Nekromanti Drakdräpande

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: OT: Valätande

Bobby Magikern said:
Arfert said:
Undrar hur drake smakar.. som kyckling? :gremgrin:
Om vi placerar drakar bland Archosauria bör de åtminstone påminna om fågel eller krokodil. Hur smakar dinosaurier?
Skulle gissa att de skulle smaka som struts, i alla fall de mindre varianterna... Gott med andra ord...
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Re: OT: Valätande

Jag vill ha en kokbok för drakar.
Finns säkert många bra recept:

Drake Teriyaki, Sprängd Drake, Drakpalt, Marinerad Drakfilé, Draktunga med rotsaker och vitlök.
 

Hanihörnet

Veteran
Joined
9 Aug 2008
Messages
67
Re: OT: Valätande

Telephalsion said:
Drake Teriyaki, Sprängd Drake, Drakpalt, Marinerad Drakfilé, Draktunga med rotsaker och vitlök.
Drakhjärta, Draksoppa, Drakhaggis...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: OT: Valätande

Drakpudding, drakpölsa, drakmousse, drakkebab, drakaladåb, draksylta. :gremgrin:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: OT: Valätande

Pendragon satte en gång en dragon-burk på en flockad och målad Large Monster Base, fotade och visade på Warhammer-forumet Warseer, "look at my dragon"!. Det var awesome.

- Ymir, förtäljer
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Val smakar tydligen illa, till och med enligt folk från nationer som nästan reflexmässigt försvarar sin valjakt såsom Japan.
Har ätit val många gånger och min personliga åsikt är att val är gott om man tillagar den. Sashimi från val är dock ingen höjdare.

Vet inte om jag uppfattar det som om det finns någon allmän opinion i Japan om att val skulle vara äckligt, snarare tvärtom.
 

Nibbl3

Veteran
Joined
9 Jan 2010
Messages
27
Location
Stockholm
kefka said:
Fast premissen med den här artikeln är att valen ska dödas skonsamt, för en drakdräpare lär det vara skit samma. Sätt några harpuner eller ett hundratal armborstlod i draken och låt den förblöda, problemet löst.
Om spelledaren ger draken en förmåga att regenerera skador lite långsamt så funderar inte den tekniken längre. Bara en tanke.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: OT: Valätande

Ymir said:
Pendragon satte en gång en dragon-burk på en flockad och målad Large Monster Base, fotade och visade på Warhammer-forumet Warseer, "look at my dragon"!. Det var awesome.

- Ymir, förtäljer
Jepp, och han snodde min kryddburk.

//Alva - fortfarande lite bitter
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Vad du säger är alltså att för stora monster så är det väldigt realistiskt med ett Kroppspoängssystem där hjältarna tvingas nöta ner besten till noll? :gremwink:

/tobias
 
Top