Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
I inlägg 51 skriver Waterhouse, “Missade Octa när jag klippte och klistrade svar till din lista. Jag har nog Octa som grönare än du, tycker inte detta varit ulv-octa från MU5 och Utkante. Inte några superhårda ställningstaganden men detta är fan ett svårt spel. Svagt grön, jag får inga riktiga ulvvibbar och tror jag har en bias för att Octa är röd.”
Antingen försöker du rädda Impetigo här nu med ett annat möjligt Siande nu Octa eller så gör du samma fel-tanke som jag.
Självskådande så tänker vi att WHs Siande går att koppla till dennes spel med oss själva.
Vi vill också hemskt gärna gröna oss själva genom ett Siande från en bekräftat grön Siare.

Jag skrev i en post nu tidigare att WHs stil mot mig förändrats pga att WH siat mig: dock tror jag att våran lilla fejd i R1 redan där å då lagts sig innan dennes svar på siande.
Du kanske har rätt men det kanske är så att WH börjar gilla det du skriver om Vimes för WH har själv mer å mer börjat tveka på Vimes status, ni går alltså i samklang där å då så därför får du goda vittsord av WH.

@Octagonal ?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Waterhouse lär ha siat @Vimes grön. Därför ställde han kritiska frågor till Brynolf som claimade att han siar vimes röd.

Men i det läget hade han inte vunnit på att motclaima (detta har jag redan gått igenom i r2) iom att Brynolf ändå satt på tanden och bestämde vem som skulle ryka. Motclaim hade inte förändrat siguationen den rundan.

Däremot att gå ut med ett rött siande själv var guldläge efter att brynolf sen outat icke-siare.

Så Waterhouse har siat nån grön och av interaktionen med brynolf att döma lär det ha varit Vimes.
Waterhouse Siat Vimes?
…därför ställer Waterhouse kritiska frågor till Brynolf…

Gissar att WH inte nöjt sig med ”kritiska frågor till Brynolf” utan vänt upp och ner på hela DuneHuset om WH sett en sån situation med falsksiande.
WH var sig själv där å då - vi hade sett taggat WHspel på riktigt annars för att rädda lillbrorsan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Sidd tycker som sagt att Impetigo spelat frånvarande och inte på samma sätt som denne brukar. Vad är frågan?

Waterhouse skriver ju att han "tror han har en bias för att Octa är röd". Det är betydligt mer svart på vit och samtidigt framfört på ett smart sätt för att inte dra åt sig uppmärksamhet.
Du får ju också bestämma dig vem WH siade. Väldigt fladdrigt nu. Först va det du, sedan Impetigo och nu Vimes eller har jag förstått dig rätt?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Tack för gott spel RasmusL och Waterhouse.

Alltså ju mer jag tänker på det, ju mer bullshit framstår Brynolfs "honungsfälla", och det är förstås delvis för att jag "fastnade" i den, men häng med. 16:17 på måndag går han ut med att han har siat Vimes röd. 17:33 går han ut med att han dessutom fått tanden. Då finns det ingen som helst anledning att misstro hans siande. Visst det går ju att jiddra om Spionmäster nummer två, men Occams rakblad och allt det där.

Då dör diskussionen på måndag kväll för folk väntar på att Brynte och Vimes ska dö. Vimes vevar och försöker motivera att Brynolf är ulv men det går ju inte. WH försöker pusha för att diskussionen inte ska dö men det hjälper ju inte. Sen blir det natt. 1:13 "tisdag morgon" lägger jag en analys och går och lägger mig.
(Not: Basse lyfter sig under den här perioden. Bra där.)
9:21 på tisdag säger rentav Vimes själv att rundan bara kommer att handla om siandet, utifrån sin teori att Brynte är ulv.

10:27, när hederligt folk är på jobbet, krystar Brynolf ur sig att han ljugit och det är RasmusL som är siad röd. Fyra och en halv timme innan rundans slut!
Sen pekar han ut folk som "gömt sig" när han dödade tråden. "Basse, Hellzon, Yem, Fjodor och Andersson har gömt sig och varit förvirrade i ett läge där bybor egentligen inte borde gömma sig och vara förvirrade." citat Brynolf.

