Nekromanti Dust World

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Nej, jag tycker inte det besvarar frågan vad man gör (även om det får mig att vijla göra en massa grejer). Men frågan är om det här blir den typen av rollspel som ska ha ett svar på den frågan (och nej, det är inte en retorisk fråga).

Är det meningen att man ska ta ett sånt här litet samhälle och göra aktörerna som verkar där och spela ut hur deras intressen krockar? Eller ska man spela ett gäng waterprospectors som ger sig ut med sin borrtornsbil på jakt efter en ny källa? Eller ska man spela ett gäng desperados som stökar i samhället? Om svaret på någon av dessa frågor är "ja" skulle det vara ett svar på "vad gör man" (så som den frågan är tänkt att besvaras, som jag förstått det).

Men om svaret bara är ett allmänt "ja, sånt där", så anser jag inte att spelet är tillräckligt fokuserat för att besvara den frågan.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Vi kanske inte tolkar frågan lika, men det spelar ingen roll, för ditt svar är bra och egentligen det jag är ute efter.

Jag tänker alltså att om man får uppslag till vad man VILL göra så det bättre än att få sagt vad man SKA göra.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Måns;n82789 said:
Jag tänker alltså att om man får uppslag till vad man VILL göra så det bättre än att få sagt vad man SKA göra.
Ah, i så fall blir mitt svar ja, för alla ovanstående var ju saker som poppade upp i mitt huvud som skulle vara roliga att göra i Dust World =)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Swedish Chef;n82733 said:
Jag tycker nästan allt i denna tråden är asfett, och vill inget hellre än att läsa/spela detta vad det nu än blir.
En 5-sidors PDF tycker jag att det borde kunna bli av det. Men, jag vet ju hur jävla dassig jag är på att slutföra sånt här (Fog of War saknar typ 12 meningar och lite snygg-up av layout sen är det klart, men det tar ju 10 år för mig att fixa det... :) )
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Hoppsan! Nu fick jag hastigt och lustigt HBO i mitt kanalutbud tack vara Telias havererade förhandlingar.

Carnivales 10 första minuter är Dust World!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Måns;n83336 said:
Hoppsan! Nu fick jag hastigt och lustigt HBO i mitt kanalutbud tack vara Telias havererade förhandlingar.

Carnivales 10 första minuter är Dust World!
Keep watching.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Minimoni;n83373 said:
Carnivale är så jävla bra. Såg den av halvslump och kunde inte sluta. Såg hela serien på två dagar.
En av de serier jag vägrat ge upp hoppet om en fortsättning på. (De andra är Wonderfalls och the Middleman. Firefly var jag tvingad att ge upp efter filmen.)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
nyvinter;n83402 said:
En av de serier jag vägrat ge upp hoppet om en fortsättning på. (De andra är Wonderfalls och the Middleman. Firefly var jag tvingad att ge upp efter filmen.)
Eftersom du nämner två av mina (och sambons) absoluta favoritserier i samma post så måste du ha bra smak. Så jag tänker genast kolla in Wonderfalls :)


Och mindre OT så är dust world ett löjligt coolt koncept.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Erkänn att du gör allt roligt pill först Måns och sen såsar du ur ett tag och börjar med ett litet sidoprojekt för att sedan om nått halvår återgå till det tråkiga och kanske slutligen fullfölja biffen och göra klart Dust World.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Konrad Konvalj;n83518 said:
Erkänn att du gör allt roligt pill först Måns och sen såsar du ur ett tag och börjar med ett litet sidoprojekt för att sedan om nått halvår återgå till det tråkiga och kanske slutligen fullfölja biffen och göra klart Dust World.
Haha, ja precis så! Min nya grej är ju därför att göra grejer som enbart består av roliga små pill.

Jag har faktiskt funderat ganska mycket på det och har en plan. Vetefan om den funkar, men det är en plan åtminstone. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Jag tror att Dust World blir ett hex crawl, med några fasta punkter.

Vad behöver man ha med på slumptabeller? Jag tänker:

• Bosättningar (ex tältläger, några husvagnar, en by, en stad etc)
• Resande (typ nomader, rövare, handelsmän, karavan, vandrande predikant etc)
• Konflikter (ex maktkamp, strider om resurser, kannibalism etc)
• Resurser (ex vatten, djurliv, olja etc)
• ruiner (ja, nej, intakta, fallfärdiga etc)

Något mer som behövs?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,066
Location
Ereb Altor
Basånivet, det här rör på sig under radarn. Jag har fått lite hjälp och det kan nog bli riktigt coolt!
 
Top