En ankas karaktärsutveckling i Konfluxsviten

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Jag föredrar helt klart _placeringen_ på texten på den ursprungliga bild 2.

Sen tycker jag den faktiska texten på senaste bilden är åtminstånde lika bra.
Är det höjden du menar, eller att den mindre texten hamnar åt sidorna?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Fett! Det här är bara en petitess och jag kanske blir lurad av att det är litet format på mobilen, men avståndet mellan vissa av bokstäverna i den lilla texten känns väldigt nära? Typ p och å i ”på” går in i varandra.
Ja, jag tror det är lite tätare, ja, men inte ojämnt tätt.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Jag ska inte dra det här i långbänk, men vill ändå att ni röstar för säkerhets skull. Det verkar inte gå att göra en poll i en post, så ni får rösta genom reaktioner istället.
:love: = antologi
omslag8.PNG

:ROFLMAO: = festskrift
omslag8.PNG
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,608
Location
Uppsala
Jag ska inte dra det här i långbänk, men vill ändå att ni röstar för säkerhets skull. Det verkar inte gå att göra en poll i en post, så ni får rösta genom reaktioner istället.
Undrar om det inte blir syftningsfel, dock? Det är ju en antologi skriven av forumiter, och inte en antologi av forumiter? Vet inte om det är fel eller ej, dock.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Undrar om det inte blir syftningsfel, dock? Det är ju en antologi skriven av forumiter, och inte en antologi av forumiter? Vet inte om det är fel eller ej, dock.
Jag tror du har en poäng, men en googling ger att begreppet används som jag skrivit. Se här till exempel:
- https://bibl.sh.se/skriftserier/hogskolans_skriftserier/Vad_ar_journalistik/diva2_1421613.aspx
- https://www.smakprov.se/bok/pocket/...kvinnor-fran-jordens-alla-horn-9789189484122/

Men det händer även att redaktörens namn följer efter "av" (och det är inte aktuellt):
- https://ellerstroms.se/butik/strindberg-i-lund-br-en-antologi-av-goran-lundstedt/

Har vi inte någon bibliotekarie här som kan uttala sig?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Märkligt. Låter som en son där taftologi. ”En samling av några verk med verk av forumiter”
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
@krank, @Vulpe, @Magnus Seter, @Pilzefrau, @Brior, @Sinisa_, @Genesis, @entomophobiac, @luddwig, @pellejones, @God45, @Rymdhamster, @Leon, @Mogger, @Gerkub, @Rickard, @Christoffer, @Nion, @Tant Ragnar
I går kväll skickade jag inlaga och omslag till Publit för tryck. På fredag eftermiddag kommer böckerna budas till ett hus där vi ska ha spelhelg och på fredagkvällen kommer överlämnandet ske.

@krank är en hjälte! Trots att han egentligen har en massa annat att göra har han under de senaste två veckorna layoutat inlagan. Jag har drivit på och prioriterat att vi blir klara i tid framför att allt ska bli rätt. Jag inser i efterhand att de hade kunnat kombineras, men det är för sent för det nu. Om något har blivit fel, är det mitt fel. Ni får gärna uppmärksamma mig på det via personliga meddelanden (hellre än här i tråden, det är lättare att samla i meddelanden), så att vi kan ta hänsyn till det inför en korrigerad version att ladda upp här på forumet.

@Vulpe är också en hjälte! I går layoutade han omslaget, trots att det var söndag!

Även @Magnus Seter, @Pilzefrau, @Brior (japp, han smög med på slutet!), @Sinisa_, @Genesis, @entomophobiac, @luddwig, @krank, @pellejones, @God45, @Rymdhamster, @Leon, @Mogger, @Gerkub, @Rickard, @Christoffer, @Nion och @Tant Ragnar är hjältar för sina bidrag till den här jättefina presenten till Jon!

Jag återkommer med rapport från överlämnandet. I värsta fall följs det av en axelryckning, men då hade vi ju i alla fall kul!

 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Ni vet vad jag tycker om det här...

Urkul! Blev jättefint! Stort tack till finken för att han ordnade det hela och till kranken för att han fixade layouten trots strul!
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Frågan är...
kommer du berätta för Lemuren att det fanns en åtta sidor lång planeringstråd rakt under näsan hela tiden =)
Självklart! Första texten efter förordet är just det avslöjandet!

Han har sett att den här tråden har dykt upp i perioder, men trott att den handlar om Herr Dusin (som nu, av Ghumgakk, fått namnet Keriakas Säd) och därför inte gått in och läst. Han är mycket nyfiken på vad som kommer hända med hans anka, med tanke på att det krävs mer än 150 poster för att reda ut det.
 
Top