(Spännande ändå. "Så OM Vimes är uv, tycker jag Andersson och Waterhouse brunar sig här. Och omvänt, om någon av dessa visar sig vara ulv, brunar det Vimes." citat Brynolf. Och nu är Andersson tandad och Waterhouse hunterseekad, båda gröna alltså.)

Om nån fortfarande inte fattar så finns det ju ingen byborationalitet i att misstro en tandad spelare som hävdar att den siat en ulv.

Jag har suttit uppe till två på natten och försökt göra någon slags analys på helt felaktiga boliner, sen har jag försökt bemöta avslöjandet på min trekvarts lunch. För det hamnar jag på diverse rödlistor för att jag inte är lika aktiv på arbetstid som på en söndag eftermiddag. Jag är faktiskt sur på Brynolf på riktigt nu. Det lär väl gå över det med.

Puh. Nya tag.

Bevis är det ju inte om du inte postar nåt. Jag antar att du är med på varför jag tycker du är suspekt i R2? I synnerhet iom kontrasten i ditt spel från R1 och början på R2.
Sjukt märkligt resonemang. Posta den ändå, Hellzon. Som sagt: bara för att Brynolf inte siat mig är jag inte grönad i trådens ögon. Det tror jag du är skarp nog att förstå.

Är du säker på att det finns någon sammanfattning? Hunden kanske åt upp den?

Ska jag länka till något mer jag redan postat, @Vimes ? Eller vill du ha hela mitt googledoc? Jag trodde vi hade kommit överens om att bara lista topp tre misstänkta för att skydda Familjen.
Ffa min analys av @Basenanji blir ju helt omvänd. Mina tankar om Basenanji-Vimes-Waterhouse-triangeln blir mycket rimligare om Basse inte är i Sardaukar-chatt med Vimes. Då är han bara kaosbasse, jag fick dåliga vibbar av honom men han har som sagt lyft sig i R2.

Waterhouse behöver ju inte bli ond för att Vimes är god. Snarare funkar det bättre att Vimes och Waterhouse gnabbats för att båda är bybor. Och se, Waterhouse är bekräftat grön.

Impetigo är fortfarande halvmisstänkt på grund av försiktigt postande.

Impetigo du svarar inte riktigt på mina funderingar kring denna mening. Jag håller inte alls med om att ulvarna måste satsa på en familjemedlem och samtidigt låta siaren härja fritt. Självklart kommer dom döda siaren vid första bästa tillfälle.
Så kan det vara. Men vet du Fjodor, det är skitbra för oss att ulvarna bränt sitt extramord på någon som inte var en del av familjen. Det borde du väl vara glad åt? Eller?
Ja det här är nåt som jag ser kommer upp gång på gång i trådarna. Det är fortfarande varulvsspel, Kwisatz Hallonbåt är förstås ett aber för ulvarna eftersom hen har extra nattmord, men åker hen ut så kan ulvlaget fortfarande få majoritet och styra röstningen - i praktiken vinna. Ja det kan finnas Svärdsmäster, och Handdukarna har bränt sin hunter-seeker, men det är ju inte "skitbra" att två siare dör för byn.

Okej, ny runda, Waterhouse dog. Det går att spekulera i om han var någon på spåren, men Occam säger att han var en grön högprofilspelare och Sardaukarerna tyckte det var dags för honom att dö.
Varför inte hunterseeka Vimes? För att han inte var lika grön, och då finns den lilla lilla risken att Brynolf hämndgasar Vimes ändå och litar på att vi tar ut RasmusL i R3. Brynte spelar ju uppenbarligen okonventionellt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Det är alltså detta som gör att jag tycker att det vore hål i huvudet av mig att mörda Andersson.

Andersson får ju ses som grön iom tanden, mina funderingar på ulvar som mördar sina egna håller inte.

