Nekromanti Erotiska rollspel?

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Min spontana reaktion är att det funkar bäst som antingen:

* Lajv, lämpligen med någon man är beredd att ha sex med. Klä ut sig, spela en roll, ha sex.

* Regellöst samberättande, lämpligen med någon man är beredd att ha sex med. Sätta upp en start för en berättelse med erotisk, sedan spelar man sina karaktärer i en samberättande form. Antagligen leder det till att man har sex.

Bådadera funkar, för de flesta, men inte alla, bäst om man är två personer.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Re: Maid RPG

Lu-kaazh said:
jag har den engliska översättningen av Maid (vilket förövrigt är det mest ospelbara spel jag äger en fysikkopia av)och det finns spår av sexualitet i spelet. men spelet uppmuntrar en att köra på hintnigar istället för riktig sex.
dock så finns det tillägsregler för olika dräkter och de innefattar Bandages,Restrants, Bikin Armor och bunny ears

//Lukas som inte rekommenderar maid för att det är ospelbart
Äh, snicksnack. Maid är fullt spelbart, och ganska roligt också. :gremsmile:

Och visst är det sex däri, både genom nickningar och genom spelmekanik (bästa sättet att få favour är att ligga med mästaren). De flesta gånger jag har spelat har det blivit en massa sex, men däremot aldrig någon erotik. Spelet är för löjligt för det.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
God45 said:
Hade inte en ännu mera relevant fråga varit om det handlade om rollspel i eller utanför sängkammaren?
Nu utesluter du vissa alternativ. Det kan ju vara Dungeon baserat också :gremlaugh:
Erotic Dungeon Crawl. Seriöst, det vore ett ascoolt namn på ett rollspel.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Erotic Dungeon Crawl. Seriöst, det vore ett ascoolt namn på ett rollspel.
Visste du att Big eyes small mouth hade ett fantasy dungeon crawling supplement? Det hette BESM Dungeon :gremlaugh:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
God45 said:
Erotic Dungeon Crawl. Seriöst, det vore ett ascoolt namn på ett rollspel.
Visste du att Big eyes small mouth hade ett fantasy dungeon crawling supplement? Det hette BESM Dungeon :gremlaugh:
Det sög. Det var i princip ett äventyr som hade en dungeon i sig.

Faktum är att det sög så hårt att jag började bygga Biblioteksvärlden.
 
Top