Nekromanti Eon 2005 och framöver...

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
Många bra förslag...

Tycker att flera av böckerna har blivit lite föråldrade med EON3s regler. Flera Stridskonsttekniker i Vapenmästaren har blivit oandvändbara (åtminståne så förändras teknikernas resultat grovt).

Alver 2, mmm, helt klart.
Mystik och magi, helt klart en box.
Nu spånar jag helt vilt ur min perversa fantasi.
Flera böcker.........
Alkemisten (med yrken, kulter, alkemiska processer och maffiga föremål (släng in vandöda på samma gång).
Magi i Mundana (Regelsystem, Åsikter och teorier i olika länder, magihus, aspektbeskrivningar och ordlistor)
Schamanen (yrken, både schamaner och spiritualister, ja allt om andeplanet)
Demonologen (demonologi å sånt, daimotropi och semotropi).
Magikern (yrken, besvärjelser, ritualer och improvisation, bakgrundstabeller och allt som behövs för att skapa en magiker)
CODEX (Hutlösa mängder med effekter, ritualer och besvärjelser)
Medikusen (Läkarens handbok helt enkelt, allt från sårsalvor till komplicerade kirurgiska ingrepp "som kan utföras med stämjärn å hammare" och sjukdomar. Även ett kapitel om sjukvård i Mundana för de olika länderna och olika tabun)

Min lista.

Måste komma: Tjuvar och lönnmördare (el liknande titel).
Undre världen, skumma typer (hur svårt är det att muta en stadsvakt i Hadarlon tex), bakgrundstabeller, föremål, ordlistor mm, kanske en släng med gifter oxo.

1: Vilddjur och bruksdjur (hur ska mina grisodlare annars kunna jaga hjort å småvilt "hur många skadekolumner har en hare och vad har en hjort i förflyttning?"
2: Schamaner & Drömvandrare (knepigt med de bristfälliga reglerna, hur "tvingar man en ande in i en flaska? Jo man besegrar den i andestrid, varpå den tvingas fly...å sen då?")
3: Demoner (vad är ett demonyngel?)
4: Ny mystik och magi (fler effekter och bättre beskrivningar om den magiska världens starka makter och personer)
5: Skugglandet (då och då stöter spelarna på ytterkanterna och då är det bra med regler och tips för hur det funkar rent regeltekniskt där inne).
6: Gudar (Med fett kapitel med hemligheter, vilka gudar är vilka, hur gamla är dom och hur dom är besläktade med andar och demoner)
7: Religioner 2 (Yrken, religionsbeskrivningar "mer vad som är faktiska tabun och vad som är rent "påhitt" från de religiösa ledarnas sida, vad kan spelaren göra och inte göra, vad får han/hon för konkreta för/nackdelar, teotropiska effekter och gärna realistiska metaeffekter "varför måste en person jag vill förbanna/exkommunicera befinna sig inom 30m från cermoniledaren, själv skulle jag springa därifrån när jag ser ett gäng präster som sitter och mässar elakt om mig i en timma eller två")
8: Bestialiska folk (TROLL)
9: Barbarer och människofolk (mera Kragger)
10: Stora utrustningsboken, med tokmycket utrustning, tjänster, droger, mediciner, gifter, priser mm.

Jaja, det blev ostrukturerat och innehåller många våta drömmar, men det e gratis å önska.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Jargien!!! Snälla!

Jag tycker att Jargien för tillfället är ett stort hål i Mundanas världsbeskrivning. När man läser grundboken (iaf I & II) så får man uppfattningen att Jargien är världens nav, men den uppfattningen blir man snabbt befriad från då materialet kring detta land är ganska knapphändigt. man tycker ju att Jargien skulle varit den modul som släppts först, varför blev det inte så? Varför har den dröjt så egentligen? Jargien är i alla fall den modul jag längtar efter mest.

Som många sagt innan mig så skulle nog Damarien och Västmark kunna kombineras i en modul.

Crossover är något jag gärna skulle se, men då ska det vara Mundana med mer teknologi och inget nytt tjafs.

Utrustningsboken tycker jag inte känns så viktig, snarare överflödig.

Jag längtar även efter både "Schamaner & Drömvandrare" och "Demoner & demonologi" då jag vill ha mer av detta i mina kampanjer.

