DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Undantaget de ekonomiska aspekterna känns det som den bättre lösningen, ja. När man börjat med standees krävs det nästan att man fortsätter, och de passar spelet bra. Om det blir en bok ändå kunde man ha en separat packe med standees i stället.
Jo, vill gärna se hardbacks istället för boxar med "sladdriga" regelböcker såklart, så det är en lösning (separat cardboard standees medplastad). Gillade MÅ0:s lösning, med lite utvidgade regelböcker i HB utöver boxarna (som man fick kort, tokens etc i också).
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Min önskedröm (förutom monsterboxen) skulle nästan vara att de andra tidigare kampanjvärldarna (utöver Ereb Altor) också kom som tillägg till DoD23, både Chronopia och Trudvang.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Jag hoppas ligan helt struntar i "kampankvärldar" (nya eller gamla) och istället fokuserar på "kampanjområden". Släpp en stad, släpp en by, släpp en skog, släpp ett hav. Alla med egna äventyr och egna säregenheter.

Vilken värld ligger de it? Vilken du vill. Hur hänger de ihop? Hur du vill.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Jag hoppas ligan helt struntar i "kampankvärldar" (nya eller gamla) och istället fokuserar på "kampanjområden". Släpp en stad, släpp en by, släpp en skog, släpp ett hav. Alla med egna äventyr och egna säregenheter.

Vilken värld ligger de it? Vilken du vill. Hur hänger de ihop? Hur du vill.
Det är jag ganska säker på att Ligan tänker göra och det tycker jag är helt okej, men Ereb Altor kommer ju som en tredjepartsprodukt och det skulle jag tycka var roligt om de andra världarna också gjorde. Sen är det förstås helt fritt att strunta i dem om man vill. Jag har faktiskt inte spelat i någon av dem så det är inte någon fråga om nostalgi från min sida, jag tyckte bara att det skulle vara kul.
 

Parzewall

Indierockare
Joined
12 Apr 2020
Messages
35
Location
Gävle
Jag hoppas ligan helt struntar i "kampankvärldar" (nya eller gamla) och istället fokuserar på "kampanjområden". Släpp en stad, släpp en by, släpp en skog, släpp ett hav. Alla med egna äventyr och egna säregenheter.

Vilken värld ligger de it? Vilken du vill. Hur hänger de ihop? Hur du vill.
Gick inte Thomas ut i någon av intervjuerna under kickstarten och sa att just detta var deras plan? Har för mig det. Just för att du ska kunna skapa din egen värld och droppa in deras moduler i din värld utan att behöva göra massa tweakningar.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Jag gillar dom improviserade vapnena, men dom är lite få kan jag tycka. Så för min del för det gärna komma fler såna i en eller annan form.
Precis, och fler skattkort också, ev kampanjspecifika föremål, samt att jag gärna hade sett
statyettdelarna som egna kort också,
och hoppas på mer sånt lullull i kommande kampanjer.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Jag ser gärna magikort med besvärjelser, kort med hjälteförmågor och vapenkort.
Bra.
Ev Tillståndskort också, men det kanske är överkurs, och det behövs väl minst 3-4 av varje isf.
 
Last edited:

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
247
Location
Jönköping
Bra.
Ev Tillståndskort också, men det kanske är överkurs, och det behövs väl minst 3-4 av varje isf.
Inte kort utan ett rollformulär i tjockare papper som det finns skalor på i marginalen. En för KP, en för VP och en för tillstånd. Och markerar man var man är med ett gem. Gemet kanske Fria Ligan kan designa till att se ut som en drake eller DoD logga eller så :)
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Inte kort utan ett rollformulär i tjockare papper som det finns skalor på i marginalen. En för KP, en för VP och en för tillstånd. Och markerar man var man är med ett gem. Gemet kanske Fria Ligan kan designa till att se ut som en drake eller DoD logga eller så :)
KP o VP vore det bra för, en på varje sida. Skala för tillstånd blir nog svårt, då det är sex separata tillstånd som man behöver ha koll på?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Ser gärna att det ingår 2 st T20 i tãrningspaketen framöver.
 
Last edited:

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Det gör det väl redan? I alla fall de som kommer med själva spelet.
Knepigt nog får man bara 1D20 i tärningspaketen som säljs extra, lite märkligt när fördel/nackdel mekanismen är så central...
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,036
Det gör det väl redan? I alla fall de som kommer med själva spelet.
De som följde med var utmärkta; 2t20 och 4t6 (tror jag det var), sedan en av varje av de övriga. Men av någon helt obegriplig anledning bantades detta till bara en av varje i de paket som säljs separat. Helt värdelöst, och ett riktigt dåligt beslut av Ligan. Gör om, gör rätt!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
De
De som följde med var utmärkta; 2t20 och 4t6 (tror jag det var), sedan en av varje av de övriga. Men av någon helt obegriplig anledning bantades detta till bara en av varje i de paket som säljs separat. Helt värdelöst, och ett riktigt dåligt beslut av Ligan. Gör om, gör rätt!
De fyra T6:orna används ju bara vid rullandet av rp, och de finns med i boxen, så jag förstår att de inte "behövs", men 2 T20:or rullar man rätt ofta, och bra om det görs samtidigt tycker jag (det följer med två i boxen som sagt, men bra om det finns fler par- dvs ett hos SL och minst ett par hos spelarna)
 
Last edited:
Top