Nekromanti Er favorit i sagan om ringen filmen är??

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Näst bästa!

jaha, ojdå! Dvärgkastning? Hmm... Det har jag inte hört talas om... Kastar man dvärgar? Rätt makabert... Vad ska man kasta dvärgarna på eller till?

/Jonas, som undrar om det är riktiga dvärgar
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Helheten!

okej mellan allt flum i det där inlägget såg jag något jag inte har förståelse för! Du kan inte allvarligt mena att en skådespelar insats eller karaktär inte går att jämföra med en annan? Nu kan jag ha missfötstått dig (missförstånd är ju ofta grunden till en lång debbat, där ingen vill stryka på foten :gremsmirk: ), men om det är det du säger så kan jag inte förstå dig! Självklart kan det finnas en tråkig karaktär i en bra film, och dåliga skådespelarinsatser också! Även om Aragorn får mycket mer utrymme kan man sympatisera och gilla både merry och pippin mer, om en skådis som får mycket utrymme gör rollen dålig märks ju det mycket bättre ä om han hade fått lite utrymme, så med mer utrymme kommer inte bara positiva saker, förrutom kanske på lönekuvertet :gremsmirk:

/Jonas, utövar massanvändnig av den nya favvi smileyn: :gremsmirk:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Näst bästa!

jaha, ojdå! Dvärgkastning? Hmm... Det har jag inte hört talas om... Kastar man dvärgar? Rätt makabert... Vad ska man kasta dvärgarna på eller till?

/Jonas, som undrar om det är riktiga dvärgar
Det är riktiga dvärgar och jag tror man tävlar om längd på kasten. Nästan lika sjuk sport som golf och hockey!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
haha[OT]

fast så OT var väl inte tråden från början, bara lite... Men annars är väl det ödet med de flest trådarna, de bli OT på ett eller annat sätt, så fort man pratar om något annat än original inlägget blir det ju OT, även om det fortfarande är rollspelsrelaterat... Men det finns ju iofs oika grader av OT, vissa OT kan ju bara vara ett utökande av argument medan det är förskräckligt OT att börja tala om Chinchillor i en tråd där nån undrar vilket rollspel han ska spela!

PÅ tal om Chinchillor! Kolla in min bild! har haft den ett tag nu, men ändå :gremsmirk: , visst ser den ond ut?

/Jonas, gillar verkligen sin bild :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Näst bästa!

Varför går dvärgarna med på denna tortyr? Måste fråga dem nån gång...

Nästan lika sjuk sport som golf och hockey!

var det där ett skämt eller tycker du på det viset om de sporterna? Isånnafall, varför?

/Jonas, hatar golf, gillar hockey
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Vinnare är.....

"Lotr EE? w00000t is that?"

Den där förlängda utgåvan som vi bråkade om en gång i tiden. :gremwink:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Vinnare är.....

Jaha! Så du kommer ihåg det lilla käbblet? Det var som sjutton!


/Jonas, som nog hade fel :gremsmirk:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Vinnare är.....

"Jaha! Så du kommer ihåg det lilla käbblet? Det var som sjutton!"

"I have the eyes of a hawk and the ears of a fox!" Eh, kanske inte (garanterat inte, f'rexten), men om det är en någorlunda intensiv diskussion som jag slänger mig in i så brukar jag minnas den.

Däremot, enraders supportfrågor tenderar jag att glömma.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Näst bästa!

var det där ett skämt eller tycker du på det viset om de sporterna? Isånnafall, varför?
Egentligen är jag mot all sport på principiell grund. Exempelvis har jag svårt för det där med en enväldig domare, det känns inte speciellt demokratiskt. Dessutom anser jag att sport leder till en prioritering av muskler för hjärna. Det finns dessutom starka nationalistiska inslag i sporten (Försök ställa upp i OS utan att representera ett land! Det spelar ingen roll hur bra man är, det går inte.).

Trots detta så kan jag vara lite kompromissande och accepterar därför vissa sporter. Själv spelar jag ibland petanque (mer känt under det felaktiga namnet boule (som är själva bollen)), streetracar och kan titta på proffsbrottning och viss motorsport.

Dessutom tycker jag att det borde visas mycket mer sumobrottning i svensk TV samt att det borde bli en olympisk gren. Inte för att jag bryr mig eller skulle titta, utan bara för att det skulle reta traditionalisterna.

gillar hockey
Läktarvåld kan ha ett visst underhållningsvärde, annars inte.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Näst bästa!

Med proffsbrottning menar du? Den sorts brottning som är med på OS eller den som I wrestling alltså WWE, WCW; ECW m.fl.? Och som har stjärnor som The Rock och Hulk Hogan (Hulk ogillar jag som fan!)?Det sistnmnde alternativet gillar jag skarpt, det förstnämnda är väldigt tråkig.

/Jonas
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Näst bästa!

Med proffsbrottning menar du? Den sorts brottning som är med på OS eller den som I wrestling alltså WWE, WCW; ECW m.fl.? Och som har stjärnor som The Rock och Hulk Hogan (Hulk ogillar jag som fan!)?Det sistnmnde alternativet gillar jag skarpt, det förstnämnda är väldigt tråkig.
Jag menar det sistnämnda, det förstnämnda är väl amatörbrottning?

Nu finns det väl iofs inte något WCW och ECW längre, de har blivit uppköpta av WWF.

Hogan är tråkig, det är ju Ric Flair som är kungen! Hardy Boys går inte heller av för hackor.

Synd bara att enda sättet att se brottning i sverige är att tanka hem via internet...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Låser den här tråden då det har blivit alldeles för mycket OT. Vissa användare bör tänka över sitt bruk av OT, inga namn...än.
 
Top