Nekromanti Ett äventyr - Drakarnas strid (Runda 5)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Men. En sak slog mig också.

Vinner vi automagiskt om alla Ulvarna är döda?
Eller kan det vara så att vi ändå måste genomgå resten av äventyret för att vinna?

Kan det vara så att när äventyret är slut så vinner Ulvarna om någon av dem finns kvar?
Mukwa said:
Vinstvillkor: Äventyrarna (Byborna) vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Plundrarna (Varulvarna) vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM
Tjipp tjopp. Vi nackar ulvarna så vinner vi, men det vore ändå coolt om vi var tvungen att ta oss i mål så att säga.

Röst: Liliana

Emp´s case är bra och vidrör en massa punkter som jag tidigare varit inne på.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Jo, gycklaren är ute ur spel, glömde säga det faktiskt, men som sett var jag inte helt vaken igår.

Brynolf said:
Av de där bilderna får man snarare intrycket av att du hänger upp tavlor med något slags andningshjälpmedel för barn. :gremsmirk:

Kan du påminna oss om ditt case mot Konrad igen?
Längre ner finns en bild som ser ut som nått slags verktyg. Typ som en pinne med grejer som sticker ut på sidorna i ena änden.

Mina problem med K.K.:
1. Skrev att han tyckte sitt föremål passade till hans yrke. Men jag tycker inte att en sak som det står att man inte kan använda för att den är något (magisk) som man absolut inte kan använda, passar till ens yrke.

2. Misstaget med flera yrken/ett yrke. Att veta när vissa yrkeskategorier ryker, eller när ett yrke ryker är inte samma sak.

3. Visste eller var starkt övertygad om att alla skulle sitta ihop i väven, innan alla outat allt.

4. Gick på mig för att jag inte förstog fallet mot Larsson och då frågade om det.

5. Räv, Räven och Rävsax grejen, som han sen förklarade bort, men som jag håller i bakhuvudet.

6. Var säker på att Larsson var botanikern, när det kunde varit BDG/Jake. Hård info sa bara att det var någon av dom.

7. Känns som om han och Ulv-Diesel jobbade tillsammans för att röda mig. Vore ju ganska lätt med tanke på att jag gjorde ett misstag med Dyrksatsoutningen och att nybörjare borde vara lätta mål.

8. Han gick på mig för att jag undrade om Diesel's första (?) kommentar i runda tre var en erkänning. Han ville sen inte ha ut Diesel utan sa att Diesel troligen var grön.

9. Kaosade i slutet av runda 3. Kaos är bra för ulvar sa någon.

10. Drevade mot Tripp i slutet av runda 3, men trodde inte Tripp var röd, flyttade sen sin röst och förstörde vårt dubbelhäng. Han kunde ju dreva mot någon annan, t.ex. mig som han velat ha ut från innan min första post.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Jo, gycklaren är ute ur spel, glömde säga det faktiskt, men som sett var jag inte helt vaken igår.
Mmmkay.

Liliana said:
Mina problem med K.K.:
1. Skrev att han tyckte sitt föremål passade till hans yrke. Men jag tycker inte att en sak som det står att man inte kan använda för att den är något (magisk) som man absolut inte kan använda, passar till ens yrke.
Tycker fortfarande att en stav passar i en prästs hand. Jag kan inte använda staven för att den är magisk. Mina gudar tillåter mig inte det. I början av spelet så fattade jag inte att det var tänkt att något annat yrke skulle ha min stav, men det står ju rätt klart i ett senare skede. Att jag däremot inte kan använda min stav så som den skall användas har jag hävdat ända från start och det är i mina ögon det som är grejen.

Liliana said:
2. Misstaget med flera yrken/ett yrke. Att veta när vissa yrkeskategorier ryker, eller när ett yrke ryker är inte samma sak.
Inget misstag. Jag hade ingen lust att släppa min roll till ulvarna och har gått runt het grön under min outning. Jag har även förklarat detta tidigare. Något du inte reflekterat över skulle jag tro eftersom du fortfarande använder det som en scumtell.

Liliana said:
3. Visste eller var starkt övertygad om att alla skulle sitta ihop i väven, innan alla outat allt.
Mmkay. Show me!

Liliana said:
4. Gick på mig för att jag inte förstog fallet mot Larsson och då frågade om det.
Hur kan det bli en scumtell på mig?

Liliana said:
5. Räv, Räven och Rävsax grejen, som han sen förklarade bort, men som jag håller i bakhuvudet.
Okay. Jag tror jag avhandlat detta klart.

Liliana said:
6. Var säker på att Larsson var botanikern, när det kunde varit BDG/Jake. Hård info sa bara att det var någon av dom.
Ja. Det är jag fortfarande. Hans outning pekar på det och för att väven skall ha någon som helst betydelse så måste BDG/Jake vara någon annan än Botanikern. Att inte du köper det eller förstår det trots att jag skrivit hur jag ser på saken är ju inte hållbart att anklaga mig för.

Liliana said:
7. Känns som om han och Ulv-Diesel jobbade tillsammans för att röda mig. Vore ju ganska lätt med tanke på att jag gjorde ett misstag med Dyrksatsoutningen och att nybörjare borde vara lätta mål.
Att Basse hakar på mig och vill röda dig är ju inte så konstigt med tanke på att han var ulv. Att han ställer sig på min sida är ju heller inte så konstigt. Jag tror ju snarare så att det är rätt överlagt att Basse skall röda dig i hopp om att vi andra skall släppa dig. Att du gjort ett misstag med din outning är ju precis det som pekar ut dig som ulv så jag kommer fortsätta jaga dig som ulv.

Liliana said:
8. Han gick på mig för att jag undrade om Diesel's första (?) kommentar i runda tre var en erkänning. Han ville sen inte ha ut Diesel utan sa att Diesel troligen var grön.
Jag har sagt mycket om Diesel. Alternativet att spara honom en runda var en bybo anpassad lösning som alla köpte. Han sade sig ha prylar som byn ville ha så att nacka honom då såg jag inte som ett alternativ. Jag grönar eller rödar ju ingen spelare till 100% förens jag vet hur det ligger till. Innan det finns hård fakta på om spelare x är ulv eller bybo kan jag omöjligt veta.

