Nekromanti Drakdräpande

Re: OT: Valätande

Bobby Magikern said:
Arfert said:
Undrar hur drake smakar.. som kyckling? :gremgrin:

Om vi placerar drakar bland Archosauria bör de åtminstone påminna om fågel eller krokodil. Hur smakar dinosaurier?

Skulle gissa att de skulle smaka som struts, i alla fall de mindre varianterna... Gott med andra ord...

Jag vill ha en kokbok för drakar.
Finns säkert många bra recept:

Drake Teriyaki, Sprängd Drake, Drakpalt, Marinerad Drakfilé, Draktunga med rotsaker och vitlök.

Telephalsion said:
Drake Teriyaki, Sprängd Drake, Drakpalt, Marinerad Drakfilé, Draktunga med rotsaker och vitlök.

Drakhjärta, Draksoppa, Drakhaggis...

Pendragon satte en gång en dragon-burk på en flockad och målad Large Monster Base, fotade och visade på Warhammer-forumet Warseer, "look at my dragon"!. Det var awesome.

- Ymir, förtäljer

Val smakar tydligen illa, till och med enligt folk från nationer som nästan reflexmässigt försvarar sin valjakt såsom Japan.

Har ätit val många gånger och min personliga åsikt är att val är gott om man tillagar den. Sashimi från val är dock ingen höjdare.

Vet inte om jag uppfattar det som om det finns någon allmän opinion i Japan om att val skulle vara äckligt, snarare tvärtom.

kefka said:
Fast premissen med den här artikeln är att valen ska dödas skonsamt, för en drakdräpare lär det vara skit samma. Sätt några harpuner eller ett hundratal armborstlod i draken och låt den förblöda, problemet löst.

Om spelledaren ger draken en förmåga att regenerera skador lite långsamt så funderar inte den tekniken längre. Bara en tanke.

Ymir said:
Pendragon satte en gång en dragon-burk på en flockad och målad Large Monster Base, fotade och visade på Warhammer-forumet Warseer, "look at my dragon"!. Det var awesome.

- Ymir, förtäljer

Jepp, och han snodde min kryddburk.

//Alva - fortfarande lite bitter

Vad du säger är alltså att för stora monster så är det väldigt realistiskt med ett Kroppspoängssystem där hjältarna tvingas nöta ner besten till noll? :gremwink:

/tobias

Back