Nekromanti Eon

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: SL...

Jag håller med. Det är nog den mänskliga faktorn som drar ut på tiden. Lär man sig systemet bra tar det inte nämnvärt längre tid att strida än i DOD.

C
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: SL...

Speciellt segt är det inte heller...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Friforma!

Eftersom att en regel per defenition är en dålig regel (eftersom det inverkar negativt på spelets snabbhet) så ber jag dig härmed att börja friforma! Eller Lajva eller nåt. Eller åk till nåt krigsdrabbat land och kriga. Då kommer inte några förbenade regler om initiativ sinka dig! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: SL...

Dod är inte heller något under av snabbhet :gremsmile:

Ok, eftersom det är det snabbaste spelet jag spelat är jag nog lite off i diskussionen i så fall... /images/icons/smile.gif

C
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Friforma!

Eftersom att en regel per defenition är en dålig regel (eftersom det inverkar negativt på spelets snabbhet)

Det är ju inte riktigt sant... vilket jag antar att du håller med om på något sätt /images/icons/smile.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Sant...

Det varierar litet runt en rätt medelmåttig snabbhet skulle man kunna säga, med de äldsta DoDarna litet snabbare och de från och med Expert litet långsammare. Gyttret av versioner gör jämförelser litet svåra ibland :)
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Friforma!

"Det är ju inte riktigt sant... vilket jag antar att du håller med om på något sätt"

Självklart! Fullt seriös var jag inte...(inte fullt seriös, men lite)

/Sir Foilan
 

Anson

Veteran
Joined
19 Feb 2001
Messages
31
Location
norrköping
Re: Yassilus var det [inte]

Det ska i huvud taget inte finnas ankor i Mundana det är bara en skoj karaktär. Så då vet i det.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Eon Magi

De verkar vara väldigt kreativa hörrödudu. "jag förvandlar honom till en gris" Jag förvandlar allt till grisar låter inte särskilt jättesmart. Om man istället gör expriment och kollar hur de olika effekterna reagerar till varandra och sådant så är man kreativ. Om man sedan diskuterar teoretisk magi med SL och andra spelare kan man kalla sig Magus och le överlägset.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Eon Magi

*ler* de har inte bara använt sig av grisförvandling *skrattar*
Det är bara det att JAG som SL tycker att gris tricket var roligast..

Andra trick de har utnyttjat är att Olära väldigt användbart de har använt sig av ökad förflyttning vilket de utnyttjade för att fly från en liten armada av arga kanibaler. De lekte loadrunner med andra ord.
( de hade nå på 22 i grund förflyttning genom magi OM jag mins rätt )
Sen vad mer få se Aaa ja smärta effekten är ofta en favorit hos spelarna sällan att de gör det på krigare själv utan oftast på deras riddjur.

De har använt besvärjelser som explosion på fienders svärd coh rustningar, ( rustning var effektiv då den inte skyddar från explosionen det är DEN ju rustningen som expoderar )


Att komma ihåg allt konstigt eller kreativt som spelarna gjort i mina kampanjer är stört omöjligt för det IDS jag inte göra och vem orkar komma ihåg alla små detaljer.

och sen ditt förvanlda folk till gris varför tror du det inte är smart ?
Det ÄR smart en ARG dvärg med yxa KAN inte slåss i griss form så en vanlig magiker kan dunka skiten ur Dvärgen...
En lägre Draken KAN inte flyga i Grisform ( har inga vingar ) utan blir en gigantisk fallfrukt..
improvisation ÄR nyckelordet för vad kreativitet är genom att snapp kunna uppfinna en fungerande effekt och dunka på fienden så är man kreativ..
Genom att sitta i ett labb och prova hur effekter påverkar varandra coh uppfinna nya formaliserade besvärjelser så är man kreativ.

Vad du gör är att värdera en form av kreativitet HÖGRE än den andra formen av kreativitet det i sig är inte ovanligt men i grund och botten så säger du att uppfinnare som sitter i en liten stuga och plötsligt får en ide som leder till nya hållbara soppåsar eller dörr. Lås INTE är kreativa.
Att bara proffesorer som sitter i ett labb/datorskärm och studerar problemet genom jobbiga analyser och dator modeller som leder till nya mediciner eller nya jettmotorer att bara dom är kreativa..

Jag anser att båda grupperna ÄR kreativa men på olika sätt en genom logisk slutledning den andra genom fantasi förmåga och behov logisk tänkade.

Livet är en gåta utan enkla svar.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Eon Magi

Om vi nu ska diskutera den lägre kreativiteten kan jag ju alltid skryta med en ide som avatarex kom på, Ge smärta på en magiker som gör en avancerad effekt... Magiker tappar ju koncentrationen när de får smärta./images/icons/wink.gif

Okontrollerad dissipation! Hehe. Jag själv blev dock lite sur, min favvoskurk fjompade omkring när denna ABC-magiker gav sig på honom med ob1t6 smärta.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Eon Magi

Ooja men smärta som ett anti magi vapen är ganska standard så om du räcknar det som kreativitet så antar jag att mina spere tidigt var kreativa.. *skrattar*
I vilket fall som helst kanske jag bör säga vad mina spelare har använt Olära till
Få magiker att glöma bort "alstra/Besvärjelse/Transformera" Få personer att glöma bort hur man ljuger och bluffar,, Få krigare på häst att glöma bort HUR man rider...
Sen så vad gäller effekten ljud som finns så har spelarna användt den för att skapa
spökröster som lurar bort folk
För att kunna sända hemliga medelandet
För att kunna skrika riktigt högt och bli hörd över gigantomundo avstånd ( Gigantomunda = längre än du tror )
För att skrämma djur.. ( få en flock med bufflar att springa i panik )
Effekten ljus har använts för att tja allt från att blända till att sända medelande till att leka spöke..
Och vidare...

Sen så användande av magisk objekt som baserar på effekten "värme" ( tror jag det heter ) med vilkoret för aktiveringen att det blir under typ -10 grader och den deaktiveras om det blir över typ +20 grader..
värmen ökar typ +2 grader per runda i radie.. ( OM jag mins rätt han har haft den i evigheter nu )
den ringen gör att en krigare kan utan att ha stora problem klara sig utan eld i sitt lilla tält under midvinterns stormar.. *ler*.. I teorin så har den begränsad användnings förmåga under riktigt svåra vinterstormar då vinden blåser bort värmen fortare än ringen hinner alstra men i exempel ett hus eller tält har den otrolig effektiv den gör även att han har något bättre värmning i sina kläder än normala personer..

Livet är en gåta utan enkla svar.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2001-03-14 16:06.</EM></FONT></P>
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Re: Yassilus var det [inte]

Jaha, menar du att de var ett skämt, så att ni vet det? Var det det du skrev?

Douggie
 
Top