Mera kaffe
Tackar hjärtligast för anekdoterna.
Hmm, vad kommer jag på på rak arm:
Off, men skriver inga namn pga denne spelledares utomordentliga motorik antagligen är världskänd
Spelare: Vad är klockan?
Spelledaren: *vänder på armen och kollar på klockan, samma hand som han nyss höll sin fulla kaffekopp i*
Samma personer, men den som ovan står som Spelledare kommer knatandes med en kanna kaffe.
Spelare: BU!
Spelledare: *skakar till så att kaffet landar i taket och skvätter över hela rummet, dock landar nästan hälften i kannan igen*
Synd bara att kaffe är just... ehm... kaffe, ty annars skulle man ju kunna försöka hålla det borta från spelbordet när man spelar lite skräck'igt eller är på annat sätt väldigt IN-insatt för tillfället. Vi (jag och Anders Åstrand bland andra) spelar ibland hos en polare som har en espressobryggare. Man är mitt inne i något viktigt och tänker inte på att en spelare gått iväg... och sen hör man 'rrrrrr-k-chucka-chucka-chucka-mrrr-mrr-mrrr-blörgg' följt av vätska som rinner. Dock väger fördelarna med kaffe upp nackdelarna.
Alla vet vi att kaffenedstänkta karaktärer blir ballare, bättre, mer hjältar, coolare, vitsigare, snyggare, starkare och står i ballare poser än sina oinvigda stackars satar till motsvarighet.