Då har jag sagt mitt då.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
ett listningsförsök

Först ut. Neogames hemsida hemsidan börjar innehålla mängder av intressanta artiklar om allt möjligt, är snygg, lättnavigerad och så vidare
Religioner, intresseväckande gudars kamp: En välskriven intresseväckande bok om religioner som kan ersätta den gamla oinstererade boken. Den nya ska innehålla religiner som är personliga och inte bara handlar om makt. Aja det kommer ju inte hända fören den gamla säljer slut (läs aldrig) så nu till en mer realistisk lista.

De böcker jag känner att jag då och då saknar är följande i ungefärlig inbördes ordning.

Västlanden: stora förhoppningar från mig på den boken, intressant område och ny intressant författare det måste bli bra, hoppas på bara bilderna blir bra också.

Människofolk: Tokon och Raunerna har jag saknat info om många gånger. "Barbarer och människofolk" har många gånger fått mig att blanda ihop den med bestaliska folk eftersom det antyder att ickemännskliga barbarer ska beskrivas. De händer främst på natten framåt tvåslaget när hjärnan inte går på fullt varv.

Stadbok: ta en ointressant stad, till exempel Aliana i Consaber eller Sor i Jargien, beskriv den så att den blir levande, intressant och fylld med äventyr. Langa gärna på ett äventyr också, som Jarlaboken fast bättre helt enkelt och med mycket snyggare framsida.

Alternativt finns en allmän stadbok. Beskrivning av vad som egentligen finns i en relativt medeltida stad. Regler för hantverk och handelsverksamhet. Och en massa smått och gott. Sist kommer en exempelstad, där vill jag se Perina, huvudstaden i fristaten Pereine.

Det var topp tre sen följer men betydligt lägre prioritetsgrad och utan individuell placering:
jargien. En bok som även beskriver possitiva sidor.
krigsherren: ibland vill jag leka krig
bestaliska folk: jag tycker om troll och även minotaurer.
alver: Minst en spelare gillar att leka mystisk alv, nu får han leka utanför sunariskogen.

Vad jag blir negativ av att tänka på, i mer eller mindre oordning.
Schamaner och drömvandrare inte min :tekopp: (ursäkta det är kväll)

Fler äventyr i Asharien inte längre där jag trivs bäst, en aning uttjatning.

Skummisar och mördare Jag gillar inte glorifierande tjuvgillen och världsomspännande lönnmördarnätverk.

/Ceram, kvalité framför kvantite, alltid.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Heh, kul att se en av ägarna skriva en önskelista till sig själv :gremsmile: Även om alla förslag inte lyser av seriositet...

Iaf, en expanderad bok om religioner med mer anknytning till religionernas roll i vardagslivet kan jag bara hålla med om.

Kampanj om Mörkret? Mja, hellre kampanjer som är mer på mellannivå och där utkomsten inte förändrar hela Mundana. Något som vore riktigt kul vore en kampanj som behandlar ett händelseförlopp och som är så löst skriven att det är möjligt för RP att axla mantlarna på mer än en sida och där slutet kan bli radikalt annorlunda beroende på vilken sida RP står på. T ex mot bakgrund av ett sjö- och handelskrig mellan Consaber och Cirefaliska samväldet, eller det pyrande inbördeskriget i Soldarn.

Mvh / Phelan
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Giv mig det Jargiska Kejsardömet mm.

När nu Västlanden håller på att författas (Tackar ödmjukast för detta förresten) kräver jag att arbetet med en modul om den store satan i öst påbörjas bums.

Jag vill väldigt gärna ha en modul om det största och mäktigaste riket i Mundana. Nästan lika mycket som jag vill ha en modul om Mûhad.

Så alltså:

Västlanden
Det Jargiska Kejsardömet
En vettig monsterbok - Nej de tidigare är inte bra och idén med att göra ett 40-tal olika monsterböcker är helt befängd (Bruksdjur någon?).
Thalamur - Har man sagt bu (Consaber) får man faktiskt säga bä.
Misslor - j/k
En äventyrskampanj - Bara den inte handlar om det förbenade mörkret...

Så, nu har ni att göra tills 2007 tror jag.
 

