Problemet är ju snarare att nu kan "kreti och pleti" bli Paladiner hur som helst. I tidigare versione rvar det ju svårt att bli Paladin, då kraven på abilitites gjorde att ytterst sällan kunde spelarna rulla tärningarna så pass bra.
Problemet är ju snarare att nu kan "kreti och pleti" bli Paladiner hur som helst. I tidigare versione rvar det ju svårt att bli Paladin, då kraven på abilitites gjorde att ytterst sällan kunde spelarna rulla tärningarna så pass bra.
Det här är anledningen till varför Paladiner suger och borde nerfas hårt.
Detect Evil at will är en så sjukt tråkig förmåga. Den sabbar skitmycket. Därför låter jag inte folk spela paladiner, och om de verkligen vill så har alla ondingar genomgått en mystisk ritual så de är immuna.
Jo, helm of opposite alignment gör just så att den ändrar alignment, dvs ändrar bärarens mentalitet och moral.Ja, det finns framför allt magiska föremål som kan dölja din onda lå. Istället ger du utslag av att vara t.ex. "lawful good". Mycket praktiskt då man jagas av Paladiner. Föremålen brukar heta typ "Helm of Opposed Alignment". Observera att denna typ av artefakt ändrar utslaget av din lå. Den ändrar den inte.
Jag äger ingen D&D players guide. Kan någon bekräfta åt mig att palladinerna i version 3.x verkligen pejlar alignment och inget annat?
en demon lord förklädd till köpman än en ondsint världshusvärd som någon gång i halvåret pryglar sina slavar