Nekromanti Diablo II

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Helgen

Söndag tror jag dock på, satsa på det?
För miin del så röjer jag på annat håll då, skall ha lite grottkräl då med D&D. Så jag åker direk t ifrån jobbet & lirar lite rollspel då.

/ Johan K, som har en halvtimme kvar at jobba.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Helgen

Alright, söndagen ryker då...
Jag gissar då på att vi helt enkelt får ta och se om det börjar hända grejer idag/ikväll eller om det inte blir något förrän onsdag eller hur saker nu kan falla sig.

Hur som helst så tycker jag att det från nuläget inte är för långt till onsdag i alla fall, men det kanske beror på att det känns som söndag och inte lördag?
Men men, vi får se om någonting händer, annars så är det ju ingen katastrof om det inte bli någonting spelat innan onsdagen heller...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Grottröj onsdagen den 1/2 ?

Så, vilka blir vi som grottröjer imorgon ??
Jag dyker upp ~19:00 & lär vara ruggit sugen på att monstrena har kickat min röv pga att jag laggat... :gremtongue:

/ Johan K, som för övrigt borde sova nu !
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Grottröj onsdagen den 1/2 !

Jo man för väl ta och dyka upp!
Jag hatar mina läxor för jag har alldeles för (nästans svordom) mycket att göra nu.
Det beror mycket till att jag har 3 studieperioder varje år, en av dessa slutar vid påsklovet så alla lärare som har ämnen som slutar vid denna studieperioder speciellt vill ha en slutuppgift, denna slutuppgift är vanligtvis stor och jag har mer än en att ta hand om.

Men still, det skall nog inte bli några problem för mig att offra någon timme i alla fall till det goda syftet att slakta ner lite monster tillsammans med er gossar :gremlaugh:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Spelrapport från 1/2

Alright, så här gick det till...
Först var det bara jag och Kanne som var garanterade men efter en liten stund "övertalning" så bestämde sig även vår käre Yassilus att följa med och se till att även döden skall hjälpa det modiga sällskapet.
Vi började lite smått och döda mephisto - enkelt match...
Nu gick vi in i the portal of doooooooooom och kom till Pandemonium fortress... dvs act 4 staden.
Här bytte vi lite sake roch pratade och roade oss lite innan det var dags att ge sig ut på jakt.

Vi letade upp den kalla snubben Izual (?) och han var inte glad över att se oss.
Kannestens modiga barbar ställde sig genast mittemot honom och de började aktivt och friskt slå på varandra.
Vattendroppe stod och sprutade eld (ganska förvånad att jag nästan regeneratar lika mycket mana som jag drar) och Yassiluses dödstjänare Morsnoctiluca (ehhh, eller något :gremwink:) bistod med glada hejarop och någon enstaka curse då och då! :gremlaugh:

Döden kom till oss mer än i form av Yassilus dessvärre - ett par dödsfall inträffade.
Men ett par monster senare så döck Feuflux upp med sin hederliga paladin och gav oss understöd för att döda den stora smeden som har massa diamonds i sin smedja bara man slår till mephistos sten.

Bara diabloquestet kvar nu och vi är mellan lvl 26-28 i typvärde även om Yassilus är ett level eller två efter.

Lycan då?
Hur ser det ut för dig? :gremlaugh:

Spel innan nästa onsdag?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport från 1/2

Väl skrivet Gastono !!
Izual var för jävla seg msåte jag säga !! Fick ju manatorsk 2ggr + ett nästan förstört vapen.. Dock var det iaf en trevlig omgång !!
Hursomhellst, vad tror ni om att försöka vara i klass med lcl 30 innan vi möter Diablo himself ? Hur vi tar oss dit är valfritt... Elelr ?

/ Johan K, som rastat sin lvl 36 barbar
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Diablo dör 8:e februari.

