Nekromanti Dricka?

Ugluk-joar

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
27
Ja vi vet ju alla att rollspelare är en ras som behöver en himla massa vätska, av någon outgrundlig anledning.

Vad dricker ni på era spelmöten?

Vi är så pass tråkiga att vi dricker imperialistiska Coca cola av gammal ovana...
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Vad dricker ni på era spelmöten?
Dålig, dålig fulcola
Lite bättre fincola
Kaffe
Te
Mer cola

Experimentet att dricka vin under rollspelande har genomförts en gång (eller snarare spelades det rollspel under en förfest). Det var roligt, men måttligt sammanhängande.

/tobias
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Cola av olika slag är vanligt, men många är faktiskt otrogna den vanan och dricker massa billighetssaker och lightvarianter. Kaffe blir det en del av och så givetvis vatten. Inget speciellt med andra ord.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
För egen del blir det oftast Coca Cola, ibland vatten. När vi spelar B5 så dricks det åtminstone av de övriga ganska mycket te.

Har även under ett spelmöte inmundigat stora mängder alkohol. Eller spelmöte och spelmöte, det var en fest med gamla spelgänget där vi satt och drack alkohol och hade nostalgi över svunna tider. Sedan fick någon för sig att vi tar och letar upp riktigt gamla och riktigt mäktiga drakar och demoner-karaktärer (från expert eller tidigare), och så kör vi "spindelkonungens pyramid"...

/Ulfgeir
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Nu var det iofs länge sedan jag lirade rollspel i praktiken men...

Te av alla de slag gick det år mycket av under alla spelmöten.

Kaffe (främst när klockan började bli mycket).

Cola och Fanta.

En gång kom en spelare direkt från en festlig släktträff till spelmötet. Det som spelades var det Solunska Ödet. Han höll ett par långa och mycket djupa tal som vi andra inte riktigt förstod vad de handlade om och en gång blev han upprörd och stormade "Var är Ringbäraren!? För hit Ringbäraren!"...

Sedan dess bestämde vi oss för att rollspel och alkohol inte går ihop.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ah, ett kärt ämne som tagits upp förr, men aldrig några överraskningar. Det roligaste som kan hända är att Rising dyker upp och börjar prata om hur bra syntetdroger och rollspel fungerar ihop.

Själv är jag inte alls så negativ till alkohol som de flesta andra. Normalt dricker jag coca cola eller vatten.
 

Bombu

Hero
Joined
21 Feb 2003
Messages
833
Location
stockholm
Själv är jag inte alls så negativ till alkohol som de flesta andra. Normalt dricker jag coca cola eller vatten.
Alkohol eller inte är ju en smaksak *hehe*

Min erfarenhet är att det funkar dåligt tillsammans med rollspel.

Där det funkar bäst är folk som dricker mycket i vanliga fall, de blir inte lika påverkade av att ta några öl och man kan köra mer eller mindre som vanligt.

Lite alkohol funkar ibland, men lite beror mycket på vem man är.

För mig är det bättre med ingen än liten, men som sakt smaken är som
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, det brukar ju gå en ohemulskt massa cola när vi lirar. Det är väll det primära som dricks. Sedan så är ju inte vatten helt fel heller måste jag ju säga.
Som tilltugg så blir det chipps...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
vatten, läsk i olika former, kaffe, öl, te och glögg tror jag är de drycker som vi fått i oss de 3-4 senaste gångerna jag spelat rollspel.

Varför hela spelmötet skulle förstöras för att någon vill ha en öl förstår jag inte, men det är oftast roligare när man slipper spelledare som är bakfulla eller fulla.

Fylla är alltså inget önskvärt. Alkohol i glaset? tja varför inte. Jag kan dricka öl utan att bli full

chrull - vi kan supa utan att ha kul, örebro.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Beror på när, var och hur vi spelar... Spelar vi friform har vi knappast någon dricka alls eftersom vi skuttar omkring så mycket, möjligtvis någon folköl någon gång om det passar in i scenariot (inga bli-full mängder såklart) eller kaffe. Annars så dricker vi väl läsk och kaffe, kanske någon folköl då och då också (samma där)... Beror på humör och sådant. Vi har aldrig druckit sprit eller starkare öl vad jag kan komma på.

Läsksorter varierar som satan, men det blir väl en hel del coca cola för oss också.

/Jonas, förbannar sina studier just nu :gremsmile:
 

Isletbranch

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
115
Location
Växjö, Campus
CocaCola på burk!

Jag dricker bara CocaCola från aluminiumburkar! Finns det bara Cola på platsflaska dricker jag vatten istället.

Alla andra dricker ful-Cola och hemmagjort kaffe som förstörde muggarna.

Dom äter även fläsksvål ibland.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Någon öl eller två funkar finfint, i alla fall folköl. Brukar vi dricka ibland... Krävs en jävla massa folköl för att bli onykter dessutom, och man behöver ju inte dricka öl för att bli full direkt. Vi har aldrig haft några dåliga erfarenheter av det i alla fall.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Senast var det Champis [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Ja vi vet ju alla att rollspelare är en ras som behöver en himla massa vätska, av någon outgrundlig anledning.

Inte jag. Jag har aldrig begripit mig på det där med att sitta och dricka kontinuerligt under ett spelpass, men jag har polare som sänker litervis med coca cola så jag får väl fråga dem nästa gång jag ser dem. :gremsmile:

Under ett normalt rollspelpass så dricker jag alltså ingenting alls.
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Det hör till

Jag har aldrig begripit mig på det där med att sitta och dricka kontinuerligt under ett spelpass
Det är lite ritual över det hela :gremgrin:

Belysningen släcks eller dämpas och stearinljusen tänds, bakgrundsmusiken rullar försiktigt igång och SL kör sin spelmötesintroduktion/stämningsbild, men inte innan alla har varsin kopp te framför sig kommer man riktigt in i stämningen :gremgrin:

Det är någonting speciellt med varm aromatisk dryck (Jag kan tänka mig att det skulle funka bra med varm choklad). Förmodligen för att det helt enkelt får en att koppla av.
 

Black_Ocean

Veteran
Joined
1 Jun 2001
Messages
144
Location
Umeå
Kaffe är väl det vanligaste, åtminstone förr. Nu (i min nya spelgrupp) dricks det väldigt lite.

Öl och rollspel kan vara en lyckad kombination, oftast är det dock inte det. Har fortfarande mardrömmar om då en spelare (vi drack alla öl i rätt stora mängder den kvällen, han lyckades dock bli snabbast och mest full) började spontant asgarva åt min beskrivning av en grip. 10 minuter senare sov personen i fråga. Tror jag till och med har ett foto från det spelmötet. Dock inget man egentligen vill minnas. Har även upptäckt att man som SL inte hinner hälla i sig lika stora mängder öl som en spelare.
 
Top