Nekromanti Erotiska rollspel?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag hoppas att jag inte bryter mot några regler med den här tråden.

Men fins det erotiska rollspel? Spel som fokuserar på en erotisk eller sensuell berättelse, men använder regelmekanik, eller andra karaktäristiska drag från vanliga bordsrollspel?
Hur är dom då att spela, om de nu existerar? Vart exakt dyker erotiken upp? I vilka sammanhang skulle man vela spela ett erotiskt rollspel?

Ursäkta underligt samtalsämne, men jag kände att jag behövde få tanken ur huvudet.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Javisst!

Till exempel!
Romerska gudar nedstiger, och du och din älskade försöker fly Rom medan staden kokar av lust och vansinne.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pUuM8cIWC0c"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/pUuM8cIWC0c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

http://www.bacchanaliagame.com
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Courtesans och Monsterhearts

http://courtesanstherpg.blog.co.uk

Annars är sex ganska centralt i Monsterhearts ett Apocalypse World hack om tonårsmonsters tillvaro. Det handlar ingalunda uteslutande om sex, men det är så centralt att det stympar spelet rätt kraftigt om man vill spela utan. Även i Apocalypse World finns det regler för vad som händer när rollpersonerna har sex.

--

Jag förmodar att du inte är ute efter vanliga rollspel, spelade med fokus på sex? Det är ju inte helt ovanligt att tex Vampire:TM får en lite erotisk vinkling.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Exalted aprilskämtade ju om "ExXxalted: scroll of swallowed darkness". Det kanske blev en bok. Kan inte forska, för då får jag sparken.

Googla.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
1. What previous writer wrote.

2.
I vilka sammanhang skulle man vela spela ett erotiskt rollspel?
Eh... :gremblush:

Med sina mest butchiga polare för att se dem utvecklas i sitt rollspelande såklart! Liksom, jaja, ni kan ha ihjäl drakar, och det är väl fint. Men kan ni rollspela känslor? :gremsmile:

Äh, vad vet jag.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Exalted har en hel del sådant här också nu när jag tänker efter. Det mesta av det är perverst och fucked up men det här är Exalted trots allt :gremwink: Är du en Lunar kan du skapa dina egna Beastman armeer genom att para dig med djur tex. Min favorit grej är Solar charmen som heter Husband stealing demon dance som gör att du kan förföra alla i en hel stad på en gång. Eftersom är man en solar är man övermännskligt sexig :gremlaugh:

Det kom också en aprilskämtsbok som heter "Exxxalted scroll of swallowed darkness" men den är ganska tramsig.

Oh, och sedan finns det Solar bond BDSM mekaniken mellan solars och lunars som en av mina spelare sammanfattade som "Så jag är hans bitch?!"
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
1001 Nights skulle jag väl inte sätta i det facket per automatik. Det har varit rätt städat när vi spelat det. Men visst, om man vill dra spelet åt det hållet är det väldigt enkelt. Och det finns ju en del "intressanta" avsnitt i källmaterialet, Tusen Och En Natt.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Aces & Eights

Aces & Eights, ett Western-rollspel från Kenzer, har specialregler och minigames för precis allt.

Rollpersonerna levlar genom att följa instruktionerna i en lista, som har typ achievements som de skall göra för att få nästa level. Dessa listor är så gott som grova dragen för minikampanjer.

Prostituerad är med bland yrkena, och det tar rollpersonen från första mötet med en kund till en egen bordell.

Dock. A&E är en mastodont, vi pratar om HÖGST en halv procent av innehållet här.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bliss Stage, whaaaaaat :gremlaugh:

Känner inte till några riktigt erotiska rollspel, (och då vill jag att man ska kunna inleda förspelet med en omgång rollspel utan att det känns dumt för att det ska räknas som erotiskt rollspel!) kanske att Bacchanalia kan kännas erotiskt? Jag har aldrig spelat det.

Friform är nog det lättaste att få sexigt.

Tales of the Fisherman's Wife kan innehålla sex.

I Bliss Stage och Apocalypse World har rollpersoners sex iallafall en regelmässig effekt. Okej, nu är det en long shot, men jag tyckte det var kul att skriva om det här, så jag körde på...

Och i Dogs in the Vineyard kan det ha en regelmässig effekt att spelledarpersoner har sex, om de gör det på ett syndigt sätt. :gremsmile:

Edit: Shit, nu har det redan skrivits om AW och mer om Bacchanalia, snabb tråd!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Kagematsu är också ett sensuellt och väldigt bra spel med sexuella teman.

"It is Japan 1572, the end of the Seguko period of history. Like many transitions of power the country is filled with strife, warring factions pulling any able bodied men into war, leaving villages populated by only women, children and old men. Now a small, nearly indefensible village is living under the horror of a dangerous threat that casts its long shadow over the village. Without a defender, its people are almost certainly doomed.

Enter Kagematsu, a wayward ronin fleeing a troubled past. Here is a defender for the village, if only he can be swayed from his meandering course. So it is that several young women conspire among themselves to win his affections and steer him to their cause..."

Kagematsu is a fast paced story game for 3-6 players with quick scenes that should play out in one session. The game includes the 40 page game book with an expanded appendix and a gorgeous tri-fold Kagematsu screen."
http://www.rpg-awards.com/2009/game_of_year.shtml

Spelet handlar om att hur kvinnorna måste övertala Roninen Kagematsu att stanna och skydda byn. Och genom detas försök att övertala honom kan de också vinna hans kärlek. Antingen kan de sensuellt försöka förföra honnom eller vinna över han på mer oskyldiga vis.

Det coola med spelet är att det är menat för crossplay. Kagematsu, den manliga roninen, måste spelas av en kvinna. Bykvinnorna däremot får spelas av både män och kvinnor.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Glöm inte spelet som inte borde nämnas... Kanske inte erotiskt dock.

Med kanske menar jag: Verkligen inte!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
w176 said:
Javisst!

Till exempel!
Romerska gudar nedstiger, och du och din älskade försöker fly Rom medan staden kokar av lust och vansinne.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pUuM8cIWC0c"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/pUuM8cIWC0c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

http://www.bacchanaliagame.com
Verkar awesome. ..och jag som normalt inte gillar erotik i rollspel. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,723
Location
Göteborg
Vet att det finns ett rollspel på spanska om sexiga utomjordingar som kommer till jorden för att ligga. Det är publicerat i flera olika episoder, som en följetong. Jag har dock inte läst det och kommer inte ihåg vad det heter. Typ Vulvanoids eller nå't sån't. Min google-fu är inte tillräckligt stark för att hitta det.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Maid RPG

I (det ursprungligen japanska) Maid RPG spelar man tjänsteflickor som tävlar om husbondens gunst. Spelet kan visst bli en aning ekivokt, men jag har inte läst eller spelat det själv, så jag vet inte hur mycket av det som är spelarna och hur mycket som är spelet.
 
Top