Nekromanti Eon 2005 och framöver...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Damarien, Västmark

"Till alla er som vill ha en Damarien & Västmark: Länderna är olika och Västmark har betydligt mer gemensamt (språk, religion, historia) med Soldarn än med Damarien."

Att det är två olika länder betyder väl inte att de inte kan samsas i samma modul? Det jag främst tänkte på var att eftersom de var två relativt små länder så borde de av den anledningen samsas om en modul istället för två synnerligen kortfattade.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Re: Damarien, Västmark

Synnerligen kortfattade, jag vet inte. Det blir nog 64 sidor per bok åtminstone, och landsböcker på 128 sidor är lite väl.

Hursomhaver - walium och alla andra som vill se en bra Västmarkmodul kan ju skriva lite om vad ni vill ha.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Land + äventyr

Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är bättre att kombinera ett mindre land med ett äventyr, än att slå ihop två små länder i en modul.

//Jonatan
 

Jade

Warrior
Joined
20 Nov 2001
Messages
254
Location
Rockmetropolen Hultsfred
Re: Ang. Bestialiska folk

Det jag helst skulle vilja se i denna bok skulle väl förmodligen vara lite information om de två stora vattenlevande folken, melusinerna och coomarorna. Även troll samt möjligtvis ulvar och kamorfer är intressanta.

Så vitt jag förstått ska alla dessa inkluderas i Bestialiska folk. Så; No worries! :gremtongue:
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Ett riktigt bra äventyr, kanske?

Bra förslag. Drunok känns för övrigt som en intressant plats för ett äventyr och så kommer man en bit bort från Asharinahalvön.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Västmark...

Mycket intressant information om vildmarken i Västmark, om byarna och om gruvbrytningen och det hårda liv som gruvbrytarna lever. Gärna en längre information, kanske till och med ett helt litet specialkapitel, om någon cool liten gruvby - med information om allt från den starkaste gruvdrängen tilll den dyraste skökan till de impotensrykten som svärmar om den snikne gruvfogden. Sådant är alltid väldigt kul, ger massor av äventyrs- eller scenarioförslag och dessutom en massa stämning. Dessutom massa annat grejs om den gemene västmarkarens fördomar och föreställningar, om andra länders inställningar till Västmark och sådant. Stadsbeskrivningarna får gärna vara långa och stämningsgivande. Ett förslag är att finfördela 'fördomar & föreställningar' till olika städer om olika städer och så. Vad tycker och menar en typisk Forsfarebo om huvudstaden, vad tycker och menar och tror den landsändan om den landsändan och så. Det behöver inte vara några komplicerade grejer, bara ett 'Quilla-bor anses vara impotenta och dumma av de flesta (som inte bor i staden...)' räcker hyfsat. Men mer fördomar, bonddumhet och föreställningar, mindre fakta svart på vitt. Eller, fakta är iofs intressant, men om det nu bara blir 64 sidor (anser absolut att det är för lite) så ska inte boken störas av för mycket sånt.

-Hjalle, tycker.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jo, i Drunok finns det oändligt många äventyrsmöjligheter. Om någon är intresserad kan jag alltid knåpa ihop nåt.

-Hjalle, älskar Drunok(s möjligheter... och fylleriddare! :gremtongue:)
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Eftersom jag hoppa högt av glädje redan första gången Demoner och Vandöda nämndes så måste jag erkänna att en Demon-modul står högt upp påmin önskelista. Sen hade inte det varit fel med en box om de Jargiska Kejsardömmet eller om Thalamur. Schamaner och drömvandrare låter också bra.

Borgar och Hovliv är också en liten sak som skulle intressera mig mycket, nästan mer än Demonmodulen, och en Neotech/Eon-crossover modul hade kunnat bli något även det!

Men egentligen vill man ju ha det mesta, och endå har man ingen tid till ens det man har...
 

Kherzam-Roghan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
130
Location
Zinkgruvan
Jag vill se en modul om den undre världen, likt Tjuvar och Lönnmördare till gamla DoD (fast bättre), gärna med både realistiska gestaltningar och klassiska fantasytjuvmanér. Gifter, gäng, krig, smugglare, häleri, dolkar i natten, etc.
Hmmm, är det inga planer på en sådan modul? Det tycker jag låter mycket inressant! Får lust att skriva den själv, skulle det vara av intresse för neogames!? :gremsmile:

Skökans handbok. ,-)

Eller kanske Bardens handbok, så du äntligen får presentera dina älskade musikinstrument, Nallo. ,-p
Gäller även dessa! =P
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Ang. Bestialiska folk

Mm...

Jag undrar om istroll, som nämns på några ställen runt om i Eons moduler, kommer att finnas beskrivna. Inte för att jag brukar förlägga mina äventyr till norra packisen, men... ja, kanske finns det nåt istroll uppe i De stora slätterna eller Gordrions snöklädda berg? Skulle iaf. vilja veta om dessa...

Så, nån som jobbar med trollen i BF? Kommer de finnas beskrivna som de övriga trollen?

