Dogme 95 för rollspel

Om jag får föreslå, i största ödmjukhet, en sak: Kalla det inte något med dogma. Det kommer att blir förvirring med dogmautmaningen.

Jag skulle förslå att utgå från ordet "manifest" istället. Det är dessutom ett vanligare ord inom kreativa sammanhang.

Men det känns som man skulle foga in det hela i en rätt specifik estetik då snarare än att centrera själva skaparen och dess uttryck.
Ah, var det liksom essensen med Dogmetanken? Fattade inte det så, men absolut, går man enligt den principen måste ju allt vara gjort av skaparen.

Ah, var det liksom essensen med Dogmetanken? Fattade inte det så, men absolut, går man enligt den principen måste ju allt vara gjort av skaparen.
Såg en intervju med von Trier, och han sade att han var trött på att filmmakande blivit logistik, han ville göra det roligt att göra film igen, kunna fokusera på skapandet.

Såg en intervju med von Trier, och han sade att han var trött på att filmmakande blivit logistik, han ville göra det roligt att göra film igen, kunna fokusera på skapandet.

Låter vettigt även för rollspel, antar jag! Sen är vi ju DIY-are mestadels, och von Trier hade budget i ryggen, men ja.

Back