Varulv Dune: ökenplaneten - Runda 2

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Just det. Det har varit en del sådana här formuleringar. Om det nu är så mycket saker borde de kunna presenteras på ett rimligt vis. Vilka grejer är det du syftar på @Octagonal? (samma gäller förstås övriga som slängt sig med liknande grejer (Brynolf behöver inte uttala sig eftersom han är ulv dock, men det är ju roligt om han försöker!))
Jo men har ju redan mitt gräv där jag tycker du alldeles för noggrant satte färg på alla spelare och i samma andetag uppmanade alla andra att göra likadant vilket hade kunnat avslöja familjemedlemmarna. Vad jag menade är att jag redan hade dig som misstänkt och att misstanken inte blir mindre av ett siande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Absolut. Om det inte vore för att det är jag som fått den mysiga tanden. Och jag är rätt säker på varför. Jag har i R2 lirat väldigt aggressivt mot några spelare, varav åtminstone en definitivt är konspiratör. Förrädaren fattade nog att jag hade siat rött utifrån detta.

Hade tänkt vänta med att outa till kanske nästa runda eller så, men när jag hamnade i dr Albans sex dungeon så var det ju ingen vits med att vänta längre.
Så, du claimar alltså att:
1. Du är Benito Gastrit
2. Du har siat mig röd
3. Du har tanden

Är det korrektamundo?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(eller har du bara fått tanden och fejkar ett rödsiande för att se vad som händer?)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jo men har ju redan mitt gräv där jag tycker du alldeles för noggrant satte färg på alla spelare och i samma andetag uppmanade alla andra att göra likadant vilket hade kunnat avslöja familjemedlemmarna. Vad jag menade är att jag redan hade dig som misstänkt och att misstanken inte blir mindre av ett siande.
Så det är det inlägget som är "mycket som redan pekade mot" mig? Håhå jaja
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
1 svarar jag såklart inte på. Superulvig post.
Men lägg ägg, det finns ingen annan fraktionssiare, jeez. Antingen ljuger du om att du siat mig eller så ljuger du om tanden eller så ljuger du om båda. Om det här ska föreställa någon Konrad Konvaljsk honningsfälla är det fan det dummaste jag varit med om.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Här händer det grejer. Som medlem i team Bybo måste jag ändå lyfta på hatten åt Förrädaren, som nitat en Familjemedlem och en siare på två rundor. Finns ju inte en chans att Brynolf ljuger om han har tanden.

Gällande @Sidd , ja, jag petade ihop en lista på anklagade, vilket blev Sidd och ett gäng superaktiva, i början på R1 där det inte hände så mycket. Jag kan be om ursäkt för det men kan vi släppa det?

Nu måste jag knyta ihop säcken på jobbet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jaha @Brynolf, då är mitt bud detta. Du är en Benito Gastrito. Eftersom ulvarna fick en smakstart i R1 bytte du lag, irriterande nog skickade Förrädaren ovetandes om ditt lagbyte en tand på dig, och då går du in här och ljuger om att den du har siat grön är röd för att hjälpa ulvlaget hela vägen i mål. Är det rätt?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sen är det ju uselt av Brynolf oavsett fraktion. Att som Bene Geserit inte sia en runda till är ju direkt svagt och iallafall försöka vänta in KHs väktande för att sedan kunna sia i hamn spelet.
Det är väl det som talar för att Brynolf ljuger men det var ju redan mycket som redan pekade mot Vimes.
Jag tycker att det är ett uppenbart bra val att gå ut med siandet.

1) @Brynolf visar tydligt att han tagit byns parti genom att outa en rödad ulv.

2) Ulvarna KAN INTE DÖDA BRYNOLF nästa runda. De måste precis som tidigare satsa på att få ut familjen ochbi synnerhet Messias. De kan inte slösa en runda på att plocka en bonde.

Det var detta jag menade nr jag i mitt första inlägg skrev att Bene gitserai ger mig huvudvärk; oavsett om de outar sig som skurkar kan vi inte ta ut dem eftersom vi i så fall förlorar en runda.

Nu när Brynolf tagit ställning för byn ökar också sannolikheten drastiskt för en eventuell andra gitserai att göra samma val, dvs också välja byn iom att vi har fått en fördel i form av en extra spelare.

Så stilpoäng till Brynolf! Vilket powermove! Game changer!

