Nekromanti Diablo II

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: the Final grottröj !!

Detta kan man ju inte missa så jag tänker inte komma på någon halvlam ursäkt för att inte komma :gremwink:
Nej men nu är det baal-time och då skall det bli, som du säger, "the final göttröj of doom".
Det skall bli roligt...
Sedan är det ju lite nightmare dags vilket också skall bli intressant.
Och käre Johan Kanne.... Tror du att du kommer lagga ut? :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: the Final grottröj !!

Och käre Johan Kanne.... Tror du att du kommer lagga ut?
Min käre Joakim.. :gremgrin:
Chansen att jag laggar finns där, dock så tror jag att om jag laggar ut för mycket så lär jag nog lacka ur destomera !!! :gremtongue:

Hursomhellst så är jag laddat till tusan för kvällens spealnde !!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Weee, Baal är död. :)

Inte så mycket att säga. Jag och Kanne röjde loss (hittade ett par unika dojjor med 25% crushing blow (som jag har för mig är dubbel skada)) och väntade på mer folk. Gastono dök upp och då tog vi oss an Baal och hans armé. Dom där sista filurerna innan Throne Room var totalt livsfarliga. Jag åt potions och flydde lite mellan varven. Och dog... Gastono höll sig vid liv hela tiden och Kanne dog ett par gånger i sann vildsint barbar-anda. :gremsmile:

Men nu är vi tre slayers iaf, och om nån kommer på att dom behöver Stormguard så håller jag i den för tillfället.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
w00000t !!! Das var alles !!!

Sisodärja !!
Då var det kalrt då !! Med mycket vilja, våld & vacelin så har vi, jag Gastono & Feuflux, bankat på Baal ner till grottstadiet. med andra ord vi tog honom till slut.
Efter ett ohemulst salktade, laggande & så vidare så gick det tillslut. Hursomhellst så gick det väll ganska bra, om man slår ut tdet hela på oss alal. Vi gjord vad vi kunde & med förenade krafter så gick det tillslut
Så nu är det väll bara att "börja om" igen.... :gremgrin:

Hursomhellst, det har varit kul att lira med er allesammans ! Så jag hoppas på att vi fortsätter at lira tillammans i fortsättningen.

/ Johan K, vars barbar kan titulera sig som "slayer" Vitsippa
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Weee, Baal är död. :)

Min käre Joakim.. :gremlaugh:
Chansen att jag laggar finns där, dock så tror jag att om jag laggar ut för mycket så lär jag nog lacka ur destomera !!! :gremtongue:


Med facit i hand är det bara att konstatera att... JA, du laggade :gremlaugh:
Men det gjorde vi alla å andra sidan :gremwink:

Gastono höll sig vid liv hela tiden

Jag skulle vilja tacka gud, kannesten och feuflux, alla mina medmännsikor, min familj OCH MANASHIELD!
När jag får dask går 40% (oavkortat :gremwink:) på min mana istället för på mitt liv.
Mana har jag så det räcker och blir över av och regenererar, det gör jag också!
Utan den hade jag stendött både en och två gånger, speciellt mot sista snubbarna innan baal (listor the tormentor?)...

Nej men nu var det klart - ett sant nöje att få röja med er!
Nightmare och hell kvar bara då :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Weee, Baal är död. :)

Kan ju medela at det var oherhör frustrerande att ha med det där lagget att göra !! Någon som har någon bra förklaring på varför i hellsefyr det gör det ??
Annars så tycker jag att man smaskade på gansak bra, när man inte fick tuppjuk pga lagget..
Hursomhellst, ska bli skoj att börja lira på nightmare nu !! Är ju lite me spänannde där ! :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Weee, Baal är död. :)

Kan ju medela at det var oherhör frustrerande att ha med det där lagget att göra !! Någon som har någon bra förklaring på varför i hellsefyr det gör det ??

Laggande är så jobbigt så det finns inte!
Men det finns allt en anledning.
Gör jag ett bra antagande om jag antar att du inte har den snabbaste anslutningen som finns på marknaden?

När det händer mycket saker på din skärm (folk som kastar magier och slåss och öppnar portaler och springer runt och allt vad det är så vill spelet skicka massor med information till din dator via din lite "trånga" anslutning.
När det händer mer än vad den kan skicka så laggar det helt enkelt.
Se till att köra på låg upplösning om du inte redan gör det, då behöver inte så mycket information skickas fram och tillbaka.
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,149
Location
Lund
Lagg [OT]

Laggande är så jobbigt så det finns inte!
Men det finns allt en anledning.
Japp, det finns det ju.

