anth
Vetefan
HÄDARE!Storuggla said:Tyvärr är det inte för mig, även om OD&D är sjukt charmigt så föredrar jag mitt Delving Deeper och Swords & Wizardry Complete

HÄDARE!Storuggla said:Tyvärr är det inte för mig, även om OD&D är sjukt charmigt så föredrar jag mitt Delving Deeper och Swords & Wizardry Complete
Storuggla said:Snyggt. Tyvärr är det inte för mig, även om OD&D är sjukt charmigt så föredrar jag mitt Delving Deeper och Swords & Wizardry Complete, som är billigare, har bättre illustrationer och har fördelen av nutida redigering och layout.
Storuggla, agerar rastplats
Storuggla said:Snyggt. Tyvärr är det inte för mig, även om OD&D är sjukt charmigt så föredrar jag mitt Delving Deeper och Swords & Wizardry Complete, som är billigare, har bättre illustrationer och har fördelen av nutida redigering och layout.
Hans E Magnusson said:OOooh du har orginalenfint. Köptes då det begav sig eller är det senare köp?
Rob said:De har dock gjorts mycket konstiga ändringar i Delving Deeper
Storuggla said:DD och S&W Whitebox klonar bara de tre första böckerna och inget annat, så att saker från Greyhawk saknas är inte konstigt alls. S&W Core lägger till Greyhawk och Complete vad jag förstår samtliga supplement (upp till bok 8 eller något?).
Så att alla har d6 i hit dice i DD eller Whitebox är alltså helt i sin ordning, men jag föredrar ändå Complete.
Rob said:Jag begriper inte varför man gör de här ändringarna om man har för avsikt att klona den ursprungliga versionen.
Hans E Magnusson said:Rob said:Jag begriper inte varför man gör de här ändringarna om man har för avsikt att klona den ursprungliga versionen.
Har det inte med lagligheter/rättigheter och sånt och göra...
Swords & Spells was a supplement of miniature rules, for use with the original D&D set.[1] It provided miniature-scale battle rules more compatible with D&D than those of Chainmail.[2]anth said:Noterade just att Original Edition Premium Reprint bara innehåller Supplement I-IV.
Vad innehåller Supplement V: Swords & Spells som inte följer med?
Hans E Magnusson said:Rob said:De har dock gjorts mycket konstiga ändringar i Delving Deeper
Vilka ändringar?
Rob said:Strength 15 ger +1 skada (kommer inte från Od&d eller supplementen)
Simon Bull said:That particular one is a known difference put in purposefully to be legally different. However, the relationship between size/strength and damage is implied throughout the 3LBBs (e.g., see Ogres, Giants, Growth of Animals spell, Potion of Giant Strength, etc.), and we had it on good authority that EGG allowed +1 dam for high strength at his table.
Hans E Magnusson said:Simon Bull said:That particular one is a known difference put in purposefully to be legally different. However, the relationship between size/strength and damage is implied throughout the 3LBBs (e.g., see Ogres, Giants, Growth of Animals spell, Potion of Giant Strength, etc.), and we had it on good authority that EGG allowed +1 dam for high strength at his table.
MMm det är synd dom måste göra sådana förändringar men bra att dom inte bara gör slumpvisa förändringar.
Välkommen tillbaka?Eksem said:För mig är old school renaissance tre saker:
1. Spelande som använder sig äldre spelprinciper.
2. Publicering av nytt material för gamla system.
3. Nördarkeologi.
Det här är ett vackert tillskott till punkt nr 3, och jag kommer givetvis att se till att skaffa dem så länge jag kan få tag på dem till... låt säga dubbelt så mycket som ett rimligt pris. Sedan lär det bli som med AD&D-återtrycken, att jag kommer att läsa dem med stor behållning, men antagligen inte använda dem vid spelbordet i någon vidare utsträckning. För faktiskt spel föredrar jag omorganiserade kloner.