Drakar är bäst, men på plats två kommer...

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
218
Location
Helsingborg
Nu har jag begrundat frågan och svaret är:
Svartalfer/gobliner/småtroll av något slag.

De ska vara små men många. Klena och korkade som spån om de inte handlar om att hitta på sadistiska lekar eller dum-farliga fällor.

De ska vara rejält obehagliga till kynnet så ingen behöver ha samvetskval över att ha slagit ihjäl ett par.

Sen ska de fly i panik med händerna viftandes över huvudet när de går dåligt.

De är de bästa av många världar. De kan vara farliga men är också roliga. Man får både försöka lura dem, slåss mot dem och bli vänner med dem.
Haha, jag snor-skrattade åt ditt inlägg när jag läste "Sen ska de fly i panik med händerna viftandes över huvudet när de går dåligt.". Så jävla bra!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,986
Location
Ett häxkräl
Nu har jag begrundat frågan och svaret är:
Svartalfer/gobliner/småtroll av något slag.

De ska vara små men många. Klena och korkade som spån om de inte handlar om att hitta på sadistiska lekar eller dum-farliga fällor.

De ska vara rejält obehagliga till kynnet så ingen behöver ha samvetskval över att ha slagit ihjäl ett par.

Sen ska de fly i panik med händerna viftandes över huvudet när de går dåligt.

De är de bästa av många världar. De kan vara farliga men är också roliga. Man får både försöka lura dem, slåss mot dem och bli vänner med dem.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
778
Vill slå ett slag för den klassiska "Banditen".
Dels för att vi alla vet att det alltid är människor som är värst, dels för att de finns i typ alla rollspel, från fantasy till Cyberpunk. Det finns alltid stats för dem och de vill alltid ha dina surt förvärvade guldmynt/imperial credits/kapsyler. Finns det något mer skräckinjagande för den genomsnittliga kapitalistiska äventyraren?
Bandit.jpg
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
516
Haha, jag snor-skrattade åt ditt inlägg när jag läste "Sen ska de fly i panik med händerna viftandes över huvudet när de går dåligt.". Så jävla bra!
Vad härligt att man kan roa någon. Men armviftandet, och de gälla panik-gurgelskriken är viktig del av att vara små svartalfer.
 
Top