Nekromanti Drakar och demoner retro

Taogoli

Veteran
Joined
11 Dec 2010
Messages
100
Location
Norrköping
Som gammal rollspelare (har inte spelat på väldigt länge tyvärr. Men började med blå boxen när det begav sig och spelade igenom det mesta från till början av 90-talet, dinosaurie alltså ;-) ) råkade jag snubbla över Riotminds drakar och demoner retro.

Blev sugen att köpa det, men har inte hört så mycket om deras tidigare spel.

Vad kan man vänta sig av dem, hur väl fungerar systemet osv.

När tror ni de släpper det, så man kan köpa det som julklapp till ungarna.

Mvh Taogoli
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Boxen gick till tryck i förra veckan, så det är nog inget problem att fixa en till jul. Efter som reglerna inte påminner om Riotminds andra regler, utan är nån slags DoD 87 retroklon är det svårt att säga nått om dem.
Men överlag brukar Riotminds göra väldigt snygga grejer i vart fall, så på looks och tillgänglighet enbart tycker jag att du bör köpa den.

SEN så finns det såklart massor av andra intressantare produketer om det bara ska vara ett rollspel till ungarna (Hjältarnas Tid tex), men om ni ska ha nått tillsammans så är det ju värt rätt så mycket med att det är en nostalgiprodukt.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
De ska skicka till tryckeriet i slutet av denna vecka, har jag för mig. Vet inte om det betyder att det kommer till jul, dock. Känns lite för sent för det.

Systemet är en variant av DoD91 med inslag av DoD87. Under speltestet upptäcktes lite saker som de har justerat nu, så det ska rulla på rätt bra. Det är snyggt som bara den, gillar att de uppdaterade med nya bilder. Och så har du ju det "gamla" klassiska omslaget på lådan.

:)

/Magnus (speltestare och äventyrsförfattare till DoD Retro)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Zoth-Ya;n207287 said:
Vänta lite här nu, var det inte tvärtom det skulle vara?
Hear hear! Jag hoppas verkligen att de vilsna 91-ivrarna inte fick något inflytande över slutresultatet.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Zoth-Ya;n207287 said:
Vänta lite här nu, var det inte tvärtom det skulle vara?
Hur mycket som kommit från DoD91 låter jag vara osagt. Jag har endast sett speltestversionen, och det jag inte kände igen kom från DoD91, men det är ju i grund och botten DoD.

/Magnus
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Magnus Seter;n207286 said:
De ska skicka till tryckeriet i slutet av denna vecka, har jag för mig. Vet inte om det betyder att det kommer till jul, dock. Känns lite för sent för det.

Systemet är en variant av DoD91 med inslag av DoD87. Under speltestet upptäcktes lite saker som de har justerat nu, så det ska rulla på rätt bra. Det är snyggt som bara den, gillar att de uppdaterade med nya bilder. Och så har du ju det "gamla" klassiska omslaget på lådan.

:)

/Magnus (speltestare och äventyrsförfattare till DoD Retro)


Skulle ditt äventyr vara med i boxen eller komma separat?

MVH Person som håller Vinterskogens hemlighet och Trollkvinnans gåta väldigt kär.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Zoth-Ya;n207330 said:
Skriv ut, häfta ihop, lägg ner dom i en skokartong och tejpa fast nån kool fantasy bild på. Visst då kör vi på dom :)
!! Jag fyller i cliparten med filtpennor* så blir det snyggt - släng dig i väggen Egerkrans ;)

*förlaga från verkligheten...
 

Karlakarlen

Veteran
Joined
11 Oct 2008
Messages
63
Upptäckte detta tack vare denna tråden, Blott illustrationerna gör mig sjukt pepp även om -87:an var det jag gillade minst, kändes som ett steg bakåt iom att expert redan fanns.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
IcarusDream;n207318 said:
Skulle ditt äventyr vara med i boxen eller komma separat?

MVH Person som håller Vinterskogens hemlighet och Trollkvinnans gåta väldigt kär.
Hmm jag vet faktiskt inte.

Planerar att uppdatera Vinterskogen och Trollkvinnan till DoD Retro ... Demonkungens dal är ett väldigt annorlunda äventyr än de jag brukar skriva.

/M
 

Theobot

Veteran
Joined
12 Mar 2016
Messages
11
Magnus äventyr Demonkungens dal kommer att finnas med i boxen tillsammans med äventyret Gastarnas ö och kampanjen Skymningshavets gåtor av Anders Blixt.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,086
Location
Göteborg
Vet inte om det är en nyhet, men när jag tittar på artikeln om Kattfolk i nya Fenix, så har de ingen STO. Intressant.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Bolongo;n213230 said:
Vet inte om det är en nyhet, men när jag tittar på artikeln om Kattfolk i nya Fenix, så har de ingen STO. Intressant.
Vi får hoppas att det är en typo.. :sad:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Jag hoppas de gått över till det modernare systemet med att KP baseras på vikt, som i Hidden Kingdom.
 
Top