Att döda Dibbe på onsdag låter bra. Har level 27 nu och vete fasen om jag orkar lira nåt innan dess. I teorin borde jag jobba i helgen för att hinna med det jag borde programmera. Arbetslivet är farligt. :gremsmile:

Izual är seg ja, men han brukar inte vara farlig. Jag dödade honom nästan själv när jag och Kanne lirade eftersom den stackars barbaren laggade en massa. Men sen dog mitt svärd på kuppen. Hårdhudat fanskap. Smeden däremot, jäklar vad snabbt vi mosade honom. :gremlaugh:

Jag hann ju inte lira så mycket med er nu i onsdags då jag kom hem 2 timmar senare än beräknat. Fast jag tyckte vi röjde fint så det kändes bra. Yassilus hävdade att han sög men jag är säker på att hans magi underlättar en massa för oss andra. Annars vet jag inte vad du lagt skills på så... du hade ingen golem?

Johan är både modigare och dumdristigare än mig... en av oss backar om vi omringas av ett sort antal fiender, den andre dör. :gremwink: Yas räddade mig med en life tap en gång när jag låg riktigt illa till. De där eldsprutande demonerna var snabba och läskiga. Fast min resistance nu är snorbra (förutom poison) så elden är rätt lugn. Tack för safirerna, maxade min coldresistance. Diamanten blev sparad så länge.

Hoppas att se er alla nästa vecka.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spelrapport från 1/2

Fick ju manatorsk 2ggr

Jo, jag märkte detta, vi måste bli bättre på att shara potions och göra några egna förkortningar för att begära t.ex. potions, spells eller annat - så vi blir lite coola :gremlaugh:

Jag tycker att dibbe på onsdag låter lämpligast ja...
Sedan tycker jag att vi kan vara lvl 30 så de som orkar levla upp kan få njuta av att showa off med sin sista skill inför de andra.
Men vi vill nog inte ha för stora skillnader på oss så skall vi säga max 30 innan onsdag? (Ingen kroppsbestraffning för den som är över men ni vet ju hur jag menar... eller hur? :gremlaugh:)

Feuflux, lugnt. Du tar igen det nästa gång och levelskillnad jämnar också ut sig så småningom.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mmkay !

Visst, är mer än lovligt gjärna med & knäcka Diablo himself på onsdagen. Ska bli trevligt, minst sagt !!
Får se om jag kör lite med min barbar lite inann des.. Beror lite på hur sugen & om jag kör lite med min andra barbar..

Anyway, kul att det avr så mycket folk med & lirade i onsdags !!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport från 1/2

Jo, jag märkte detta, vi måste bli bättre på att shara potions och göra några egna förkortningar för att begära t.ex. potions, spells eller annat - så vi blir lite coola

Ingen dum idé faktiskt... Dock så antar jag att ni flesta behöver er manapotoins bättre än jag.. Dock så suger det att bli manatorsk alla gånger.. Men det är väll sådant som händer antar jag.
Hursomhellst, tror & hopps på att jag blir lvl 30 innan onsdag.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spelrapport från 1/2

Jo, det skulle vara grymt tycker jag.
Vi skall väl inte överdriva och ha massa konstiga taktiker om att flankera dem men grunläggande saker som till exempelvis:
MP = mana potion
HP = health potion
Sup = Support/understöd

Sedan kanske det finns några spells, auror och curses eller annat som är eftertraktade, jag vet inte riktigt vilka ni har.

Själv kan jag tänka mig att det som kan begäras från mig är firedamage på vapnet, minns inte hur mycket det är men iaf...
Annars tror jag inte att jag har särskilt supportaktiga spells förutom till mig själv.

"Dock så antar jag att ni flesta behöver er manapotoins bättre än jag.."