Liliana said:
9. Kaosade i slutet av runda 3. Kaos är bra för ulvar sa någon.
Fast nu var det ju så att jag hade rätt bra kontroll på mitt kaosande och det var överlagt kaos. Cassius dinglade och inget fel med det. Tripp sparades en runda och det måste du väl gilla eftersom du säger att jag är ulv och inte Tripp?

Liliana said:
10. Drevade mot Tripp i slutet av runda 3, men trodde inte Tripp var röd, flyttade sen sin röst och förstörde vårt dubbelhäng. Han kunde ju dreva mot någon annan, t.ex. mig som han velat ha ut från innan min första
Att dreva mot dig var väl aldrig aktuellt? En ensam röst på dig skulle ju aldrig göra till eller från. I och med rösten på Tripp så fick vi ut en reaktion från Vico´s del. Jag tycker att Tripp stärkt sig från sin skenhängning och lagt fram diverse bra saker. Jag tycker absolut att Tripp jobbat fram ett grönare skimmer med lite prss på sig än innan.

Sen kan du ju inte anklaga mig för att förstöra nått dubbelhäng. Du röstade ju på Diesel? Det var väl aldrig aktuellt att hänga Diesel mig veterligen. Det gör dig inte grön på en fläck att du ville få ut Diesel i en dubbelhängning. Du hade möjligheten att plocka bort Tripp men gjorde inte det. Varför? Troligen* för att det skulle sett rätt dumt ut om du var avgörande faktor i att hänga Tripp och han visar sig vara grön.

*Det är alltså vad jag tror. Du ville inte skita ner fingrarna och hänga en bybo. Att fixa till naglarna så dom blir lite snygg är ju lättare genom att sätta sig i ett drev mot Dieselbosse som var rakt igenom röd. Det hade ju gett mer bybo-cred att fimpa honom än att fimpa en bybo-Tripp.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
3. Visste eller var starkt övertygad om att alla skulle sitta ihop i väven, innan alla outat allt.
Mmkay. Show me!
Jag menar alltså att du får så lov att gräva fram nått citat eller liknande så att jag förstår vad du menar.

Jag är fortfarande inte förstående hur väven fungerar. Ingen kan sia Vakt-Vimes och det stör mig som fan, men det finns ju hobbyteorier gällande detta och det är för att Väktar-Korpa har annat för sig än att kontrollera om Vimes är Vakt när han ryker eller inte.

Ingen kan heller kolla av BDG/Jake så vitt jag vet och det talar ju för att det funkar bra med att inte alla kan bli kontrollerad så Vakt-Vimes är ju något jag numera inte kikar lika hårt på.
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
Konrad Konvalj said:
Jag tycker att du är ulv för att du har outat som en ulv.

Att du sedan är med i tåget som leder till Diesels hängning är ju inte grönande på något vis. Han skrev ju dödsdömd i pannan på sig själv så snart han dök upp som lönnmördare och ljugande bybo.

Att Basse visade sig vara röd är ju rakt av ingen överraskning.

Vad har du för case mot mig Liliana?
Ingen överaskning att han var röd? Men du ville ju inte ha ut honom, du trodde ju han var grön och Mukwa gjort en awesomesås-grej?


Empiricus said:
Jag tror att Liliana är den kvarvarande Ulven, och här är varför:


Hennes röster runda 1-4:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Runda 1:
Konrad Konvalj, Max Raven och Konrad Konvalj igen

Första rösten från Liliana kommer efter en del diskussion, kontentan är ungefär "visa att du är en bybo, var inte rädd för att göra fel, bara stora stygga Ulven behöver vara det"
2013-02-24 15:39
Liliana said:
Så jag ska lägga en röst bara för att lägga en?
Du, Vimes, könns varken mer eller mindre röd/grön än de andra. Att du får en röd/grön känsla så här tidigt kan ju vara pga din "spelstil", så att säga.

Men, men. Du är mer erfaren än jag, så lyssnar väl på dig och lägger en röst, men jag lägger den på:

"Röst: K.K"

Varför? Att flumläsa regler verkar inte byboigt för mig.
Nästa röst kommer på måndagen, Liliana har då inte varit med alls på Larssondrevet men hakar på som tvåa på Max Raven efter Vimes.


2013-02-25 11:04
Liliana said:
K.K röstade på dig för att jag trodde att du "flumläste" reglerna. Nu var det ju ännu värre tydligen och du läste dom inte alls? Verkar inte byboigt för mig.

Min ensamma lilla röst gör ju inget, så jag byter till Max Raven, då. Mest för att han fortsatte skriva trots att han editerat ett inlägg. Får mig att fundera på om han är ulv och de andra ulvarna berättat att man får en varning först? Ingen svarade ju på det här, vad jag har sett. Utspäd anledning kanske, men bättre vara med på drev än att ha en ensam obetydlig röst på någon.

Röst: Max Raven
Tredje rösten, tillbaka till Konrad Konvalj med motiveringen på att han uttryckt sig luddigt om han kunde se en eller flera yrkeskategorier lämna spel. Tillsammans med henne är Tyr och Ruga som följer på och röstar också på Konrad Konvalj 17:44 och 17:50. LJSLarsson har den enda röst som ligger där sedan innan.

2013-02-27 17:30
Liliana said:
Ah, Bra Brynolf! Skrev precis detta också!

Röst: K.K.
Liliana stannar med sin röst på Konrad Konvalj resten av denna runda, hon följer inte med mot Dieselsoppa eller LJSLarsson. LJSLarsson ligger också kvar, och 75 minuter innan rundans slut så följer även Vicotnik på.

Rundan slutar ju med en hängd Ulv, Men Liliana är inte med och hänger Ulven utan röstar istället på samma person som denne.
Om Liliana är Ulv, varför skulle hon göra det? Solidaritet Plundrare emellan? Eller för att inte rösta på en kamrat?
För att jag inte förstog fallet mot honom, och trots fråga förklarade ingen. Varför skulle jag vara med och hänga någon om jag inte förstår varför och har någon jag tycker är bättre kandidat?

