Nekromanti Drakar tillbaka?

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Enligt deras FB-sida skulle man anmält sig till betatest för tre veckor sen..
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
zonk;n185703 said:
Enligt deras FB-sida skulle man anmält sig till betatest för tre veckor sen..
Ah, så det var inte något som gick ut till backers per default då. Gott, då har jag inte fallit bort från någon lista.

Då återstår bara att hoppas att det inte är några 91-tomtar i betatesten som kastar projektet av spåret.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Ah, så det var inte något som gick ut till backers per default då. Gott, då har jag inte fallit bort från någon lista.

Då återstår bara att hoppas att det inte är några 91-tomtar i betatesten som kastar projektet av spåret.
Jag upptäckte att det går att sortera trådarna i respektive forum efter hur många svar de fått. Det här är den tredje "populäraste" tråden i rollspels-forumet, och den första i listan som jag faktiskt deltagit i. Det öppnar ju möjligheten till rejäl nekro och öppnandet av gamla sår, och samtidigt en chans att få lite perspektiv på hur hobbyn förändrats under tjugo år, en genombläddring rekommenderas.

Och för att anknyta till trådens ämne, min farhåga blev inte besannad, det blev ännu värre. :) En DoD91-klon hade säkert hittat sin publik.
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
...det blev ännu värre.
Mycket värre eftersom dom utlovade en sak och levererade en helt annan. Höga förväntningar bäddade för en djup besvikelse, snygga bilder och Skymningshavets gåtor till trots (jag borde för övrigt läsa igenom den ordentligt någon dag). Efter den där floppen kommer jag inte att kasta pengar på något Riotminds gör, möjligtvis med undantag för renodlade nytryck av gamla Äventyrsspels-produkter (vilket Riotminds så vitt jag kan förstå inte har rättigheter till) där välskrivna recensioner först bekräftat att det är just nytryck och inga uppdaterade/besudlade versioner.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Det öppnar ju möjligheten till rejäl nekro och öppnandet av gamla sår, och samtidigt en chans att få lite perspektiv på hur hobbyn förändrats under tjugo år, en genombläddring rekommenderas.
Det här är så sjukt förvirrande, för i och med ihopslagningen är ju alla gamla trådar "olästa" så jag hamnar på första inlägget och tror att det här är en helt ny tråd som poppat upp under natten. Det brukar vara först när jag ser att jag tydligen redan svarat något som jag inser att den kanske är lite äldre...

Jag antar att jag behöver vänja mig vid att börja med att titta på datumet...
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Det här är så sjukt förvirrande, för i och med ihopslagningen är ju alla gamla trådar "olästa" så jag hamnar på första inlägget och tror att det här är en helt ny tråd som poppat upp under natten. Det brukar vara först när jag ser att jag tydligen redan svarat något som jag inser att den kanske är lite äldre...

Jag antar att jag behöver vänja mig vid att börja med att titta på datumet...
Konstigt, jag kommer till första olästa - eller ibland till inlägget efter det, till och med. Kan ha att göra med att jag alltid går via What's new-sidan?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Mycket värre eftersom dom utlovade en sak och levererade en helt annan. Höga förväntningar bäddade för en djup besvikelse, snygga bilder och Skymningshavets gåtor till trots (jag borde för övrigt läsa igenom den ordentligt någon dag). Efter den där floppen kommer jag inte att kasta pengar på något Riotminds gör, möjligtvis med undantag för renodlade nytryck av gamla Äventyrsspels-produkter (vilket Riotminds så vitt jag kan förstå inte har rättigheter till) där välskrivna recensioner först bekräftat att det är just nytryck och inga uppdaterade/besudlade versioner.
Skymninghavets gåtor kan enkelt konverteras till valfritt annat spelsystem. Till exempel passar settingen väl ihop med Hjältarnas Tid.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Konstigt, jag kommer till första olästa - eller ibland till inlägget efter det, till och med. Kan ha att göra med att jag alltid går via What's new-sidan?
Jag kommer också normalt sett också till första olästa. Det är bara det att nya formet verkar inte alltid vara på det klara med vad det innebär på äldre trådar. Precis som att jag hade typ 1600 olästa privata meddelanden när jag loggade in första gången =D

Men det kanske varierar från konto till konto beroende på hur många olika konton man haft som slagits ihop eller så.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Skymninghavets gåtor kan enkelt konverteras till valfritt annat spelsystem. Till exempel passar settingen väl ihop med Hjältarnas Tid.
Ja, om jag bestämmer mig för att spelleda Skymningshavets gåtor blir det med ett annat regelsystem. Är inte särskilt lockad att Hjältarnas tid men det skulle kunna bli en return to Fantasy! (bonuspoäng till den som förstår referensen) eller ett test med OpenQuest (observera: oavsiktligt rim).
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,485
Location
Stockholm
Det öppnar ju möjligheten till rejäl nekro och öppnandet av gamla sår
Jag tycker det är superspännande att kolla in 20 år gamla diskussioner etc. Exempelvis är det fascinerande att se hur enoooormt pepp alla var på DoD6 innan det släpptes 2000, och hur besvikna alla blev när det väl kom.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
Jag tycker det är superspännande att kolla in 20 år gamla diskussioner etc. Exempelvis är det fascinerande att se hur enoooormt pepp alla var på DoD6 innan det släpptes 2000, och hur besvikna alla blev när det väl kom.
Om jag skulle ha gett uppdraget att skriva manualen ”Konsten att förstöra ett urstarkt varumärke” hade jag utan tvekan vänt mig till Riotminds.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Får att slå an nostalgifaktorn till 11 så skulle jag, om jag vore licensägaren, licensiera ut spelet till ett aktivt bolag som inte har ett eget brett fantasyrollspel (dvs Fria Ligan), sedan skulle jag anlita mannen som personifierade hela DoD-haussen under mitten av 80-talet - Anders Blixt - för att skriva delar av eller hela spelet. Hade det gått så skulle jag även säkerställa antingen de gamla, men ännu hellre nya, bilder av Nisse Gulliksson. Och givetvis köra med original-omslaget (med Elric).
Everything is proceeding as I have foreseen.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Får att slå an nostalgifaktorn till 11 så skulle jag, om jag vore licensägaren, licensiera ut spelet till ett aktivt bolag som inte har ett eget brett fantasyrollspel (dvs Fria Ligan), sedan skulle jag anlita mannen som personifierade hela DoD-haussen under mitten av 80-talet - Anders Blixt - för att skriva delar av eller hela spelet. Hade det gått så skulle jag även säkerställa antingen de gamla, men ännu hellre nya, bilder av Nisse Gulliksson. Och givetvis köra med original-omslaget (med Elric).
Everything is proceeding as I have foreseen.
Tänk om det så väl bleve. ;) :kaffe:
 
Top