Nekromanti DnD reprints

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Först släppte wizards nytryck av gamla ADnD (från c:a 1978).
Sedan släppte de nytryck av DnD3,5.

Nu såg jag att de ska släppa reprints av
ADnD Unearthed Arcana
Dungeons of Dread (S-serien)
3.5 Edition Premium Spell Compendium
ADnD2 DMG
ADnD2 PHB
ADnD2 MM
Against the Slave Lords (A-serien)

Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?
Vilka mer reprints tror ni vi får se innan DnD:Next släpps?
Vilken/vilka gamla DnD-saker skulle ni kunna tänka er att köpa reprints av? (alltså av ALLT TSR givit ut)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
• Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?
Blir lite förbryllad av valen av produkter. Unearthed Arcana liksom? Den var väl ingen hit ens första varvet? Jag ser inget moraliskt förkastligt i nytrycken, men jag undrar nästan lite om de verkligen går plus på det hela.

• Vilka mer reprints tror ni vi får se innan DnD:Next släpps?
Ingen aning. Tror ni de sitter och väljer med hänsyn till samlarvärde på gammgrejerna? Skulle priset på OD&D-boxen påverkas om de gjorde ett nytryck av den?

• Vilken/vilka gamla DnD-saker skulle ni kunna tänka er att köpa reprints av? (alltså av ALLT TSR givit ut)
Deities & Demigods (med Cthulhu och Elric-grejerna), Rulescyclopedia, OD&D-boxen, Empire of the Petal Throne-boxen.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Wtf 3.5-reprints? Varför? Nåja, jag skulle väl köpa reprints av BECMI och RC. Men det kommer väl inte ske, basic verkar tigas ihjäl.


Storuggla, den koreanske viskaren nyser
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
anth said:
Först släppte wizards nytryck av gamla ADnD (från c:a 1978).
Sedan släppte de nytryck av DnD3,5.

Nu såg jag att de ska släppa reprints av
ADnD Unearthed Arcana
Dungeons of Dread (S-serien)
3.5 Edition Premium Spell Compendium
ADnD2 DMG
ADnD2 PHB
ADnD2 MM
Against the Slave Lords (A-serien)

Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?
Vilka mer reprints tror ni vi får se innan DnD:Next släpps?
Vilken/vilka gamla DnD-saker skulle ni kunna tänka er att köpa reprints av? (alltså av ALLT TSR givit ut)
Det är kul att de printar igen. Då får de som inte har böckerna och som vill ha dem chansen att köpa igen. Jag lider inte av att de ger ut böcker som jag inte köper.

Jag skulle köpa allt Planescape igen om de gav ut det.

/M
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,911
Cthulhu d20 var löjligt bra, kanske den bästa varianten av d20, och jag har tyvärr tappat bort min bok så den skulle jag mer än gärna se i nytryck.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
anth said:
Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?
Jag tycker att det är kul. Äventyrsböckerna tycker jag är de mest intressanta och jag kommer förmodligen att skaffa Slaversboken (jag äger redan samtliga äventyr i S-serien, så den kommer jag nog att passa). AD&D-reprintsen köpte jag också, men jag vet inte riktigt varför och de står fortfarande med obruten plast i bokhyllan. Ett riktigt onödigt köp, eftersom jag redan hade två ex av varje bok (och jag tror inte heller att böckerna kommer att öka i värde).

anth said:
Vilken/vilka gamla DnD-saker skulle ni kunna tänka er att köpa reprints av? (alltså av ALLT TSR givit ut)
Originalboxen + supplementen hade jag nog köpt om inte priset var astronomiskt.

Moldvay/Cook/Marsh-boxarna hade jag också köpt, för det är den D&D-utgåva som har de absolut snyggaste omslagen och jag har bara böckerna i taskigt skick.

Om de gav ut något liknande "In Search for Adventure", men hade med de kompletta äventyren, hade det också varit ett givet köp.

En supermodul av L-serien (inklusive Deep Dwarven Delve) hade jag också varit intresserad av.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?

Grymt trevligt för oss som gilalr de gamla versionerna bätttre! :gremsmile:

Vilka mer reprints tror ni vi får se innan DnD:Next släpps?

