Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 3

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
(Och där fick jag in Insats Haderach-skämtet, det har jag suttit på några dagar.)
Nä men skämt åsido är det rätt orimligt att du letat upp ett inlägg av Hägern som stämmer in på det du beskriver.
Ser nu att det här kan tolkas hur som, jag menar alltså att det rimligtvis är sant att Hägern smulat.

Hursomhelst, är det inte ganska bra för byn att ta ut Sardaukarer innan Förrädaren? Så länge Förrädaren sätter in tänder kan ju den dagmördade spilla sina bönor i lugn och ro. Nackdel att det blir snipekrig mellan tandinsättning och väktarförmåga kanske, hur nu Anthrox räknar på dem.

Hursom blev det ganska tyst på kvällen. Aktiva är de jag gissat som gröna - jag, Vimes, Basse och Sidd.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Så kan det vara. Men vet du Fjodor, det är skitbra för oss att ulvarna bränt sitt extramord på någon som inte var en del av familjen. Det borde du väl vara glad åt? Eller?
Det här är faktiskt också ett tecken på att Vimes talar sanning. Bene Gesseriterna dör i drivor, men Vimes är inte så brydd för han har egen siarförmåga (och har prickat en Sardaukar).
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Det här är faktiskt också ett tecken på att Vimes talar sanning. Bene Gesseriterna dör i drivor, men Vimes är inte så brydd för han har egen siarförmåga (och har prickat en Sardaukar).
Det är ett också ett bra läge att komma ut med info. Så Okto ut först verkar som en bra plan.

Jag tror dock tyvärr det finns minst en ulv kvar kanske till och med två och då är det Fjodor som jag håller som mest trolig framför basse. Imp är ju som värst förrädare. Det känns bara bra att sikta på ulvarna och lägga skottet i händerna på en person som är garanterat god och att Vimes bekräftar att förrädaren inte finns i familjen gör att byn kan strunta gott i att döda förrädaren just nu.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Sitter och slöläser R2 med fokus på Octa och Impe. Hmm. Här diskuterar WH alla spelare med Vimes, i början av R2. Det som sticker ut är väl att han rödar RasmusL (korrekt), grönar mig med förbehåll (korrekt, vi har aldrig spelat ihop förut), grönar Brynolf (korrekt) och rödar Impetigo. Noterbart att han säger emot Vimes i tre av fallen (inte om mig). Men sen är det väl Impetigospåret som han kört på resten av dagen.
Kul att Octa (som är Sardaukar) skriver massor med inlägg om att ulvarna naturligtvis ska ta ut en outad siare. (Han har ju rätt i sak förstås, men det är väldigt tjat om det.) Mycket boxning med Impetigo som inte håller med, är det öppet gräl som kan användas som alibi mot beröringsskräck om den ene åker ut?

Waterhouse försöker coacha Sidd lite. Det känns inte som någon som har rödsiat Sidd (men kanske grönsiat). Om han dessutom har svårt att läsa Sidd (vilket väl har nämnts i tråden) så kanske han la ett siande.

Alltså, drevet mot Fjodde kommer från RasmusL. Det kan ju vara skuggboxning (RasmusL är ju fullt kapabel att gå i duell med sin Förrädare, eller en medsardaukar) eller brunsmetning.

Läser jag hennes fråga med onding ögon så vill hon bara vinna genom den frågan ;) Men för att bara balansera mellan Yem och WH så säger jag nog att Yem är troligare, detta för att WH fortsätter att hålla igång byn utan att gräva i familj eller avslöja alla grupperingar, det grönar för mig.
Just det här svaret (om Yems fråga om BG kan byta lag efter döden) får jag inte ihop. Kan fjodor motivera? Jag börjar förstå att folk rödar fjodor pga konstiga inlägg?

En sak jag tänkt på:
Det finns en risk att ulvarna använder sitt extra nattmord denna runda. Om man har en bybo-powerroll med något viktigt att förmedla så kan det vara läge att smula den infon på ett sätt som gör det möjligt för byn att hitta infon när man dött. Byn får ju veta rollen på de som åker ut, inte bara färg.
:eek: :gremshocked: 😳
Ja då finns det ju en smula från Waterhouse! Och det inlägg som kommer efter och kan vara en smula är ju...
Impetigo är rödast i min bok
Såatte, team Ulv:
RasmusL (död, bekräftad Sardaukar, siad av BG Brynolf)
Octagonal (siad Sardaukar av Kwisatz Handdukstork Vimes)
Impetigo (siad Förrädare av BG Waterhouse)

Bubblare: Fjodorsenuba (ej siad). Yem_86 (lågflygare). Av dessa börjar väl Fjodde bli den brunaste kandidaten, finns liksom inget annat än lågflygeri på Yem.

Men det är klart att Octa ska ut idag.

Nu ska jag sova.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Här somna men efter jobbet och vaknar till detta, måste finnas en logisk förklaring gör inget misstag nu
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Om nu Vimes verkligen är KH så borde någon annan familjemedlemm kunna styrka detta. Om inte annat så vet nu familjen förhoppningsvis vilka som är Saddar och Artriedes.

