D&D DnD - skvalkanalen

Berätta.
Du får en länk till en tråd, jag har ändå ingen förstahandsinfo.

Men idén här var tydlig: Cythia Williams, från Microsoft/Xbox försökte göra Dungeons & Dragons till en online-prenumerations-dataspels-tjänst.
Hon har fått lämna Wizards. Och nu läggs satsningen ner.

Cythia Williams, från Microsoft/Xbox försökte göra Dungeons & Dragons till en online-prenumerations-dataspels-tjänst.
Hon har fått lämna Wizards. Och nu läggs satsningen ner.
Saker rör på sig så snabbt numera att det där får betraktas som uråldriga nyheter. Vi har haft flera nya skandaler sedan dess. :p:cool:

Saker rör på sig så snabbt numera att det där får betraktas som uråldriga nyheter. Vi har haft flera nya skandaler sedan dess. :p:cool:
Jag förstår att Maps är lite lovande, skandaler där med?

Jag förstår att Maps är lite lovande, skandaler där med?
Nä, de allra senaste nyheterna från GenCon verkar ju lovande.

Eller, tja, blandat i alla fall. Jag menar, att Chaosium och Paizo ger ut saker på D&D Beyond är ju positivt för de spelare som använder den tjänsten, de får ett större urval nu. Och det är väl bra för de företagen att de får sälja till en ny publik. Men Beyond är fortfarande en plattform som ingen vettig människa borde ta i med tång, eftersom man inte äger något man betalar för där, och det skulle kunna gå upp i rök när som helst.

Artikel i USA tidningen the Atlantic av Adam Serwer om att "Some on the right, including Elon Musk, are misinterpreting the game Dungeons & Dragons to further a racist agenda"
"Last November, on X, Musk told the toy company Hasbro—the parent company of Wizards of the Coast, which produces Dungeons & Dragons—to “burn in hell.” Musk’s criticism was in response to a book the publisher had released on the making of D&D that was critical of some of its creators’ old material and that “acknowledged that some earlier iterations of the game relied on racist and sexist stereotypes,” Serwer writes.

D&D has exploded in popularity in the past decade, in part thanks to cameos in popular shows like “Community” and “Stranger Things.” These cultural inclusions—alongside other examples of geeky pastimes going mainstream, such as Disney’s Marvel juggernaut—have resulted in a destigmatization of those activities, Serwer argues. He calls it “de-geekification.”

De-geekification was also a result of once-niche hobbies such as D&D trying to appeal to new audiences. “If your identity was built around being a fan of a marginal pastime, de-geekification meant that suddenly, you weren’t as special anymore,” Serwer continues. Those who objected to the resulting changes “could be divided into two categories: people who found the simpler and more flexible game to be bland; and people who didn’t like the game getting ‘woke.’ This is a slippery term, but it often boils down to things not being quite as racist or sexist as they used to be.”

Though Serwer sympathizes with being disappointed by changes to a beloved game, “sometimes, this particular sadness is infused with something more sinister, a Trumpian nostalgia for a time when America was more segregated, and the hierarchies of race and gender that once defined American culture were more secure,” he continues at the link. “That nostalgia can be manipulated into a belief that hounding and excluding newcomers will restore an idealized past that never existed.”"

Jag fann den intressant även om jag inte höll med om allt han skrev och en del av det är en fråga om hur man upplever saker som ex. jag inte upplevde rörande gamla DnD men Adam Serwer och en del andra gjorde. Rekommenderar den om inte annat för att läsa det perspektivet som Serwer i artikeln representerar.

Back