Emp said:
Runda 2:
Dieselsoppa

Liliana kliger in på Dieselsoppa som tvåa efter Cassius som var först på. Senare kommer även Ruga med.

2013-02-28 18:12
Liliana said:
Röst: Dieselsoppa

Trots att K.K ser väldigt röd ut för mig med hans plural/singular lögn och nu hans kommentar att han inte använt rävsax fast han gjort den, så röstar jag för att Dieselsoppa ska ut. Så vitt jag kan se kan man inte få in Dieselsoppa, Max Raven och larsson i väven, så då tycker jag att de måste vara ulvar.
Är de inte det/finns det fler, tror jag de finns bland dessa: K.K (mycket trolig), Lu-kaazh och Tripp_trap(minst trolig, men förmågan kom väldigt sent där).
Under rundan bygger även Liliana upp sitt Case mot Diesel och rundan slutar med 4 röster på Dieselsoppa, i ordningen Cassius, Liliana, Brynolf och tripp_trap. Cassius, Liliana och Brynolf byter aldrig röst under rundan utan stannar obevekligt kvar till slutet.

Den utröstade Äventyraren och gröningen Lu-Kaazh, tillsammans med likaså grönade Cissi, Konrad Konvalj och Vicotnik slutade rundan med sina röster på Liliana.
K.K och Vic är inte grönade.
Förresten har du inte skrivit om jag var online mellan att någon rösta och sen följde på med en röst, eller om jag röstade så fort jag var online. Jag tycker det är viktigt när du skriver att jag röstar efter någon, eller liknande. Du får det att låta som om jag röstade bara för att följa någon.


emp said:
Runda 3:
Dieselsoppa x 2, Cassius och Dieselsoppa

Liliana kommer som tvåa och röstar på Dieselsoppa, efter Vimes.


2013-03-03 22:23
Liliana said:
röst: Dieselsoppa.

Rödast för mig, sorry.

Tack för spel ni som åkt ut!
Och efter Lönnmördaroutningen så lägger hon rösten på honom igen, denna gång fetad stil:


2013-03-03 23:12
Liliana said:
Dieselsoppa said:
Här händer det grejer minsann. Man har fått sig ett PM.

Okej. INNAN ni kräver att får rösta ut mig lyssna i alla fall. Jag måste få er att lyssna på det här för byns skull.

Jag är LÖNNMÖRDAREN.

Min pryl är att om Barden ryker kan jag använda min lönnmördarförmåga på att se vem som har dödat nån. Jag är alltså nån sorts siare, precis som Max. Jag kan se vem som dödade bybor. Men först måste jag ha tillbaka min dolk.

Varför sa jag aldrig att jag var lönnmördare då? Jo, för att jag var skraj att ni skulle hänga mig med tanke på mitt udda yrke.

Jag vet att ni inte kommer tro mig, men jag måste ju säga det här i alla fall. Alltså kan jag bekräfta att Lukas var Bard.

Vi tar ju Cassius nu va?

Röst: Cassius
Första jag lärde mig att man som bybo inte ska göra: ljuga. Sorry, men, nej, du har min röst.

för att jag glömde göra fetstil på förra:

Röst: Dieselsoppa
Efter att Cassius blivit huvudmåltavla istället för Dieselsoppa så kliver Liliana på Cassiusdrevet som sjätte röst. Just då så var Vicotnik, jag, tripp_trap, Brynolf och Korpa de som redan röstade på Cassius. Kvar på Dieselsoppa var då Tyr och Ruga.

2013-03-06 21:34
Liliana said:
Tydligen blir inte Basse/diesel hängd. Kör på Cassius då, så vi ser vilken färg Max har.

Röst: Cassius
Och kort därefter kliver hon tillbaka på Dieselsoppa
2013-03-06 21:42
Liliana said:
ok, försöker igen med en dubbel då, men jag kan inte röst på tripp, jag tycker han ser grön ut.

Röst: Dieselsoppa
Du tog inte med att K.K. sa att vi kunde köra en dubbel. Jag bytte ju från Diesel till Cass för jag trodde att majoriteten av byn inte ville ha en dubbel, sen tillbaka när K.K. sa att vi kunde göra en dubbel. För övrigt så var jag ju tvungen att rösta på Diesel två gånger i rad då jag glömde göra den första i fetstil.

Emp said:
Runda 4
Dieselsoppa
2013-03-08 13:03
Liliana said:
Röst: Dieselsoppa

Trodde faktiskt att jag hade röstat på honom redan, men kan inte hitta det, så kommer väl ihåg fel. Varför jag röstar på onom är ju för att jag tycker att han känns röd, sedan kommer hela hans ljug historia och så också.

Angående Tripp; jag tycker han känns grön, faktiskt. I alla fall neutral. Har inget konkret att komma med, och även o det inte är en ursäkt så är min förklaring att jag är ny och inte så duktig på att hitta scumtells.

Min grön till röd lista:

1. Jag
2-4. Korpa, Ruga och Tripp
5-9. resten
10. K.K.
11. Diesel
Det var rösterna per runda fram till slutet av runda 4.
</div>

Nu till lite saker som pingar rött för mig:

I runda 1 så är det några inlägg som sticker ut för mig, om man går på teorin att Ulvar behöver hitta platser att passa in:

2013-02-24 18:41
Liliana said:
Jag skulle väldigt gärna få reda på yrken, faktiskt. Jag skulle tro att det är något som skulle kunna hjälpa oss fånga ulvar.

Och hur säkra kan vi vara på Cissi, nu när hon sitter med narrmössan på? Ganska stort misstag, och så vill hon inte att vi ska outa yrken. Får mig att fundera, I alla fall. Säger inte att hon är röd, men hon börjar bli mer och mer rosa för mig.
Liliana har senare outat att hon ser när gycklare lämnar spel, så delen ovan ”nu när hon sitter med narrmössan på” känns som det är en trevare för att hitta gycklaren. Som också är vår Väktare. Och vi vet ju att Väktaren sedan blev utsatt för ett mordförsök första natten men skyddade sig själv.
Vimes hade ju lite tidigare också outat Jongleringsbollar.</div></div>

Eller så är det en brödsmula?

