Nekromanti Erotiska rollspel?

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Radioaktiv said:
1. What previous writer wrote.

2.
I vilka sammanhang skulle man vela spela ett erotiskt rollspel?
Eh... :gremblush:

Med sina mest butchiga polare för att se dem utvecklas i sitt rollspelande såklart! Liksom, jaja, ni kan ha ihjäl drakar, och det är väl fint. Men kan ni rollspela känslor? :gremsmile:

Äh, vad vet jag.
Inte för att verka sådär jättepryd, men jag vettefan om jag hade velat spela ett spel centrerat kring erotik med mina kompisar runt mitt vardagsrums bord.

Nog för att rollspel kan vandra in på sådana teman och karaktärer när jag har varit SL har legat med SLP (hade en karaktär i Eon som led av nymfomani... Han slutade upp med flåpinne. Da pain!) men det är ju inte riktigt samma sak som att basera ett rollspel på det.

Jag tycker ju själv om att likna rollspel för folk som utomstående vid att se på en film fast där man själv tar över karaktärerna. Motsvarigheten till det i erotiskt rollspel är att ringa över kompisarna och fråga om de vill se på porrfilm känns lite... Eeh... pass xD
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag antar att Gang Rape kan kvala in om man är lagd åt ett visst apart håll. Det är dock inte direkt poängen med spelet sas, och förmodligen inte helt psykologiskt hälsosamt att ge det den vinkeln.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Måste bara flika in med Macho Women with Guns.
Det kanske inte direkt är så mycket sex eller är vidare erotiskt MEN det är mig veterligt det enda rollspel med en regelmekanik för att bestämma en rollpersons BH-storlek. :gremlaugh:
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Bassejr said:
Jag hoppas att jag inte bryter mot några regler med den här tråden.

Men fins det erotiska rollspel? Spel som fokuserar på en erotisk eller sensuell berättelse, men använder regelmekanik, eller andra karaktäristiska drag från vanliga bordsrollspel?
Hur är dom då att spela, om de nu existerar? Vart exakt dyker erotiken upp? I vilka sammanhang skulle man vela spela ett erotiskt rollspel?

Ursäkta underligt samtalsämne, men jag kände att jag behövde få tanken ur huvudet.
Ett litet problem med frågeställningen är att erotik verkar betyda väldigt olika saker för olika personer.

De vanligaste betydelserna av erotik jag brukar stöta på är:
1. Erotik är fokus på sex, men det hålls implicit.
2. Erotik är en synonym för porr (sedan om personen ser porr som negativt, positivt eller neutralt är en annan fråga).
3. Erotik är något som jag gillar, och därmed skall ses som acceptabelt. Porr är det där otäcka som andra gillar.
4. Erotik är det som jag vågar erkänna att jag gillar. Porr är det som jag inte vågar erkänna att jag gillar.

Själv har jag bara varit inblandat i erotiskt rollspelande över nätet, och då har det varit systemlöst. Som med t.ex. våld eller skräck kan det dock vara i fokus, eller som något som mest bara finns i periferin. Även om det bara är i periferin, så kan det vara explicit.

Att köra ett spel där attraktion/sex/erotik/porr/vadvinuvill är en del av bakgrunden eller implicit skulle jag nog kunna köra med de flesta jag kan tänka mig rollspela annat med. Om det skall köras i förgrunden och explicit skulle jag nog vara ännu mer kräsen med vem och hur jag spelade.

Jag ser det dock själv mer som en fråga om setting än system. Men settingen i Noir kan t.ex. funka, och systemet stöder settingen.

Eftersom sensualism också användes, så skulle jag nog gissa på att settings där sex på något sätt är undantryckt, så att man får en tryckkokareffekt, är att föredra. Se men inte röra; säga nej, fast man vill säga ja; tråna efter det ouppnåeliga; bara möjlighet till blickar eller korta snabba rörelser, då det inte är ens det är acceptabelt, men det enda man kan komma undan med (mer 1800-tal än hippirörelsens fria kärlek). Annars är risken stor att man snabbt i en explict sexbeskrivning eller "fade to black" (om inte det är målet förstås :gremsmile: )
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
chryckan said:
det är mig veterligt det enda rollspel med en regelmekanik för att bestämma en rollpersons BH-storlek. :gremlaugh:
Det måste väl säkerligen finnas regler för det i FATAL?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Pratar ni om lajv eller bordsrollspel? Det känns väldigt relevant att fråga om det när man inte läst tråden.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
Huvudsakligen bords, men kolla w176s post med en massa länkar, de är i LARP-trakter.

Annars är det väl inte så dumt att läsa själva tråden. Även om vissa av länkarna förmodligen kommer att resultera i att man måste skrubba rent sin hjärna med stålull så är posterna förvånansvärt städade än så länge.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
wilper said:
Även om vissa av länkarna förmodligen kommer att resultera i att man måste skrubba rent sin hjärna med stålull så är posterna förvånansvärt städade än så länge.
Jag vet en av de tidigare nämnda som får mig att vilja banka huvudet hårt mot skrivbordet. Men det är på grund av regelmekaniken...