JensSvärd

Veteran
Joined
4 Oct 2002
Messages
10
Så här skulle jag vilja se utgivningen prioriteras:

1)Demoner & demonologi
2)Skugglandet
3)Schamaner & Drömvandrare
4)Vilddjur & bruksdjur
5)Misslor
6)Bestialiska folk
7)Jargiska kejsardömet
8)Västlanden
9)Thalamur

Så här tycker jag om de andra modulerna:

Damarien - Ja tack så fort som möjligt!

Västmark - Ja tack så fort som möjligt!

Borgar & Hovliv - Nej tack inte alls!

Äventyr längst Järnfosen - Ja tack till alla äventyr och kampajer.

Utrustning & föremål - Nej tack!

Eon/Neotech crossover - Skriv en artikel och publicera på hemsidan eller i Fenix men inget mer. Jag är helt ointresserad!

HE-MAN and the masters of Mundana - Då slutar jag köpa Neogames produkter.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Jag tycker så här:

Den lista som ni har just nu ser bra ut. Ordningen spelar inte så stor roll för mig, men ni kan väl köra så här:
1 Demoner & demonologi
2 Vilddjur & bruksdjur
3 Bestialiska folk
4 Jargiska kejsardömet
5 Thalamur
6 Västlanden
7 Schamaner & Drömvandrare
8 Skugglandet
9 Misslor

I så fall kommer de moduler jag ser fram emot mest att komma först.

MEN

En viktigare sak som jag ser det är att bibehålla utgivningstakten (vilket ni lyckats mycket bra med på sistone, tusen tack för det!) Men framförallt att inte ÄNDRA på ordningen vad gäller utgivning av moduler. Hur länge har exempelvis boken om Demoner och Andar omnämts i regelböckerna? Åtminstone sedan mitt exemplar av FÖRSTA regelboken! Sedan skjuts den upp, och skjuts upp, skjuts på framtiden, nedprioriteras, med mera. Sådant gillar jag inte. Man får gärna sätta en bok långt ner på en utgivningslista, men att sedan flytta den ännu längre ned till förmån för andra, nyare grejor, det är inte bra.

Lycka till!
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Re: Västlanden-Arabien

Säg till om jag låter fördomsfull nu. I så fall vet jag inte bättre.

Kommer något av Västländerna ha någon likhet med dåtidens Egypten. Alltså i form av stora monument, gravar och en rad olösta mysterier som bara väntar på att bli upptäckta. Gamla kungars förbannelser, fällbevakade tempel och återuppstådda mumier. Är ett Egypten-fan och blir glad om sådant dyker upp. Dessutom blir jag även glad ifall städer och legender liknar dem i Tusen och en Natt.

Dessutom tycker jag Egyptens vapenkultur är ganska intressant. Egypten var sämst på krig men hade många coola vapen. Deras speciella yxor, dubbelpipiga yxor och knivar (inte olikt dem som Raphael i Turtles har). Det skulle vara coolt och se sånt.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Min lista.

1. Krigsherren
2. Bestialiska folk
3. Demoner och demonlogi
4. Vilddjur och bruksdjur
5. Västlanden
6. Barbarer och människofolk
7. Jargiska kejsardömet
8. Thalamur
9. Misslor
10. Skugglandet

Dessutom kan jag tycka äventyren blir värda att köpa beroende på kritik från andra som har spelat dem och ifall de befrinner sig i en gynnsam position för mina rollpersoner.
Era andra produkter.

Damarien: Nästan mer bad-guy än Thalamur. Elaka furstar. Rolig upprorsstämning
Västmark: Kanske om jag vill fördjupa mig i träskliv och arachnoider.
Borgar & Hovliv: Något jag skulle behöva just nu. Vet inte hur det blir i framtiden men än modul jag definitivt skulle köpa.
Äventyr längst Järnfloden: verkar som en underhållande kampanj. Då får den vara LÅNG.
Utrustning & föremål: Egentligen det enda jag saknar är förslag för utrustning bland olika hantverkare.

Mina egna förslag.
Kart- och arkitekturbok: Beskrivning om hur den genomsnittliga byn ser ut i de olika länderna, hur borgar ser ut inuti, realistiska mått på olika hus, förslag på förläningskartor och skeppskartor. Allt som kan hjälpa mig då jag skapar mina kartor. Jag brukar gilla det verkligen men vill oftast att det ska bli så bra som möjligt.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Ang. Bestialiska folk

"Bestialiska folk : En bok om de bestialiska folken i Mundana. Kamorf, Minotaurer, Ulvar, Troll och mera."