Emp said:
Efter det inlägget så går flera av Lilianas inlägg på linjen att outa yrken.

Efter det så snärjer ju Liliana in sig i att prata om sitt föremål, och hela den skumma outningen har ju lyfts ett antal gånger, men jag går lite in på den igen:

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Liliana said:
Mitt föremål är mitt, helt enkelt. Går inte tolka det på annat sätt.

Liliana said:
Jag har inte sagt att mitt föremål går ihop med mitt yrke. Tror inte jag sagt att det inte gör det heller, men, som jag sagt tidigare; bara för att en sak inte går ihop med yrket betyder inte att man inte har användning av den på övrig tid. Min sak är inte förknippat med mitt yrke (så långt jag förstår, i alla fall).

Angående resten så har jag kommit med hypoteser för att försöka hjälpa. Detta är mitt allra första varulvsspel, så jag kanske gjort fel, men.. Jag försöker i alla fall. Har läst varulvsspelen här på sidan och lurkade i ebon oaks spelet. Man lär sig inte allt genom teori, praktik är en viktig den också. :gremsmile:

Och jag vill inte bromsa upp outandet? Förstår inte vart du fått det ifrån? Jag diskutterar och bollar, men följer er andra som är mer erfarna. (och lite läskiga, ärligt talat då ni säkert kan dilla i mig en hel del).
Liliana said:
Knäpp kanske du är, men det är det bra att vara. Jag är det i alla fall :gremsmile:

Jo, min sak är absolut min. Det är klart och tydligt. Men, det tillhör inte mitt yrke, så vitt jag vet.
Har försök brödsmulat, men kanske inte är så duktig på det?

Luktar jag fortfarande ädelost för dig kan jag outa, om du vill? Vill andra det?
Liliana said:
Mitt föremål är en Dyrksats. Det är ett verktyg, enligt google. Vilket stämmer med beskrivningen av föremålet. Där det även står att den är min, fast med andra ord.
Liliana said:
Diesel/Basse, hur försvarar han mig? Tycker det är han som förhör mig?

Vimes; Nej, det var inte jag. Och jag sa aldrig att min brödsmuling var obvious. I mitt första inlägg (tror jag det var) smulade jag om samlingar. Samlingar, typ insekts-samlingar, brukar man ha i en sån där tavla med djup, som man hänger upp på väggen. Kanske lite svag och obskyr brödsmuling, men vill ju inte ge ut allt för mycket så här tidigt. I andra spel verkar majoriteten vara för att inte outa så mycket när det inte behövs?
Liliana said:
Man hänger upp tavlor med en dyrksats. Något om tavelkrokar? Hade det varit något om textil hade jag förstått, men nu kan jag ju bara gå efter vad som står i mitt Roll-PM, och det jag kan luska ut från Google.
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Cassius said:
Liliana said:
Nej, det står att det är en sån man hänger upp saker med. Som typ tavlor och samlingar. Det står även att JAG använder den så.
Fan vad det där stinker alltså. Men det är så konstigt att jag nästan tycker att de grönar dig. Varför?

1. Drykar i fantasisetting syftar rimligtvis på låsdyrkar.

2. Insektssamlingar är för jäkla långt borta från "sätta upp saker på väggen".

Men samtidigt har jag svårt att se att en ulv skulle dra en så jäkla konstig lögn.
</div>
Det är fler inlägg som rör outningen, men som jag tyder hela skeendet så gör Liliana en väldigt knepig introduktion till hur hon och hennes föremål hör ihop, folk börjar hugga mer på det tills Ulven Dieselsoppa hoppar in med en röst på Liliana (#840890 - 2013-02-25 12:20). Därefter kommer Liliana med ett längre och mer välkonstruerat inlägg i sitt försvar. Strax därefter outar hon och förklarar sin underliga smulning. Och den andre Ulven Cassius kommer in och säger att hon nästan är grön nu för att det var så konstigt.
För mig känns det som att Ulvarna lägger upp ett hugg och försvar för att skydda nybörjar-Ulven Liliana

2013-02-26 01:05
Liliana said:
Först och främst; förlåt att jag varit inne men inte postat. Är långsam läsare och var tvungen at läsa om allt för att skriva om mina anteckningar, då jag klumpigt nog spillde cola över dom.

Mina komentarer/frågor/funderingar;

1. Trip_trap; a). Ja, enbart gycklare.
b). Har du också en dyrksats? Vet inte vad jag skulle tycka om det.

2. Tyr; Vad finns inte med i boken din, då?

3. Vimes; Tidigare sa du att din utrustnig inte riktigt är ett föremål. Hur är jongleringsbollar inte det?

4. K.K; a). Du skrev att du tyckte ditt föremål passade till ditt yrke. Hur kan du tycka att ett föremål du inte kan använda passar med ditt yrke, när det står att du inte kan använda den just för att den är magisk? Låter mer som tvärtom för mig; att den passar absolut inte?
b). Ja, jag ser när gycklare ryker. Mitt yrke är lite tvärtom. (så, nu har jag outat (well, nästan) som du ville, också).

Cissi: Ja, jag får reda på när gycklare ryker. Har även en fråga; Hur ser man ditt dokument? Vill gärna se det.

Empiricus: Vill gärna veta hur man får ditt dokument också.


Alla: Jag personligen håller mer med Vimes än Cissi; bättre outa yrke än förmåga. Cissi's sätt verkar bakvänt, för mig.

Vad jag kan se, så vore det bästa att ta en person, och nysta upp härvan från den personen, sen ser vi vilka som inte hänger ihop med oss andra, tror jag. Jag tror att vi är en kedja som sitter ihop med våra yrken/förmågor/föremål. Om vi kanske skulle kunna komma överens om nån person att börja nysta upp omkring, nån som känns grön för de flesta? Jag skulle föredra Cissi eller Brynolf.

