Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu fick jag en idé! Brynolf tror förrädaren gav honom en tand för att han drevat mot honom. Jag ger inte så mycket för det ärligt talat. Om Vimes är förrädaren hade han en hel grupp mot sig att välja mellan.
MEN! Tänk en osäker förrädare som ska välja mordoffer. Tror ni inte den scannar av tråden efter vad ulv-chatten tycker för vägledning? Jag tror man kan försöka leta efter det i början av R2. Hoppas på en lugn jobbnatt och ska försöka pyssla med det om tillfälle ges.

Over and out på några timmar!
Har nu kollat igenom tråden INNAN tanden annonseras ut av Anthrox.
Mina noteringar:
- Basse jagar Octa och röstar på denne #5
- Vimes lista är verkligen i stort sett mest mellanmjölk på oss alla
- Impetigo? Vad händer in i spel och hjälp byn!

När jag försöker lusläsa Vimes interaktion med andra spelare som utmynnar i faktum som vi nu vet: Brynolf dagmördad och Vimes Siad röd av Brynolf:
- Vimes verkar hålla RasmusL om ryggen hela tiden och skydda denne. Överhuvudtaget verkar dessa 2 backa upp varandra lite.
- Octa tar strid med Vimes med en tydlig motivering.
- Sidd hänger på Octa för att jag tycker motiveringen är vettig.
- Waterhouse bryr sig inte om Octa och Sidd utan följer Vimes.
- Brynolf är i flera poster tydligt på Vimes med argument om att Vimes lista är svag vad gäller bla RasmusL.

Jag tolkar situationen:
Förrädaren ser detta hända och behöver nu sätta stopp på jakten på Vimes.
Vem av Octa, Sidd, Brynolf ska ges tanden då?
Jag tror Förrädaren tänker att Octa och Sidd har ett case de klurat fram genom bollande med Vimes medans det verkar tydligare på Brynolf att denne verkar ha mer/annan info som gör Brynolf så het på Vimes där då.
Octa och framför allt Sidd kan de snacka ner medans det kommer bli svårare med Brynolf.
Denne hade säkert kunnat valt nån av oss 2 andra utan problem men: -> Förrädaren klipper Brynolf!

De som cirkulerat runt och chillat med Vimes Efter den här genomkollen är RasmusL och Waterhouse.
Basse försöker i R1 hugga på mig och lågflyger och röstar Octa i R2: det skaver.
Sen så är det stort mörksvart orosmoln att inte få mer hjälp av Impetigo nu i R2 när det faktiskt finns massor att gräva i.

Vad tycker ni andra om den här genomlysningen?

Kanske bäst om vi låter denna runda rundas av i frid i stället å invänta vad som utvecklar sig i R3?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tja, alltså det är väl ganska safe att som ulv claima Bene-rollen? @Brynolf är du ulv som offrar dig? Eller är det här nån skum tell mellan förrädare och ulvlaget?
Brynolf har blivit dagmördad (fått tanden) vilket SL Anthrox skrivit i tråden.
Ingen annan har motclaimat detta.
Alltså stämmer det och Brynolf är grön.
Vi måste vidare i diskussionen utgå ifrån att Brynolf skriver sanningar.
Brynolf har tydligen Siat Vimes som röd.
Ergo: Vimes är röd (Sardaukar eller Förrädare vete tusan)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag är ganska förvirrad! I stora delar av R1 trodde jag att Vimes var skum, men sedan avförde jag honom från misstankelistan och nu seglar han upp igen som misstänkt! Eller, varför ska vi misstro Brynolf? Finns det nåt särskilt som gör hans case tveksamt? @Brynolf varför valde du att sia Vimes?
Vad fick dig att avföra Vimes från misstankelistan?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det här med att bara skriva ord som man sett i varulvsspel tidigare utan att det har någon bäring på det faktiska spelet borde folk sluta med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Pöh! Our hero is a family guy...



Vad är det som är förvirrande? En siare har prickat en bad guy.
Men hörrö! Du har inte svarat tror jag: hur kändes det för dig när du som ju bytt lag fick en tand inopererad? Blev du arg? Ledsen? Kände du att du hade gjort bort dig som hade förrått byn? Berätta!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
iom tanden gick till Brynolf så lär förrädaren inte vara i familjen.
Njae, tror man sig fått korn på en siare så kan man kanske avvakta med familjejakten. Plus att en av siarna ju faktiskt är med i familjen.