Det jag helst skulle vilja se i denna bok skulle väl förmodligen vara lite information om de två stora vattenlevande folken, melusinerna och coomarorna. Även troll samt möjligtvis ulvar och kamorfer är intressanta. Minotaurer passar dock verkligen inte in i Eon, jag skulle bli glad ifall ni skulle kunna hålla dem kvar i Monster & Varelser.
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Angående Perina

Är jag helt ute och seglar eller fanns det inte en väldigt omfattande PDF om Perina i förra Julkalendern? Kan någon länka?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Västlanden-Egypten

Fornkulturen i Ziu innan zhanerna erövrade den för nära nog 7000 år sedan hade vissa drag av Egypten, och en hel del rester av den kvarstår ännu. Framförallt gäller det en del märkliga monoliter, uråldriga konungagravar och tempel samt katakomberna och de gåtfulla bevattningssystemen under Alkarzan. Kulturellt och samhälleligt kommer dock ingen del av Västlanden ha några större likheter med det forna Egypten, det är en alldeles för primitiv kultur för en värld som Mundana. Däremot kommer jag ha tagit fasta på en hel del egyptisk mystik - jag är för inspirerad av 'Cairo by Night' för att låta bli, helt enkelt.

Några pyramider av egyptiskt snitt kommer där inte finnas, men jag funderar på om fornkulturen i Momolan ska ha uppfört ziggurater i mesopotamisk stil till gudarnas ära.

Tusen och en natt är en så pass gedigen vittnesbörd om islamistisk kultur och samhällsliv under medeltiden att det lär bli svårt att skapa en orientaliskt influerad fantasykultur som inte förknippas med den. Du behöver nog inte oroa dig där, 'arabian nights'-stuket hade jag inte kunnat, eller velat, undvika ens om jag gick lös på materialet med häcksax och blåslampa.

På vapenfronten däremot tror jag inte det blir så mycket nytt. Jag har inte hur många sidor som helst till mitt förfogande helt enkelt, och det finns så mycket intressantare saker att berätta om än en massa lokala vapen - västerländska vapen har redan fått det utrymme de behöver. Mer hade inte skadat, givetvis, men oddsen är att det får bli i någon annan modul, typ 'Vapenfetischism i Mundana' :gremsmirk:

Jag tänkte lägga upp en tråd om vad ni forumiter önskar er av 'Västlanden'. Ska göra det omgående.

- Ymir, responsiv?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har länge sett fram emot "Eon Erotica" och "Krögarens Våg". Det är två moduler som definitivt kan ta Eon till nya höjder i svensk rollspelshistoria. Så, när läggs de upp på releaseplanen?

"De mundana språkens lingvistik med inriktning på fonetik och allmän språkhistoria" vore också en höjdarmodul. Tomas Brännmark hade nog gärna skrivit den. Hade kanske kunnat reda ut de märkliga likheterna mellan Jargien och Colonan, tex.

Och "Etervind"...oboj. Ge mig!

Ödmjuk som jag är ser jag väldigt mycket fram emot "Västlanden". Jag menar, det kan inte bli annat än ett mästerverk med en sån författare. Detsamma gäller valda partier av "Bestialiska folk" -- den modulen bör absolut prioriteras en smula.

"Borgar och hovliv" låter intressant, fast jag hade kunnat tänka mig att man expanderade den till att omfatta intrig- och relationskampanjer i alla samhällsskickt, även om det förmodligen gör den mer svårhanterlig. Men just 'borgar'-biten täcker ju "Riddaren" redan, liksom.

"Damarien" och "Västmark" bör helt klart slås ihop till "Damarien och Västmark". Landsmoduler är alltid spännande, det gäller "Jargien" och "Thalamur" med. Av landsmodulerna är "Drunok" mest på, dock.

I övrigt känns "Vilddjur och bruksdjur", "Demoner och demonologi" och "Schamaner och Drömvandrare" mest angelägna - de två senare är två viktiga bitar i Mundanas kosmologi som dröjt så länge att folk pusslat ihop egna förklaringar för länge sedan, liksom.

