Re: Eterseglare (spoiler, ja mina spelare också)
Vad mitt Mundana anbelangar är det ju oklart hur alverna bar sig åt för att migrera från Antichton. Jag tippar på att de använde just eterseglare, men det är möjligt att den tidens eterseglare inte pallade vakuum, utan utnyttjade det (eventuella) faktum att Mundana och Antichton delade atmosfär när de var som närmast varandra.
Eller, en rimligare möjlighet; eterseglarna var egentligen bara farkoster/artefakter som förflyttade alverna via andeplanet/teleport till Mundana från Antichton när planeternas psykosfärer smält samman.
Jag gillar egentligen den första lösningen bättre, dock, ser framför mig en fantastisk bild av en urtid då världen var mera high, och alvernas förfäder reste mellan planeterna i flygande skepp burna på astrala segel, för att idka handel, utforska och kolonisera det unga Mundana.
De eterseglare Liljans Råds hemliga utskott håller på att bygga just nu i min kampanj, är solklart rymdskepp dock. De tänker underfly Mörkret och söka sig till nya gröna ängder, långt bortom både Mundana och Antichton.
- Ymir, spånelispånar