Nekromanti EON III Information

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Tirak- och dvärgyrkena, fråga.

Först och främst - underbart! Jag hoppas att den kommer till SF-bokhandeln redan den 27:e, så att jag kan skämma bort dem med ännu lite pengar! Hittils är det 2642 kr jag har betalat dem...

Är tirakyrket Nidkrikk det samma som det tidigare stamkrigare och dvärgyrket Zharakh thudh (eller vad det nu hette) det samma som Dvärgmilis, eller är de helt nya?

-Hjalle, undrar
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
frågor

Kommer det en låda med båda böckerna?

Gör eon tre på något sätt atlasboxen överflödig?

/Ceram, kommer bara på två frågor direkt...
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
lite tråkigt att det inte kommer ut förrän skolan börjat, hade planerat att köra en hel helg med EON 3 :gremsmile:
men man får klara sig med det gamla vanliga :gremcool:
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: frågor

Gör eon tre på något sätt atlasboxen överflödig?

Man får ju världsinfo i grundböckerna numer, men det ersätter inte Atlasboxen, då det finns kopiöst mycket mer info i boxen.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Tirak- och dvärgyrkena, fråga.

Det är helt nyskrivna yrken... De rymmer dock underyrken, exempelvis har Nidkrikk "Stamkrigare" som underyrke.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tirak- och dvärgyrkena, fråga.

Men varför har man ansett det motiverat att ha särskilda krigaryrken för alver, dvärgar och tiraker, men inte för olika människokulturer? En mûhadinsk eller raunländsk krigare skiljer sig väl från en typisk pseudoeuropeisk vanarkrigare lika mycket som någon dvärg?

- Ymir, ifrågasätter
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Tirak- och dvärgyrkena, fråga.

Förvisso så skulle det vara lämpligt om alla kulturer fick specifika krigaryrken med mer ingående information. Men det tycks finnas en mer mental blockering då det gäller Alver, Dvärgar och Tiraker. Om man till exempel gör en dvärg skall man då välja Lejd krigare, Soldat eller liknande? Dessa yrken är ju anpassade och beskrivna utifrån den mänskliga kulturen.
Således kändes det lämpligt att göra mer kulturspecifika krigaryrken till A, D och T.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Tirak- och dvärgyrkena, fråga.

Raunerna har väl inga organiserade härar som de flesta pseudoeuropeiska vanarländerna har (raunerna har väl inte ens ett eget land, även om de har haft det). Yrket barbarkrigare eller vildmarksman passar väl bäst för en raunländsk rollperson, om de nu är såpass mongoliska som jag tror (och hoppas) att de är.

/Marukusu, son of the blue wolf
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Modulförklaring

Det har väl ungefär samma förklaring som varför det finns alv- (förvisso slutsåld), dvärg- och tirakmoduler nu, men ännu inte din modul om zhaner (Västlanden).

Så, Eon IV, kanske =)
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
hmm.. Verkar vara riktigt bra genom arbetat.. men jag tycker faktiskt att det är lite styvt att ta ut över 500 :- för grundböcker.. detta bådar ju inte gott för nya unga spelare som inte har så bra ekonomi...
 
G

Guest

Guest
det är två böcker så det kår ju alltid att en person köper den boken, en annan köper den andra, eller så delar man upp det på två månader.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Håller med om att det blir dyrt för såna som oss (14år och går i skolan) :gremtongue:
Men även vi kan nog skrapa ihop tillräckligt och så kan man ju göra grejer som att dela upp det på två personer och dela broderligt...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Om man har ekonomiska problem så finns Sverok

Gå in på www.sverok.se eller ring deras kansli (leta upp numret själva via eniro eller nämnd hemsida).

Så vipps - Eon III gratis. Och det finns gratisluncher - annars vore ordet onödigt. Och en sån inställning vore att förakta språket, som är skapat av folket, sålunda folkförakt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj !
Det var ju en del ändringar kanske ja...
Blev faktiskt riktigt sugen på att skaffa mig EON 3. Det var allt för länge sedan man lirade det nu känns det som.
Så med lite god vilja så kanske man skaffar det när man har ekonomi för det.. :gremtongue:
 
Top