Vill även påpeka att jag kanske inte har rätt med vilka jag ser som röda eller gröna, då jag märker själv att jag är väldigt lättlurad/manipulerad. Till exempel vill jag gå på Diesel för att han gick på mig, men Brynolf känns grön för att han varit snäll och hjälpsam. Så, det är vad jag tänker. Nu måste jag sova, god natt.
Det ovanstående inlägget gör mig också lite fundersam. Liliana har visserligen spelat väldigt skarpt, och henns case mot Dieselsoppa senare var också bra. Men här pratar honom karaktärskedjan ganska tidigt enligt mig
2013-02-27 19:49 så släppte jag mitt kalkylblad med karaktärskedjan, och det var efter att det outades en massa under samma dag (Jägarsiande, Harpa, Magiker, Kompass, Forskare, Tjuv, Högaffel, Hantverkare, Hammare, Månglare, Månglarsiande, Gycklare, Plåthillebard, Riddare, Bondesiande, Botanikersiande och Stadsvakt outades efter att Liliana började prata om att alla kanske sitter ihop).
Antingen gjorde Liliana den kopplingen att alla sitter ihop på ett logiskt sätt mycket tidigare, eller så hade hon tillgång till informationen från sina Ulvkamrater också.
I övrigt har jag inget att lyfta fram som specifikt i runda 1.
</div></div>

Tror inte jag var först med att komma på det eller ens säga det.

Imp said:
Runda 2

2013-02-28 16:26
Liliana said:
Det står att jag vet att gycklare lämnar spelet för att:
De finns överallt omkring mig.

Någon (tror K.K) tog upp att någon brödsmulat botaniker, men aldrig claimat det senare.

K.K har gjort detta också, väl? Han har skrivit Räven, räv och rävsax.

Korpa, ulvarna kanske inte gjorde något nattmord för att:
1. De kanske inte kan det? Hur ska man tolka att SL var sp otroligt noga med att vi förstog att det inte blivit ett nattmord?

2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
Liliana är inne lite kort och skriver ett par timmar efter att runda 2 börjat (2013-02-28 00:24) och kommer sedan in med nästa inlägg (det ovan) halv fem på eftermiddagen därefter. Och hennes första inlägg går ut på att spekulera om andra anledningar till varför ingen dog än att Korpa var väktare. För mig känns det som att det hör samman med att Liliana tidigt förra rundan var ute efter att få fram yrken och hennes Gycklarsiande. LJSLarsson som siade Jägaren (vår Siare Max) var ju Ulv.
Liliana är dessutom tvåa att rösta på Ulven Dieselsoppa denna runda. Tvåa efter Ulven Cassius dessutom. Och på samma sätt som Cassius så ligger hennes röst sedan kvar där rundan ut.
Det känns som att Ulvarna redan efter Dieselsoppas failade Tempelriddaroutning kommit överens om att han kommer dödas av förr eller senare när lögnen uppdagas. Och då är det bättre att tydligt försöka gröna sig genom att ligga på honom ordentligt tills han faller.
Under den här rundan kommer också Cissis teori:

2013-03-01 20:25
Cissi said:
Jag tror att ulvarna siar våra powerroller. Därav att de lyckades pricka in Korpa (om de nu försökte döda vår väktare). De lyckades se i våra outningar att de yrken de kan sia inte har yrkessiarförmåga och kunde således dra slutsatsen att det var powerroller.

Mina ulvar blir då:

Larsson - Som kunde sia jägaren (Max är siare)
Liliana - Som siar gycklaren (Korpa är väktare)
Diesel - som siar barden (Lukaz har en underlig förmåga)
En teori som Liliana i inlägg #842766 - 2013-03-02 14:28 inte säger sig tro på, för då måste Max Raven och Lu-Kaazh vara gröna

Under runda tre ligger Liliana hårt på Dieselsoppa, byter till Cassius en kort stund och sedan tillbaka till Dieselsoppa. Under början av rundan försvarar hon Cassius och tycker att Dieselsoppa är 100% Ulv men inte Cassius, ett underligt drag enligt mig. Hon är också väldigt för idén att se om vi kan få Cassius diskad istället för utröstad.
Hur kan vilja få ut 1 säker ulv och en ulvkandidat för priset av ett nattmord vara rödande? (Även om jag och resten av byn var oeniga om vem som var säker ulv)

emp said:
Runda 4 kändes mest som en extended cut av runda 3, och det som jag mest märkte där av Liliana var hennes funderingar över ordningen på folk som andra tycker är gröna då hon var förbryllad på varför de inte hade sig själva högst upp.
Värt att notera under den rundan var också att Dieselsoppa satte Liliana som en av sina gröna i sin andra grönlista (efter att hon var röd i hans första)

Jag tror att Liliana är en Ulv som tabbade sig lite med sin smulning och outning och försökte dölja upp det, och fick hjälp av Diesel och Cassius. Jag tror att Ulvarna tidigt bestämde att Dieselsoppa skulle få offras om tillfälle gavs för att gröna kvarvarande Ulvar, eftersom han gjorde ett misstag.
Då vore väl jag en bättre ulv att offra? Folk var på mig om dyrksatsen mer än folk var på Diesel om Tempelriddaren. Tidigare också, tror jag.


emp said:
Och jag får uppfattningen att de senaste rundorna så har Liliana mest rört upp lite rök och inte gjort något för att gröna sig sedan dess.
Jag har försökt svarat, men jag kan ju inte trolla. Vad ska jag göra då? Jag har lagt fram förklaringarna tidigare (det mesta i alla fall, det som är gammalt) och lägger fram förklaringarna varje gång ni "hittar" något nytt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Väven är irrelevant så till vida ingen ljugit (mer). Mukwa har först byggt väven, sedan har han slumpat ut var specialroller och ulvar ska vara i den. Det finns inget där.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
Ingen överaskning att han var röd? Men du ville ju inte ha ut honom, du trodde ju han var grön och Mukwa gjort en awesomesås-grej?
K.K said:
Ja tror vi får jobba på det här med outningssnack nästa runda.
Ikväll får Diesel dingla. Jag ställer mig bakom det trots att nojan säger mig att Diesel är grön och Mukwas upplägg är awesomesåås.

