Nekromanti Diablo II

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Locked and loaded

Ja, jo.. Vi lär säkert dö en & annan gång ja.. Men men, det är väll sådant som man får räkna med, speciellt när det gäller mig... :gremgrin:

Jag är gjärna med dig om vi skall lira nighmare åxå, inga problem !!
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Spelrapport

Jo, nu har vi spelat och det var roligt.
Feuflux, Yassilus och Johan K samt jag befann oss vid 19-tiden/området i chatten wrnu på D2 och snackade lite taktik.
Det gick fort :gremwink:
Helt enkelt, mycket tp's och slå på dibbe mycket.
Vi började och började slå oss fram efter att vi bytt saker och lite sånt.
Snart var vi inne i the chaos sanctury - diablos lair.
Kannesten speciellt (verkade det som) laggade det för a great deal då och då även om jag tror att vi alla råkade ut för laggande emellanåt.

Snart hade vi i alla fall aktiverat alla fem seals och slaktat lord de sies och allt vad de där championarna heter... :gremlaugh:

Kannesten och Feuflux sprang genast fram och slog på honom och jag och Yass ställde oss vid sidan av.
Yass kastade curses och räddade Feufluxes skinn med lifetap.
Jag kastade lightning som vanligt. :gremsmile:
Kannesten verkade ha låg resistance och dog både en och två gånger men annars så klarade de flesta av oss förvånansvärt bra :gremsmile:
(Bra gjort Kanne dock, du röjde! :gremlaugh:)

Sedan försvann Yass och vi resterande tre gjorde det första uppdraget i act 5 (harrogath - the barbarians home).
Det vill säga slaktade shenk och alla hans monster som strövade i området.

Riktigt gött, synd att du inte var där!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport

Jo, det gick ju välldigt bra tillslut ! Trotts allt döende från min sida... :gremtongue:
Dock tyckte jag vår gode Diablo var lite klen med att släppa ifrån sig saker.... Men men, man kan ju inte få allt tyvärr... :gremsuck:

Dock så var det kul när vi nådde upp till act 5 !! Ska bli kul att lira där uppe, man känner sig ju hemma bland alla barbarer juh !!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Angående imorgon ?!?!

Är det någon som skall lira imorogn ??
Jag kommer tyvärr inte att kunna dyka upp imorogn, eftersom jag skall ut & äta med jobbet.
Dock så är jag lite sugen på att lira på torsdagen, utifall någon har lust att lira med mig då ?!?!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Kan lika gärna lira på torsdag. [NT]

Ner med alla monster!

ps. Fast vi kan ju lira på båda dagarna... lär ju behöva levla lite om vi ska överleva act5 :gremtongue: ds.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Angående imorgon ?!?!

Hmm, torsdag fungerar absolut jättebra.
Skippar onsdag och kör torsdag istället tycker jag.
Act 5 tror jag att vi kommer röja undan hur lätt som helst :gremwink:
De små grejerna som skjuter konstiga saker och hoppar upp i torn och på större mönster är lite jobbiga men det fixar vi nog...

Vad är det för quest som kommer nu förresten?
Jag vet att man skall rädda barbarer som är inlåsta i burar i ett av questen men annars har jag nog lyckats glömma av (förtränga :gremlaugh:) alla minnen av vilka quests det är...
Det visar väl sig men är det något spektalkulärt roligt som kommer eller är det bara lite gammalt slag slag spark spark på plats X?
De flesta uppdrag är väl så i grund och botten men ni vet nog vad jag menar (eller?) :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Angående imorgon ?!?!

Kul att ni kunde på tosdagen !

Kommer dock inte riktigt ihåg hur akterna är i just act 5, det får väll ge sig helt enkelt.. Dock så har jag för mig att det är grottröj i vanlig ordnig.. :gremlaugh:
Ska bli skönt att komma upp i lvl 30 åxå. Då får man slutligen de grejer som är riktigt kul att använda !!

/ Johan K, som har aldeles för många timmar kvar att jobba.. :gremsuck:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Krönika från spelet den 16/2

Hepp !
Dåså har jag & Feuflux slaktat lite monster då. Måste säga att det gick ricktigt bra !!
Vi röjde fram till den 2:a wp, klarade av ännu en quest, den med att man skulle rädda några stackars inlåsta barbarer. Efter lite lagomm ycket grottröjande & letande efter den 3:e buren så knäckte vi den questen åxå.
Jag dog bara 1 gång, vi bägge fick varsin lvl. Så nu kan jag full-blods-tjoa upp er allesamamns !!

/ Johan K, som tänkte hopaps på lite spel i nästa vecka
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Spel den 22/2 klockan 19:00 ??

Vilka är med & röjer den 22/2 ??
Jag är väll mot all förmodan med, i vanlig ordning... :gremlaugh:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Hell yes!

I'm there.

Levlade upp mig till level 31 i helgen, eftersom jag missade att ta den nya auran jag fick tillgång till vid level 30 då... men nu har jag fanatasism som ger bonus på snabbhet, ökar skada och nån grej till har jag för mig. Stay close to me. :gremsmile:

Mina 3% lifesteal gör inte så mycket, vilket jag antar beror på att den skada jag gör är lite tam... fast förr eller senare ska jag väl hitta en fet scepter, och då... muahaha.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Hell yes!

