Nekromanti Dogma-utmaning 2013 - Tema: Kall Sci-fi

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Joined
14 Sep 2009
Messages
1,887
Location
Uppsala
  • Max 1800 ord.
  • Layout är upp till författaren, inom rimlighetens gränser.
  • Illustrationer är tillåtna
  • Formatet ska vara en olåst PDF i A4 format. Den kommer att sättas ihop till ett kompendium.
  • Läsaren kan antas vara erfaren rollspelare. Grundläggande begrepp (rollspel, T6, spelledare och så vidare) behöver inte förklaras.
  • Eventuella rollformulär räknas inte in i de 1800 orden man är begränsad till. Layouten är fri, inom rimlighetens gränser.
  • Spelet kan göras för vilken värld eller tidsperiod som helst eller helt världslöst förutsatt att det fungerar inom temat.
  • Spelet bör vara inriktat på spontanspel med lite eller inga förberedelser.
  • Spelet ska skilja sig så mycket från befintliga regelsystem att upphovsrätten inte störs. Det behöver dock inte vara helt nyskapande. Man får dock inte referera till andra regelsystem. Spelet ska kunna stå för sig själv.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Tony.M.Meijer said:
Reglerna
(Delar av dem är snodda av Trobergs Dogmautmaning, hedras den som hedras bör).
Förslag: Kör reglerna för spelens utformning rakt av från Trobergs Dogmautmaning, då kan spelen delta i den också utan att det behöver modifieras.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Det låter precis som ett sådant projekt som jag kommer börja med men sedan aldrig avsluta.

men jag skall försöka.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag är med :gremsmile:

Hur sparar man något som en PDF föresten?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
God45 said:
Hur sparar man något som en PDF föresten?
Det är standard i de flesta ordbehandlingsprogram numera. Open Office är gratis att ladda ned och kan spara PDF-filer om inte annat.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Robert Jonsson said:
God45 said:
Hur sparar man något som en PDF föresten?
Det är standard i de flesta ordbehandlingsprogram numera. Open Office är gratis att ladda ned och kan spara PDF-filer om inte annat.
Förutom att jag skulle satsa på LibreOffice, eftersom OpenOffice.org inte utvecklas längre.

Alternativt installerar man en "PDF-skrivare" som cute pdf eller primo pdf, man gör precis om när man skriver ut, men istället för att välja en pappersskrivare väljer man pdf och man får en pdf-fil istället för en papperskopia.


Lista på PDF-mjukvara
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
God45 said:
Jag är med :gremsmile:

Hur sparar man något som en PDF föresten?
I Word så väljer man helt enkelt spara som. Då kan man välja filformat på samma sätt som man väljer namn på dokumentet. Bara att öppna rullistan och välja "PDF".
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Rymdhamster said:
God45 said:
Jag är med :gremsmile:

Hur sparar man något som en PDF föresten?
I Word så väljer man helt enkelt spara som. Då kan man välja filformat på samma sätt som man väljer namn på dokumentet. Bara att öppna rullistan och välja "PDF".
Med tanke på att det nu finns trettitolv poster hur man kan spara i PDF tror jag ingen kan skylla på "det gick inte". XD
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Arfert said:
vad är Kall Scifi? Nu blev jag förvirrad.
Jag tror att tricket är att inte se det som en fras som rollspelet ska handla om, utan om två separata ord som rollspelets koncept ska bygga på.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
  • Max 1800 ord.
  • Eventuella rollformulär räknas inte in i de 1000 orden man är begränsad till. Layouten är fri, inom rimlighetens gränser.
 
Top