Jag försöker alltid ha ett bra lager manapotions vilket ofta behövs men i övrigt så regeneratar jag mana såpass snabbt att jag kan undanvara en eller två emellanåt.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport från 1/2

Sedan kanske det finns några spells, auror och curses eller annat som är eftertraktade, jag vet inte riktigt vilka ni har.
Det jag kan bidraga med i auraväg är att jag kan tjoa upp er defens, liv/mana & skills. Antar att det kan finnas lite intresse av det.. :gremsmile: Den sistnämnda skillen får jag vid lvl 30.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spelrapport från 1/2

Det är precis sånt som jag talar om!
Det är ju fetingbra med sådana saker :gremsmile:
Ganska kul att se vad de gör också, jag ser bara vitsippa ställa sig bredvid vattendroppe och vråla henne i örat och så fungerar hon bättre sedan :gremsmile:

Lämpliga förkortningar skulle kunna vara def på defenseboosten och typ hp/ma för health och mana boost.
Skills är iof ruskigt bra men det är sällan man behöver det riktigt akut.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Mana och liv

Jag brukar ha ett stort gäng healing potion med mig så det är rätt lugnt och så har jag 3% mana steal på min amulett så där är det hellugnt (ända tills det kommer mana-drain-monster och jag inser att jag visst inte släpade på några manapotions :gremsmile: ). Paladiner drar väldigt lite mana annars, men jag letar med ljus och lykta efter nåt med life steal på. Att skrika HP eller MP för att få en röd eller blå flaska dricka vid nödsituationer låter smart dock.

Angående auror... den jag använder nu ger extra skada vid meleeattacker, men vid level 30 kommer fanatasism som ger mer skada och snabbare attacker. Kommer vara kul för mig och barbaren iaf.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Mana och liv

HP och MP tycker jag vi kör för health och mana potion då.
Support och auror och spells m.m. är nog lite väl ambitiöst och överdrivet och främst förvirrande.
Och dina auror verkar vara anpassade för er närstridpojkar ja :gremlaugh:
Ingen manareg aura? :gremsmile:

Nej men det är bra som det är planerat, vi kör på det och ser hur det går.

Dibbe på onsdag!!! :gremlaugh:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Re: Mana och liv

Det som verkligen hjälper magiker är ju barbarens... vad den nu heter... som ökar maxliv och maxmana vilket även snabbar på regenereringen. Det är kanske den som Johan får på level 30.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Mana och liv

Det är kanske den som Johan får på level 30.
Den har jag redan, dock så får jag en skill vid lvl 30 som gör att jag öka mina & era skills med ett i X antal sekunder. Vilket är bra tycker jag..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är vi laddade !?!?!

Hepp !
Är vi laddade inför dagens grottröj ?!?! :gremgrin:
Jag är det iaf ! Ska bli spännande att se ifall vi kan knäcka vår allas Diablo !

En annan fråga, vad gör vi sen ? Skall vi fortsätta även på act 5 ??
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Är vi laddade !?!?!

Japp, laddad, laddad och laddad :gremlaugh:
Roligt att ta och "destroya" Diablo ja - riktigt roligt faktiskt :gremlaugh:
Inte ofta jag ser fram emot EN slakt SÅ mycket :gremwink:

Jag tycker definitivt att vi skall fortsätta på act 5 men sedan tycker jag att Nightmare bara är tråkig.
Samma sak igen fast på högre nivå... Inte roligt.

Efter act 5 kanske det är dags att hitta ett nytt spel som vi alla kan lira?
Det lär ju finnas ett par som står till buds om jag inte fått det hela om bakfoten :gremlaugh:
Men vad vi gör sen är en senare fråga.
För att hålla mig till nuet så säger jag att vi definitivt skall ta act 5!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Locked and loaded

Trodde först JK undrade om vi skulle fortsätta på act5 idag. :gremsmile: Det beror ju på hur lång tid diablo tar att ha ihjäl, jag tror vi kommer dö en del idag för att vara lite småpessimist. Att vi ska spela igenom act5 ser jag som en självklarhet. Jag har heller inget emot att fortsätta på Nightmare om fler av er vill det (jag lär inte lira vidare ensam iaf).
 
Top