Slutligen hade jag, liksom många andra uppenbarligen, önskat mig en ny och bra religionsmodul. Mundana hade förtjänat bättre än Azradeus barn, och i största allmänhet taffliga religionsbeskrivningar, helt enkelt. Spelarna måste få hjälp med att relatera till religionerna, och religionerna måste få mer utrymme. Jag hade med stor glädje och entusiasm gått lös på Mhîmrätten med skalpell och sax för vänsterhänta, men som det är nu får jag än så länge göra det bästa av situationen. Så ge mig en ny religionsmodul!

"Skugglandet" är förmodligen den modul som intresserar mig minst. Det känns som ett väldigt olämpligt och ytterst begränsat ställe att göra en modul om, och därmed avmystifiera. Jag är inte överdrivet förtjust i Skugglandet överhuvudtaget som det är utmålat hittils - där finns många bra grejer, men överlag är det alldeles för keltofilt och ger mig besvärliga vibbar åt DoD6-hållet. Och då har vi inte ens börjat tala om Neogames blasfemiska felanvändande av begreppet "älvor".

- Ymir, entusiastisk
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Angående Perina

Alla julkalendrarna finns kvar på rollspel.nu, det är bara att gå in på artiklar och kolla. Men här är länken till Perina ändå.

Perina
 

Pearly*

Veteran
Joined
24 Jun 2003
Messages
13
Location
Bromma Kyrka, Bromma, Stockholm
För mig känns faktiskt de både landsmodulerna Jargiska Kejsardömet och Thalamur mest angelägna. I och med dessa två moduler kommer spelvärlden vara så gott som komplett. Consaber och Cirefalier hör ju så att säga samman, och i och med Thalamur skulle Consaber bli ännu mer komplett, och i och med Thalamur och Jargiska Kejsardömet skulle Cirefalier bli väldigt komplett. Jargiska Kejsardömet kompletteras utav Asharien & Soldarn, samt Västlanden. Ser lovande ut. Dessa två böcker bör alltså givas ut nästa år.

Vidare känns det som om det Mystiska Mundana blir än mer komplett genom Schamaner & Drömvandrare och Demoner & Demonologi. TIllsammans med Mystik & Magi (samt kanske också N&V) kan nog Mundana få ett väldigt helgjutet system för mystiska saker och grunkor. Också ut under 2005 alltså.

Så länge de fyra ovan nämnda kommer ut är jag väldigt nöjd. Känns också som att en bok per kvartal också är ganska lagom. En spelledarskärm tillsammans med modulen om misslor kanske vore något? Spelledarskärm behövs i alla fall, och den får gärna vara något bredare än den tidigare (inte lika stel?)

Följande saker behöver vi dock inte se under 2005 (om ens alls):
Äventyr Längs Järnforsen - Känns som om just Asharinaområdet är lite uttömt efter ganska många år med Asharien & Soldarn. Varför inte satsa på en äventyrsserie i exempelvis Jargien, eller vilket som helst utav de "nya" länderna? Efter Sorgernas Brunn (som ju var undermålig på alla sätt och vis) och Regnsynd behövs inte mer till Asharina.
Utrustning & Föremål - Exakt vad motiverar en sådan här modul? Vapnen finns redan i Vapenmästaren, och kläder och liknande borde förstås beskrivas närmare i varje landsmodul. I övrigt fungerar regelböckerna bra. Känns överflödigt med råge. Känner man att något fattas kan man väl lägga upp en liten lista med små illustrationer på hemsidan, men inte f*n behöver man göra en hel bok av det. Galenskap. Vad som behövs till Eon är mer stämningsbeskrivande moduler, inte massa listor på föremål.
Vilddjur & Bruksdjur - också typisk sak som kan läggas upp på hemsidan. Bättre med en häst och en varg än 20 olika djur. Känns inte som att behovet av en sådan bok är så stor, och inte efterfrågan heller (eller har jag fel).

Erik
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Jargiska kejsardömet, Thalamur och Västlandet ligger överlägset övererst på min prioriteringslista. Samtliga tre områden är nämnda i en drös andra böcker vilket gör att de redan används flitigt i spelvärlden, därmed behov av utförligare beskrivning. Jag tycker för övrigt att lands- och rasböcker är mest användbara i rollspel så topp tre är enkel.