-Hjalle, vill se vad det här är för kufar...
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Hur Neogames bygger sin releaseplan är mycket viktigt för hur jag kommer att värdera Eon som rollspel. Som tur är kommer detta inte att sammanfalla med någon annans åsikter, och inte över huvud taget (pedagogisk lögn; jag köper faktiskt en bok ibland) påverka era försäljningsiftor.

Ahem...

Jag hade velat ha en kampanjbok. Typ något som är anpassat för intressant kampanjsspel i någon stad/något område; med stora uppsättning bra spelledarpersoner, välgenomtänkta intriger och nyskapande plotelement. Hade varit hur häftigt som helst. Kanske en bok som bara handlar om Järvskogen ur kampanjspelsynvinkel?`*nudge nudge*

Annars hade det säkert kunna vara bra att ge Jargien, Ebhron, Thalamur och de stora slätterna egna faktaböcker. (I och med Geographica borde kanske Forion, Menon-Aun och Thar-hai läggar till listan?)

Av böckerna som ligger på releaseplanen är det nästan bara Västlanden och Jargien som verkar _användbara_.

- Lycan
 

Sasaki

Veteran
Joined
5 Apr 2004
Messages
3
Location
Södermanland
Skulle vara kul med en modul som behandlade folktro, skrock och dylikt. Gärna sett ur olika kulturers och samhällsklassers perspektiv (gårdstomtar, bortbytingar, häxor m.m).

Något annat som kanske vore intressant är en modul om mer okända bosättningar och kulturer (lite grann i stil med Fjärran Riken, fast i mindre skala). T.ex. emigrant- och nybyggarbosättningar på öar utan nationalitet. Religioner, sekter, förbannelser och mycket mörk stämning till detta!

P.S. Längtar efter en bok om Damarien!
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Eon/Neotech crossover : En modul som bara görs för skojs skull. Beskrivningar hur man slänger in alver, dvärgar och magi i Neotechs världsbild. Eventuellt spelar i Mundana i cyberpunkframtid.
Bara en tanke, skulle man inte kunna göra denna i postapokalyps-tappning? Jag tycker att det vore skoj om Neogames gav sig på postapokalypsen faktiskt.
 
G

Guest

Guest
Efter mörkret i "New york" där en massa truker springer omkring med automatgevär nere på gatunivå och de flesta alverna sitter högt uppe i skyskrapor och planerar återtagandet av dem. :gremsmile:

Kraggbergen = Uralbergen, där "kraggbarbarerna vaktar mot horder av demoner från väst medans eryentigrinnorna försöker överleva i sibirien.

Henea bor på nya zeland samt i indonesien och indien.

Misslorna bor mest i japan men det finn många kolonier över hela värden.

Eller? :gremcrazy:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Lista på vad jag vill ha ut.

(gör gärna en lista på dem i vilken ordning som ni vill ha ut dem , vilka som prioriteras osv.)
Västlanden - 1: Med Ymir som författare och den finfina 'form' han visat nu på sistone kan jag inte vänta...

Misslor - 2: Misslor är coola, helt underbara och passar mycket bra in i mitt bondska grisodlar-Mundana. Krille har juh också en tendens att skriva bra material...

Jargiska kejsardömet - 3: Ser mycket fram emot fler dimensioner en det i nuläget ganska trista Jargiska kejsardömet.

Schamaner & Drömvandrare - 4: Det jag längtar efter mest är nog beskrivning av schamaner i sig. Dessa är så intressanta och egendomliga. Kodex och tabun, status och makt...

Thalamur - 5: Även om ett land inte kan ha en otvättbar 'Bad Guy'-stämpel så tycker jag att det som är beskrivet i t ex Geografica Mundana inte är så tokigt. En god blandning, med både lite mörka ting (låter inte som rätt ord, men...) och lite jordnära krafs. Lite 'Bad Guy' har ingen dött av.

Skugglandet - 6: Om den är bra skriven, vilken den har stor chans att bli med Ljusetsriddare Andersson som författare. Försök behålla Krillskheten - jag gillar den - men använd självklart mängder av din egen fantasi och stil... *heja*

Vilddjur & Bruksdjur - 7: Ja. Jo. Den är nog bra att ha... Och dessutom gillar jag lerfantasy med sjuka kor och präktiga oxar.

Bestilaiska folk - 8: Jag behöver nog få veta lite mer vad det är jag har att se fram emot, som det nu är känns alla grejer som "bland annat" kommer att beskrivas lite ointressant. Kamorfer kan iofs vara intressant, och kanske troll, men ulvar tycker jag man får grepp om i Tiraker och minotaurer tycker jag är skittöntiga i Mundana.

Demoner & demonologi - 9: Demoner intresserar mig inte så värst mycket, och behöver man nåt så är det väl bara att kolla Ymirs berömda 40 000-teckensgrofs.

-Hjalle, tycker dock att det ser ljust ut på releasefronten (men inte på hemsidans releasefront kanske... :gremtongue:)
 
Top