Jag vet att du bad mig rejta Vimes @Brynolf och det blir ju svårt såhär i efterhand men handen på hjärtat så såg jag inte Vimes som särskilt röd och inte heller som förrädare (mycket utifrån mitt resonemang i förra rundan).
Jag ser helt enkelt inget skäl öht att tvivla på Brynolf och att @Waterhouse driver på i den riktningen är skumt.
Gör han? Hur menar du då? Verkar mest vara Basse som inte riktigt vill tro på vad som händer.

Rörande nattmordet så spelade Brynolf bra förra rundan men jag är osäker på om han var bäst på banan. Det här förrädar-rödar (förrödar?) Basse och Vimes som väl är de som spelat mycket med Brynolf tidigare
Hur då? För att de vet sen gammalt att jag är en giftig jäkel och inte bara en dum fan?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Fan Brynolf. Hur kommer det sig att du outar din roll (och ditt siande). Du kan ju bara tugga tanden och ta med mig, hade det inte varit bättre att baita mig att skriva mer saker om jag är ulv. Få mig att göra fler listor och sådär?
Om du inte vill svara på dina känslor runt att du blivit mördad av ditt nya lag kan du väl lajva bybo och svara på det här, @Brynolf ?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Men hörrö! Du har inte svarat tror jag: hur kändes det för dig när du som ju bytt lag fick en tand inopererad? Blev du arg? Ledsen? Kände du att du hade gjort bort dig som hade förrått byn? Berätta!
Just ja, välja lag ja. Det kanske jag borde göra...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Haha, what? Läs om, läs rätt. 0 % mellanmjölk.
Kom igen nu Vimes.
Din post R2:20:
Det är ju en lång post.
Jag uppmanar alla att läsa om den igen med ögonen att det är en ulv som skriver.
Vimes startar med att vi ska ge vårt eget take på alla spelare och landa i vem vi vill ha ut.
Kolla vad Vimes skriver om oss spelare: Lite om hur vi frekvent spelar med anmärkning om att vi kan vara det ena eller andra om oss allihopa.
Ni kan ta vem Som helst å se att det ger typ inget: kolla tex texten om Impetigo…?
Den enda som misstänks är Octagonal: här har Vimes helt rätt i spelaranalys och det stämmer också med att Octa varit besvärande lågflygande i R1.
Detta är tidigt i R1 så varken tandfen har agerat eller Brynolf så jag tror inte Vimes med flit här distanserar sig mot en möjlig ulvakompis utan faktiskt gör ett försök att dreva mot Octa.
Dock tycker jag Octa jobbat upp sig i R2.

Posten ser mer ut än den utger sig för att vara.
är Octa Ulv så har de kommit överens om att kasta Vimes under bussen som Octa rattar och jag hoppade på.
Jag vill ha färg på Vimes för den här posten hjälper inte mig alls: skål för mellanmjölk🥛
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kom igen nu Vimes.
Din post R2:20:
Det är ju en lång post.
Jag uppmanar alla att läsa om den igen med ögonen att det är en ulv som skriver.
Vimes startar med att vi ska ge vårt eget take på alla spelare och landa i vem vi vill ha ut.
Kolla vad Vimes skriver om oss spelare: Lite om hur vi frekvent spelar med anmärkning om att vi kan vara det ena eller andra om oss allihopa.
Ni kan ta vem Som helst å se att det ger typ inget: kolla tex texten om Impetigo…?
Den enda som misstänks är Octagonal: här har Vimes helt rätt i spelaranalys och det stämmer också med att Octa varit besvärande lågflygande i R1.
Detta är tidigt i R1 så varken tandfen har agerat eller Brynolf så jag tror inte Vimes med flit här distanserar sig mot en möjlig ulvakompis utan faktiskt gör ett försök att dreva mot Octa.
Dock tycker jag Octa jobbat upp sig i R2.