Har de släppt gammla oriental adventures? Annars det, Planescape och Krynn böckerna. De har ju redan släppt 4ed Dark sun men jag är girig nog att vilja ha 2ed böckerna med.

Vilken/vilka gamla DnD-saker skulle ni kunna tänka er att köpa reprints av?

Från den här listan vill jag ha spell kompendiumet och Unerthed arcana. För de var gryma böcker som jag inte äger i tryckt form :gremsmile:. Jag hade antagligen köpt alldeles för många reprints.... Jag vill ha Psionics handbooken från 2ed mest tror jag. Den boken rockade :gremsmile:
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Jag såg att de även lagt upp en omröstning om grejer de funderat på att göra nytryck av. Rules Cyclopedia finnas med :gremsmile:. Den kommer iaf jag skaffa om den trycks. Hoppas bara de byter ut de gräsliga illustrationerna mot Elmore igen som i BECMI.

Jag drömmer om att hela Planescape linjen i framtiden kommer att kunna köpas som PoD. Och Birthright. Och GAZ-serien för Known World/Mystara. Bring it all back!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,528
Schtajner said:
Jag såg att de även lagt upp en omröstning om grejer de funderat på att göra nytryck av. Rules Cyclopedia finnas med :gremsmile:. Den kommer iaf jag skaffa om den trycks. Hoppas bara de byter ut de gräsliga illustrationerna mot Elmore igen som i BECMI.

Jag drömmer om att hela Planescape linjen i framtiden kommer att kunna köpas som PoD. Och Birthright. Och GAZ-serien för Known World/Mystara. Bring it all back!
De har så mycker bra grejer. Bara sälj det till oss! Det är en licens att trycka pengar.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
anth said:
Vad tycker ni om att Wizards kör reprints?
Tja, jag saknar ju relation till deras tidigare grejer, men det är ju lite kul. Jag tror dock att en sån här grej skulle vara bäst som print-on-demand, dvs köra via Drivethrurpg eller nåt och släppa hela backloggen som PDF/print-bundles. Skulle vara förenat med färre ekonomiska risker än att betala för stora upplagor av de gamla böckerna. Tror jag. Och folk skulle bli glada.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vitulv said:
Cthulhu d20 var löjligt bra, kanske den bästa varianten av d20, och jag har tyvärr tappat bort min bok så den skulle jag mer än gärna se i nytryck.
Håller med, det var den bästa produkten hittills från Wizards. Tajt och välskriven.
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Jag kommer definitivt att köpa den här, det känns alltid lite vanskligt att bläddra i original exemplaren då de är ganska gamla och spröda vid det här laget.

Känns väldigt märkligt att de har valt att byta omslag dock. Originalen har amatörmässig konst helt klart men de som är intresserad av den här produkten är nog intresserad av att den är så autentisk som möjligt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Rob said:
Jag kommer definitivt att köpa den här, det känns alltid lite vanskligt att bläddra i original exemplaren då de är ganska gamla och spröda vid det här laget.
OOooh du har orginalen :gremsmile: fint. Köptes då det begav sig eller är det senare köp?
Rob said:
Känns väldigt märkligt att de har valt att byta omslag dock. Originalen har amatörmässig konst helt klart men de som är intresserad av den här produkten är nog intresserad av att den är så autentisk som möjligt.
Av vad jag läst så handlar det troligen om några rättighetstjaffs runt de omslagen ... men tja jag vet inte.

Jag kommer stå över, har fina fultryck som duger bra, med snyggare omslag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Rob said:
Känns väldigt märkligt att de har valt att byta omslag dock. Originalen har amatörmässig konst helt klart men de som är intresserad av den här produkten är nog intresserad av att den är så autentisk som möjligt.
De kallas för premium reprint - och det är inte konstigare än att de bytte omslag på premium reprintsen av ADnD PHB/DMG/MM.
Omslagen ska vara inspirerade av originalen, men kännas lyxigare.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Snyggt. Tyvärr är det inte för mig, även om OD&D är sjukt charmigt så föredrar jag mitt Delving Deeper och Swords & Wizardry Complete, som är billigare, har bättre illustrationer och har fördelen av nutida redigering och layout.


Storuggla, agerar rastplats
 
Top