Därefter känns Demoner samt Shamaner och Drömvandrare intressantast följt av Bestialiska folk. Skulle helst se att misslor (som ändå verkar bli väldigt kort) vävs in i någon annan modul, Västmark och Damarien kan slås ihop. Drunok borde också slås ihop med något om man tänkt ge ut den, vet bara inte med vad. Skugglandet är alldeles för oanvändbart för att vara värt en egen modul (det i L&H samt Drakar räcker utmärkt). Borgar & Hovliv skulle visserligen kunna vara småintressant men det känns som att mycket redan täcks i Riddaren. Utrustningsboken känns väldigt överflödig.

En riktigt bra religionsbok skulle vara väl behövt och definitivt köpas av mig. Det finns väldigt mycket man skulle kunna göra där, kanske på bekostnad av några av de usla religionerna.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Mi zink laik zhizz:

(Observera att ingetdera av nedanstående på något sätt är numrerat efter en lista, jag skrev bara vad jag kom på)

Vapenfetischism i Mundana
En ny och groteskt tjock bok som bara behandlar vapen, vapenkultur, vapensmide och vapenvård i olika delar av Mundana. Tonvis med nya vapen, vapenfärdigheter och vapenformer. Ack, vad vore väl Mundana utan alla krig?

Thalamur
Ett land som är så jävla ballt bara för att det har sin badguy-stämpel (eller för att Consaber har en sån fjoll-stämpel). När jag är SL så kommer Consaber inte att ha en chans mot Thalamur, det vill jag lova (ooops, jag försa mig :gremwink:).

Jargien
En massiv modul om det stolta Jargiska Kejsardömet, land of the enslaved, home of the corrupt. Allt från Kejsar Jargus älsklingspotatissort till utrikespolitik tas upp. Och hey, sätt ut gränser mellan Jargien och Colonan, tack.

Colonia Aeterna
En modul som på ett bra och realistiskt sätt beskriver det Coloniska Imperiet, från början till fall. Även info om det nuvarande Colonan tas upp och material för kampanjspelande under olika coloniska dynastier kommer att finnas.

Västlanden
Ymir, jag litar på dig.

Damarien
Mer info om detta underbara, dock ej nyskapande, land där utsugare och utsugna är ett skrämmande faktum. Något som måste åtgärdas med en blodig revolution i folkets namn, eller kommer det hela att sluta med en ny diktatur?

He-Man!!!! Äger hela Mundana och mosar Skeletor etc. etc.
Kommentarer är överflödiga. He-Man har styrkan.

Demoner
Det känns tryggt.

Schamaner & Drömvandrare
Nämen jalla då, för Guds skull! Hur ska man kunna vara en riktig schaman utan en modul om schamanism?!

Menon-Aun
En modul till detta största, bästa och vackraste imperium i Mundana. Det är skam att bara några sidor i FR tilldelades denna pärla, Menon-Aun är värd betydligt mer info än Jargien.

Sedan så vill jag helst slippa se:

<Äventyr>
Egenkomponerade äventyr är helt enkelt bättre, egentligen.

Hmmm, det känns som jag har glömt en massa...

MVH
Danne, jag har styrkan.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Menon-Aun

Jag har börjat pyttepyttepyttelite med en provtext om Menon-Aun. Tyvärr tror jag inte att det blir något :gremfrown: på grund av att min dator krånglar allt för mycket. Men jag har det i mig! :gremsmile:

-Hjalle, blodar på ganska rejält som det är nu.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Eon CCG - nu bara tio år för sent! "

Det här hade varit en riktigt intressant grej som jag direkt hade köpt. Finns det absolut ingen möjlighet att Eon någon gång kan bli till ett datorspel?

"Fast allra helst vill jag se en maffig massiv äventyrskampanjbox till Eon som utspelar sig under Mörkret, där ångest är det gladaste man kan tänka sig."

Blöö säger jag. Det hade varit rätt svårt för Neogames att låtsas som ingenting hade hänt och fortsätta släppa moduler efter en sådan kampanj. Dessutom hade den förvandlat mörkret till ett väldigt konkret inslag i Mundana som hade varit väldigt svårt att bortse ifrån för de spelare och spelledare som tycker att det är rent trams. Visserligen har mörker-antydningar börjat dyka upp i flera av de senaste modulerna men det är ändå lättare att ignorera än en gigantisk domedagskampanj.
 
Top