Nekromanti eldskur i skallen ? nemas problemas (långt)

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
den diskussionen hör inte hemma här.

Jag skulle gärna utveckla och förklara anledningen till varför jakt idag är nödvändigt (ett enkelt resonemang baserat på den naturliga balansen som mänskligheten näst intill totalförstört), men som sagt hör den debatten inte hemma på ett rollspelsforum.

/Tobbe
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Blödning

Diskutionen om blödning får väl rämed ses som över :)
När det gäller frågan om de allra minsta kalibrarna (och de allra ofarligaste ammunitionstyperna) så är jag beredd att intuitivt hålla med dig om att dessa skadesatser är något låga, men jag vet inte hur mycket. Tobbe nämnde ngt om att han också kunde tänka sig att några var för låga, men att det inte rörde sig om mycket. Det finns även en möjlighet att siffrorna är helt korrekta, för jag har aldrig sett något som tyder på att dessa extrema kalibrar och främst ammunitionstyper faktiskt är farligare än vad de är i Neotech. Var den idén kommer i från vet jag inte, men Hollywood matar oss ständigt med den paradoxala bilden att skjutvapen är livsfarliga, men att hjälten överlever hur många skott som helst.

Hur som helst, ur ett egoistiskt problem är ammunitionen inget problem. Mina spelare använder inte så mesiga kalibrar, och skulle de gå ombord på en rymdstation, eller dylika områden där vanliga skutvapen itne är tillåtet, så är det i de flesta fall långt mycket bättre att vara en duktig närkampare för att nedlägga motståndare, hur farliga pistoler än kan tänkas vara.

/RipperDoc
 
Top