Nekromanti Diablo II

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Re: Liten rapport från mig om spelet..

Hursomhellst, jag suger på att skriva sådana här rapporter, så fyll gjärna in med mer info !!!

Du är toppen. :gremlaugh: Förutom att du sa fel. Så långt som Travincal kom vi aldrig. Lower Kurast var den wp vi stannade vid. Det som står på tur är att traska ner i sewers och leta kroppsdel (hjärtat?) och röja alla tempel efter den där boken.

Vi röjde bra alla 3 och det känns som om vi är jämnbra även om jag tycker Gastonos blixtar ser fetgrymma ut. Jag jobbar vidare med att boosta zeal och sen sacrifice (ger bonus till zeal) och sen ska fanatasism upp. Jag kommer bli snabb är tanken.

De där shamanbossarna med sin eld var riktigt farliga förresten.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Liten rapport från mig om spelet..

även om jag tycker Gastonos blixtar ser fetgrymma ut
De suger :gremlaugh:
Men om det är jättemånga fiender av den mindre typen så är det onekligen skönt att ha chain lightning...
Ostabil skada dock (som alltid med lightning), är nog mellan 1-70 eller något annat mystiskt :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Liten rapport från mig om spelet..

Vi röjde bra alla 3 och det känns som om vi är jämnbra även om jag tycker Gastonos blixtar ser fetgrymma ut. Jag jobbar vidare med att boosta zeal och sen sacrifice (ger bonus till zeal) och sen ska fanatasism upp. Jag kommer bli snabb är tanken.
Yepp, det låter ju bra !!
Då skall jag väll fortsäatta bosta upp batle orders & de färdigheterna så man kan skrämma upp mina & era färdigheter, liv & mana. Vilket inte är helt fel, eller hur.. :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vilka kommer imorgon 16/1 ??

Är bara lite nyfiken på vilka som kommer imorogn & lirar imorogn ???
Ska vi sattsa på att vi kommer igång vid 19:00 ??

/ Johan K, som tänkte ut & rasta sin andra barbar strax.. :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Vilka kommer imorgon 16/1 ??

Jag har ett fysikprov som inte är att leka med i övermorgon så spelet imorgon kan bli lidande av det.
Jag får säga som så att jag får se om jag anser att jag kan ta mig tid :gremlaugh:

Jag hoppas jag kommer och är övertygad om att det kommer bli jätteskoj (speciellt om jag inte kommer? :gremwink:) som vanligt.

Jag har också matteprov imorgon så jag får väl gå iväg och plugga lite till det :p
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Liten spelrapport.

Well, tyvärr så var det inte så mycket folk som kom. Närmare bestämmt så var det jag & Feuflux som lirade lite. Dock så gjorde vi det bra, tycker jag. har nog inte varit med om så mycket grottröj på länge... :gremgrin: Kul var det iaf. Jag dog "bara" en gång & det pga av fetinglagg & några feta kritter som bankade på mig.
Det vi gjorde var att vi fixade en wp, vilket var kul. Sedan så fixade vi åxå kahlims brain.
Annars så hittade jag en stav till vår allas Gastono, som tittade in & sa att han tyvärr inte kunde vara med. Hoppas att det var bra iaf, Gastono ?! har glömmt vad den gjorde... :gremblush:

/ Johan K, som funderar på att rasta sin lvl 52 barbar idag. :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Liten spelrapport.

Det var bra, även om jag önskade att jag kunde vara med, tack som frågar.
Det mest utmärkande var att staven gav +1 i alla sorc skills, inte illa någonstans om jag får säga det själv!

Och jag tror dessutom att jag nu förtiden kan ta en "fallen schaman" (act1 monster) utan att använda magi :gremwink:

Jag ser fram emot nästa onsdag om vi inte försöker skrapa ihop någonting innan dess?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Re: Liten spelrapport.

/ Johan K, som funderar på att rasta sin lvl 52 barbar idag.

Åfan. Du har en höglevelchar.

Vi röjer fint du och jag när vi slipper bågskyttar och fånar med avståndsattacker. :gremgrin: Hoppas det blir lite bättre fart på de andra bara.

Vill ha nån fetare rustning snart känns det som (och nån life-steal). Fick äta lite väl många healingpotions tyckte jag.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Liten spelrapport.

när vi slipper bågskyttar och fånar med avståndsattacker.

Åhh, du är så svinig, Feu :gremlaugh:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Re: Liten spelrapport.

Jag menade fiender och inte dig. Jag gillar att ha folk med avståndsattacker på min sida. Ni kan ju ha ihjäl de där mupparna som försöker mörda mig innan jag ens hinner fram och slå på mig. Bågskytteskeletten hos Radament, i palatset och i slutet av akt 1 är de fiender jag hatat mest hittils.

Så tolkade du det där som en diss så var du helt fel ute.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Liten spelrapport.

När spelar ni nästa gång?

Jag har fett diablosug. Kommit grejor i vägen länge nu, hade gärna lirat lite imorgon, om någon hinner.

- L
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Liten spelrapport.

Jag vet inte, jag har rep både måndag och tisdag och onsdag är det ordinarie dag...
Vad sägs om att vi försöker krafsa ihop något litet nu under helgen?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Spela söndag kväll?

Jag vill väldigt gärna att vi får hela gruppen nästa gång vi lirar. Det blir så jobbigt att göra quests flera gånger. Nu står den där tempelboken (kan vara en pina att hitta) high councils (brukar vara småjobbiga) och Mephisto (samma där) strax på tur och det vore väl kul om vi slapp spela igenom det där 3+ggr för att vi inte lyckas spela samtidigt alla.

Går det inte att samla alla fyra (Yass temporärt borträknad) så går det inte... men om tillräckligt många kan lira på söndag (jag föreslår kvällstid, 19+, eftersom jag inte kan lova att jag är ledig under dagen) så låt oss för all del röja runt då.

<ps>Bra timing, JK :gremsmile:<ds>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
På förslag, söndag den 22/1 ??

Vad sägs om att vi försöker krafsa ihop något litet nu under helgen?
Vad tror ni om att lira under morogndagen ??
Jag är lös & ledig mest hela dagen !
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Smurf !! =)

Heheh !
Tror vi skrev på ett ungefär samam sak samtidigt, är åxå för spel på söndagen. Dock så kan ja inte vara med allt för sent på kvällen, måste ju upp tidigt på måndagen.. :gremsuck:
 
Top