Röstläget säger väl att Diesel skall ut så jag kan ju passa på att sätta min röst på Liliana så har vi nått att snacka om nästa runda.
Det var mer att jag hoppades att Mukwa gjort något awesomsååås av det hela. Att Basse skulle dingla var det ju inget snack om eller?
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Liliana said:
K.K och Vic är inte grönade.
Förresten har du inte skrivit om jag var online mellan att någon rösta och sen följde på med en röst, eller om jag röstade så fort jag var online. Jag tycker det är viktigt när du skriver att jag röstar efter någon, eller liknande. Du får det att låta som om jag röstade bara för att följa någon.
Liliana said:
Du tog inte med att K.K. sa att vi kunde köra en dubbel. Jag bytte ju från Diesel till Cass för jag trodde att majoriteten av byn inte ville ha en dubbel, sen tillbaka när K.K. sa att vi kunde göra en dubbel. För övrigt så var jag ju tvungen att rösta på Diesel två gånger i rad då jag glömde göra den första i fetstil.
Jag har inte noterat just hur mycket online någon har varit i samband med hur de röstat, så mycket koll har jag inte. Och det jag har fokuserat på är just hur rösterna har rört sig, för allt som skrivits omkring rösterna är ju mjukare information än de faktiska rösterna som lagts. Rösterna i sig är inte heller huvudpunkterna i min misstanke utan saker som i sig är väldigt små tells, men som tillsammans med mycket annat gör mig mer misstänksam. Eftersom det är dig jag har fokuserat på så är det dina inlägg jag grävt i. Däremot så har jag ju bifogat tidsstämpel så att det lätt går att gå in i diskussionerna och gräva sig djupare.

Liliana said:
Tror inte jag var först med att komma på det eller ens säga det.
Jag kanske får lusläsa igenom runda 1 då igen för att se om någon annan nämner det. Men du är väldigt tidig med det iallafall. Och det är inte grönande för mig att du är det.

Liliana said:
Hur kan vilja få ut 1 säker ulv och en ulvkandidat för priset av ett nattmord vara rödande? (Även om jag och resten av byn var oeniga om vem som var säker ulv)
Jag tycker det är rödande hur du kan vara säker på att Dieselsoppa är Ulv, men säger att Max siande inte är lika säkert. Eftersom jag nu tror dig vara Ulv så känns det som ett sätt att tidigt plantera att du varit en Ulv på spåren och därigenom bli grönare.

Liliana said:
Då vore väl jag en bättre ulv att offra? Folk var på mig om dyrksatsen mer än folk var på Diesel om Tempelriddaren. Tidigare också, tror jag.
Fast du outade som det verkar ingen lögn, du bara outade väldigt underligt. Dieselsoppa blåljög ordentligt. Din outning är misstänksam för att under samma förmiddag som Larsson klämmde fram sitt halsband av djurben (antagligen en lögn) och Dieselsoppa totalhittade på sitt yrke så var du väldigt underlig med hur du outade ditt verktyg.

Liliana said:
Jag har försökt svarat, men jag kan ju inte trolla. Vad ska jag göra då? Jag har lagt fram förklaringarna tidigare (det mesta i alla fall, det som är gammalt) och lägger fram förklaringarna varje gång ni "hittar" något nytt.
Just nu tror jag att du är Ulv, och varför har jag redogjort för. Vad kan du göra för att av-Ulva dig? Dina förklaringar hittils har ju nämligen inte gjort dig grön i mina ögon. Du är kanske inte den enda som är röd för mig, men du är den som definitivt är starkast röd just nu.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Tyr said:
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
Avvisande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Tyr said:
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
Avvisande.
Hehe. Avvisande, raka besked!

Jag ställer mig inte lika avvisande till det hela.
På hela R1 rör inte Basse vid Brynolf och i upptakten av R2 kontrollerar han verkligen att Brynolf är säker på att han är Riddare. Basse kollar av med Mukwa också om hans roll verkligen stämmer. Det går nog att gräva lite i det hela.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Tyr said:
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
Det känns inte som en bra plan av Ulvarna i så fall. Det kastade ju ett MER misstänkt sken över Riddare kontra Tempelriddare just på grund av den lögnen, det var alltså inte som att det hjälpte Ulvarna precis.

Visserligen kanske Ulvarna vet lite om vilka yrken som borde finnas i spel och extrapolerat därifrån.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
What empi said. Om något är resonemanget grönande för Brynolf.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Empiricus said:
Tyr said:
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
Det känns inte som en bra plan av Ulvarna i så fall. Det kastade ju ett MER misstänkt sken över Riddare kontra Tempelriddare just på grund av den lögnen, det var alltså inte som att det hjälpte Ulvarna precis.

Visserligen kanske Ulvarna vet lite om vilka yrken som borde finnas i spel och extrapolerat därifrån.
Vi vet ju inte vad ulvarna hade för start-info, så svårt att spekulera i. Men det är en intressant teori. Dock skulle det ju som sagt vara dumt om två ulvar gick ut som olika slags riddare. Och om Vimes är ulv och har ett svärd... hur skulle han kunna koppla det till (tempel)riddare sådär rakt av?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Brynolf said:
Vi vet ju inte vad ulvarna hade för start-info, så svårt att spekulera i. Men det är en intressant teori. Dock skulle det ju som sagt vara dumt om två ulvar gick ut som olika slags riddare. Och om Vimes är ulv och har ett svärd... hur skulle han kunna koppla det till (tempel)riddare sådär rakt av?
LSJLarsson hade uppenbarligen information nog för att passa in i väven i ett tidigt stadium. Diesel likaså. LJSLarsson om jägare och Diesel om barder. Så varför skulle en ulv ha en roll med så knapphändig information?
 

Liliana

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
173
K.K. said:
Liliana said:
2. Misstaget med flera yrken/ett yrke. Att veta när vissa yrkeskategorier ryker, eller när ett yrke ryker är inte samma sak.
Inget misstag. Jag hade ingen lust att släppa min roll till ulvarna och har gått runt het grön under min outning. Jag har även förklarat detta tidigare. Något du inte reflekterat över skulle jag tro eftersom du fortfarande använder det som en scumtell.
Ok, inget misstag då, halv-lögn?