Ett sånt MO att gå in och mörfa Andersson i detta läget gör att mina misstankar stärks mot @Basenanji @fjodorsenuba och @Octagonal



Den Här posten var det jag menade tisigare. Vad är detta, @Basenanji ?
Ja, ni är båda högprofilerade spelare och har inte försvunnit ännu? Sedan tycker jag att det är intressant hur vi tolkar Waterhouse sista post mm givet att han var siare - men det behöver ju inte betyda att WH faktiskt har sist Impetigo.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
@Andersson Beklagar tanden :(

Jag går och lägger mig nu och kör från mobilen imorgon på jobbet i bästa fall.

Kommer även besöka Arrakis imorgon eftermiddag med några av mina vänner så kommer missa avslutet på denna runda.

Jag förväntar mig att ni kommer gräva på mig och fortsätta RasmusLs linje och stämpla mig lågflygare och i denna runda så har jag inget annat val än acceptera detta.

Vimes är inte grön bara för att han inte blev siad av Brynolf. Jag tycler han helt klart spelade sus R1 och när jag försökt läsa om det med snällögon så upplever jag det fortfarande så, men i R2 tycker jag han lyfter sig.

Sidd kommer verkligen undan lätt i R2, men är aktiv så där finns det säkert nått att gräva på. Konstig känsla för mig att du inte är misstänkt.

Och Impetigo känslan är fortfarande kvar att du döljer något... men kanske denna gång med goda skäl.

Låt inte er rädsla styra er under natten. Låt den passera genom er och försvinna tills bara ni själva är kvar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja, ni är båda högprofilerade spelare och har inte försvunnit ännu? Sedan tycker jag att det är intressant hur vi tolkar Waterhouse sista post mm givet att han var siare - men det behöver ju inte betyda att WH faktiskt har sist Impetigo.
Inte bara fråga alla andra spelare Basse.
Hur tolkar du WHs sista post?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Var står vi nu då? Ska vi skita i det här med "topp 3 för att skydda familjen"?

Vimes är rimligtvis purgrön baserat på sitt sprattlande efter fejksiandet i R2. Sidd och Basse har spelat upp sig. Vill nån förklara för mig som är lite dum vad som är så skumt med Fjodde? Andersson var på min lågflygarlista men nu är han ju dagmördad.

Fjodde är "gul-ish" (men inte lågflygare, han har ju varit med) i min googledoc. Octa lågflyger (men har deltagit i R2, så kanske en genomläsning där). Yem_86 lågflyger definitivt och Impe har jag också som lågflygare (inte utmärkt sig, väldigt lite nedskrivet från honom efter R1).

Jag har ingen rödlista, men kvarvarande blir ju gula/röda per default: Octa, Impetigo och Yem_86. Jag vet att jag har sagt att jag tror på tre ulvar, fyra är väl inte heller orimligt med allt godis som byn har. Med två Bene Gesseriter i spel måste det förstås finnas marginal om BG blir ulvar, men det är osannolikt och de blir dessutom nerfade ulvar som inte pratar med någon annan i ulvlaget (väl? Står inget om att de får ulvlistan.)

Det här ser ju ut som vi kan reda ut!

fjodorsenuba
Octagonal

Vimes
Basenanji
Sidd
Hellzon

Yem_86
Impetigo


Hägerstrand - dagmördad R1, grön familjemedlem
Khan - hämndmördad R1, grön spionmästare
Brynolf - dagmördad R2, Bene Gesserit

RasmusL - hämndmördad R2, röd Sardaukar
Waterhouse - hunterseekad R2, grön Bene Gesserit
Andersson - dagmördad i R3
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Andersson Beklagar tanden :(

Jag går och lägger mig nu och kör från mobilen imorgon på jobbet i bästa fall.

Kommer även besöka Arrakis imorgon eftermiddag med några av mina vänner så kommer missa avslutet på denna runda.

Jag förväntar mig att ni kommer gräva på mig och fortsätta RasmusLs linje och stämpla mig lågflygare och i denna runda så har jag inget annat val än acceptera detta.

Vimes är inte grön bara för att han inte blev siad av Brynolf. Jag tycler han helt klart spelade sus R1 och när jag försökt läsa om det med snällögon så upplever jag det fortfarande så, men i R2 tycker jag han lyfter sig.

