Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hörrni. Det finns två spår ni kan följa i analysen:
1. Jag är grön (och ulvarna vet det)
2. Jag är röd (och ulvarna vet det)

Beroende på vilket spår man utgår från kommer man förstås utvärdera händelseförloppet helt olika. Jag tycker det ser ut som att en del av er blandar ihop detta. Det blir två helt separata analyser.

Hade jag varit röd hade jag trott på att Brynolf hade siat mig röd förstås. Jag har aldrig varit med om att falskt blivit anklagad för att ha siats röd tidigare, så jag vet inte vad som är en rimlig reaktion. Men jag tycker nog att min perplexa "vad fan håller Brynolf på med?" är ganska rimlig. Det sagt är det förstås så att jag inte grönas av Brynolfs siande - eftersom Brynolf inte siat mig. Så jag förstår om ni behöver fundera även på alternativ 2 ovan. Men det vore bra om ni är tydliga med vilket scenario ni utgår ifrån när ni skriver. Läsningen av tråden blir helt väsensskild beroende på vilket scenario man laborerar med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
OK, min sammanfattning är skit för den är baserad på att Vimes är bevisat röd
Sjukt märkligt resonemang. Posta den ändå, Hellzon. Som sagt: bara för att Brynolf inte siat mig är jag inte grönad i trådens ögon. Det tror jag du är skarp nog att förstå.

Är du säker på att det finns någon sammanfattning? Hunden kanske åt upp den?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Inget "Snyggt!" eller "Aha! Jag tyckte fan Vimes var skum. Tack!" eller sådant. Utan fokus på vilken roll du har och fortsatt fokus på tanden.
Men vaddå Vimes, jag blev överraskad och försökte få mer info. Här är jag ju inte säker på vad som händer än. Rödande att inte börja cheerleada direkt utan försöka få fram mer info så jag kan avgöra hur rimligt hans claim är?
Octas inlägg är dock ännu ulvigare tycker jag. Garderar (eftersom han vet att jag är grön) med att man måste rösta ut rödsiade, öppnar för "ett uselt stunt" (ett stunt var det ju, men inte uselt vet vi nu).

Absolut inte grönande reaktioner. Octas är till och med direkt rödande.
Detta håller jag inte med om heller, vi röstar inte i det här spelet än! Den med tanden bestämmer. Jag tycker INTE Octas reaktioner varit rödande.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Sjukt märkligt resonemang. Posta den ändå, Hellzon. Som sagt: bara för att Brynolf inte siat mig är jag inte grönad i trådens ögon. Det tror jag du är skarp nog att förstå.

Är du säker på att det finns någon sammanfattning? Hunden kanske åt upp den?
Hehe. Snyggt fångat!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Men vaddå Vimes, jag blev överraskad och försökte få mer info. Här är jag ju inte säker på vad som händer än. Rödande att inte börja cheerleada direkt utan försöka få fram mer info så jag kan avgöra hur rimligt hans claim är?

Detta håller jag inte med om heller, vi röstar inte i det här spelet än! Den med tanden bestämmer. Jag tycker INTE Octas reaktioner varit rödande.
Nä, jag håller med om Octa. Svårt att helt skaka av sig vanligt varulvsspel med röster och grejer (som Octa inte heller lyckas med i inlägget jag citerar).

Angående att börja cheerleada är det förstås lite av en magfråga. Men jag tänker att man nog kan sätta sig in i "såhär känns det när siaren avslöjar ett rött namn" och se om den känslan speglas i reaktionerna. Jag tycker inte den gör det här.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
En sak jag tänkt på:
Det finns en risk att ulvarna använder sitt extra nattmord denna runda. Om man har en bybo-powerroll med något viktigt att förmedla så kan det vara läge att smula den infon på ett sätt som gör det möjligt för byn att hitta infon när man dött. Byn får ju veta rollen på de som åker ut, inte bara färg.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Nä, jag håller med om Octa. Svårt att helt skaka av sig vanligt varulvsspel med röster och grejer (som Octa inte heller lyckas med i inlägget jag citerar).

Angående att börja cheerleada är det förstås lite av en magfråga. Men jag tänker att man nog kan sätta sig in i "såhär känns det när siaren avslöjar ett rött namn" och se om den känslan speglas i reaktionerna. Jag tycker inte den gör det här.
Jag tycker det är märkligt att du inte fått en tand inopererad. Kan ju vara en pälssmetningskampanj från team ulv iofs.
Du har även varit för positiv mot RasmusL som är röd, och för negativ mot Brynolf som är grön.
Men när jag läser om ditt försvar av anklagelsen så kan jag absolut se den gjord av en grön spelare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Poängen med frågan är att vara förberedd ifall det ramlar in fler siarclaim i kommande rundor och hur sannolikt det är att de claimen stämmer.
Allt vi vet är att vi är 0-2 st. Varför tror du att jag skulle ha mer info än så?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Poängen med frågan är att vara förberedd ifall det ramlar in fler siarclaim i kommande rundor och hur sannolikt det är att de claimen stämmer.
Vilken specialinfo tror du Brynolf sitter på angående antal Bene Gesserit?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Allt vi vet är att vi är 0-2 st. Varför tror du att jag skulle ha mer info än så?
Jag läste om ert roll-PM i trådstarten på R1 nu och inser att där inte står något som säger hur många Bene Gesserit som finns. Jag har tolkat BG-rollen som ett kollektiv men det var nog en tankevurpa från mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag läste om ert roll-PM i trådstarten på R1 nu och inser att där inte står något som säger hur många Bene Gesserit som finns. Jag har tolkat BG-rollen som ett kollektiv men det var nog en tankevurpa från mig.
Ok. Lätt hänt. Jag har själv lagt ägg för mindre.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag lägger den här lite allmänt synligt också.

Gröna
Sidd
Vimes
Basse


Orange
Octa
Simhall
Imp


Rödaktiga
Hellzon
Anders
Yem
Fjodd
 
Top