1. Antingen är din nedladdningshastighet för dålig så flaskhalsen sitter i att din dator (CPU och grafikkort) inte får informationen tillräckligt snabbt.

2. Uppladdningen är för långsam. Så är det med praktiskt taget alla privata bredbandsuppkopplingar. Även om man har Telia 24 Mbit så har man bara 1 Mbit i uppladdning och om man nu måste skicka mycket info till servern så kan det ställa till med problem.

3. Grafikkort. Men jag skulle gissa att boven i dramat ligger här. Nu är iofs Diablo II ett ganska gammalt spel och borde inte kräva så mycket till grafik-kort. Men spelreglerna ändras kanske något om det är mycket mera händelser på skärmen som skall uppdateras av grafikkortet.

4. Långsam dator. Är din dator gammal kan det ligga i CPU, internminne eller kanske till och med busshastigheten. Men det känns grymt långsökt.

C.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Weee, Baal är död. :)

Grattis, jag kanske hoppar in nån gång senare, (ber om infon då) men jag kan nog lvla ikapp ^^
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Som jag misstänkte...

Humm, som jag misstänkte då..
Jaja, det är väll inte mycket mean kan göra med en muiondre bra datra som jag har + slötelia.. :gremsuck:

/ Johan K, som nån gång i framtiden skall skafaf bättre data..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Yehepp...

Dåså, då drar det ju ihop sig för onsdagsspel igen...
Ska vi dra igång på nightmare elle ska vi tassa omkring lite mer på normal & se ifall vi kan spöa lite mer monster & se ifall vi kan få nått mer ?

/ Johan K, som börjar bli sugen på att kicka monster igen ! :gremtongue:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Yehepp...

Skall vi köra normal får det nog vara för att döda mephisto, diablo eller baal för att få bra loot eller för att ha roligt.
Annars så känns Nightmare ganska aktuellt just nu eftersom det är det som kommer nu - vi har ju följt vägen dit questsen har lett oss tidigare, varför sluta då det gått så bra hittils? :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Yehepp...

Där har du en poäng ja ! =)
Då börjar vi väll helt enkelt på nigtmare då.. :gremlaugh: Varken mer eller mindre... :gremgrin:

varför sluta då det gått så bra hittils?
WORD !!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Tokfett med röj

Den fabulösa trion med den hjältemodiga barbaren, den elektrifierande magikern och den smidige paladinen röjer vidare mot nya äventyr på Nightmare. 3 klarade quests, ett par levlar (2 för mig), nya prylar (ny ring, nästan en ny sköld...) och ett antal dödsfall. Barbaren kombinerar lagg med att gå in i hård närstrid med livsfarliga bossar och dess hantlangare... själv ser jag till att inte bli helt omringad när det är bossar med och har ingen lagg som håller fast mig och lever längre. :gremsmile: Var en del ruggigt farliga typer idag, t.ex. Carver vid Cain Stones som frös ner en och spydde lightning. Mycket potions och snabba fötter från min sida (och bra resistance) räddade livet på mig medans de tappra kampraterna föll. Fast i strid så känns det som jag ger minst däng, men jag vet ju hur vapengnällig jag är så det är säkert inte sant. :gremlaugh:

Småspanar runewords (kommer kanske en önskelista på sånt nån gång). Jag antar att runewords som en gång listas fortsätter att gälla även nästa patch? Det står inte helt tydligt. Hur som helst så krävs det oftast ett gäng sällsynta runor så det lär väl dröja. Shael + Um + Tir var en trevlig combo iaf.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tokfett med röj vr det ja !!

Jofasen, håller helt med dig där !
Vart en hemskt massa däng man gav, dock kändes det som det gick jämt ut med det dänget som jag fick tillbaka... Känns som jag förlarade en lvl pga xp-loss... :gremfrown:
Tyvärr så fick jag bara en lvl denna gång. Ska se ifall jag kan ta igen lite av det senare.

Hursomhellst, vart kul att röja med er, trotts allt mitt laggande.-..
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Hej jag tänkte hoppa in, ni är på Nightmare vilken lv och vad för klasser spelar ni? samt är det battle net eller single player?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kul att du vill vara med !!
Vi ala är runt lvl 39-40. Jag spela en barbar, Gstono en socrcerer, Feuflux en paladin, Yassilus en assasin ??
Värt att notera är åxå att vi kör non-ladder.
Edit: Glömde säga att vi kör på battelnet. Vi brukar sammlas först i chatten, kanal: wrnu
Hursomhellst, välkommen ombord !
 
Top