Sidd kommer verkligen undan lätt i R2, men är aktiv så där finns det säkert nått att gräva på. Konstig känsla för mig att du inte är misstänkt.

Och Impetigo känslan är fortfarande kvar att du döljer något... men kanske denna gång med goda skäl.

Låt inte er rädsla styra er under natten. Låt den passera genom er och försvinna tills bara ni själva är kvar.
Gå inte å lägg dig och avisera frånvaro resten av rundan utan att kommentera WHs sista post R2:302 och se till att rösta.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Basse har spelat upp sig
Ok?

Basse skriver ju tom själv att han inte riktigt har koll på nåt.
Han kommenterar inte R2:301. (Inte du heller?)
Det finns inga försök till Bassegräv och ideer om hur byn ska jobba framåt.

Ge mig lite insikt här nu tack🙏
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag är Kwisatz Haderach.

Jag vet ett antal saker:
@Andersson bör alltså använda giftet till att döda Octagonal istället för Impetigo.

Finns det bevis, smulor eller indikationer på att jag talar sanning?

Ja.
  • I Hägerstrands inlägg #170 smular han vetskapen om min roll. Om ni tittar på Hägerstrands sista stycke i inlägget, plockar ut första bokstaven i sista ordet innan ett skiljetecken får ni ”brvnä”. Kör detta genom ett Caesar+9-chiffer för ”Vimes”.
  • Jag är direkt i inledningen helt emot tanken att Förrädaren ingår i Husets Familj. Detta beror på att jag själv är en del av Husets Familj och redan rett ut den diskussionen i vår chatt.
  • Min raljanta och lite hånfulla reaktion på Brynolfs ”siande” var ett utslag inte bara av min fraktionstillhörighet utan även av min roll.
Varför kommer du ut med detta nu?
  • Sardaukarna har bränt sin hunter-seeker
  • Förrädaren har redan genomfört sitt dagmord
  • Oavsett vad som händer nästa runda kommer jag ha två nya sianden att presentera
  • Det har gått tillräckligt med tid för att alla ska haft möjlighet att positionera sig i relation till Impetigo
  • Jag vet att Impetigo inte är Saradaukar, medan jag vet att Octagonal är det
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Sitter och slöläser R2 med fokus på Octa och Impe. Hmm. Här diskuterar WH alla spelare med Vimes, i början av R2. Det som sticker ut är väl att han rödar RasmusL (korrekt), grönar mig med förbehåll (korrekt, vi har aldrig spelat ihop förut), grönar Brynolf (korrekt) och rödar Impetigo. Noterbart att han säger emot Vimes i tre av fallen (inte om mig). Men sen är det väl Impetigospåret som han kört på resten av dagen.

Ooooch där kom det en god Insats Haderach från @Vimes ! Det vänder ju på Impetigo-snacket, vi får sätta en nål i det, för visst kan han vara Förrädaren fortfarande? (Och visst finns det en pytteliten risk att Förrädaren är Svärdmäster. Men gå naturligtvis inte in på hur du har lagt väktandet.)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
I Hägerstrands inlägg #170 smular han vetskapen om min roll. Om ni tittar på Hägerstrands sista stycke i inlägget, plockar ut första bokstaven i sista ordet innan ett skiljetecken får ni ”brvnä”. Kör detta genom ett Caesar+9-chiffer för ”Vimes”.
Jag vet inte om det är värt att gå på bara, men om det här stämmer så kan det ju vara värt att spionmästaren outar sig och sitt mål nu R1. Då kan jag lägga hämndmordet på honom och testa två på en gång väl? Men det är antagligen för sent nu, och jag känner mig helt virrig över att inte kunnat spela ärligt. Jag kan inte göra några normala resonemang i den här tråden utan att outa resten av familjen genom uppenbara luckor i mina resonemang.
Komsi komsi Vimesi? :ROFLMAO:
Nä men skämt åsido är det rätt orimligt att du letat upp ett inlägg av Hägern som stämmer in på det du beskriver.
 
Top