K.K. said:
Liliana said:
3. Visste eller var starkt övertygad om att alla skulle sitta ihop i väven, innan alla outat allt.
Mmkay. Show me!
Konrad Konvalj said:
Vico said:
För övrigt så anser jag att samtliga ska gå ut med sina yrken/föremål och eventuellt sina förmågor innan första rundan avslutas detta för att vi inte ska tappa någon information om våra roller. Vi kommer trots allt ändå förlora Jake's roll, vilket kommer bli ett tomrum. Men har vi övriag roller så kan vi nog gissa oss till vad Jake hade för roll.
Jag håller absolut med på det hela gällande yrke+utrustning.

Förmågan kan vi nog hålla lite för oss själva för att invänta nattfasen och se vad som händer när vi vaknar upp igen.

Det går ju redan nu att bygga ihop ett flertal spelare. Får jag tid över så kommer jag lägga ut mina tankar om det hela.

Att ulvarna har alibi roller står ju rätt klart i detta nu och det är inte på något vis grönande att ha en kompis som man går ihop bra med.

Ett fint dokument med alla roller länkade vore att föredra så ni som fört data på det hela kan ju göra ett sådant. Jag själv tror jag tar den långa vägen och jobbar fram det via tråden.

Detta är skrivet efter (är bara med för att visa att alla fakta inte var ute än)
Konrad Konvalj said:
Brynolf: Är X siar X och har X
Cassius: Är X siar X och har X
Cissi: Är X siar Sjöfarare och har X
Dieselsoppa: Är Tempelriddare siar Bard och har Bandage
Empericus: Är X siar X och har X
Jake: Är ur spel
K.K: Är Präst siar X och har en Magisk Stav
Korpa: Är X siar X och har X
Liliana: Är X siar Gycklare och har en Dyrksats
Larsson: Är Trädgårdsmästare siar Jägare och har Halsband av ben
Lu-kaazh: Har specialförmåga som vi kan botanisera i när någon dör.
Max Raven: Är Jägare har annan förmåga har Örter
Ruga: Är Forskare siar Magiker och har ett Kompass
Tripp: Är Tjuv siar X och har Harpa
Tyr: Är Magiker siar X och har Bok
Vicotnik: Är Bonde siar Hantverkare och har Svärd
Vimes: Är X siar Riddare och har Jongleringsbollar

Konrad Konvalj said:
Jag fattar inte riktigt hur många här tänker. Bara för att någon annan outat nått som stämmer överens med vad man själv har finns det ju ingen anledning att känna sig säker eller gröna personen i fråga.

Gör vi det kommer det finnas täckning åt alla håll och ingen kommer att vara ulv.

Det finns ulvar. Mukwa har gjort det rätt klart för oss att det finns PLUNDRARE i leden så att gå runt och känna sig säker på folk som passar in i sitt eget protokoll är ju bya-självmord.

K.K. said:
Liliana said:
4. Gick på mig för att jag inte förstog fallet mot Larsson och då frågade om det.
Hur kan det bli en scumtell på mig?
För att du tycker att det är ulvigt av mig att fråga om saken och bestämma själv istället för att hoppa på även om jag inte förstår.


Liliana said:
7. Känns som om han och Ulv-Diesel jobbade tillsammans för att röda mig. Vore ju ganska lätt med tanke på att jag gjorde ett misstag med Dyrksatsoutningen och att nybörjare borde vara lätta mål.
Att Basse hakar på mig och vill röda dig är ju inte så konstigt med tanke på att han var ulv. Att han ställer sig på min sida är ju heller inte så konstigt. Jag tror ju snarare så att det är rätt överlagt att Basse skall röda dig i hopp om att vi andra skall släppa dig. Att du gjort ett misstag med din outning är ju precis det som pekar ut dig som ulv så jag kommer fortsätta jaga dig som ulv.[/quote]

Om misstag är allt som krävs för att vara ulv så är väl de flesta här ulvar? Cissi (bevisad bybo) till exempel, som gjorde misstaget att tro att sjöfarare var något annat än yrke. Du, med "jag har inte sagt rävsax" "Oj, jag har sagt rävsax".


K.K. said:
Liliana said:
9. Kaosade i slutet av runda 3. Kaos är bra för ulvar sa någon.
Fast nu var det ju så att jag hade rätt bra kontroll på mitt kaosande och det var överlagt kaos. Cassius dinglade och inget fel med det. Tripp sparades en runda och det måste du väl gilla eftersom du säger att jag är ulv och inte Tripp?
Jag säger att jag tror du är ulv, ja. Även att jag inte tror Tripp är det. Däremot så gillar jag inte att du kaosar. Ser ingen skillnad med överlagt kaos och vanligt kaos?

K.K. said:
Liliana said:
10. Drevade mot Tripp i slutet av runda 3, men trodde inte Tripp var röd, flyttade sen sin röst och förstörde vårt dubbelhäng. Han kunde ju dreva mot någon annan, t.ex. mig som han velat ha ut från innan min första
Att dreva mot dig var väl aldrig aktuellt? En ensam röst på dig skulle ju aldrig göra till eller från. I och med rösten på Tripp så fick vi ut en reaktion från Vico´s del. Jag tycker att Tripp stärkt sig från sin skenhängning och lagt fram diverse bra saker. Jag tycker absolut att Tripp jobbat fram ett grönare skimmer med lite prss på sig än innan.

Sen kan du ju inte anklaga mig för att förstöra nått dubbelhäng. Du röstade ju på Diesel? Det var väl aldrig aktuellt att hänga Diesel mig veterligen. Det gör dig inte grön på en fläck att du ville få ut Diesel i en dubbelhängning. Du hade möjligheten att plocka bort Tripp men gjorde inte det. Varför? Troligen* för att det skulle sett rätt dumt ut om du var avgörande faktor i att hänga Tripp och han visar sig vara grön.

