Gaspard
Veteran
- Joined
- 13 Nov 2021
- Messages
- 141
Åha, utveckla eller länka gärna.Det är här Pendragon-lösningen är så överlägsen. Jag hoppas att FL gör något liknande.
Åha, utveckla eller länka gärna.Det är här Pendragon-lösningen är så överlägsen. Jag hoppas att FL gör något liknande.
Båda slår anfall samtidigt. Den som slår högst, men ändå under sin CL får in en träff.Åha, utveckla eller länka gärna.
Båda slår anfall samtidigt. Den som slår högst, men ändå under sin CL får in en träff.
Så det blir skador nästan varje runda. Och mindre av att kämparna står och parerar varandras hugg. Det går fortare helt enkelt.
Låter riktigt smart måste jag säga.Båda slår anfall samtidigt. Den som slår högst, men ändå under sin CL får in en träff.
Så det blir skador nästan varje runda. Och mindre av att kämparna står och parerar varandras hugg. Det går fortare helt enkelt.
Båda slår anfall samtidigt. Den som slår högst, men ändå under sin CL får in en träff.
Så det blir skador nästan varje runda. Och mindre av att kämparna står och parerar varandras hugg. Det går fortare helt enkelt.
Låter riktigt smart måste jag säga.
Skada, ABS och KP är balancerat lite annorlunda än i DoD 85.Tillägg: den som lyckas men inte lyckas bäst får upp skölden, som fungerar som extra rustning. Så skölden är med utan att ens kräva egna slag.
Pendragon är helt skrivet för strid med riddare, utrustade som riddare. Det blir inte roligt att vara stråtrövare med nitläder.
För att anses bra bör din Sword vara nära 20, och du behöver en Passion som också är i den trakten och är användbar i många av de fajter du hamnar i. För då kan du lita på att bli Inspired, vilket ger dig +10 på en skill. Så du kan critta på hälften av dina attacker...Vad pratar vi om för grundegenskaper och färdigheter (förmågor / utrustning?) när gubbarna har blivit "bra"?
För att anses bra bör din Sword vara nära 20, och du behöver en Passion som också är i den trakten och är användbar i många av de fajter du hamnar i. För då kan du lita på att bli Inspired, vilket ger dig +10 på en skill. Så du kan critta på hälften av dina attacker...
Att röra sig i olika rustningar är separata färdigheter, och notera kolumnen "Särskild" ute till höger, ju tyngre rustning desto mer straffas bäraren när den vill hoppa och klättra och göra andra akrobatiska konster. Är det inte en fantastiskt cool mekanik?