Låter som om jag skall kolla igenom dem och se om jag hittar något som får mig att lyfta på ett ögonbryn :gremtongue:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Genesis said:
chryckan said:
det är mig veterligt det enda rollspel med en regelmekanik för att bestämma en rollpersons BH-storlek. :gremlaugh:
Det måste väl säkerligen finnas regler för det i FATAL?
Finns i FATAL.

Det finns inte direkt i Maid men man kan få förmågor vid karaktärsskapandet som säger att man har väldigt stora eller små bröst. Det finns på samma lista som den där man kan få att man är pedofil.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Genesis said:
chryckan said:
det är mig veterligt det enda rollspel med en regelmekanik för att bestämma en rollpersons BH-storlek. :gremlaugh:
Det måste väl säkerligen finnas regler för det i FATAL?
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mundo said:
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
Nice med realism i alla fall :gremlaugh:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
Mundo said:
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
Nice med realism i alla fall :gremlaugh:
Nu vill jag protestera här. Jag är ganska plattbröstad, så realism vet jag inte.

Fins det motsvarande regler i de här spelen för penis storlek?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Bassejr said:
God45 said:
Mundo said:
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
Nice med realism i alla fall :gremlaugh:
Nu vill jag protestera här. Jag är ganska plattbröstad, så realism vet jag inte.

Fins det motsvarande regler i de här spelen för penis storlek?
Var inte tramsig nu. Blonda män är inte dumma och storbröstad, det är bara blonda kvinnor. Blonda män är onda! Som i Karate kid och ww2 :gremlaugh:

"Blond guys aren't dumb. They're evil. Like in The Karate Kid and World War II."
—Bart Simpson, The Simpsons
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BlondGuysAreEvil
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Men fins det erotiska rollspel?"

Alla rollspel är erotiska när Vitulv spelleder dem.


Storuggla, bögklubb the rpg
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Bassejr said:
God45 said:
Mundo said:
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
Nice med realism i alla fall :gremlaugh:
Nu vill jag protestera här. Jag är ganska plattbröstad, så realism vet jag inte.

Fins det motsvarande regler i de här spelen för penis storlek?
Nu får du väl allt ta och skärpa dig. Det hette "BRUD-tabell". Klart det inte finns någre regler för penisstorlek där.

Rödhåriga fick +1 i Vildsinthet och Svarthåriga fick +1 i Ondska.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
God45 said:
Bassejr said:
God45 said:
Mundo said:
*Hostar*
Playelf hade en brud-tabell där man slog för bröst, personlighet och hårfärg (där blont hår gav +1 i bröststorlek men - i visdom)
Nice med realism i alla fall :gremlaugh:
Nu vill jag protestera här. Jag är ganska plattbröstad, så realism vet jag inte.

Fins det motsvarande regler i de här spelen för penis storlek?
Var inte tramsig nu. Blonda män är inte dumma och storbröstad, det är bara blonda kvinnor. Blonda män är onda! Som i Karate kid och ww2 :gremlaugh:

"Blond guys aren't dumb. They're evil. Like in The Karate Kid and World War II."
—Bart Simpson, The Simpsons
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BlondGuysAreEvil
F: Varför hade Blondinen blåmärken runt navel?
S: För Blonda män är inte så smarta dom heller!
"Ba-Tish!
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Recca said:
Pratar ni om lajv eller bordsrollspel? Det känns väldigt relevant att fråga om det när man inte läst tråden.
Hade inte en ännu mera relevant fråga varit om det handlade om rollspel i eller utanför sängkammaren?


(Helt apropå, måste bara skryta om att en WoD grupp jag var med i en gång spelade i en av medlemarnas sängkammare. Var den minsta jädra etta jag varit inne i. :gremwink: )
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Hade inte en ännu mera relevant fråga varit om det handlade om rollspel i eller utanför sängkammaren?
Nu utesluter du vissa alternativ. Det kan ju vara Dungeon baserat också :gremlaugh:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Maid RPG

wilper said:
I (det ursprungligen japanska) Maid RPG spelar man tjänsteflickor som tävlar om husbondens gunst. Spelet kan visst bli en aning ekivokt, men jag har inte läst eller spelat det själv, så jag vet inte hur mycket av det som är spelarna och hur mycket som är spelet.
jag har den engliska översättningen av Maid (vilket förövrigt är det mest ospelbara spel jag äger en fysikkopia av)och det finns spår av sexualitet i spelet. men spelet uppmuntrar en att köra på hintnigar istället för riktig sex.
dock så finns det tillägsregler för olika dräkter och de innefattar Bandages,Restrants, Bikin Armor och bunny ears

//Lukas som inte rekommenderar maid för att det är ospelbart
 
Top