Drakborgen - Kickstarter

revault

Veteran
Joined
25 Feb 2014
Messages
41
Location
Skellefteå
Marty78;n348604 said:
Det behövs fler stretch goals känner jag. :)
Jo, det tog ca 4 timmar att knäcka samtliga streach goals de hade satt upp. Inklusive de "hemliga" som de eventuellt hade hoppats att få fundera lite över... :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Rymdhamster;n348590 said:
Hmm? Du har ju knappast boken om drakborgen eller de nya karaktärerna ;)
Jag vet!

Blev också sugen på den snygga nya designen på brädet och rumsbrickorna...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
luddwig;n348594 said:
Undrar om gamla Drakborgen kommer att störtdyka i värde nu, precis som MUA gjorde efter ligans besked om nytryck?
Man får hoppas =)
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,280
DeBracy;n348612 said:
Wow, coasters.
De erkände att de själva vet vilket antiklimax coasters var. De hade inte förutspått att nå målen så här snabbt, så de hade inte spikat extramålen för att fylla ut, så fick kasta in något så länge. Riktiga och nya extramål är på g.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
DeBracy;n348612 said:
Wow, coasters.
gabrielledebourg;n348628 said:
De erkände att de själva vet vilket antiklimax coasters var.
Hmm? Var det ironiskt?

Jag blev genuint glad över underlägg =D

Kanske kunde varit lite snyggare, men ändå...
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
luddwig;n348599 said:
Kontakta Fandrake. Jag tycks ha sett någonstans att dom skulle kunna lösa frakt utomlands.
Det skulle eventuellt bli andra Nordiska länder, och jag bor i Polen.
Men jag löser det med hjälp av en vän i Sverige.

EDIT: Förvånad över att det ännu inte kommit fler stretchgoals. Det är väl 700K sedan de gick igenom den sista. Är det så svårt att komma på stretchgoals? Förvånad över att de inte slängt upp figurer, Drakborgen 3 och en massa annat. Men de har bättre styr på vad som är möjligt än vad jag har!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Rymdhamster;n348629 said:
Hmm? Var det ironiskt?

Jag blev genuint glad över underlägg =D
Jo, ironiskt eller nånting sånt. Vet inte riktigt. Intressant som dokument över vår samtid i alla fall.

Grattis till underläggen!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,892
Location
The Culture
Beastslayer;n348634 said:
EDIT: Förvånad över att det ännu inte kommit fler stretchgoals. Det är väl 700K sedan de gick igenom den sista. Är det så svårt att komma på stretchgoals? Förvånad över att de inte slängt upp figurer, Drakborgen 3 och en massa annat. Men de har bättre styr på vad som är möjligt än vad jag har!
Om de ska skicka med figurer måste de ha någon som skulpterar dem, och något ställe att gjuta dem på. Det tar eventuellt längre än en förmiddag att få det så pass fixat att de kan lova ut det. :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,022
Location
Sthlm
Drakborgen Legenden är oroande frånvarande i kickstartern! Denna snart 20 år gamla klassiker är kanske inte lika bra eller klassisk som den klassiska klassikern, men likväl ett spel.
Som heter Drakborgen.
Legenden.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Jocke;n348661 said:
Drakborgen Legenden är oroande frånvarande i kickstartern! Denna snart 20 år gamla klassiker är kanske inte lika bra eller klassisk som den klassiska klassikern, men likväl ett spel.
Som heter Drakborgen.
Legenden.
Om jag minns rätt var det lika dåligt designat, en tredjedel så charmigt och tog åtta gånger så lång tid att spela som riktiga Drakborgen?

Not: på BGG har Legenden ett uselt 6.0 i betyg och Drakborgen ett mediokert 6.7.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Christoffer;n348669 said:
Bara jag som uppskattar kickstarters helt utan stretchgoals.
Nej. Stretchgoals är ett oskick. Dessutom tenderar de att öka en given produkts koldioxidavtryck utan att de förbättrar världen i någon större grad.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,001
Location
Umeå
Christoffer;n348669 said:
Bara jag som uppskattar kickstarters helt utan stretchgoals?
Nej, jag fattar att de är bra för marknadsföringen, men hyllar de som vågar köra utan stretchgoals! Eller ännu bättre, överraska mig! Säg inget utan låt backarna få en glad överraskning när de öppnar paketet och det följer med något litet extra för att så många hade backat. Ett extra kapitel eller bokmärke eller något. Och riskerar man inte hålla deadline så hoppa det, ingen lovat = inget brutet.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,860
Location
Stockholm
För många töjmål som kräver resurser är ett otyg.

Töjmål som gör grundprodukten ballare utan att lägga till resurskrävande produktion är ett … »tyg«, måste det väl bli.

(Och i de kickstarters jag backat verkar det vara samma människor som önskar ständigt fler töjmål som sedan blir jättearga över att produktionen tar längre tid och allting blir försenat.)

I övrigt: Grattis Fandrake till en osannolikt lyckad KS!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,259
Christoffer;n348669 said:
Bara jag som uppskattar kickstarters helt utan stretchgoals?
När det gäller rollspelskickstarters, som är 90% av det jag backar, bara tre saker jag vill ha som töjmål.

1 - Bättre / fler bilder
2 - Fler äventyr (inte mer vapen/regler)
3 - Tryck av PDF-töjmål

Allt annat, som kläder, ölunderlägg, tygpatches, snyggare omslag, personliga hälsningar, vykort, etc. kan totalt kvitta.
 
Top