Nekromanti Eon 2005 och framöver...

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Hjalle vill minsann också ha! :D

Drunok
Självklart! Modul om Mundanas skönaste ställe, skönaste och mest bortglömda. Här finns juh tamejfan allt! Om ingen orkar göra nåt inom några år så... kanske att jag tar mig an det själv. För Drunok är värd en modul!

Bymodul
Samma som stadsmodul ungefär men... tja, by istället. Efter det härliga Bistra tider eller det ännu härligare Musikanternas kamp så inser man faktiskt att en by, en byakänsla, är det bästa som finns.

Tokon
Modul om tokonbarbarernas massiva historia, om deras samhälle och kultur. Gärna på mer än 32 sidor...

Troll
Visst, kanske överflödig när Bestialiska folk kommer ut, men en redig modul om trollens samhälle skulle jag nog uppskatta. Särskilt om bergatrollens kultur. Vilka är egentligen dessa råübra varelser med + i alla attribut?(nästan)
Om skogstrollen, Skogens väktare och beskyddare och om Mahktahs barn, de brutala grottrollen... Sedan kan även exempelvis hormzer beskrivas, det är det inget tok med.

Gordrion
Ja... kanske.


<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="black">/images/hr.gif</td></tr></table>

Detta var förslag på moduler som inte (vad jag vet) är planerade. Jag tycker att de flesta presenterade låter intressanta på sitt sätt. Dags att uppdatera releasen förresten? :gremsmirk:

-Hjalle
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Menon-Aun

"Jag har börjat pyttepyttepyttelite med en provtext om Menon-Aun. Tyvärr tror jag inte att det blir något på grund av att min dator krånglar allt för mycket. Men jag har det i mig!"

Provtext, huh? Kanske vore något, om nu världen är redo för mina perversa idéer... Nyahahaha!!!

"Hjalle, blodar på ganska rejält som det är nu."

Snåla för Guds skull inte med blodet, påg. Blood is a precious thing these days...

MVH
Danne, wants mooore blooooood!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
"Eon CCG - nu bara tio år för sent! "

Det här hade varit en riktigt intressant grej som jag direkt hade köpt. Finns det absolut ingen möjlighet att Eon någon gång kan bli till ett datorspel?

Eh? CCG = Collectable Card Game, typ Magic?

Ang Eon som dataspel. Jodå. Jag skall bara bli mångmiljonär först och starta den coolaste studion som finns. ,-)
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
hormzer [OT]

Vad är hormzer för något? De nämns i drakar som något litet, irriterande och användbart. Vill någon hjälpa en obildad med lite info?

/Ceram, tror att de är från monster i mundana som han inte kastat pengar på...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Eh? CCG = Collectable Card Game, typ Magic? "

Ooops! Jag trodde att CCG stod för typ Computer Connected Game eller något i den stilen(hur jag nu kunde få till det). :gremblush:
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Vad jag gärna vill ha (i ungefär den ordningen);

Thalamur : Det mest intressanta landet i Mundana (tillsammans med Cirefaliska samväldet som ju redan är intryckt i en bok). Oroar mig dock för att ha för höga förhoppningar och därför bli besviken när boken väl släppts.

Västlanden : Tror och hoppas (och kräver) att Ymir skapar något riktigt bra.

Jargiska kejsardömet : Stort och viktigt. Gärna med så lite Romarrike som möjligt. Risk för att bli väldigt torr (inte bra) men kanske kan överraska.

Västmark, landmodul & äventyr : Har alltid gillat Västmark med sina intressanta städer, floder och grova guldgrävarattityd. Det hela kombinerat med ett äventyr.

Äventyrskampanj i flera delar : Gärna storslagen med händelser som påverkar Mundana, men utan något som helst mörker inblandad. Finns så mycket andra intressanta konflikter i Mundana att bygga vidare på.

[Namn] en stadsmodul : Uppbyggd på liknande sätt som Jarla, fast med bättre äventyr.

Drunok, landmodul & äventyr : Charmigt på grisodlarnivå.

Misslor : Behövs en modul för att få lite färg på misslorna.

Damarien, landmodul & äventyr : Men utan vampyrer, demonyngel, rumänska slott och annat tjafs. Landet har ju en enorm potential men är på väg åt fel håll (efter V&N och Geografica). Mer bröderna Lejonhjärta.

Äventyr längs järnforsen : Låter supermysigt! :gremsmile:

--------------------------------------

Vad jag gärna ser därefter;

Bestialiska folk, Schamaner & Drömvandrare, Vilddjur & bruksdjur, Demoner & demonologi, Stora arkipelagen, ny religionerbok.

-------------------------------------

Vad jag däremot inte vill se;

Utrustning & föremål: Usch vad tråkigt.

Skugglandet: Gör sig nog bäst utan egen modul. Bättre att klämma in lite delar i övriga moduler.

Borgar & hovliv: Låter hemskt tråkigt.

-------------------------------------

//Ezping Orm - som vill ha en massa annat till Eon, men får nöja sig för ikväll.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: hormzer [OT]

Hormzer är små, har svans och har stora öron. De lever i grupper om 5-20 individer, i små lyor under rötter och stubbar. De saknar talförmåga, men ger i från sig små fnissningar då och då. De har även en svag telepati inom gruppen.

En hormz' mest utmärkande grej är att de alltid behöver en ledare. Denna utser de själv och den kan vara allt från en vrakh till en drake till en vanlig människa till en hormz. De följer sin ledare i ur och skur och gör allt för denne. Om ledaren blir irriterad uppfattar hormzen det som att de misskött sig. Överhuvudtaget blir en hormz mycket påverkad av bossen. Ett brutalt grottroll till ledare gör hormzerna till blodtörstiga och aggressiva medan en idealistisk riddarhjälte kan göra dem barmhärtiga och ädla...

