicotnik lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 20:46 på Konrad Konvalj.

Då har:
LJSLarsson 7 röster (Vimes, Tyr, Brynolf, Konrad Konvalj, Cissi, Lu-Kaazh och Max Raven)
Cissi har 3 röster (Dieselsoppa, Korpa och Cassius)
Dieselsoppa 3 röster (tripp_trap, Empiricus och Ruga)
Konrad Konvalj 2 röster (LJSLarsson och Liliana)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Tyr

Empiricus said:
Okay, Runda 1 började dra sig mot sitt slut, såhär ser det alltså ut då Liliana, Vicotnik och Tyr lägger sina slutröster.
Alltså, hur rösterna låg precis innan de lade sina respektive röster runda 1.

Liliana lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 17:30 på Konrad Konvalj.

Då har:
tripp_trap 3 röster (Ruga, Vimes och Tyr)
Korpa 2 röster (Cissi och Empiricus)
Cissi 2 röster (Dieselsoppa och Korpa)
Dieselsoppa 2 röster (Lu-Kaazh och tripp_trap)
Björn Den Gode 1 röst (Vicotnik)
Brynolf 1 röst (Konrad Konvalj)
Cassius 1 röst (Brynolf)
Empiricus 1 röst (Max Raven)
Konrad Konvalj 1 röst (LJSLarsson)
Ruga 1 röst (Cassius)


Tyr lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 20:29 på LJSLarsson.

Då har:
Dieselsoppa 6 röster (tripp_trap, Lu-Kaazh, Konrad Konvalj, Cissi, Empiricus och Ruga)
Cissi 4 röster (Dieselsoppa, Korpa, Brynolf och Cassius)
Konrad Konvalj 2 röster (Liliana och LJSLarsson)
Björn Den Gode 1 röst (Vicotnik)
Empiricus 1 röst (Max Raven)
LJSLarsson 1 röst (Vimes)


Vicotnik lägger sin slutgiltiga röst 2013-02-27 20:46 på Konrad Konvalj.

Då har:
LJSLarsson 7 röster (Vimes, Tyr, Brynolf, Konrad Konvalj, Cissi, Lu-Kaazh och Max Raven)
Cissi har 3 röster (Dieselsoppa, Korpa och Cassius)
Dieselsoppa 3 röster (tripp_trap, Empiricus och Ruga)
Konrad Konvalj 2 röster (LJSLarsson och Liliana)
Jag fattar inte riktigt Emps? Ska vi hänga Brynolf?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Re: Tyr

Av de här tre så har ju Tyrs och Vicotniks slutgiltiga röster lagts vid ett tillfälle där det finns mer klara drev att påverka.

Lilianas röst kommer så tidigt och det är så mycket snack som sker resten av rundan att hon lätt skulle kunna ha flyttat rösten till någon annan. Men det gör hon ju då inte.

I fallet Tyr: Hade han lagt sin röst på Cissi istället så hade ju inte omöjligt flera följt på, Cissi var vid tillfället tvåa på poppislistan och Ulvarna nattmördade henne efter runda två. Nu plockade vi ju en Ulv runda ett tack vare Tyr istället, vi hade nog plockat en Ulv i Diesel om han lagt sin röst där istället. Jag tror inte Tyr är Ulv, för det hade varit relativt lätt att få oss att döda Cissi i det läget.

I fallet Vicotnik: Hade kunnat följa på Larssondrevet, hade också kunnat ligga kvar på BDG. Men om Vicotnik är Ulv så väljer han alltså att inte rösta på någon av de två som vi nu vet är Ulvar och som ligger rätt bra till med relativt mycket skumt runt sig.

Bara baserat på det här så känns Vicotnik skummast.

Konrad Konvalj said:
Jag fattar inte riktigt Emps? Ska vi hänga Brynolf?
Brynolfs flytt här, de får jag inget bra grepp om. Lilianas röst på dig får sedan sällskap av Tyr och Ruga. Du släpper Brynolf för att rösta på Dieselsoppa. Då hoppar Brynolf på Cissi. Där ligger redan Dieselsoppa och Korpa. Tätt efter följer Cassius på. Två bekräftade Ulvar på Cissi, och mellan dem ligger gröna Korpa och grå Brynolf.

När sedan drevet mot Larsson tar fart så hoppar Brynolf kvickt på där som trea, med bara ett medhåll till Tyrs motivering.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra av det, men jag tycker det i ett visst ljus kan se ut som en Ulv som byter båt. Men Cassius, som också är aktiv, byter inte från Cissi.
 
Top