Vi gjorde det redan 2023 med en kalender och en massa tålamod:Medhåll. Handskriven text och analog layout är riktigt hardcore asså. Jag vet inte ens hur jag skulle bära mig åt faktiskt.
Ah, var det liksom essensen med Dogmetanken? Fattade inte det så, men absolut, går man enligt den principen måste ju allt vara gjort av skaparen.Men det känns som man skulle foga in det hela i en rätt specifik estetik då snarare än att centrera själva skaparen och dess uttryck.
Såg en intervju med von Trier, och han sade att han var trött på att filmmakande blivit logistik, han ville göra det roligt att göra film igen, kunna fokusera på skapandet.Ah, var det liksom essensen med Dogmetanken? Fattade inte det så, men absolut, går man enligt den principen måste ju allt vara gjort av skaparen.
Såg en intervju med von Trier, och han sade att han var trött på att filmmakande blivit logistik, han ville göra det roligt att göra film igen, kunna fokusera på skapandet.
Så har jag alltid tolkat syftet också. Så det bör vara regler som tvingar kreatören att använda små, men samtidigt enkla medel. Tycker absolut att du @Troberg var inne på helt rätt spår i din utmaning.Såg en intervju med von Trier, och han sade att han var trött på att filmmakande blivit logistik, han ville göra det roligt att göra film igen, kunna fokusera på skapandet.
Egentligen tycker jag inte att man ska begränsa verktygen, utan snarare outputen. Låt var och en vara kreativ på sitt sätt, det viktiga är "Vi startar projekt och vi slutför dem, även om de inte är så professionella.". Det handlar om att det är viktigare att få saker klara än att putsa i evighet.Så har jag alltid tolkat syftet också. Så det bör vara regler som tvingar kreatören att använda små, men samtidigt enkla medel. Tycker absolut att du @Troberg var inne på helt rätt spår i din utmaning.
Dogma 99 av Fatland o co va?Gjordes det inte något sådant här i lajvsvängen på nittiotalet?
Dogma 99 av Fatland o co va?
I hereby submit to the rules of the Vow of Chastity, as developed by Dogma 99,
1. It is forbidden to create action by writing it into the past history of a character or the event.
2. There shall be no "main plot". (The story of the event must be made for each players character, not the whole).
3. No character shall only be a supporting part.
4. All secrecy is forbidden. (Any participant who so desires shall in advance be shown all documents that pertain to the event).
5. After the event has begun, the playwrights are not allowed to influence it. (Any use of staging and ad hoc organiser roles is forbidden).
6. Superficial action is forbidden. (The playwrights may not in any way plan or encourage the use or threat of violence as part of the event)
7. LARPs inspired by table-top role-playing games are not accepted.
8. No object shall be used to represent another object. (all things shall be what they appear to be)
9. Game mechanics are forbidden. (rules to simulate for instance the use of violence or supernatural abilities are not permitted)
10. The playwrights shall be held accountable for the whole of their work."
Furthermore, I swear to regard myself as an artist, and any LARP I write as my "work". I stand open for criticism and wholesale slaughter of my works, and promise to apologise to my players for all that is imperfect in the LARPs I write. My highest goal is to develop the art and medium of live-action role-playing. This, I promise, will be done through all means available, and at the expense of good taste, all conventions and all popularity amongst the so-called LARPers. Thus, I take the Vow of Chastity,
Ge det namnet Manifest 26, och ha 27 punkter. Det är rebelliskt. Fuck the math police!Ge det namnet [Manifest 26] och ha tjugosex punkter.