*Det är alltså vad jag tror. Du ville inte skita ner fingrarna och hänga en bybo. Att fixa till naglarna så dom blir lite snygg är ju lättare genom att sätta sig i ett drev mot Dieselbosse som var rakt igenom röd. Det hade ju gett mer bybo-cred att fimpa honom än att fimpa en bybo-Tripp.
Jag hade redan lagt upp mitt case mot Diesel, så var inget mer jag kunde göra där. Jag röstade inte på Tripp, som jag sa, för jag tror inte han är ulven. Och jo, du är den som gjorde att det inte blev dubbelhängning.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
Tyr said:
Trots att Diesel var först att outa yrke och uppenbarligen har ljugit om sitt yrke så passar hans yrke ändå förvånandsvärt bra in. För att kunna göra en bra kvalificerad gissning så tidigt så behöver han ha haft information att bygga på. I detta fallet information om att det finns en riddare i spel. De två spelare som har information om riddare är Brynolf och Vimes.

Hur ställer sig folk till den teorin?
Avvisande.
Hm. Jag måste fråga om du tycker att det där är ett vettigt inlägg? Tror du att Tyr slår sig för pannan och kommer på hur du resonerar helt av sig själv? Det är bland annat sådana här inlägg jag ser som misstänkta av dig. De tillför liksom inte ett skvatt.

Därför ber jag dig att bemöta mitt mitt gamla gamla inlägg till dig. Det är fortfarande aktuellt. Jag skulle även önska att ni andra eventuellt skummade igenom det och reagerade på innehållet. Jag har haft Vimes som misstänkt ett tag nu, och får väl erkänna att jag mycket väl kan lida av tunnelseende. Därför vore det bra om andra reagerade, är Vimes beteende okej eller finns en gnutta sanning i mina tankar?

När jag läste Konrads sammanfattningar slogs jag av en annan sak. Vimes yrke går inte att sias av någon, precis som Dieselsoppas. Det behöver inte betyda något, eftersom vi ser i Konrads sammanställning att vissa ulvyrken kan sia/sias. Men det är värt att nämna, särskilt när Vimes sagt följande:

Vimes said:
Väven är irrelevant så till vida ingen ljugit (mer). Mukwa har först byggt väven, sedan har han slumpat ut var specialroller och ulvar ska vara i den. Det finns inget där.
Mitt yrke gick inte heller att sia direkt, men Lu-kaazh visste i alla fall om att yrket existerade med tanke på hans förmåga. Nu är det försent att fråga, men jag undrar om "vakt" fanns omnämnt i Korpas roll? Det verkar inte så, hon har knappt diskuterat med eller om Vimes i sina inlägg, varken före eller efter hans outning som (stads?)vakt. Kan det vara så att ulvarna fick partiella roller, som de fick komplettera efter mallen som Mukwa gav oss i runda ett och allas successiva outningar? Ren spekulation från min sida, men ville få ut tanken i alla fall. Nåväl:

Röst: Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Det inlägget du hänvisar till har jag redan svarat på. Eventuellt menar du ditt svar på det inlägget eller något ditåt. Men jag skulle helst vilja se att du skrev ett mer sammanhållet inlägg där du punktar upp dina argument mot mig (det är ok att hänvisa till äldre inlägg för resonemang, om man citerar eller länkar) och även ber mig om svar på vissa frågor som du menar är relevanta. Du behöver hjälpa mig att svara dig, för så länge det bara är du som röstar på mig och jag ärligt talat inte ger så värst mycket för dina tidigare inlägg i frågan så behöver du göra det lätt för mig, eller samla fler röster.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Det säger jag inte för att vara dryg utan för att det är en prioriteringsfråga vad jag ska lägga min varulvsspelstid på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Liliana said:
3. Visste eller var starkt övertygad om att alla skulle sitta ihop i väven, innan alla outat allt.
Det du citerat från mig gör mig tyvärr inte klok. Att jag spekulerade öppet och försökte hjälpa till på mitt vis om hur jag tror (trodde) hur det hela sitter ihop gör mig väl ändå inte till en ulv. Jag ville ju inte ens att alla skulle outa alls i det skedet lixom. Förmågan var något jag ville hålla på så länge som möjligt för att inte ge ulvarna gratis yrken att plocka bland.

Liliana said:
Om misstag är allt som krävs för att vara ulv så är väl de flesta här ulvar? Cissi (bevisad bybo) till exempel, som gjorde misstaget att tro att sjöfarare var något annat än yrke. Du, med "jag har inte sagt rävsax" "Oj, jag har sagt rävsax".
Jag ser inte det som ett misstag av mig att skriva att jag aldrig skrivit rävsax. Jag hade inget minne av det och jag lägger varken allt jag skriver eller vad någon annan skriver på minnet.

Cissis grej har var ju något som jag genast snappade upp som något ulvig. Något jag drev framåt tills jag såg en ljusning i Cissis spel. I mina ögon handlade det om dold kommunikation mellan Cissi och Ruga. Det framkommer rätt tydligt hur jag byggde mitt case där.

Det är ulvarnas misstag vi skall jaga och jag ser din outning som ett stort misslyckande. Nu skall jag dock släppa det. Du tycks inte villa söka efter ulvar förutom mig och det kan väl bero på att jag misstänker dig för ulveri. Det är inte bra att ha tunnelseende. Du får gärna bredda dina vyer om du känner för det.

Liliana said:
Jag hade redan lagt upp mitt case mot Diesel, så var inget mer jag kunde göra där. Jag röstade inte på Tripp, som jag sa, för jag tror inte han är ulven. Och jo, du är den som gjorde att det inte blev dubbelhängning.
Så här är det Liliana.

Om du inte tror Tripp är ulv, varför i hela friden vill du att jag skall fullfölja en dubbelhängning och hänga någon som du tror är bybo? Det är ju inte bra för byn att tappa bybor i onödan och nu när jag uppenbarligen är den som får skulden för att det inte blev ett dubbelmord så påstår du att jag är ulv. Jag hade inte bollar nog att offra en möjlig bybo. En spelare som du pekar ut som bybo till och med. Vad är det jag gör för fel med det?
 
Top