Posten ser mer ut än den utger sig för att vara.
är Octa Ulv så har de kommit överens om att kasta Vimes under bussen som Octa rattar och jag hoppade på.
Jag vill ha färg på Vimes för den här posten hjälper inte mig alls: skål för mellanmjölk🥛
Vad tycker du om min korta analys om dig då? Också mellanmjölkig?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vad gäller Siandes verksamhet så vill jag väldigt gärna ha färg på Basse, Impe och Rasmus för tillfället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vad tycker du om min korta analys om dig då? Också mellanmjölkig?
Vimes skriver om mig:
Sidd - Notoriskt svårläst tycker jag. En del missförstånd och påståenden om spelupplägget som (jag tycker) är orimliga.

Resten är klockren beskrivning av mitt agerande i spel i R1: alla såg det så alla tycker det är vettigt skrivet Vimes och du avslutar med snällt omdöme att jag agerar bybo.

Precis det jag menar: du beskriver vårt agerande i tråden och både ger + och - vilket alltså inte säger läsaren nåt.
Grejen är att det gäller oss alla i posten.
Beskrivning av hur vi agerat: kan både bybo/ulv notera och skriva.
Text som kan läsas som negativt (du kan senare i spel få med alla fraktioner) och positivt (du kan senare i spel få med alla fraktioner) på alla omdömen du här ger.

Jag läste av posten som att det blev så på alla spelare förutom på Octa.

Vad är mellanmjölk för dig Vimes?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Har nu kollat igenom tråden INNAN tanden annonseras ut av Anthrox.
Mina noteringar:
- Basse jagar Octa och röstar på denne #5
- Vimes lista är verkligen i stort sett mest mellanmjölk på oss alla
- Impetigo? Vad händer in i spel och hjälp byn!

När jag försöker lusläsa Vimes interaktion med andra spelare som utmynnar i faktum som vi nu vet: Brynolf dagmördad och Vimes Siad röd av Brynolf:
- Vimes verkar hålla RasmusL om ryggen hela tiden och skydda denne. Överhuvudtaget verkar dessa 2 backa upp varandra lite.
- Octa tar strid med Vimes med en tydlig motivering.
- Sidd hänger på Octa för att jag tycker motiveringen är vettig.
- Waterhouse bryr sig inte om Octa och Sidd utan följer Vimes.
- Brynolf är i flera poster tydligt på Vimes med argument om att Vimes lista är svag vad gäller bla RasmusL.

Jag tolkar situationen:
Förrädaren ser detta hända och behöver nu sätta stopp på jakten på Vimes.
Vem av Octa, Sidd, Brynolf ska ges tanden då?
Jag tror Förrädaren tänker att Octa och Sidd har ett case de klurat fram genom bollande med Vimes medans det verkar tydligare på Brynolf att denne verkar ha mer/annan info som gör Brynolf så het på Vimes där då.
Octa och framför allt Sidd kan de snacka ner medans det kommer bli svårare med Brynolf.
Denne hade säkert kunnat valt nån av oss 2 andra utan problem men: -> Förrädaren klipper Brynolf!

De som cirkulerat runt och chillat med Vimes Efter den här genomkollen är RasmusL och Waterhouse.
Basse försöker i R1 hugga på mig och lågflyger och röstar Octa i R2: det skaver.
Sen så är det stort mörksvart orosmoln att inte få mer hjälp av Impetigo nu i R2 när det faktiskt finns massor att gräva i.

Vad tycker ni andra om den här genomlysningen?

Kanske bäst om vi låter denna runda rundas av i frid i stället å invänta vad som utvecklar sig i R3?
Bra Sidd! Snacka om att steppa upp! Mer sånt här.
Att Rasmus och Vimes varit lite chummy håller jag absolut med om, och förstår att folk kan tycka jag och Vimes varit det också. (notera dock hur jag inte alls delar hans bedömningar av just Rasmus och Brynolf i min lista, för det tycker jag var svammel).

Denna runda är lite avslagen just nu, vi väntar på att Brynolf och Vimes ska dö typ.
@Brynolf du svarade aldrig på exakta infon du fick om Vimes rödhet? Tänker att det hjälper byn att planera R3 om vi vet om det är en förrädare vi tar ut eller en vanlig skitulv.
 
Top