Nekromanti Eon-saker online från Helmgast

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
Snyggt!

På baksidan där Blödning behandlas så står det, "Varje runda: Utmattningen ökar med blödningstakten."
Ett litet tips är att lägga till att blödning även orsakar Chockslag där, eftersom det har frågats om.

Under rutorna för Smärta så skulle det kanske stå vad Smärta ger avdrag på. Jag får frågor om det ibland och har själv bara koll på att svaret är "praktiskt taget allt".

I övrigt så skulle jag föredra om rutorna där man skriver in Fokus på något sätt angav vad ett kryss betyder. En del spelare säger att ett kryss betyder att de har använt ett poäng Fokus, och andra låter ett kryss betyda att de har ett poäng Fokus att tillgå. Det blir lätt förvirrande.
 

fabianlund

Veteran
Joined
24 Feb 2007
Messages
158
Vad rutorna för fokus betyder tycker jag för egen del kan vara men förstår din synpunkt. Så länge spelaren har koll själv är jag okej med att det kan betyda olika.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
När det gäller erfarenhet, som mina karaktärer får, så brukar jag alltid skriva de värdena till höger om namnet på varje grupp.

Ibland så har jag haft två värden där, "Använda" och "Sparade" erf värden. För om jag känner för att hålla koll på det.

Men jag kan tänka mig att det kanske skulle ta upp lite för mycket plats på formuläret... specielt om man hade "Använda" och "Sparade" utskrivet på det för varje grupp av färdigheter.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
fabianlund;n180937 said:
Vad är nytt?
Jag hade inte lagt in generatorn tidigare - silly me! Däremot är den dessutom uppdaterad med lite småfix (pyar saknade exempelvis Alviska ögat och adasierna hade fel värde i Simma) och jag och avatarex jobbar med fler uppdateringar - närmast förhoppningsvis två Bakgrundstabeller och/eller ett gäng folkslag.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Kommer det något mer spännande snart, hade varit fint med lite nytt Eon material att läsa på semestern i Augusti..
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Swedish Chef;n187332 said:
Kommer det något mer spännande snart, hade varit fint med lite nytt Eon material att läsa på semestern i Augusti..
Nästa Fenix (i slutet av juli) featurear min artikel om Den blå hästen, ett bisarrt monster som hemsökt Tarkas sedan urminnes tid.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Ymir;n187601 said:
Nästa Fenix (i slutet av juli) featurear min artikel om Den blå hästen, ett bisarrt monster som hemsökt Tarkas sedan urminnes tid.
Blå häst, blått lejon... Jag hoppas att ni inte är deppiga för något...?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kuma;n187604 said:
Blå häst, blått lejon... Jag hoppas att ni inte är deppiga för något...?
Kolla taupernas förfaderstabell i Codex Mundana, ang. depression.

Men till skillnad från det blå lejonet är Den blå hästen inte faktiskt en häst, och fuckin' metal.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,410
Location
Malmö
Blasphemy;n146677 said:
Argh!
Det finns både äventyr som ligger och väntar på kärlek och också Gryningens Tempel (eldens väg) men då det är jag som håller i detta har saker blivit försenade då jag sitter med myhosen till Kult.
Förhoppningsvis kan jag ta tag i detta i mitten av Februari.

Annars är det mycket som är på gång.
Främst arbete med Magiboken, Damarien, ett Äventyr och sourcebook där man kulturspelar Alver, Rumlarens Handbok och en godsak som kretsar kring Kamor. Likaså håller Carl Johan Ströms Jargienmaterial uppdaterad till Eon IV och vi har en illustratör som har börjat illustrera Kejsardömets olika provinser.

Nu har jag säker glömt nått då jag skriver detta på telefon i farten. Men det är lite så läget är.
Då jag kört fast i mitt scenario skrivande hade det varit fint med ett nytt äventyr snart, eller kanske bara en skön sourcebook för inspiration, något på g eller äter Kult upp all tid.

Vill som vanligt inte tjata, vill bara ha mer bra Eon grejer.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Swedish Chef said:
Då jag kört fast i mitt scenario skrivande hade det varit fint med ett nytt äventyr snart, eller kanske bara en skön sourcebook för inspiration, något på g eller äter Kult upp all tid.

Vill som vanligt inte tjata, vill bara ha mer bra Eon grejer.
Nu är Vapenkortleken och Taktikkortleken skickade till tryck, och de blir klara i oktober!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
Lightsy said:
Hur sparar man en karaktär från generatorn?
Enda sättet i nuläget är att kopiera informationen i vänsterspalten.

Nästa version kommer ha med enhetsköp, och steget efter det är att se till att det finns någon struktur för att spara rollpersonen på något stiligare vis än att kopiera text.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
377
Location
Birmingham, UK
Ang errata till generatorn: subvalet jargien for jargier ger bonus i styrka och tålighet istället för enheter i kunskapsfärdigheter
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,189
Location
Göteborg
metuzalem said:
Blir det något mer boksläpp i år?
I år släpps Eon 20 slipcase som innehåller Eons grundbok och den nysläppta kampanjmodulen Äventyrets väg, båda i jubileumsomslag. Äventyrets väg säljs även separat med standardomslag. Böckerna kommer i andra halvan av november, dvs vilken dag som helst.
http://webshop.helmgast.se/sv/
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
377
Location
Birmingham, UK
Men Damarien är på g till tidigt 2017 va? :)

Hur blir det med den boken btw, kommer den släppas via crowdfunder eller "bara" vanlig release?
 
Top