DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Precis som Leon skriver.
Men menar du "listningarna" av scenarios från Miniatyrkickstartern, så räknade jag bara ihop varje box där det stod något om ett sådant? Kan säkert ha missuppfattat antalet etc. Hoppas de publiceras samlat senare, för oss som nöjer oss med standees.

https://www.kickstarter.com/project...&term=dragonbane&total_hits=76&category_id=34

Dock är ju alla dessa att betrakta som ngn form av tredjepartsmaterial tänker jag, då de är skrivna av ngn utanför ligan. Jag kan kolla med upphovsmannen om han är kontrakterad av FL eller minatyrmakarna.

Aha, nu ser jag att kommentaren som jag kommenterade bara verka lista officiella kommande produkter. Det var Slutet och Minis-Kickstartern som gjorde att jag trodde att det inte bara var rena Ligan-produkter som skulle listas, eftersom de även om de inte exakt är 3pp så är de inte heller 100% officiella produkter fr Ligan. Men ja, de är väl antar jag tillräckligt officiella för att kunna vara med på en lista över endast officiella produkter.
Sorry att jag fattade fel :-)

Det finns ju en tråd för 3PP-grejer när de släpps också :)

Både Slutet och Miniatyrprojektet sker i direkt samarbete med Fria Ligan, och äventyren uppges skrivna av Fria Ligan + illustrationer/logotyper etc är de officiella och inte 3PP-brandade, därför tog jag med dem i den här sammanställningen.

Både Slutet och Miniatyrprojektet sker i direkt samarbete med Fria Ligan, och äventyren uppges skrivna av Fria Ligan + illustrationer/logotyper etc är de officiella och inte 3PP-brandade, därför tog jag med dem i den här sammanställningen.
Yes, det var det jag menade med att jag fattar att de absolut kan vara med i en lista av officiella grejer :-)

Dock är ju alla dessa att betrakta som ngn form av tredjepartsmaterial tänker jag, då de är skrivna av ngn utanför ligan. Jag kan kolla med upphovsmannen om han är kontrakterad av FL eller minatyrmakarna.
"13 intense adventures created by Free League!"
"Action-packed adventure comes with every box! Designed by Free League, fully in line with the Dragonbane lore."
De beskrivs också som "one-box RPG encounters", och som "narrative hooks" så jag tror nog de är rätt kortfattade monstermöten. Kanske en sida styck? Som ett utvidgat äventyrsfrö.

EDIT: känns märkligt om inte Monsterbokens @Magnus Seter haft ett finger med, och utvecklat liknande frön till encounters.

Last edited:
"13 intense adventures created by Free League!"
"Action-packed adventure comes with every box! Designed by Free League, fully in line with the Dragonbane lore."
De beskrivs också som "one-box RPG encounters", och som "narrative hooks" så jag tror nog de är rätt kortfattade monstermöten. Kanske en sida styck? Som ett utvidgat äventyrsfrö.

EDIT: känns märkligt om inte Monsterbokens @Magnus Seter haft ett finger med, och utvecklat liknande frön till encounters.
Aha, det visste jag inte (trots att jag backat på högsta nivån, haha), att det var officiella äventyr med! Är det nya äventyr? Det låter mycket, med 13 helt nya äventyr som Ligan gjort...

I kommentarerne til Kickstarter- kampagnen siger Titanforge at eventyrshæfterne kommer til at være 16–20 sider lange i A5-format.

Det er ungefær samme antal sider som eventyrene i Dragekejserkampagnen (der er 5-9 sider i Letter-format). Så jeg synes stadig at det er lidt uklart hvad vi egentligt skal forvente os af de eventyrshæfter.

Forhåbentligvis ved vi mere den 15. oktober.

Back