Jag föreslår att du siar mig @Vimes
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag är Kwisatz Haderach.

Jag vet ett antal saker:
@Andersson bör alltså använda giftet till att döda Octagonal istället för Impetigo.

Finns det bevis, smulor eller indikationer på att jag talar sanning?

Ja.
  • I Hägerstrands inlägg #170 smular han vetskapen om min roll. Om ni tittar på Hägerstrands sista stycke i inlägget, plockar ut första bokstaven i sista ordet innan ett skiljetecken får ni ”brvnä”. Kör detta genom ett Caesar+9-chiffer för ”Vimes”.
  • Jag är direkt i inledningen helt emot tanken att Förrädaren ingår i Husets Familj. Detta beror på att jag själv är en del av Husets Familj och redan rett ut den diskussionen i vår chatt.
  • Min raljanta och lite hånfulla reaktion på Brynolfs ”siande” var ett utslag inte bara av min fraktionstillhörighet utan även av min roll.
Varför kommer du ut med detta nu?
  • Sardaukarna har bränt sin hunter-seeker
  • Förrädaren har redan genomfört sitt dagmord
  • Oavsett vad som händer nästa runda kommer jag ha två nya sianden att presentera
  • Det har gått tillräckligt med tid för att alla ska haft möjlighet att positionera sig i relation till Impetigo
  • Jag vet att Impetigo inte är Saradaukar, medan jag vet att Octagonal är det
Vilken vändning!
Detta måste bekräftas på nåt sätt.
Kan tex Kwisatz Haderach gjort så där många Sianden?
Jag satt å tänkte 1 Siande och 1 Väktande från KH.
Hägerns inlägg 170 behövs kollas upp.

@Andersson Gör inte fel val nu bara för att det är bråttom.

Stämmer detta så förstås:

Röst: @Octagonal
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag tänker av lätt insedda anledningar vara restriktiv med att dela med mig av mer detaljerad information, men jag vill dra er uppmärksamhet till formuleringen "jag vet" och det faktum att jag inte specificerar hur jag vet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag vet inte om det är värt att gå på bara, men om det här stämmer så kan det ju vara värt att spionmästaren outar sig och sitt mål nu R1. Då kan jag lägga hämndmordet på honom och testa två på en gång väl? Men det är antagligen för sent nu, och jag känner mig helt virrig över att inte kunnat spela ärligt. Jag kan inte göra några normala resonemang i den här tråden utan att outa resten av familjen genom uppenbara luckor i mina resonemang.
brvnä -> Ceasar+9-chiffer -> vimes
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Octagonal nu är du ju verkligen under press! Du har tidigare pratat om att du har info om förrädaren? Vad var det? Och vilken roll har du?

Om du är bybo kommer du vilja hjälpa byn med det här, men jag inser att du som ulv nu kommer bli tyst som en mussla.

@Impetigo vill inte du också att Octagonal ska spilla bönorna? Kan du få honom att göra det?

@Andersson hur ser du på den senaste informationen? Vilken fråga skulle du ha ställning du fått leva en runda till?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ska vara: ”Vilken fråga skulle du ha ställt om du fick leva en runda till?”
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Nu sitter vi alla och väntar på att Andersson och Octagonal ska dö, och att Moses skall nederstiga från berget med tio budord två nya sianden. Och så är det ju.

Om nu Vimes verkligen är KH så borde någon annan familjemedlemm kunna styrka detta. Om inte annat så vet nu familjen förhoppningsvis vilka som är Saddar och Artriedes.

Jag föreslår att du siar mig @Vimes
@Anthrox får vi reda på om en utslagen spelare är familj eller inte? Eller är de bara Artriedes/bybo?
De här inläggen triggar min ulvradar. Låtsas fjodde inte hänga med på hur det stod när Hägerstrand dog? Fiskar han familj?
Hägerstrand dagmördas. Han var Atreides/bybo och del av Husets familj.
Har vi fyra ulvar så är fjodde den fjärde, annars blir jag skyldig honom en ursäkt.

Var står vi om Octagonal motclaimar familj? Han har ju inget att förlora på det, men Vimes claim är så pass trovärdigt och välgrundat, och Octas eventuella claim kommer för sent för att vara rimligt om det kommer ett.

Not: Det finns Cesar-dekodare på nätet, men man får förstås A) Mata in åäö och B) Ställa in dem på minus 9 för dechiffrering.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Asså jag kan verkligen pudla och erkänna att jag har fel.
Tokidiotigrävt på Vimes då och tydligen så feltolkat Waterhouse sista post i R2 MEN @Vimes ?

De där random bokstäverna ser ju ut som att du plockat valfritt och byggt ditt Ceasar+9-chiffer runt.

Jag är en tok som alltså inte fattar och detta är säkert ännu en Honungsfälla men ni andra får faktiskt försöka förklara detta för dumstruten😇🙏😍
 
Top