Gött att höra !!
Har för mig att jag ahr en bra bit kvar till lvl 31.. Men det komemr väll sanrt, brukar ju var fruktansvärt segt upp till lvl 30. Sedan så brukar det rinna på ganska bra tycker jag.
Hoppas att man får nått som ökar enns manasteal.. För den suger ganska rejält... :gremsuck:

Hursomhellst, nu ska jag sova....
/ Johan K, som är trött men lycklig efter en trevlig rollspelskväll.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Spelrapport

Jepp, det var bara paladinen och barbaren idag eftersom de andra uppenbarligen har för mycket liv att ta hand om utanför BattleNet. :gremsmile:

Vi röjde hursomhelst otroligt bra. Efter att ha passerat det jobbiga partiet med att befria soldaterna förra veckan så passade meleekaraktärer in bra igen. Vi manglade allt motstånd, räddade Anya och spöade Nikhl.. Nihlkn... den onde killen.

Jag har fixat en enormt bra Ral-Ort-Tal sköld som förutom att maxa all min resistans även gav + i skada. Tillsammans med Fanatasism så gör det inte så mycket att jag inte hittat nåt riktigt bra vapen än. Gamblade bort en förmögenhet i jakt på nya skor och ett nytt bälte. Förgäves...

Har level 33 nu iaf.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport

Yepps, kan ju inte annat än att hålal med dig. Känns som vi har börjat få loss på flytet nu, det märks att man har fått mer "kött" på benen nu när det gäller magiska pryttlar, lvl:s, & sådant.
Känns som vi börjar bli mer eller mindre ostoppbara nu.. Ska bara få lite andra skills till, som t. ex virvelvind & sådant.. Så kan jag nog bli ännu bättre..

Hursomhellst så vart det nog en av de bästa omgångar som jag kört på länge !

/ Johan K, som inte dog en enda gång med sin barbar.... :gremgrin:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Spelrapport

Ledsen att jag inte kunde vara med på denna slakt... :gremlaugh:
Låter som om ni verkligen har kommit igång i alla fall, gött det!
Jag har levlat upp till level 30 så nu är det hydror som gäller en stund framöver :gremwink:
Skall försöka levla upp ett par level till så jag når eran nivå innan nästa onsdag i alla fall.
Kanske vill någon lira lite nu i helgen till exempel?

Jag närmar mig Anya också rent quest-mässigt så där är det inte för mycket som skall tas igen, jag har ett par waypoints på vägen också så det fixar jag innan onsdag som senast.

Är ni måhända lediga (främst dagstid) nu i helgen eller får jag lira solo? :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Spelrapport

Synd att du inte var med.. Men men, det är ju inte alltid man kan.
Skulle gjärna hjälpa dig, men jag ahr besök av modern här... Så du får röja på egen hand..
Hursomhelslt, hoppasatt du är med nästa gång !
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Grottröj den 1/3 ?

Vilka är med & lirar imorogn ??
Jag dyker upp klockan 19:00 i vanlig ordnong.

Kan åxå skicka med en liten battlereport från i söndags, tror jag att det var.
Hursomehlls så hjorde jag & vår gode Gastono en liten mf/röj-runda som gick riktigt bra. Det hela resulterade att vi hittade nån runa, en amulett till Gastonos stav-sett - hoppas att det är användbar Gastono, vi hittade åxå Berserkers hauberk till mig - så är det nån som hitar något i det settet så säg tilll !! Vi gick åxå upp varsina 2 lvl:s..
Var det nått mer än så Gastono ??
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: Grottröj den 1/3 ?

Oj vad jag ser det här sent nu då men här kommer väl min lilla komplettering/understrykning av vad du redan har sagt:

Ett litet röjande fick vi göra ja...
Jag fick, som sagt, en amulet som andra del i ett sorceress-set - UNDERBART! :gremlaugh:
Berserkers hauberk fixade vi också till Kanne.
Den är lite svag ensam (även om den höjer alla skills med 1?) men om man får något mer i Berserkersserien så kan den ju bli mycket bra.

Vi plockade bl.a. mephisto men han droppade ju ingenting av värde.
Men det har varit stor uppståndelse över gröna items (alltså set-items) så om ni ser några sådana så SPARA på dem...

Jag och Kanne är omkring... level 34-35? Ja? Eller.... nej?
Däromkring i alla fall.

Jag är definitivt med... nu. Typ.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Spelrapport från 1/3 !

Yeheppp !

Ännu ett spel averkat då.
Måste ju säga att det gick riktigt bra den här gången. Vi gjorde ett STORT steg mot målen att knäcka Baal(?). Vi röjde frammåt utan några större problem tycker jag. Förutom då att jag laggade nått oherhört mycket ! Vilket var trist. Vi fick åxå en hel del najs loot & några lvl:s.

/ Johan K, som sitter på jobbet just nu.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
the Final grottröj !!

Dåså, då var det ju dax för det sista grottröjen på act 5 !!!! :zeppelinare:

Vilka är med & röjer imorgon onsdag den 8/3 ?? Jag dyker upp vid 19:00-tiden i vanlig ordning..

Väl mött !
/ Johan
 
Top