Ps. Hormzer är mycket nyfikna, till stor skada för dem själva.
Hormzkött är en delikatess.

-Hjalle, hormzar.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
1. Krigsherren/Fältherren

Kan fortfarande inte glömma besvikelsen när jag med nyköpt S&P med dregglet hängande bläddrade förbi alla skeppstyper och sånt shit fram till sjöslagen och möts av texten att man behöver krigsherren...suck.

2. Demoner
1999 konsturerade jag min första magiker med demontema. 5 år senare har jag fortfarande ingen koll på kräken..

3. Sylfens Vrede/Äventyr längs järnforsen/ Annan fet kampanj i flera delar..

Som någon skrev längre ner i tråden så vill vi ha en kampanj som kommer att etsa sig fast i minnet. Vem minns inte Den nidländska reningen, Svavelvinter eller Härskarserien.

Tyvärr kommer nog ingen prata om Soregernas Brunn om 10 år.

4. Jargien (gärna box)

En box med (minst) två böcker och gigantkarta över Jargien skulle vara mumma...och ge för guds skull uppdraget åt Mr. Behrmann.

5. Borgar och hovliv

Tycker jag faktiskt låter riktigt intressant, förhoppningsvis rolig läsning och god inspiration åt oss i SL-skaran.

I Övrigt ser jag fram emot bestialiska folk och samtliga land-moduler.

Misslor kan gott knös in i en annan modul...bruksdjur? :gremwink:

Jag skulle gärna se en modul om Mundanas mera ljusskygga typer, rövare, rånare, skurkar, tjuvar, lönnmördare o.s.v. Organiastioner och fristäder.

Skippa allt oseriöst som crossovers och sånt..dom som vill göra sånt gör det utan er hjälp :gremsmile:..behåll Eon seriöst.
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Re: hormzer [OT]

Ps. Hormzer är mycket nyfikna, till stor skada för dem själva.
Hormzkött är en delikatess.
Taskig kombination. Det är ju ett bra sätt att bli utrotade på.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Tjaaa.. min "Top fem"-prioritering på böcker jag vill se torde vara:

1) Thalamur
2) Jargiska Kejsardömet
3) Borgar & Hovliv
4) Demoner & demonologi
5) Samt att jag tycker att ni kan släppa Damarien och Västmark i samma modul, á "Asharien & Soldarn".. Den modulen gillade jag, även om siffrorna är uppåt taket..

Men det är ju bara IMHO..
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: hormzer [OT]

"Det är ju ett bra sätt att bli utrotade på."

Oh, no! Massster helpsss usss! :gremgrin:

Du har faktiskt en poäng där. Men kom ihåg att allt kan hända i Mundana...

MVH
Danne the wicked witchmaster
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Min topp 5 på moduler som jag vill ha ut så snart som möjligt är...

1. Den nya alvmodulen!!!

2. Barbarer & människofolk

3. Bestialiska folk

4. Demoner & Demonologi

5. Jargiska kjesardömet

Modulen skugglandet skulle ju vara väldigt tuff men den är inte så jätte viktig just, vad jag mest saknar i min Eon samling är Alv modulen.... :gremfrown: :gremmad:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: hormzer [OT]

Taskig kombination. Det är ju ett bra sätt att bli utrotade på.
Faktiskt står det uttryckligen att denna kombination har gjort att hormzer är ovanliga kräk (tur...?) och inte är nåt som det precis vimlar av i skogarna omkring. Sedan tror jag inte gemene man fattar att detta lilla troll är ätbart och tillochmed gott. Men de som vet de gör förmodligen en hel del för en liten hormz, och rovdjur ser dem som både lättfångade och smaskiga - sålunda!

Skulle en ledare (typiskt för t ex grottroll och andra glupskisar) sätta tänderna i en hormz ser de det som helt naturligt. En hormz är stolt över att ätas av sin herre. Mer än gärna skulle den hoppa in i munnen på honom eller henne. Om en hormz skulle bli uppläxad, slagen eller utsatt för kroppsliga straff och våld (eller om ledaren vill bli av med dem, mycket troligt, och använder sig av bangbang) tror den att ledaren på något sätt är missnöjd med honom. Den blir då bara ännu mer tillgiven och springande i hasorna - allt för att 'blidka' sin herre! :gremsmirk:

-Hjalle, förtydligar.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Västmark vs. Damarien.

Till skillnad från de flesta andra här tycker jag att Västmark och Damarien ska ha varsin modul tillägnad sig. Båda länderana ärv så otroligt intressanta och kan utvecklas så mycket att man mycket väl kan göra åtminstone 96 sidor om varje land. Särskilt Västmark... och särskilt Damarien...

-Hjalle, vill se två moduler, även om det blir mer jobb för Neogames och mer pengar för Eonanisterna!
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Ett hov med såna skulle bli trevligt:) [NT]

Ser du det här bär du lära dig att NT betyder No Text...

/DarkMystic NT NT NT NT NT NT NT NT NT NT!
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Damarien, Västmark

Till alla er som vill ha en Damarien & Västmark: Länderna är olika och Västmark har betydligt mer gemensamt (språk, religion, historia) med Soldarn än med Damarien.

Alltså, det blir två moduler. När de kommer är det ingen som vet.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Dessa är inte i någon speciell ordning men detta är vad jag skulle vilja se i butikerna framöver.


Jag vill se mer av:

Jargiska kejsar dömer: Vill ha ut denna så snart som möjligt...

Vilddjur och bruksdjur: skulle sitta fint.

Demoner och demonologi: alltid roligt och jag tycker det finns för lite om det just nu.

Borgar och hovliv: mer mer mer borgar och hovliv.

Utrustning och ägodelar: underbart att ha!
 
Top