Röst: @Vimes

Jag läser för övrigt i kapp så snabbt jag kan. Är framme vid citerade inlägget nu. Nu har vi vind i seglen Atreides!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Absolut. Om det inte vore för att det är jag som fått den mysiga tanden. Och jag är rätt säker på varför. Jag har i R2 lirat väldigt aggressivt mot några spelare, varav åtminstone en definitivt är konspiratör. Förrädaren fattade nog att jag hade siat rött utifrån detta.

Hade tänkt vänta med att outa till kanske nästa runda eller så, men när jag hamnade i dr Albans sex dungeon så var det ju ingen vits med att vänta längre.
Tråkigt för oss, men bra siat @Brynolf Antar att du nu hämndmördar Vimes?

Vad är dina tankar i övrigt om hur ulvflocken ser ut?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Absolut. Om det inte vore för att det är jag som fått den mysiga tanden.
Smolk i den söta kryddbägaren… och förklarar ditt power move ännu bättre än bara ren genialitet.

Eftersom ulvarna fick en smakstart i R1 bytte du lag
Varför skulle Brynolf bytt lag redan i r1 menar du? Det låter absurt. Han väntar väl så länge han kan?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Brynolf Vad vet du om Vimes exakt? Vad skrev Anthrox, är han ulv, konspiratör, sardauk eller något annat?

Och om någon annan fått tanden är det givetvis läge att outa det NU!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… om inte Brynolf bestämt sig för att ulva trots att han är döende 😰

Alltså en gitserai som planerar att välja ulvlaget och rödar en bybo därför.

Det vore ju sug de la sug.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tycker att det är ett uppenbart bra val att gå ut med siandet.

1) @Brynolf visar tydligt att han tagit byns parti genom att outa en rödad ulv.

2) Ulvarna KAN INTE DÖDA BRYNOLF nästa runda. De måste precis som tidigare satsa på att få ut familjen ochbi synnerhet Messias. De kan inte slösa en runda på att plocka en bonde.
Jag förstår inte vad du menar. Han hade lika gärna kunnat göra det nästa runda eftersom att det är dagmord. Fanns ingen logik att outa så tidigt förutom om han hade tanden men det trodde ju inte du när du skrev detta.

Eftersom att Brynolf uppenbarligen hade tanden försvinner även din andra poäng. Och även om Brynolf inte hade haft tanden är det klart ulvarna hade dödat honom. En siare på motståndarnas lag är väldigt kraftfullt och hade således slagits ut illa kvickt.

Inte många rätt här...
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vart nånstans denne genialitet skulle vara i något scenario ser jag inte riktigt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jag är här! Jag jobbar fortfarande men kommer bli en sen natt och planerar att spela ikapp då!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag sa ju hela tiden att bene gitseraiarna skulle bli en huvudvärk!
Jag förstår inte vad du menar. Han hade lika gärna kunnat göra det nästa runda eftersom att det är dagmord. Fanns ingen logik att outa så tidigt förutom om han hade tanden men det trodde ju inte du när du skrev detta.

Eftersom att Brynolf uppenbarligen hade tanden försvinner även din andra poäng. Och även om Brynolf inte hade haft tanden är det klart ulvarna hade dödat honom. En siare på motståndarnas lag är väldigt kraftfullt och hade således slagits ut illa kvickt.

Inte många rätt här...
😳?

Läs om, läs rätt. Tack.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Om ingen annan berättar om sin tandvärk finns det såvitt jag ser bara ett sätt Vimes kan vara grön på: Brynolf valde efter den dåliga R1 för byn att bli ulv, fick sedan en tand installerad och rödar en bybo. Men planerar sedan kanske att ta med sig någon annan och inte Vimes? Det låter inte troligt och inte så rationellt heller, varför gå ut med öht. Och i vilket fall, har Brynolf tanden så bestämmer han, han tar ut Vimes och vi får veta hur det låg till. Tar han ut någon annan håller jag nog Vimes rätt grön iaf.

Så vi får väl köpa att Brynolf är Bene Gesserit, Vimes är röd som pölse och fundera på hur vi ska göra nästa runda? Finns väl två scenarior som är troliga:
Vimes var en vanlig ulvjäkel och spelet fortsätter med en förrädare och tand.
Vimes var förrädaren och det övergår till "vanligt" varulvsspel.

Tror vi redan nu ska börja tänka på detta och hur vi agerar där.
 
Top